Πέμπτη 11 Αυγ, 2022 | Επικοινωνία
trans gif

Τρέχουν και δεν φτάνουν Βουλή και Υπ. Παιδείας, ψάχνουν λύσεις για τα τετράμηνα

Φοινιώ Σάββα  30/06/2022 06:38
Τρέχουν και δεν φτάνουν Βουλή και Υπ. Παιδείας, ψάχνουν λύσεις για τα τετράμηνα

Τρέχουν και δεν φτάνουν Βουλή και Υπ. Παιδείας, ψάχνουν λύσεις για τα τετράμηνα

Φοινιώ Σάββα  30/06/2022 06:38

Με αρκετές εντάσεις συζητήθηκε για ακόμη μία φορά το θέμα των εξετάσεων ανά τετράμηνο, στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, με τους αρμόδιους φορείς να καταθέτουν τις έντονες αντιδράσεις τους, για το νομοσχέδιο που προωθείται, αφού τρέχουν με αντίπαλο τον χρόνο, ώστε να μην θυματοποιηθεί μία ακόμη γενιά μαθητών. Την ίδια ώρα, η στάση του υπουργού Παιδείας προκάλεσε την έκρηξη των βουλευτών του ΑΚΕΛ, καταλογίζοντας του, μάλιστα και έλλειψη σεβασμού προς την Επιτροπή. 

Συγκεκριμένα, ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, τέθηκε το νομοσχέδιο που έχει ετοιμάσει ο Πρόδρομος Προδρόμου, ώστε να τροποποιηθούν οι κανονισμοί της νομοθεσίας που διέπει το θεσμό των εξετάσεων ανά τετράμηνο, βάσει του οποίου προνοείται και η μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων από τέσσερα σε τρία. Όλα αυτά, δύο εβδομάδες πριν το κλείσιμο της Βουλής για τις καλοκαιρινές διακοπές, με τον χρόνο να πιέζει τόσο το Υπουργείο όσο και τους βουλευτές, καθώς η επανέναρξη των εργασιών θα γίνει το Σεπτέμβριο. Έτσι, η πίεση του χρόνου βάζει το «μαχαίρι στο λαιμό» για τους αρμόδιους, οι οποίοι θέλουν να αλλάξουν τον τρόπο που εφαρμόζεται ο θεσμός, ώστε να μην παρατηρηθούν τα ίδια προβλήματα, που εντοπίστηκαν την φετινή σεζόν. 

Η συζήτηση ξεκίνησε με καθυστέρηση, λόγω της αργοπορίας του πολιτικού προϊστάμενου του Υπουργείου, Πρόδρομου Προδρόμου. Ο λόγος δόθηκε πρώτα στον υπουργό, ώστε να παρουσιάσει τους λόγους που ετοίμασε το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Όπως ανέφερε, παρουσιάστηκε εκτάκτως και για λίγη ώρα στην Επιτροπή, επειδή αναγνωρίζει την προσπάθεια που γίνεται, ώστε να ανταποκριθούν στην έκτακτη κατάσταση.

Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο, υπέδειξε πως είναι οι εισηγήσεις που τέθηκαν στο Υπουργείο Παιδείας, μέσα από διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς και πολιτικά κόμματα και μετά την εφαρμογή του θεσμού και στις τρεις τάξεις του Λυκείου. Εξήγησε πως έχουν μαζευτεί όλες οι εισηγήσεις, από την ειδική επιτροπή στο Υπουργείο και μέσα από αυτές τις εισηγήσεις προέκυψε αυτή η πρόταση για τροποποίηση της νομοθεσίας. Ο κ. Προδρόμου επεσήμανε πως ο βασικός σκοπός είναι να αποφορτώσουν τους μαθητές και τον θεσμό, ενώ ξεκαθάρισε πως καμία αλλαγή δεν είναι απόλυτη.

