Το συμφέρον των μαθητών είναι πάνω από γινάτια και εγωισμούς

Εκεί που όλοι είχαν φουλάρει μηχανές και έτρεχαν να κερδίσουν τον πιο σκληρό αντίπαλο, που ήταν ο χρόνος, ώστε να μελετήσουν και να καταλήξουν σε απόφαση, κατά πόσο οι τροποποιητικοί κανονισμοί που ετοίμασε το Υπουργείο Παιδείας για τις εξετάσεις ανά τετράμηνο, θα ψηφίζονταν ή όχι, ο Πρόδρομος Προδρόμου κάνει… κίνηση ματ και τους αφήνει όλους μετέωρους, αποσύροντάς τους.

Η κίνηση του Υπουργείου ήρθε λίγες ώρες μετά τη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε εντός της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής, κατά την οποία το ΑΚΕΛ εξέφρασε την πρόθεση να καταθέσει πρόταση νόμου, βάσει της οποίας θα ζητείτο κατάργηση της ενδιάμεσης εξέτασης. Φαίνεται ότι ακόμη και στη προοπτική της συζήτησης μίας τέτοιας πρότασης θορύβησε το Υπουργείο, που έκανε πραγματικότητα την «απειλή» του, που ακούστηκε εντός της Επιτροπής και απέσυρε τους κανονισμούς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Αποσύρει τους κανονισμούς για τα τετράμηνα ο Πρόδρομος-Παραμένει ως έχει ο θεσμός

Η εξέλιξη και η κατάληξη που είχε η συγκεκριμένη συζήτηση προκαλεί διάφορα ερωτήματα ως προς τους χειρισμούς του Υπουργείου Παιδείας, αφού τρεις Τετάρτες πριν το κλείσιμο της Βουλής για τη θερινή περίοδο, κατατέθηκαν οι εν λόγω κανονισμοί, βάζοντας με αυτό τον τρόπο το «μαχαίρι στο λαιμό» στους βουλευτές, οι οποίοι έπρεπε να τους μελετήσουν, να τους κατανοήσουν, να τους συζητήσουν, να ακούσουν τις απόψεις των εμπλεκομένων και να αποφασίσουν το μέλλον τους, σε χρόνο εξπρές.

Το Υπουργείο γνώριζε τις αντιδράσεις που υπάρχουν γύρω από το συγκεκριμένο θεσμό. Οι μαθητές, οι γονείς και οι καθηγητές είχαν εκφράσει τις θέσεις τους, από το προηγούμενο καλοκαίρι. Το πρώτο καίριο ερώτημα είναι για ποιο λόγο περίμενε μέχρι, κυριολεκτικά, την τελευταία στιγμή για να καταθέσει τους εν λόγω κανονισμούς.

Όταν τελικά κατατέθηκε το νομοσχέδιο στη Βουλή και κλήθηκαν όλοι οι εμπλεκόμενοι, ή μάλλον σχεδόν όλοι, αφού οι οργανώσεις και οι σύνδεσμοι που εκπροσωπούν τα παιδιά με αναπηρία δεν είχαν λάβει ενημέρωση, διατυπώθηκε από όλους ότι δεν προηγήθηκε διάλογος. Από όλους πλην του Υπουργείου, με τον πολιτικό προϊστάμενο να αναφέρεται σε πέντε συναντήσεις με την οργάνωση των καθηγητών. Οι μέρες πέρασαν από τη συνεδρία της Επιτροπής και ακόμη πλανάται ένα αναπάντητο ερώτημα. Προηγήθηκε διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, πριν καταρτιστεί το εν λόγω νομοσχέδιο; 

Οι συναντήσεις του υπουργού και των καθηγητών έγιναν, δεδομένου ότι υπάρχουν πρακτικά και στις πέντε συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν, σε μία περίοδο τεσσάρων μηνών, συζητήθηκαν τα προβλήματα που εντοπίστηκαν από την εφαρμογή του θεσμού, για πρώτη φορά σε όλο το λυκειακό φάσμα. Ωστόσο, οι τελικές τροποποιήσεις έρχονται σε σύγκρουση με τις εισηγήσεις που έχουν καταθέσει οι καθηγητές, δημιουργώντας ένα δεύτερο σημαντικό ερώτημα. Εισακούστηκαν και λήφθηκαν υπόψη οι εισηγήσεις των φορέων από το Υπουργείο; 

Οι εισηγήσεις των καθηγητών ακούστηκαν στην Επιτροπή Παιδείας για πολλοστή φορά, από την ημέρα που εξήγαγαν τα αποτελέσματά τους, μετά την εξεταστική περίοδο του Α’ τετραμήνου, με την ΟΕΛΜΕΚ, όπως φαίνεται, να ακολουθεί τις οδηγίες του Παύλου Μυλωνά, να ενώνει δυνάμεις με ένα πολιτικό κόμμα, μετατρέποντας τις εισηγήσεις σε πρόταση νόμου. Η προοπτική να μην είναι μόνο εισηγήσεις, από ανθρώπους που δεν μπορούν να αλλάξουν τη νομοθεσία, μάλλον φόβισε το Υπουργείο, το οποίο τελικά έκανε ένα βήμα πίσω και απέσυρε τις προτάσεις του, με πρόθεση μάλιστα, να μην τις επαναφέρει προς συζήτηση.

