«3 χρόνια με φόβο, ταπείνωση, εκμετάλλευση, δουλοπρέπεια, τοξικότητα, βία...»

 

Mετά τον ασκό του Αιόλου που άνοιξε με την αποκάλυψή της η Ζέτα Δούκα, δεν έχουν σταματημό οι καταγγελίες και οι καταθέσεις δυσάρεστων εμπειριών με τον Γιώργο Κιμούλη. Άνοιξαν το στόμα τους οι φοιτητές του ηθοποιού και σκηνοθέτη: «Γιώργο, πολυαγαπημένε ΔΑΣΚΑΛΕ, κατάφερες τότε και με χαράκωσες βαθιά...», Δημήτρης Καταλειφός: «Όχι μόνο ο Γιώργος Κιμούλης αλλά όλη η γενιά μας να πει ένα μεγάλο συγγνώμη» Αντώνης Καφετζόπουλος: «Η ανθρώπινη εμπειρία δείχνει ότι «τα πράγματα» είναι πάντα «καλύτερα» όταν μιλάμε»   

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Όλα τα νέα των celebrities με ένα κλικ στο Celebrity News Cyprus     

Αυτή τη φορά δημοσιοποίησε μέσα από τα social media, τη δική του αρνητική εμπειρία με τον γνωστό ηθοποιός και ο ηθοποιός και  σεναριογράφος Μάνος Ψιστάκης. Με ένα μακροσκελές κείμενο ο ηθοποιός που έχουμε δει σε πολλά σήριαλ και ανάμεσα σε αυτό «Το αμάρτημα της μητρός μου» μιλάει για τα όσα βίωσε το 2000 στην ΕΡΤ με τον Γιώργο Κιμούλη και τελείωσε το κείμενό του με την εξής φράση: «Γιώργο, πολυαγαπημένε ΔΑΣΚΑΛΕ, κατάφερες τότε και με χαράκωσες βαθιά. Ζέτα Δούκα, σε ευχαριστώ πολύ που υπάρχεις».

«Έφτασε η στιγμή να μοιραστώ μαζί σας και τη δική μου εμπειρία με αυτόν τον άνθρωπο. Έτος: 2000. Το κανάλι: ΕΡΤ1. Η πρώτη μου σεναριακή δουλειά. Κάποιοι είχαν καταλάβει πως έχω κι εγώ μια σχετική κλίση προς την κωμωδία και ενώ ήμουν νέος και άπειρος, στάθηκαν στο πλευρό μου και με πίστεψαν για να γίνει μια σχεδόν αξιοπρεπής δουλειά. Σκηνοθέτης, ο Στέλιος Ράλλης. Ομολογώ πως με εξέπληξε το γεγονός πως από την πρώτη στιγμή, μου φερόταν σα να είμαι παιδί του! Παραγωγός, ο Φάνης Συναδινός. Φίλος, από το πρώτο δευτερόλεπτο της συνεργασίας και πάντα εκεί όποτε τον χρειάστηκα!

Πρωταγωνιστής; Ο Γιώργος Κιμούλης. Από την πρώτη κιόλας μας συνάντηση, μου ξεκαθάρισε πως αυτός ήταν ο απόλυτος άρχοντας. Θυμάμαι χαρακτηριστικά να λέει πως για μένα αυτή η δουλειά θα αποτελούσε τη ΜΟΝΑΔΙΚΗ ευκαιρία που θα είχα στην καριέρα μου και πως αυτός, συνεργαζόμενος μαζί μου, μου έκανε ουσιαστικά ένα τεράστιο δώρο. «Σου πετάω ένα τάλιρο στο τραπέζι. Αν είσαι έξυπνος, θα το πάρεις». Η αξέχαστη ατάκα του.. Τα γυρίσματα, ξεκίνησαν και αφότου μου ξεκαθάρισε πως είμαι «παιδί ενός κατώτερου Θεού», σταμάτησε να μου μιλάει. Σε ένα κείμενο «μαθηματικά» γραμμένο, ώστε να εφαρμόζονται οι κανόνες και οι ρυθμοί της κωμωδίας, άλλαζε τις ατάκες, προσέθετε τις δικές του και έδινε επίτηδες μια από τις χειρότερες ερμηνείες του, σνομπάροντας παντελώς τη δουλειά μας.