Αναφέρθηκε και στις αλλαγές που έχουν ήδη γίνει για τον θεσμό των εξετάσεων ανά τετράμηνο, σημειώνοντας πως το 2020 έγιναν ξανά αλλαγές, μετά από εισηγήσεις, οι οποίες μεταξύ άλλων προνοούν πως έχει καταργηθεί μία πρόσθετη γραπτή εξέταση, που δεν ήταν απαραίτητη. Όσον αφορά στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή, υπέδειξε πως οι αλλαγές αυτές μπορεί να γίνουν, μπορεί και να μην γίνουν. Ο κ. Προδρόμου εξέφρασε και την άποψη ότι μέσω αυτών των αλλαγών, θα γίνει πιο εύκολος ο θεσμός των εξετάσεων, ενώ θα υπάρχουν και σαφείς οδηγίες για τις γραπτές ασκήσεις της προφορικής αξιολόγησης, αφού όπως υπέδειξε έχουν παρατηρηθεί καταχρήσεις.

Ο υπουργός εξήγησε ότι γίνεται η πρόταση να θεσμοθετηθεί ότι θα είναι ένα διαγώνισμα ανά τετράωρο μάθημα, ενώ μία άλλη εισήγηση είναι η μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων. Σημείωσε πως αντιλαμβάνεται ότι υπάρχουν αντιδράσεις, από κάποιους συνδέσμους, αλλά υπογράμμισε πως θα πρέπει να αποφασιστεί αν θα υπάρξει βελτίωση του θεσμού ή όχι. Καταλήγοντας, έριξε το μπαλάκι στην Βουλή, τονίζοντας πως αν η Επιτροπή κρίνει και θέλει να εγκρίνει τις αλλαγές, το Υπουργείο είναι πρόθυμο να τις εφαρμόσει, ενώ σε αντίθετη περίπτωση, είναι έτοιμο να συνεχίσει το διάλογο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Στη Βουλή οι τροποποιήσεις Προδρόμου για τα τετράμηνα-Διαφωνούν γονείς και καθηγητές

Αντιδρά η ΟΕΛΜΕΚ, συμφωνεί η ΟΛΤΕΚ

Στην Επιτροπή το παρόν τους έδωσαν και οι οργανώσεις των καθηγητών, με την ΟΛΜΕΚ να παίρνει πρώτη το λόγο. Ο νέος της πρόεδρος, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος ανέφερε πως ως οργάνωση είχαν ζητήσει εδώ και μήνες ένα διάλογο, για να συζητηθούν τα προβλήματα που κατέγραψαν, από το θεσμό των εξετάσεων. Σημείωσε πως δεν έγινε αποδεχτό αυτό το αίτημα και προχώρησαν στην καταβολή του αιτήματός τους, από κοινού με γονείς και μαθητές, τον Μάρτιο. Λίγες μέρες μετά, πρόσθεσε ο κ. Κωνσταντινόπουλος, ο υπουργός έκανε δημόσιες δηλώσεις ότι οι συζητήσεις είναι σπατάλη χρόνου.

Ο εκπρόσωπος των καθηγητών εξέφρασε την άποψη πως ενώ υπήρχε χρόνος να γίνει διάλογος, βρέθηκαν τώρα ενώπιον της Βουλής, υπό την πίεση του χρόνου, να λάβουν αποφάσεις, για αλλαγές που δεν υπάρχει χρόνος να συζητηθούν. Όσον αφορά στην πρόταση για τα εξεταζόμενα μαθήματα, ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ υπέδειξε πως δεν έγινε καμία διαβούλευση με την οργάνωσή τους και εξέφρασε δυσαρέσκεια και ενόχληση, για το γεγονός ότι παρακάμφθηκε η διαδικασία του διαλόγου.