Αυτή τη στιγμή, τα βλέμματα επιστρέφουν ξανά στο Υπουργείο Παιδείας, αφού η κίνησή του να αποσύρει τους κανονισμούς έχει δημιουργήσει νέες απορίες, με τη σημαντικότερη ποια θα είναι τα επόμενά του βήματα. Από τη μία πλευρά, η επιλογή για τον Πρόδρομο Προδρόμου είναι να παραμείνει ο θεσμός ως έχει, με αποτέλεσμα να είναι πιεσμένα τα χρονικά περιθώρια για τη Γ' Λυκείου, αφού σε διάστημα πέντε μηνών, θα πρέπει να παρακαθίσουν οι μαθητές σε τρεις διαφορετικές εξεταστικές περιόδους. Από την άλλη, η επιλογή του είναι να ξεκινήσει ένα εντατικό διάλογο, με μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, ώστε να συγκεντρωθούν όλες οι ωφέλιμες προτάσεις, με στόχο να καταρτιστούν τροποποιητικοί κανονισμοί που θα έχουν, πάνω από όλα, στο επίκεντρο το καλώς νοούμενο συμφέρον των μαθητών και του δημόσιου σχολείου. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Κατέθεσαν τροπολογίες για τα τετράμηνα οι βουλευτές, απειλεί με απόσυρση κανονισμών το ΥΠΠΑΝ

Καλά όλα αυτά για συζητήσεις επί συζητήσεων και τροφή για τους δημοσιογράφους να ασχολούνται με το θέμα, όμως το πρόβλημα είναι αλλού. Οι μαθητές που θα επιστρέψουν τον Σεπτέμβριο στα θρανία τους και θα είναι τελειόφοιτοι. Αυτοί οι μαθητές, που θα έχουν στόχο να πετύχουν τους υψηλούς βαθμούς για τις σχολές που επιθυμούν. Αυτοί οι μαθητές, που στο τέλος της χρονιάς θα πρέπει να εξεταστούν σε εξετάσεις τετραμήνων και μετά από λίγες μέρες σε Παγκύπριες Εξετάσεις, για να εξασφαλίσουν την πολυπόθητη θέση, όπως έγινε και με τους φετινούς τελειόφοιτους.

Αυτοί οι μαθητές είναι «καταδικασμένοι» να περάσουν το μεγαλύτερο μέρος της επόμενης χρονιάς πίσω από στοίβες βιβλίων, τετραδίων, φυλλαδίων. Να φεύγουν από το σχολείο και να πηγαίνουν στα φροντιστήρια, μόνο για να φορτώνονται με επιπλέον κόλλες και βιβλία. Αυτό που διαφεύγει σε πολλούς είναι ότι πρόκειται για 17χρονα παιδιά, που θέλουν να συνδυάσουν τη μαθητική τους ζωή, με τη διασκέδασή τους.

Το blame game, στο οποίο θέλουν να επιδοθούν οι δύο πλευρές (σ.σ. Βουλή και Υπουργείο), στην προκειμένη περίπτωση, δεν πρέπει να είναι αυτοσκοπός. Αντίθετα, θα πρέπει να ενώσουν τις δυνάμεις τους, όπως έχουν κάνει τόσες άλλες φορές και να βρουν την σολομώντεια λύση, ώστε με την επιστροφή στα θρανία, οι μαθητές να γνωρίζουν τις περιμένει κατά τη διάρκεια της χρονιάς. 

Τα περιθώρια στενεύουν, η αντίστροφη μέτρηση για το Σεπτέμβριο έχει αρχίσει. Ας σηκώσουν μανίκια όλοι και να δουλέψουν αρμονικά, έχοντας ως στόχο μόνο ένα πράγμα. Τους μαθητές και το μέλλον τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Τρέχουν και δεν φτάνουν Βουλή και Υπ. Παιδείας, ψάχνουν λύσεις για τα τετράμηνα

Δειτε Επισης

Επανέρχεται με επιστολή προς Υφ. Πρόνοιας για το Πασχαλινό Επίδομα η ΕΚΥΣΥ
Βαφεάδης: Δεν έχει ληφθεί η εγγυητική για Λιμάνι και Μαρίνα Λάρνακας
Αισιοδοξία Κουμή για αντίστοιχες επιδόσεις στις τουριστικές αφίξεις με το 2023 παρά τις προκλήσεις
Ζητά από υποψήφιους δέσμευση για προώθηση των αιτημάτων της ΟΠΑΚ
Τροποποίηση κανονισμού ΕΕ για προστασία καταναλωτών, ζητά ο ΓΔ του Υπ. Ενέργειας
Μισοάδειο βλέπουν το ποτήρι μονογονιοί, πολύτεκνοι και συνταξιούχοι-Θέτουν σειρά αιτημάτων στο τραπέζι
Μιχαηλίδου: Έμφαση στην προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των παιδιών
Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων-Αυξήσεις σε λαχανικά, αλλαντικά και όσπρια
Η εκπαίδευση Νοσηλευτών επίκεντρο επιστολής προς υπ. Υγείας από αρμόδιους Συνδέσμους
Η θέση ΥΠΑΝ για τις καταγγελίες για σχολεία-«Μεμονωμένα περιστατικά, κοινωνικό φαινόμενο η βία»