Προσέξτε τώρα αυτό: Υπήρχαν στιγμές που εξανθρωπιζόταν. Τότε, έβλεπα έναν άλλο Κιμούλη. Συνεργάσιμο, με ιδέες στο πλατό, χαμόγελο και με άψογο αισθητικό αποτέλεσμα. Ήταν βέβαια, πολύ αργά. Ήδη είχα σημαδευτεί ψυχικά, ήδη είχα αρχίσει να πηγαίνω στο γύρισμα με το σπρέι για το άσθμα που τότε μου ξεκίνησε!!!! Το μήνυμά μου προς τον ίδιο: Μπορούσες και τότε, μπορείς και τώρα να είσαι αυτός που πρέπει. Αυτός που αξίζει σε έναν πραγματικά μεγάλο ηθοποιό. Το μήνυμά μου σε όλους: Επειδή διαβάζω ότι «πρέπει να ξεκουμπιστεί από το θέατρο για να ησυχάσουμε», θα πω πως αυτό θα αποτελούσε μια τεράστια απώλεια για το Θέατρο!!! Ο Κιμούλης, παραμένει ο κορυφαίος ηθοποιός μας. Δυστυχώς, παραμένει και ένας άνθρωπος, με ανεξέλεγκτα κακή και ισοπεδωτική συμπεριφορά προς τους άλλους. Το κέρδος, αν μπορούσε να συμφιλιωθεί με όλους μας, θα ήταν τεράστιο για το θέατρο. Αν όμως συνεχίσει να πιστεύει πως ο Λώρενς Ολίβιε μπορεί μόνο να του πλένει τις κάλτσες και πως όλοι εμείς οι υπόλοιποι αποτελούμε απλά ενοχλητικές πετρούλες πάνω στον Πλανήτη Κιμούλη, τότε, και μόνο τότε, ίσως η απομάκρυνσή του από όλους μας, έφερνε ξανά ένα υγιές περιβάλλον στο χώρο μας. Πολλοί έσπευσαν με τεράστια χαρά να συνεργαστούν μαζί του, ενώ ήξεραν!!! Και το πλήρωσαν.

Από την άλλη βέβαια, σε όλους αυτούς τους άνετους και απροβλημάτιστους που μας ρωτούν «γιατί τώρα;», είμαι υποχρεωμένος να απαντήσω πως ΔΕ γνωρίζουν την κατάσταση και καλό θα είναι, αν θέλουν πραγματικά να βοηθήσουν και όχι μόνο αραχτοί πίσω από ένα πληκτρολόγιο να παριστάνουν τον Ηρακλή Πουαρώ, μπορούν απλά να σωπάσουν και να επιτρέψουν στους ΑΜΕΣΑ ενδιαφερόμενους και πληγωμένους ανθρώπους, να μιλήσουν ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!!! ΤΩΡΑ!!!! Θέλω να ευχαριστήσω όλους αυτούς που μετά την πρώτη μου δουλειά, πίστεψαν σε μένα και τόσα κωμικά έργα μου, διασκέδασαν το τηλεοπτικό κοινό. Αν και μετά την πρώτη μου δουλειά, δίπλα στον Γιώργο Κιμούλη, θα αναρωτιέμαι για πάντα αν είμαι πράγματι κάτι τόσο μέτριο. Ίσως ο Γιώργος να έχει δίκιο και να είμαι.. Φύτεψε την αμφιβολία τόσο βαθιά μέσα μου, που δεν προβλέπω να απελευθερώνομαι κάποτε από αυτήν. Γιώργο, πολυαγαπημένε ΔΑΣΚΑΛΕ, κατάφερες τότε και με χαράκωσες βαθιά. Ζέτα Δούκα, σε ευχαριστώ πολύ που υπάρχεις».

Τη δική του καταγγελία όμως μέσα από τον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook έκανε ακόμη ένας ηθοποιός και πρώην φοιτητής του Γιώργου Κιμούλη. Ο λόγος για τον Φάνη Παυλόπουλο που μέσω τις ανάρτησής του περιέγραψε τη δική του τραυματική εμπειρία στη διάρκεια των τριών χρόνων φοίτησης στη σχολή του.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

«20 χρόνια μετά. 3 χρόνια στη σχολή του. 3 χρόνια με φόβο, κατάχρηση εξουσίας, ταπείνωση, μισογυνισμό, χειραγώγηση, εκμετάλλευση, κλάματα, δουλοπρέπεια, τοξικότητα, ψυχολογική βία, τσακωμούς. Διέλυσε ένα ολόκληρο έτος, φιλίες, κατέστρεψε προσωπικότητες, γιατί έτσι γούσταρε και γιατί μπορούσε. Την τελευταία ώρα μιλάω με συμφοιτητές που κλαίνε με λυγμούς γιατί θυμήθηκαν τι ζούσαμε αυτά τα χρόνια στη σχολή του. Σήμερα συνειδητοποίησα γιατί, όταν κάποιοι με ρωτάνε σε ποια δραματική σχολή να δώσουν εξετάσεις, δίνω πάντα την ίδια απάντηση. “Σε καμία"» αναφέρει χαρακτηριστικά στην ανάρτησή του ο Φάνης Παυλόπουλος.