Ξεκινώντας ανάλυση των εισηγήσεων που επέβαλε το Υπουργείο, μέσω του νομοσχεδίου, ο κ. Κωνσταντινόπουλος τόνισε πως δεν υπάρχει καμία πρόνοια και αλλαγή για τη Γ’ Λυκείου, σημειώνοντας πως ήταν η μόνη τάξη που ταλαιπωρήθηκε, λόγω των τριών εξετάσεων. Υπέδειξε πως το είχαν επισημάνει αρκετές φορές, ενώ σημείωσε πως δεν υπάρχει μέχρι στιγμής κάποια ενημέρωση για επιστημονική τεκμηρίωση, πίσω από τις προτάσεις για αλλαγές στον αριθμό των εξεταζόμενων μαθημάτων.

Σημείωσε, δε, ότι δεν είναι αριθμητικό το ζήτημα, καθώς με βάση των προτεινόμενων αλλαγών εννέα μαθήματα θα καταστούν μη εξεταζόμενα, ανάμεσά τους χημεία και βιολογία και οι μαθητές θα παρακαθίσουν σε εξετάσεις για πρώτη φορά στη Γ’ Λυκείου σε αυτά τα μαθήματα. Εξήγησε πως στην πραγματικότητα, για τη Γ’ Λυκείου, αν παραμείνουν τα πράγματα ως έχουν, δεν θα κερδηθεί διδακτικός χρόνος, που είναι και το ζητούμενο και όποια μείωση μαθημάτων γίνει στις άλλες τάξεις του Λυκείου, θα πέσουν στο κενό.

Ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ σημείωσε πως θεωρούν πως για τη Γ’ Λυκείου δεν μπορούν να συνεχιστούν οι τρεις εξετάσεις, θέτοντας ενώπιον των βουλευτών την πρότασή τους, ότι η ενδιάμεση εξέταση πρέπει να καταργηθεί, αφού είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα. Για να στηρίξει αυτή την τοποθέτηση, επεσήμανε πως λόγω των εξετάσεων χανόταν όλος ο μήνας, ο οποίος είναι ένας από τους πιο παραγωγικούς.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής και βουλευτής του ΔΗΚΟ, Παύλος Μυλωνάς, παίρνοντας το λόγο, υπέδειξε στον κ. Κωνσταντινόπουλο πως πρέπει οι εισηγήσεις που έχουν να συζητηθούν με κάποιο πολιτικό κόμμα, ώστε να γίνουν μία πρόταση νόμου και να τεθεί στην Επιτροπή. Σε αντίθετη περίπτωση, θα χαθεί και η επόμενη χρονιά.

Από πλευράς του, ο πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ, Παναγιώτης Λυσάνδρου επεσήμανε πως ως οργάνωση συμφωνούν στις αλλαγές που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας, καθώς θεωρούν πως είναι προφανές ότι γίνονται για να απλοποιηθούν οι διαδικασίες. Η μόνη αντίρρηση που έχουν ως οργάνωση είναι όσον αφορά στα εξεταζόμενα μαθήματα για την πρακτική κατεύθυνση της Τεχνικής, προτείνουν να αυξηθούν τα τεχνολογικά μαθήματα που εξετάζονται, δηλαδή να εξετάζονται τα Νέα Ελληνικά και δύο μαθήματα τεχνολογικά.

Ο κ. Λυσάνδρου τόνισε πως οι εξετάσεις είναι ο μόνος δρόμος να ενημερωθούν οι μαθητές και οι γονείς τους για την μαθησιακή τους πορεία, αν υπάρχουν ελλείψεις και που μπορούν να παρέμβουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Εξετάζει το νομοσχέδιο για τα τετράμηνα η Επ. Παιδείας-«Δεν είναι προϊόν διαλόγου»

