Αποφεύγουν θέση εργασίας στη δημόσια υπηρεσία λόγω του μεγάλου… σκόρσου

Tην ίδια ώρα που ένα ποσοστό νέων βρίσκεται στην ανεργία και ψάχνει απεγνωσμένα μια θέση εργασίας, κάποιοι άλλοι, στην δημόσια υπηρεσία, ψάχνουν για θέσεις με... λιγότερο φόρτο εργασίας, αρνούμενοι να στελεχώσουν υπηρεσίες που υπολειτουργούν και στις οποίες υπάρχει περισσότερο «σκόρσο», με αποτέλεσμα χιλιάδες πολίτες να βρίσκονται εγκλωβισμένοι στην αναμονή. Κάτι τέτοιο, φαίνεται να συμβαίνει στην Υπηρεσία Μερίμνης Αποκαταστάσεως Εκτοπισθέντων, αφού χιλιάδες αιτήσεις συμπολιτών μας βρίσκονται στα συρτάρια σκονισμένων γραφείων, αλλά δυστυχώς, δεν υπάρχει προσωπικό, για να τις εξετάσει. 

Η υποστελέχωση της Υπηρεσίας που εξετάζει τα προσφυγικά επιδόματα, είναι ένα από τα ζητήματα που προκαλεί πονοκέφαλο στους αρμόδιους, αφού φαίνεται να βρίσκουν με το σταγονόμετρο δημόσιους υπαλλήλους για να στελεχωθεί το συγκεκριμένο τμήμα της Υπηρεσίας, ώστε να εξετάζουν τις χιλιάδες αιτήσεις και να παραχωρούν χωρίς καθυστέρηση, τα επιδόματα στους πρόσφυγες.

Ένα πρόβλημα το οποίο είναι εις γνώση των αρμοδίων που ψάχνουν λύσεις, προκειμένου να επισπευσθεί η διαδικασία της εξέτασης των αιτήσεων, εξού και στο τραπέζι έχει κατατεθεί πρόταση Νόμου από τους βουλευτές της Επιτροπής Προσφύγων της Βουλής, η οποία θα υποχρεώνει την Υπηρεσία Μέριμνας να εξετάζει τις αιτήσεις που τίθενται ενώπιον της, εντός έξι μηνών, καθώς θεωρείται ότι με αυτή την αλλαγή θα βοηθηθούν αρκετά νεαρά ζευγάρια που επιθυμούν να αγοράσουν μια νέα κατοικία και δεν θα βρίσκονται στο ενοίκιο, περιμένοντας πάνω από ένα χρόνο για να λάβουν τη προσφυγική βοήθεια. 

Παράλληλα, εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός, πως με την επίσπευση της εξέτασης των αιτήσεων για προσφυγικά επιδόματα για αγορά κατοικίας, το κράτος θα εξοικονομήσει σημαντικά έξοδα που υπάρχουν για την παραχώρηση προσφυγικής βοήθειας σε όσους ενοικιάζουν και είναι στο περίμενε. Για παράδειγμα, εάν θεωρήσουμε ότι καθυστερεί η υπηρεσία ένα χρόνο ή χρειάζεται ένα χρόνο για να καταβάλει το ποσό των 30.000 για ένα ζευγάρι, εάν καταβάλει το συγκεκριμένο ποσό στους έξι μήνες, τότε θα γλυτώνει το ποσό που δίνεται για το επίδομα ενοικίου.

Διπλασιάστηκαν οι αιτήσεις τα τελευταία χρόνια

Ενώ η Υπηρεσία Μέριμνας παραμένει υποστελεχωμένη, οι αιτήσεις τα τελευταία χρόνια αυξάνονται ολοένα και περισσότερο, με τους φακέλους που καλούνται να εξετάσουν οι υπάλληλοι, να είναι ογκωδέστατοι. Για το συγκεκριμένο ζήτημα, η Αναπληρώτρια Διευθύντρια της Υπηρεσίας Μέριμνας και Αποκαταστάσεως Εκτοπισθέντων, Μαρία Αδαμίδου, ανέφερε ενώπιον της Επιτροπής Προσφύγων πως, «από την πλευρά μας ως Υπηρεσία Μέριμνας, θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια να είμαστε εντός του χρονικού πλαισίου, αλλά πρέπει να αντιληφθεί ο κόσμος, ότι ανάλογα και με το προσωπικό που διαθέτει η υπηρεσία, θα κάνουμε ότι μπορούμε».