 Θέση σε όσα συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες μετά το σάλο που έχει προκληθεί με τις αποκαλύψεις ηθοποιών που έχουν υποστεί σωματική, λεκτική και ψυχολογική βία θέλησε να πάρει ο Δημήτρης Καταλειφός. Ο σπουδαίος ηθοποιός με το ήθος και την ταπεινότητα που τον διακρίνουν προχώρησε σε μια ενωτική θα λέγαμε ανάρτηση επισημαίνοντας πως οι εποχές αλλάζουν και πως ολόκληρη η γενιά του οφείλει μια μεγάλη συγγνώμη στους νεότερους.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Διάβασε παρακάτω ολόκληρη την ανάρτηση του Δημήτρη Καταλειφού

«Με αφορμή όλα αυτά τα οδυνηρά πράγματα που συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες στο θέατρο, θυμήθηκα μια φράση που λέει ο Σκηνοθέτης στην αριστουργηματική ταινία του Μπέργκμαν”Μετά την πρόβα”: Το θέατρο είναι ιδρώτας, σπέρμα και σκατά”. Ανήκω στην ίδια γενιά με τον Γιώργο Κιμούλη. Αυτή η γενιά παρέλαβε μια ολόκληρη μυθολογία για τις σκληρές πρόβες, τις απαιτήσεις σκηνοθετών που συχνά γίνονταν ακραίες, για ομηρικούς καυγάδες μεταξύ των συντελεστών μιας παράστασης και άλλα πολλά. Η δική μας γενιά συνέχισε σε μεγάλο βαθμό κάπως στα ίδια- ίσως και σε χειρότερα- ακόμα χνάρια, γιατί η όλη εποχή εξελίχθηκε γενικά χειρότερα. Εδώ και μια τουλάχιστον δεκαετία τα πράγματα αλλάζουν σε τρομακτικό βαθμό. Το θέατρο φυσικά δεν μπορεί να μείνει ανεπηρέαστο.

Αν τα πράγματα θα γίνουν καλύτερα ή χειρότερα θα το δείξει η ιστορία. Η νέα εποχή μάς επιτρέπει να μιλάμε. Αυτό ίσως πραγματικά να είναι καλύτερο και υγιέστερο. Και σίγουρα θα είναι υγιέστερο να μιλάμε τη στιγμή που υφιστάμεθα την οποιαδήποτε αδικία ή παραβίαση των αυτονόητων δικαιωμάτων μας. Αυτό σε μεγάλο βαθμό δεν γινόταν για πολλούς λόγους τα προηγούμενα χρόνια.Ας το δούμε με ψυχραιμία και κατανόηση. Ας πάψουμε να κατηγορούμε με ευκολία θύτες και θύματα. Κάθε γενιά χρειάζεται ένα “μπράβο”,, έναν έπαινο, για ό,τι προσέφερε, και οφείλει ένα συγγνώμη για τα λάθη που σίγουρα διέπραξε, γιατί είναι αδύνατον να μην κάνει λάθη.

Ας θεσπίσουμε από την αρχή κάποιους καινούργιους κανόνες για το θέατρο. Και για τη θεατρική εκπαίδευση και για το επάγγελμα. Το απαιτεί η νέα εποχή. Μέχρι τώρα ήταν μια συγκεχυμένη κατάσταση, μέσα στην οποία έβρισκε έδαφος και η κατάχρηση εξουσίας και η σιωπηλή και οδυνηρή υποταγή. Κι αυτά πολλές φορές τα εκλαμβάναμε μέσα στη γενική μας σύγχυση σαν απαραίτητα για να κάνουμε τέχνη. Ας θέσουμε καινούργια πλαίσια για μια δημιουργική συνύπαρξη στον μικρό μεγάλο κόσμο του θεάτρου. Το απαιτούν οι καιροί. Κατά συνέπεια προτείνω όχι μόνο ο Γιώργος Κιμούλης αλλά όλη η γενιά μας να πει ένα μεγάλο συγγνώμη στους νεότερους για λάθη που κι εμείς παραλάβαμε ή συνεχίσαμε, και οι νεότεροι να δώσουν αυτή τη συγγνώμη και να προχωρήσουμε ξανά όλοι μαζί. Το θέατρο με αφορμή την πανδημία έχει δεχτεί το μεγαλύτερο πλήγμα που θα μπορούσε να δεχτεί. Ας μη το τραυματίζουμε κι εμείς με τα ίδια μας τα χέρια.»