Σηκώθηκε και έφυγε ο Προδρόμου

Η αναφορά της ΟΕΛΜΕΚ ότι δεν προηγήθηκε διάλογος, προκάλεσε την αντίδρασή του υπουργού Παιδείας, ο οποίος εξέφρασε τη λύπη του που ακούγονται αυτά τα πράγματα, καθώς από τον Φεβρουάριο μέχρι και τις 17 Μαΐου, έγιναν πέντε συναντήσεις με την ΟΕΛΜΕΚ. Μάλιστα, ο υπουργός αναφέρθηκε και σε δηλώσεις του νυν γενικού γραμματέα της οργάνωσης, Κώστα Χατζησάββα, που έγιναν κατά τη διάρκεια της χρονιάς και ανέφερε πως έχουν γεμίσει διαγωνίσματα. «Πρέπει να μιλούμε με ακρίβεια, δεν δέχομαι να λένε ότι δεν έγινε διάλογος».

Στη διάρκεια της συζήτησης, ο υπουργός ετοιμάστηκε να αποχωρήσει, κάτι που προκάλεσε την έντονη αντίδραση του βουλευτή του ΑΚΕΛ, Χρίστου Χριστοδίφη. Ο υπουργός σημείωσε πως έχουν ενσωματωθεί στο νομοσχέδιο εισηγήσεις των βουλευτών και όσα ακούστηκαν στην Επιτροπή Παιδείας και μπορεί η Επιτροπή να διεξέλθει της συζήτηση.

Μετά την αποχώρηση του υπουργού, ο κ. Χριστοφίδης, με έντονο ύφος, υπέδειξε πως περίμεναν 35 λεπτά να έρθει ο υπουργός για να κάνουν διάλογο, έφερε πρόταση το Υπουργείο Παιδείας στο τέλος της χρονιάς και τρέχει η Βουλή. «Αυτά τα μπακαλίσιμα να έρθει ο υπουργός να κάνει μία τοποθέτηση και να φεύγει χωρίς να ακούσει τις εισηγήσεις και ερωτήσεις των βουλευτών, είναι μία έλλειψη σεβασμού στην αρμόδια Επιτροπή».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Βάζουν φωτιά στην παιδεία τα τετράμηνα-Φωνάζουν για έναρξη διαλόγου οι καθηγητές

Αντίθετοι γονείς και μαθητές

Ο κ. Μυλωνάς προσπάθησε να επαναφέρει την τάξη στην Επιτροπή, δίνοντας το λόγο στον αντιπρόεδρο της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, ο οποίος επίσης εξέφρασε δυσαρέσκεια για το γεγονός ότι ούτε μαζί τους προέκυψε διαβούλευση γι’ αυτές τις αλλαγές. Υπέδειξε πως όσες φορές καλέστηκαν στο Υπουργείο, δεν υπήρξε τοποθέτηση γι’ αυτά που ακούστηκαν ενώπιον της Επιτροπής.

Ο εκπρόσωπος των γονέων σημείωσε πως είχαν επανειλημμένα ερωτήσει τον υπουργό τι μέτρα έχουν λάβει ως Υπουργείο, για την πλειοψηφία των μαθητών που γράφουν κάτω από τη βάση στις εξετάσεις τετραμήνων, υποδεικνύοντας πως δεν έχουν παρατηρήσει τη λήψη οποιουδήποτε μέτρου, για αντιμετώπιση του προβλήματος.

Όσον αφορά στη Γ’ Λυκείου και τις τρεις εξετάσεις, οι γονείς ξεκαθάρισαν πως γι’ αυτούς αποτελεί κόκκινη γραμμή, επισημαίνοντας πως αυτό που έγινε φέτος ήταν εξοντωτικό. Αναφέρθηκε και στην έρευνα που είχαν διεξάγει με το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο, βάσει της οποίας το 80% των γονιών εξέφρασαν την αντίθεσή τους με τα τετράμηνα, καθώς όπως ανέφεραν προάγουν την παραπαιδεία και χάνεται πολύτιμος διδακτικός χρόνος. Σημείωσαν, δε, ότι οι εξετάσεις δημιουργούν πολλά προβλήματα, αφού τα σχολεία είναι κλειστά από τον Δεκέμβριο μέχρι τον Φεβρουάριο, με αποτέλεσμα τα παιδιά να βρίσκονται στο σπίτι για 45 ημέρες.