Αξίζει να σημειωθεί, ότι με την εφαρμογή των αναθεωρημένων κριτηρίων από τον Ιούλιο του 2019 μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2022, εξετάστηκαν γύρω στις 9,000 αιτήσεις και δόθηκαν 140 εκατομμύρια στους δικαιούχους πρόσφυγες. Όσον αφορά το ποσοστό απορρόφησης, αυτό ξεπέρασε το 100%, διότι προστέθηκαν εξοικονομήσεις από το Υπουργείο Εσωτερικών, ενώ παράλληλα ο προϋπολογισμός διπλασιάστηκε, καθώς από 25 εκατομμύρια που ήταν το 2019, φέτος θα δοθούν 50 εκατομμύρια.

Αναφορικά με τις αιτήσεις που εξετάζονται στην παρούσα φάση, όλες οι αιτήσεις για τη Λάρνακα και την Αμμόχωστο για το 2021 έχουν εξεταστεί, ενώ για τη Λευκωσία στις 20 Οκτωβρίου θα εξεταστούν όλες οι αιτήσεις μέχρι τα μέσα του Οκτωβρίου του 2021. Μάλιστα, υπάρχουν αιτήσεις του 2018 και του 2019, οι οποίες δεν εξετάστηκαν από την Υπηρεσία Μέριμνας, καθώς αναμένουν στοιχεία από τους δικαιούχους, αφού σε περίπτωση που τους απορρίψουν, δεν θα δικαιούνται να υποβάλουν ξανά αίτηση.

Μισοάδειο βλέπουν από την πλευρά τους πάντως οι πρόσφυγες σχετικά με τη χρονοβόρα διαδικασία εξέτασης των αιτήσεων από την Υπηρεσία Μέριμνας, αφού εκτιμούν ότι όντως υπήρξε μια πρόοδος τα τελευταία χρόνια, όμως στην πορεία αρχίσαμε να πηγαίνουμε ξανά στα παλιά. Θεωρούν, πως ότι όταν κάποιος κάνει μια αίτηση, μέσα σε έξι μήνες, πρέπει να υπάρχει ανταπόκριση και όχι να χρειάζεται πάνω από ένας χρόνος. Έτσι, οι πρόσφυγες απαιτούν όπως τεθούν κάποιες ασφαλιστικές δικλείδες για να λειτουργεί η κάθε υπηρεσία αρμονικά και να εξυπηρετείται ο κόσμος όσο πιο άμεσα γίνεται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Αναχώρησε από Κύπρο πλοίο του Βρετανικού Ναυτικού-Συνδράμει στην παροχή βοήθειας στη Γάζα
Παραμένει η σκόνη στην ατμόσφαιρα-Στους 32 βαθμούς η θερμοκρασία
Στο περίμενε ακόμη οι εκπαιδευτικοί των ΚΙΕ για τη στελέχωση-Εξελίξεις την ερχόμενη εβδομάδα
Εγκατάσταση ανελκυστήρων σε 115 πολυκατοικίες, απέμειναν άλλες 253-Το αναλυτικό πλάνο του ΥΠΕΣ
Πάνω από 1,100 κλήσεις στο 1410 το 2021-Άγχος, θλίψη και δυσκολίες λόγω Covid στο επίκεντρο
Βράβευσε τοπικές αρχές, επιχειρήσεις, οργανισμούς για πράσινες δράσεις ο Πρόεδρος
Το Κόμμα για τα Ζώα χαιρετίζει απόφαση Υπουργείου Γεωργίας για πυροτεχνήματα
Στο 83,3% η θνησιμότητα λαγών που απελευθερώθηκαν-Προβληματισμένη η Υπηρεσία Θήρας
Υψηλά επίπεδα άγχους και στρες για οικονομικά τους εμφανίζουν οι Κύπριοι
Η Υπουργός Γεωργίας ξεκίνησε συναντήσεις με παραγωγούς, αγρότες και ψαράδες