Ο Αντώνης Καφετζόπουλος διαβάζοντας την ανάρτηση του Δημήτρη Καταλειφού θέλησε να εκφράσει τη διαφωνία του με τα λεγόμενά του.

Ειδικότερα έγραψε: Δεν συμφωνώ Δημήτρη. Κατ’ αρχήν «όλα αυτά τα οδυνηρά» ΔΕΝ «συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες στο θέατρο». Συμβαίνουν εδώ και δεκαετίες. Κι ο Μπέργκμαν στις μέρες μας και άλλα ιερά τέρατα, δικά μας και ξένα θα πρέπει επιτέλους να ειδωθούν και κάτω από το σημερινό φως. Το 1650 καίγαν γυναίκες με ασήμαντες αφορμές. Στις μέρες μας μόνο φρίκη φέρνει μια τέτοια σκέψη.

Υπάρχουν – και υπήρχαν πάντοτε – και εκείνοι που δεν υπέκυψαν στο ρόλο του θιασάρχη-αφέντη. Η συγνώμη από όλους γενικώς και αορίστως είναι παραπλανητική και αδικεί τα θύματα που επιτέλους, με βάσανο προσωπικό, ανοίγουν την καρδιά και το στόμα τους. Επίσης διαφωνώ με τον αγνωστικισμό που θεωρεί ότι τα πράγματα ίσως γίνουν καλύτερα/ίσως χειρότερα επειδή «η εποχή επιτρέπει να μιλάμε». Η ανθρώπινη εμπειρία δείχνει ότι «τα πράγματα» είναι πάντα «καλύτερα» όταν μιλάμε. Edit/υστερόγραφο: για να προλάβω την ασχετίλα οφείλω να δηλώσω πολύ καθαρά ότι εκτιμώ απεριόριστα το Δημήτρη Καταλειφό. Και να υπογραμμίσω ότι η εκτίμηση μου αυτή άφορα και το τι είδους άνθρωπος είναι ο Δημήτρης.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

 

Δειτε Επισης

Πέτρος Ξεκούκης: «Έζησα από θαύμα. Ξύπνησα όταν είδα έναν ρασοφόρο να με τραβάει από το αυτοκίνητο…»
Γιώργος Αμούτζας – Τάνια Μπρεάζου: Η έμμεση παραδοχή της σχέσης τους στην κάμερα
Γιώργος Αρμένης: «Με κορόιδευαν επειδή δεν είχα πατέρα, με πληγώνει αυτό ακόμα & τώρα που είμαι 80 χρόνων»
Μάνος Γαβράς: «Όταν ήμουν στο εξωτερικό κοιμόμουν στο αυτοκίνητο και έκανα μπάνιο στο γυμναστήριο»
Πάνος Σταθακόπουλος: «Σκοτώθηκε ο ξάδερφος μου & έπρεπε να πάω στο θέατρο και να χτυπιέμαι σε ένα φέρετρο»
Γιώργος Αγγελόπουλος: «Κάναμε τα πάντα από ιατρικής πλευράς & προσευχόμασταν για τη σωτηρία της μητέρας μας»
Η αποκάλυψη της Ιωάννας Τούνη για το πρόβλημα που την ταλαιπωρεί και πώς το κόλλησε
Στο Παρίσι o Κωνσταντίνος Βασάλος με τη φημολογούμενη σύντροφό του, Μαρία Παπαγεωργίου
Δημόσια στροφή 180 μοιρών αποφάσισε να κάνει ο Κώστας Αρζόγλου για τον σκηνοθέτη Κώστα Κωστόπουλο
Νίκος Πολυδερόπουλος: «Nιώθω ότι είναι παντού ο αδερφός μου, όπου τον ζητήσω, έρχεται»