Παίρνοντας το λόγο, ο πρόεδρος της ΠΣΕΜ, Γρηγόρης Γρηγορίου εξέφρασε, επίσης, δυσαρέσκεια, για το γεγονός ότι ούτε η οργάνωσή τους κλήθηκε για διάλογο, αφού η τελευταία συνάντηση που έγινε με τον υπουργό Παιδείας ήταν το περασμένο Ιανουάριο. Εξήγησε πως οι ίδιοι έχουν ζητήσει να ανοίξει ο διάλογος, ωστόσο δεν εισακούστηκε το αίτημά τους. Συνεχίζοντας, σημείωσε πως το υπό συζήτηση νομοσχέδιο ανοίγει νέα προβλήματα και το Υπουργείο προσπαθεί, όπως υποστήριξε, πάσει θυσία να συνεχίσει την εφαρμογή του θεσμού.

Ο εκπρόσωπος των μαθητών σημείωσε πως το εν λόγω νομοσχέδιο υποβαθμίζει τα μαθήματα της χημείας, της βιολογίας, των ξένων γλωσσών. Αναφερόμενος στη Γ’ Λυκείου, σημείωσε πως δεν επιδιώκεται καμία αλλαγή, για τους μαθητές που αναγκάστηκαν να παρακαθίσουν σε τρεις εξετάσεις. Ξεκαθάρισε πως οι θέσεις τους είναι γνωστές και διαφωνούν με τον θεσμό, τον οποίο χαρακτήρισαν και αντιπαιδαγωγικό, ενώ απηύθυνε έκκληση προς το Υπουργείο Παιδείας να αρχίσει ένας διάλογος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ζητούν τερματισμό των τετραμήνων στη Γ’ Λυκείου οι καθηγητές-Προειδοποιούν με μέτρα

Οι τοποθετήσεις των βουλευτών

Στη συνέχεια το λόγο πήραν οι βουλευτές, με τον ανεξάρτητο βουλευτή Ανδρέα Θεμιστοκλέους να ανοίγει το χορό. Όπως υπέδειξε, από τότε που ανέβηκε στην έδρα, λέει τα ίδια πράγματα και θεωρεί αδιανόητο να υπάρχει πρόταση να εξετάζονται μαθήματα μόνο στη Γ’ Λυκείου. Υπέδειξε πως όσα μαθήματα ανήκουν στην ομάδα που εξετάζονται στη Γ’ Λυκείου και τις Παγκύπριες, θα πρέπει να εξετάζονται και τις προηγούμενες χρονιές, με τους λόγους να είναι αυτονόητους.

Σημείωσε πως με αυτό τον τρόπο διατηρούν τη σοβαρότητά τους και διατηρούνται σε εγρήγορση οι μαθητές, υπογραμμίζοντας πως δεν μπορεί να υπάρχει πρόταση που να προνοεί ότι για πέντε από τα έξι χρόνια απαγορεύεται η εξέταση για τα βασικά μαθήματα της ιατρικής σχολής. Ο κ. Θεμιστοκλέους έψεξε και το γεγονός ότι δεν ήταν ώρα για το Υπουργείο Παιδείας να καταθέσει το νομοσχέδιο και κάλεσε τον υπουργό να ξεκινήσει μία σφαιρική αντιμετώπιση του θέματος, σε συνεννόηση με τους διάφορους εταίρους.

Τη συζήτηση παρακολούθησε και ο βουλευτής του ΔΗΚΟ, Πανίκος Λεωνίδου, ο οποίος αν και δεν είναι μέλος της Επιτροπής, θέλησε να βρίσκεται εκεί, καθώς ο ρόλος του ήταν καθοριστικός στην τροποποίηση της νομοθεσίας το 2019. Ξεκίνησε την τοποθέτησή του, αναφέροντας πως είναι γνώριμο το περιβάλλον, καθώς ως μέλος της Επιτροπής Παιδείας τότε, είχε συμβάλει στο να δημιουργηθούν κάποιοι θεσμοί για το εκπαιδευτικό σύστημα.

Στη συνέχεια, θέλησε να φρεσκάρει τις μνήμες αναφέροντας πως το κοινοβούλιο είχε ψηφίσει τον θεσμό των τετραμήνων και τώρα γίνεται μία επικίνδυνη προσπάθεια να συνδιαμορφωθεί η άποψη ότι ο θεσμός αυτός ισούται με τον θεσμό της αξιολόγησης των μαθητών. Υπέδειξε πως ψηφίστηκαν δύο διαφορετικοί θεσμοί, ο ένας αυτός των τετραμήνων και ο θεσμός της αξιολόγησης των μαθητών να είναι ο άλλος.

Ο βουλευτής του ΔΗΚΟ σημείωσε πως αυτοί οι δύο θεσμοί, λόγω της πανδημίας, δεν έχουν αξιολογηθεί σωστά, επειδή η ανωτέρα βία ήταν τέτοια που δεν το επέτρεπε. Σημείωσε πως ήταν λογικό να υπάρξουν προβλήματα, καθώς ήταν αποτέλεσμα της συναίνεσης και προέκυψαν μέσα από αποδοχή εισηγήσεων. Τόνισε πως δεν ήταν αποτέλεσμα φαντασίας.

Πρόσθεσε πως αφού υπάρχουν κενά, πρέπει αυτά να λυθούν με το διάλογο. Αλλά για να γίνει αυτό, είπε, χρειάζεται καλή πίστη και από τις δύο πλευρές, ενώ πριν ολοκληρώσει υπογράμμισε πως οφείλουν να βρουν τις λύσεις και απηύθυνε έκκληση προς όλους να ξεκινήσει η συζήτηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Καυτό καλοκαίρι για την παιδεία-Οι προτάσεις Προδρόμου για τα τετράμηνα

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο βουλευτής της ΕΔΕΚ, Ανδρέας Αποστόλου, θέτοντας κάποια ερωτήματα προς τους καλεσμένους. Ο βουλευτής της Λάρνακας ζήτησε την άποψη των καθηγητών, γονιών και μαθητών, αν οι προτάσεις του Υπουργείου υιοθετηθούν, θα βελτιώσουν την εικόνα που παρατηρείται σήμερα. Πριν ολοκληρώσει, έθεσε στο τραπέζι και το θέμα των παιδιών με αναπηρίες, ζητώντας ενημέρωση από το Υπουργείο Παιδείας, σε ποιες ενέργειες προβαίνει για την αναπροσαρμογή των γραπτών δοκιμίων, τόσο των εξετάσεων ανά τετράμηνο, όσο και των Παγκυπρίων, για τα παιδιά της ειδικής εκπαίδευσης.

Στη συνέχεια ο λόγος δόθηκε στον βουλευτή του ΑΚΕΛ, Χρίστου Χριστόφια, ο οποίος ξεκίνησε την τοποθέτησή του με επίκριση προς το Υπουργείο. Όπως υπέδειξε δεν μπορούσε να μην ψέξει τον τρόπο που διαχειρίζεται την κατάσταση το Υπουργείο Παιδείας, αφού είχε ολόκληρη την σχολική χρονιά να φέρει αυτές τις αλλαγές ενώπιον της Βουλής και δεν το έκανε. Σημείωσε, δε, ότι είναι διαφορετικό να γίνεται διαβούλευση και να ανταλλάζονται απόψεις από το να γίνονται συναντήσεις για brain storming.

Ο κ. Χριστόφιας εξέφρασε και την έντονη ενόχλησή του με τη στάση του υπουργού, σημειώνοντας πως πολλές φορές δεν έδειξε σεβασμό στην Επιτροπή, για ένα θέμα, για το οποίο επείγεται ο ίδιος. Σημείωσε πως αντί να συζητηθεί η ουσία του προβλήματος, προσπαθούν να βρουν ποιο θα κατηγορήσουν στο τέλος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Το ξέκοψε για τα τετράμηνα ο Προδρόμου-«Η λογική της ισοπέδωσης δεν είναι αποδεκτή»

Από πλευράς του, ο επίσης βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδης ξεκίνησε τη δική του τοποθέτηση κάνοντας λόγο για έλλειψη σεβασμού προς την Επιτροπή, από τον υπουργό Παιδείας και δεν είναι η πρώτη φορά. Αναφερόμενος στα όσα ακούστηκαν, ο κ. Χριστοφίδης σημείωσε πως υπήρξε μία αντίθεση, αφού γονείς, μαθητές και καθηγητές ανέφεραν ότι δεν έγινε διάλογος και ο υπουργός ανέφερε ότι έγινε. Όπως σημείωσε, προφανώς δεν μπορούν να ισχύουν και οι δύο πλευρές, ζητώντας από τους παρευρισκόμενους να αναφέρουν αν στις συναντήσεις που έγιναν, είχαν τεθεί στο τραπέζι οι αλλαγές αυτές, για να πάρει απάντηση από τον γενικό γραμματέα της ΟΕΛΜΕΚ, Κώστα Χατζησάββα ότι δεν έγινε κάποια συζήτηση για το θέμα και παρότρυνε το Υπουργείο να δώσει στη δημοσιότητα πρακτικά των πέντε συναντήσεων.

Συνεχίζοντας την τοποθέτησή του, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ θέλησε να μάθει αν συζητήθηκε διεξοδικά το θέμα των τετραμήνων στις πέντε συναντήσεις του υπουργού με την ΟΕΛΜΕΚ, ζητώντας να ανακοινωθεί η ημερήσια διάταξη των συναντήσεων. Αναφερόμενος στα όσα ισχύουν στη Γ’ Λυκείου, ο κ. Χριστοφίδης σημείωσε πως δεν αλλάζει κάτι, βάσει των αλλαγών που προωθεί το Υπουργείο, ενώ ζήτησε να ανακοινωθεί αν οι αλλαγές που προωθούνται, λήφθηκαν σε βάση κάποιας τεκμηριωμένης άποψης. Υπέβαλε το ερώτημα αν υπάρχει αυτή η τεκμηρίωση ή αν αυτοσχεδιάζει το Υπουργείο.

Όσον αφορά τα παιδιά με αναπηρία, ο κ. Χριστοφίδης σημείωσε πως είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα, τόσο σε ό,τι αφορά στη διαμόρφωση ειδικού τρόπου που να ανταποκρίνεται στην αναπηρία και τις ιδιαιτερότητες του κάθε παιδιού, όσο και σε ό,τι αφορά στην ύπαρξη κανονισμών, που να ρυθμίζουν αυτά τα προβλήματα.

Παίρνοντας το λόγο ο βουλευτής του Δημοκρατικού Συναγερμού, Γιώργος Κάρουλας, με εμφανή απογοήτευση ανέφερε πως για ακόμη μία φορά βρίσκονται στο ίδιο έργο θεατές και κάλεσε όσους είναι εναντίον του θεσμού των τετραμήνων να το πουν ευθαρσώς. Σημείωσε πως η παιδεία και το εκπαιδευτικό σύστημα είναι ένας ζωντανός οργανισμός και όσο περνά ο καιρός θα εξελίσσεται.

Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ υπέδειξε πως το Υπουργείο έφερε αλλαγές προς τη βελτίωση του θεσμού, κατόπιν της εφαρμογής της αξιολόγησης, υπογραμμίζοντας πως πρέπει να ακούσουν τις εισηγήσεις, ενώ επεσήμανε πως πρέπει να δοθεί βαρύτητα στο λυκειακό κύκλο. Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο του Υπουργείου, σημείωσε πως είναι προς την ορθή κατεύθυνση, αφού στόχος είναι να αποφορτώσουν του μαθητές. Τόνισε πως είναι πρόθυμοι να συζητήσουν και τις ανησυχίες που υπάρχουν, για το πώς εμπλουτίζεται και διαμορφώνεται η διαδικασία για να υπάρχει αποτέλεσμα.  

Από τη δική του πλευρά, ο επίσης βουλευτής του ΑΚΕΛ, Πρόδρομος Αλαμπρίτης σημείωσε πως ο θεσμός των εξετάσεων ανά τετράμηνο εφαρμόστηκε κάτω από συνθήκες που δεν ήταν και οι καλύτερες λόγω της πανδημίας. Εξέφρασε την άποψη ότι πρέπει οι αρμόδιοι να θέσουν συγκεκριμένες συζητήσεις για συζήτηση, για συγκεκριμένα σημεία, όπως για παράδειγμα αν στο Γυμνάσιο μπορεί να είναι ένα το εξεταζόμενο μάθημα ή δύο ή τρία.

Συνεχίζοντας, ο βουλευτής του ΔΗΣΥ επανέφερε στο τραπέζι και την εισήγηση που είχε γίνει από πλευράς Υπουργείο Παιδείας, για ενοποίηση των Παγκύπριων Εξετάσεων με αυτές των τετραμήνων, για τη Γ’ Λυκείου, ώστε να εξοικονομηθεί χρόνος.

Στη δική του τοποθέτηση, ο αναπληρωτής πρόεδρος της Επιτροπής και βουλευτής του Δημοκρατικού Κόμματος, Χρύσανθος Σαββίδης σημείωσε πως πριν από δύο μήνες είχε γίνει μία επίμαχη συζήτηση για το θέμα, κατά την οποία παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα του Α’ τετραμήνου, με στατιστικές μεθόδους, τα οποία δεν είναι καλύτερα από άλλες χρονιές. Ο κ. Σαββίδης σημείωσε πως κατά την συγκεκριμένη συζήτηση είχαν κάνει κάποιες εισηγήσεις, βάσει των οποίων ανέφεραν πως είναι ενάντια στις εξετάσεις για την Α’ Γυμνασίου, αλλά και για τις τρεις εξετάσεις στη Γ’ Λυκείου, ωστόσο όπως τόνισε δεν λήφθηκαν υπόψη.

Τελευταίος, πήρε το λόγο ο πρόεδρος της Επιτροπής, Παύλος Μυλωνάς, ο οποίος ανέφερε πως είναι ένα λεπτό θέμα. Αναφορικά με τις διαβουλεύσεις, ο κ. Μυλωνάς θέλησε να ξεκαθαρίσει πως ως κόμμα είχαν υποβάλει εισηγήσεις προς το Υπουργείο Παιδείας, όπως έκανε και η ΕΔΕΚ και η ΔΗΠΑ και βάσει του νομοσχεδίου φαίνεται ότι λήφθηκαν υπόψη. Πριν ολοκληρώσει την τοποθέτησή του κάλεσε όλους τους παρευρισκόμενους να αναλογιστούν αν είναι χρήσιμο να αφήσουν να πάει χαμένη ακόμη μία χρονιά και μία φουρνιά μαθητών να θυματοποιηθεί, μέχρι να βρεθεί η λύση.

Πριν τη λήξη της συζήτησης, όλοι οι προσκεκλημένοι ξεκαθάρισαν πως είναι πρόθυμοι να παρακαθίσουν στο τραπέζι του διαλόγου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας