Άνοιξε η συζήτηση για αλλαγή ωραρίου στα σχολεία-Τα υπέρ, τα κατά και οι λόγοι

Άνοιξε η συζήτηση για αλλαγή του ωραρίου στα σχολεία, καθώς επίσης και για τα αναλυτικά προγράμματα, δύο θέματα που είναι άρρητα συνδεδεμένα, ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, με τους αρμόδιους να ανταλλάζουν απόψεις και να ετοιμάζουν τις επόμενές τους τοποθετήσεις. Αυτό που διαφάνηκε από την πρώτη συνεδρία της Επιτροπής είναι ότι το θέμα αλλαγής του ωραρίου προσέλευσης των μαθητών στα σχολεία, απασχολεί την πλειοψηφία των εμπλεκομένων φορέων, ωστόσο θα προκαλέσει αλυσιδωτές συνέπειες και στην υπόλοιπη κοινωνία.

Το θέμα ενέγραψε ο ίδιος ο πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας και βουλευτής του Δημοκρατικού Κόμματος, Παύλος Μυλωνάς, ο οποίος στην αρχική του τοποθέτηση θέλησε να εξηγήσει τους λόγους πίσω από την απόφασή του να ξεκινήσει τη συζήτηση για το θέμα. Όπως ανέφερε, έχει παρατηρήσει πως τα τελευταία χρόνια υπάρχει πρόβλημα στην προσέλευση των μαθητών στα σχολεία τους στις 7:30 το πρωί, ενώ πρόσθεσε πως θεωρεί αντιπαραγωγικό να ξεκινούν τα μαθήματα εκείνη την ώρα. Συνεχίζοντας, αναφέρθηκε στην ιδιωτική εκπαίδευση, υποδεικνύοντας πως τα μαθήματα αρχίζουν κάποιες ώρες αργότερα.

Μάλιστα, ο κ. Μυλωνάς αναφέρθηκε και στις 45λεπτες περιόδους και κατά πόσο θα πρέπει να εξεταστεί το ενδεχόμενο να γίνουν 50λεπτες ή πιο λίγης διάρκειας. Ο πρόεδρος της Επιτροπής θέλησε να ξεκαθαρίσει πως ο λόγος που γίνεται η συζήτηση είναι με γνώμονα το καλό των μαθητών, που πρέπει να βρίσκεται στο επίκεντρο των προτάσεων που θα υποβληθούν ενώπιον της Επιτροπής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Θέλει να αλλάξει η ώρα προσέλευσης στα σχολεία ο Μυλωνάς-Ποιες οι προτάσεις του

Στη συνέχεια, το λόγο πήρε ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδης, εκπροσωπώντας και τους τρεις βουλευτές του κόμματος στην Επιτροπή, ο οποίος σημείωσε πως πρόκειται για καθοριστικής σημασίας θέμα για την παιδεία και το εκπαιδευτικό σύστημα και ως κόμμα έχουν συγκεκριμένες προτάσεις και θέσεις, τις οποίες αναμένεται να καταθέσουν στην πορεία της συζήτησης για το θέμα. Τόνισε πως οι αλλαγές που έχουν γίνει στη Δημοτική Εκπαίδευση τόσο στα αναλυτικά, όσο και τα ωρολόγια προγράμματα και το γεγονός ότι η νέα Κυβέρνηση σεβάστηκε αυτές τις αλλαγές, είναι ένας από τους βασικούς λόγους που τα τελευταία χρόνια, σε διεθνείς έρευνες, υπάρχουν αρκετά καλά αποτελέσματα.

Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ υπέδειξε πως ένα στοιχεί που πρέπει να απασχολήσει είναι πώς το ωρολόγιο πρόγραμμα έχει περισσότερη ευελιξία, ώστε ο δάσκαλος να έχει τη δυνατότητα και το χρόνο να διαδραματίσει και το ρόλο του παιδαγωγού. Πρόσθεσε πως οι δάσκαλοι στη Δημοτική Εκπαίδευση «που αρκετοί τους πυροβολούν, είναι και παιδαγωγοί και ψυχολόγοι και υποστηρικτές μαθητών και οικογενειών και πολλά άλλα». Αναφερόμενος στη Μέση Εκπαίδευση, ο κ. Χριστοφίδης σημείωσε πως η μετάβαση από το σύστημα του Δημοτικού, στο σύστημα του Γυμνασίου, με τους πολλούς καθηγητές, δημιουργεί νέα δεδομένα για τους μαθητές. Αναφερόμενος στην αναδόμηση του Ενιαίου Λυκείου, στην οποία προέβη η Κυβέρνηση τα προηγούμενα χρόνια, χαρακτηρίζοντας το εγχείρημα ως αποτυχία.

«Βασική μας θέση είναι ότι τα παιδιά θα έπρεπε να έχουν στο Λύκειο και ένα μάθημα επιλογής, που θα ήταν πλατιάς δραστηριότητας και να αποσυμφορίζει το μυαλό των παιδιών, να τους παρέχει μεγαλύτερη χαρά και ικανοποίηση. Αυτά τα μαθήματα επιλογής θα έπρεπε να είναι οριζόντια, για όλες τις κατευθύνσεις». Συνεχίζοντας, ο κ. Χριστοφίδης σημείωσε πως γνωρίζει ότι το Υπουργείο σχεδιάζει αλλαγές, σε σχέση με τις κατευθύνσεις, υποδεικνύοντας πως αυτές οι αλλαγές πρέπει να συζητηθούν και να τεκμηριωθούν επιστημονικά.

Αναφορικά με τα αναλυτικά προγράμματα, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, υπέδειξε πως θα πρέπει να γίνουν καινοτόμες προσεγγίσεις, ώστε να επιτευχθεί μία σειρά από στόχους, όπως να μάθουν τα παιδιά πώς να μαθαίνουν. «Ζούμε σε μία εποχή που οι γνώσεις αλλάζουν με μεγάλη ταχύτητα. Εκτός αυτού, είναι σημαντικό να δοθεί έμφαση και στον οριζόντιο συνδυασμό των αντικειμένων. Δεν πρέπει να υπάρχουν συνδυασμοί μαθημάτων και την ώρα που διδάσκονται ελληνικά τα παιδιά, πρέπει να μην σταματούν για να διδάσκονται άλλο μάθημα».

Καταλήγοντας, τόνισε πως είναι μία ιστορική ευκαιρία, για τη Μέση Γενική και Μέση Τεχνική Εκπαίδευση, αφού έχει ξεκινήσει μία αναδόμηση των αναλυτικών προγραμμάτων.

Στη συνέχεια ο λόγος δόθηκε στον βουλευτή του Δημοκρατικού Συναγερμού, Γιώργο Κάρουλα, ο οποίος υπέδειξε πως το θέμα, που έχει τεθεί προς συζήτηση έχει πολλές πτυχές και θα πρέπει να εξεταστεί στην λεπτομέρειά του, επειδή άπτεται του προγραμματισμού και της οργάνωσης του διδακτικού χρόνου και του χρόνου παραμονής των παιδιών στα σχολεία, για να υπάρχουν σωστά μαθησιακά αποτελέσματα. Πρόσθεσε πως τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα θα πρέπει να διασυνδέονται με την ανταγωνιστικότητα της κοινωνίας, καθώς και να συνδέονται με την αφορά εργασίας.

Μετά τον κ. Κάρουλα, το λόγο πήρε ο αναπληρωτής πρόεδρος της Επιτροπής και βουλευτής του ΔΗΚΟ, Χρύσανθος Σαββίδης, που υπέδειξε πως ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα πάνε πακέτο. Αναφορικά με τα αναλυτικά προγράμματα, τόνισε πως οι ανάγκες παλιά ήταν διαφορετικές σε σχέση με σήμερα. Έφερε παράδειγμα το μάθημα των μαθηματικών, τονίζοντας πως από το 1990 μέχρι σήμερα υπάρχει μείωση στην ύλη, κατά 50% και όχι αύξηση όπως ακούγεται.

Παίρνοντας στη συνέχεια το λόγο ο ανεξάρτητος βουλευτής, Ανδρέας Θεμιστοκλέους, υπέδειξε πως είναι δεχτό πως οι γνώσεις πολλαπλασιάζονται και πώς έχει αλλάξει η προτεραιότητα και η ωφελιμότητα, όμως δεν μπορεί να είναι αποδεκτό ότι ένας μαθητής χωρίς τις βασικές γνώσεις, δεν μπορεί να μάθει και να αφομοιώσει τα υπόλοιπα. Υπέδειξε, δε, ότι πριν μάθει πολλαπλασιασμό, θα πρέπει να μάθει πρόσθεση, αλλιώς δεν θα το μάθει. Έφερε παράδειγμα την Ελλάδα και άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου έγινε, σε πειραματική μορφή, διδασκαλία διδακτέας ύλης, που επρόκειτο για συγκεκριμένη τάξη, σε μικρότερες τάξεις και το εν λόγω εγχείρημα είχε επιτυχία.

Ο κ. Θεμιστοκλέους σχολίασε και την πρόταση του βουλευτή του ΑΚΕΛ, για μαθήματα επιλογής, ωστόσο θέλησε να υπενθυμίσει πως στο Ενιαίο Λύκειο, μαθητές επέλεγαν μαθήματα που προαπαιτούσαν γνώσεις άλλων κατευθύνσεων.

Η τοποθέτηση των Διευθύνσεων του Υπουργείου

Στην Επιτροπή Παιδείας, το παρόν τους έδωσαν και οι Διευθυντές Δημοτικής, Μέσης Γενικής και Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης, Μάριος Στυλιανίδης, Κυπριανός Λούης και Ηλίας Μαρκάτζιης αντίστοιχα. Πρώτος το λόγο πήρε ο Διευθυντής Μέσης, ο οποίος θέλησε να δώσει κάποια στοιχεία, ώστε να υπάρχει σωστά δομημένη συζήτηση, ενώπιον της Επιτροπής.

Αναφερόμενος στα ωρολόγια προγράμματα, ο κ. Λούης υπέδειξε πως στην Κύπρο εφαρμόζονται οι 45λπετες περίοδοι και σε αυτό το γνωστικό πλαίσιο επιλέγεται που θα δοθεί προτεραιότητα. Όσον αφορά στα αναλυτικά προγράμματα, ο κ. Λούης σημείωσε πως είναι το περιεχόμενο αλλά και τις δεξιότητες και ικανότητες που απαιτούνται στον 21ο αιώνα και πάνω σε αυτό έχει δομήσει το Υπουργείο, τον τρόπο οργάνωσης αυτών των πλαισίων, μέσω των δεικτών επάρκειας.

Ο κ. Λούης ξεκαθάρισε πως ο τρόπος που οργανώνεται ο χρόνος, όσον αφορά στην προσέλευση και την αποχώρηση των μαθητών στα σχολεία, καθώς και ο κύκλος των δραστηριοτήτων και των διαλειμμάτων είναι προς συζήτηση.

Ο κ. Λούης, συνεχίζοντας ανέφερε πως μέχρι το 2013 υπήρχε το Ενιαίο Λύκειο επιλογής μαθημάτων και ουσιαστικά είχαν δημιουργηθεί ασπόνδυλα προγράμματα σπουδών και είναι δημιουργήσει προβλήματα στην αναγνωρισιμότητα του απολυτηρίου, ενώ είχε διαπιστωθεί πως υπήρχε και έλλειψη ταυτότητας, ανάμεσα στους μαθητές. Στη συνέχεια, πρόσθεσε πως από το 2015 έχουν δομηθεί τα προγράμματα σπουδών βάσει των κατευθύνσεων και υπάρχει ωρολόγιο πρόγραμμα που είναι 38 ώρες για το Γυμνάσιο και 31 για το Λύκειο και 35 για Β’ και Γ’ Λυκείου.

Στο Λύκειο, τόνισε, υπάρχουν έξι κατευθύνσεις και έχουν γίνει κάποιες έρευνες για το θέμα. Τα ευρήματα των ερευνών ήταν ότι 84% των κατευθύνσεων λειτουργεί ομαλά, υπάρχει πρόβλημα στην πέμπτη κατεύθυνση, υπάρχουν αιτήματα για λειτουργικές, παρατηρήσεις, βελτιωτικού τύπου, για τα ωρολόγια προγράμματα από μέρους ορισμένων ειδικοτήτων, ως προς την κατανομή των ωρών.

Στη συνέχεια, το λόγο πήρε ο Διευθυντής της Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης, Ηλίας Μαρκάτζιης, που σημείωσε πως ως εκπαιδευτικοί, όταν μιλούν για ωρολόγια προγράμματα, αναφέρονται στην ύλη και το χρόνο που χρειάζεται για να διδαχτεί, ενώ όταν μιλούν για αναλυτικά προγράμματα, αναφέρονται στο τι πρέπει να μάθει ο μαθητής μέσα από τη διδασκαλία. Υπέδειξε, δε, πως στην Τεχνική Εκπαίδευση, από το 2016 έχουν ξεκινήσει να διδάσκονται νέα αναλυτικά προγράμματα, τα οποία θεωρεί ότι είναι βελτιωμένα σε σχέση με πριν.

Ο κ. Μαρκάτζιης θέλησε να ξεκαθαρίσει πως η ώρα προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών από το σχολείο δεν αφορά στα ωρολόγια προγράμματα, ενώ συμφώνησε στις αναφορές ότι η προσέλευση στις 7:30 το πρωί είναι αρκετά νωρίς για να ξεκινούν στα μαθήματα. Σημείωσε, ωστόσο, ότι η προσέλευση των μαθητών στα σχολεία, συνδέεται και με το πρόγραμμα των γονιών και θα πρέπει να εξεταστεί, κατά πόσο θα υπάρχουν οι υποδομές που θα παίρνουν τους μαθητές από το σπίτι και θα τους παίρνει στο σχολείο και αντίθετα.

Καταλήγοντας, υπέδειξε πως τα τελευταία χρόνια φαίνεται ότι χαμηλώνουν οι βαθμοί και η ποιότητα στα σχολεία δυστυχώς μειώνεται. Τόνισε πως πρέπει να αξιολογείται συνεχώς το αποτέλεσμα όταν βγουν οι μαθητές από τα σχολεία, καθώς τότε θα φανεί αν έχει επιτύχει ή όχι, όσον αφορά στη διδασκαλία. Ο κ. Μαρκάτζιης έκλεισε την τοποθέτησή του με τη φράση «η εκπαίδευση είναι ένα μουσικό όργανο, που η μουσική ακούγεται αργότερα».

Ο Διευθυντής Δημοτικής Εκπαίδευσης, Μάριος Στυλιανίδης, στη δική του τοποθέτηση, υπέδειξε πως η συζήτηση για τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα είναι πάντα επίκαιρη. Τόνισε πως θα πρέπει να εγκαθιδρυθούν μηχανισμοί, που θα αξιολογούν τα αναλυτικά και ωρολόγια προγράμματα, όπως γίνεται και στο εξωτερικό, όπου ανά τακτά χρονικά διαστήματα αξιολογούν και βελτιώνουν τα προγράμματα. Ο κ. Στυλιανίδης σημείωσε, παράλληλα, ότι πρέπει να μπει ένα πλαίσιο και στη Δημοτική Εκπαίδευση έγινε μία τέτοια μεγάλη προσπάθεια το 2011, όταν ήρθαν περισσότεροι από 100 εμπειρογνώμονες, για διάφορα γνωστικά αντικείμενα και έγινε μία προσπάθεια για να αναθεωρηθούν αναλυτικά και ωρολόγια προγράμματα.

Συνεχίζοντας, σημείωσε πως το 2014 ορίστηκε μία άλλη επιστημονική επιτροπή, η οποία δεν θέλησε να καταργήσει τα προηγούμενα, αλλά να τα αξιολογήσει. Η εν λόγω επιτροπή έβγαλε ένα πόρισμα πολυσέλιδο, επειδή είχε ζητήσει απόψεις από υπουργούς, κόμματα, ακαδημαϊκούς κ.α. και με βάση αυτό το πόρισμα το Υπουργείο Παιδείας είχε συνεχίσει να κάνει αναπροσαρμογές όσον αφορά στα αναλυτικά προγράμματα.

Όσον αφορά στα ωρολόγια προγράμματα, το 2015 το Υπουργείο έχει προσθέσει αυξημένες ώρες και στα ελληνικά και στα μαθηματικά. Ενισχύθηκε ο διδακτικός χρόνος όσον αφορά στα μαθηματικά και ενισχύθηκε το μάθημα των Αγγλικών, αυξήθηκε η ώρα για τη Γυμναστική και έγινε μία προσπάθεια όλες οι διδακτικές περιόδους να είναι 40λεπτες. Όλα αυτά έχουν τεθεί σε εφαρμογή το 2015. Ο κ. Στυλιανίδης τόνισε πως ο έλεγχος γίνεται συνέχεια και με βάση αυτών των αλλαγών.

Στη συνεδρία καλέστηκε και εκπρόσωπος του παιδαγωγικού ινστιτούτου, η οποία σημείωσε πως είναι σημαντικό ότι το Υπουργείο Παιδείας έχει προβεί σε μία διαμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων. Πρόσθεσε πως το 2017 είχε γίνει μία αξιολόγηση των αναλυτικών προγραμμάτων και στη βάση εκείνης της αξιολόγησης, έγιναν οι αναπροσαρμογές.

Οι θέσεις εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών

Απόντες από τη συζήτηση δεν θα μπορούσαν να είναι οι άμεσα εμπλεκόμενοι, που δεν είναι άλλοι από τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές. Πρώτοι ξεκίνησαν να τοποθετούνται οι καθηγητές, με τον πρόεδρο της ΟΕΛΜΕΚ, Κώστα Χατζησάββα, να αναφέρεται αρχικά στο θέμα προσέλευσης των μαθητών το πρωί στα σχολεία.

Όπως σημείωσε, αν το θέμα αφορά στην κυκλοφοριακή συμφόρηση, αυτό δεν θα βελτιωθεί αφού πάντα θα υπάρχει αυτό το πρόβλημα. Σημείωσε πως αν το πρόβλημα είναι πως αργούν να ξυπνήσουν οι μαθητές, αυτός δεν είναι σοβαρός λόγος να αλλάξει η ώρα προσέλευσης το πρωί. Τόνισε, δε, ότι δεν υπήρξε ποτέ κάποια αναφορά από συνάδελφο του ότι υπήρξε αρκετά μεγάλος αριθμός μαθητών που ήταν απόντες την ίδια ώρα, ενώ αντίθετα οι καθηγητές επιδιώκουν να διδάσκουν πρωινά, καθώς οι μαθητές είναι πιο συγκεντρωμένοι και όσο περνούν οι ώρες, οι μαθητές χάνουν τη συγκέντρωσή τους, λόγω κούρασης αλλά και θερμοκρασιών.

Αναφορικά με τα αναλυτικά προγράμματα, ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ σημείωσε πως είναι αναβαθμισμένα και υψηλού επιπέδου, προσθέτοντας πως νιώθουν περήφανοι για το επίπεδο του δημόσιου σχολείου. Ξεκαθάρισε, δε, ότι τα αναλυτικά προγράμματα θα πρέπει να είναι προσαρμοσμένα στον ωφέλιμα διδακτικό χρόνο. Ωστόσο, δεν έκρυψε τη δυσαρέσκειά του για το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας, ενώ έχει προβεί σε αξιολόγηση των αλλαγών, που έχουν τεθεί σε ισχύ το 2015 και θα έπρεπε να δημοσιεύσει τα ευρήματα αυτής της αξιολόγησης το φθινόπωρο του 2018, δεν το έχει κάνει ακόμη.

Όσον αφορά στα ωρολόγια προγράμματα, ο κ. Χατζησάββας τόνισε πως υπάρχουν προβλήματα σε κάποια μαθήματα, ειδικά όταν αυτά διδάσκονται μόνο μία διδακτική περίοδο την εβδομάδα, καθώς αν για οποιοδήποτε χρόνο χαθεί το μάθημα, τότε οι μαθητές θα ξαναδιδαχθούν μετά από δύο εβδομάδες, υποδεικνύοντας πως θα πρέπει να εξεταστεί το θέμα. Πάντως, καταλήγοντας θέλησε να σημειώσει πως οποιαδήποτε αλλαγή θα πρέπει να γίνει μέσω διαλόγου. «Είμαστε ανοιχτοί στο διάλογο και είμαστε υπέρ των επιστημονικά τεκμηριωμένων προτάσεων».

Από πλευράς του, ο πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ, Παναγιώτης Λυσάνδρου σημείωσε πως όσον αφορά στο θέμα προσέλευσης των μαθητών στα σχολεία, οποιαδήποτε αλλαγή θα επηρεάσει και την αγορά εργασίας. Όσον αφορά στα αναλυτικά προγράμματα, θέλησε να υποστηρίξει την τοποθέτηση του κ. Μαρκάτζιη, σημειώνοντας πως έχουν βελτιωθεί λόγω των αλλαγών που έχουν προωθηθεί.

Στη συνέχεια, το λόγο πήρε η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου, η οποία θέλησε να τοποθετηθεί σε τρία σημεία. Η πρώτη παρατήρηση που έκανε ήταν ότι είναι εκ των ων ουκ άνευ ότι πρέπει να υπάρχουν οι μηχανισμοί αξιολόγησης των αναλυτικών προγραμμάτων. Σημείωσε πως η αξιολόγηση που έγινε το 2017 δεν ήταν επί της ουσίας. Η δεύτερη παρατήρηση ήταν ότι υπάρχει μία δυσαναλογία όσον αφορά στα εγχειρίδια και τα αναλυτικά προγράμματα. Σημείωσε πως τα σχολικά εγχειρίδια, που διδάσκονται στα σχολεία, είναι γραμμένα για άλλα αναλυτικά προγράμματα και θα πρέπει να υπάρξει μία αναπροσαρμογή. Η τελευταία παρατήρηση που έκανε η πρόεδρος της ΠΟΕΔ ήταν ότι οποιαδήποτε αλλαγή γίνει στα αναλυτικά προγράμματα, θα πρέπει να συνδεθεί με επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, τονίζοντας πως και τώρα γίνεται αλλά θα πρέπει να είναι περισσότερη.

Όσον αφορά στα ωρολόγια προγράμματα, η πρόεδρος των δασκάλων σημείωσε πως ως οργάνωση, στην παρούσα φάση δεν έχουν ολοκληρωμένες προτάσεις, καθώς δεν είχε ξεκινήσει επίσημα διάλογος πριν τη συνεδρία της Επιτροπής, ωστόσο τους προβληματίζει η ώρα προσέλευσης στα σχολεία.

Από τη δική του πλευρά, ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας γονέων Δημοτικής Εκπαίδευσης, Φρίξος Ζεμπύλας, σημείωσε πως η προσέλευση των μαθητών στα σχολεία και η επέκταση των ωραρίων θα πρέπει να συζητηθεί, αφού θα επηρεάσει κι άλλους τομείς. Πρόσθεσε, δε, ότι έχει πέσει στην αντίληψή τους έρευνα που έγινε παλαιότερα και έλεγε ότι τα παιδιά δεν είναι σε θέση να ξεκινήσουν τα μαθήματα πριν τις 9. Πριν ολοκληρώσει, έθεσε ένα ερώτημα. «Η κοινωνία πηγαίνει με βάση τις ανάγκες των παιδιών ή αναγκάζει τα παιδιά να πηγαίνει με βάση τις δικές της ανάγκες;».

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, Χαράλαμπος Διονυσίου, ο οποίος τόνισε πως η εισήγηση για αλλαγή του ωραρίου των σχολείων τους βρίσκει σύμφωνους, ωστόσο σύμφωνους τους βρίσκει και η άποψη ότι πρέπει να εξεταστούν και άλλοι παράγοντες, καθώς θα υπάρχουν συνέπειες στην κοινωνία. Πρόσθεσε πως η οποιαδήποτε αλλαγή ωραρίου θα πρέπει να γίνει για όλες τις βαθμίδες, καθώς υπάρχουν γονείς που έχουν παιδιά και στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο.

Όσον αφορά στα αναλυτικά προγράμματα, ο κ. Διονυσίου υπέδειξε πως θα έπρεπε να έχουν ενώπιον τους την αξιολόγηση που έχει κάνει το Υπουργείο Παιδείας για το θέμα, ώστε να είναι σε θέση να τοποθετηθούν, ενώ σημείωσε πως οποιαδήποτε αλλαγή στα αναλυτικά προγράμματα θα πρέπει να γίνει βάσει των δυνατοτήτων των μαθητών. Την ίδια ώρα, επεσήμανε πως ετοιμάζουν, ως Συνομοσπονδία, μία πρόταση για εναλλακτικό σχολείο, όπως το αποκαλούν οι ίδιοι και θα την παρουσιάσουν σε επόμενη συνεδρία.

Στην συνεδρία της Επιτροπής υπήρξε και εκπρόσωπος των μαθητών, ο οποίος άφησε αιχμές για τις εξετάσεις ανά τετράμηνο, αφού όπως υπέδειξε ο θεσμός έχει επηρεάσει το ωρολόγιο πρόγραμμα στα σχολεία, δεδομένου ότι πριν την εφαρμογή του υπήρχε πρόβλημα εμπέδωσης της ύλης και τώρα αυτό το πρόβλημα μεγάλωσε. Εξάλλου, σημείωσε ότι το πρόβλημα στο ωρολόγιο πρόγραμμα υποδεικνύει και το γεγονός ότι οι μαθητές χρειάζονται να περνούν τα απογεύματά τους στα φροντιστήρια, για να κατανοήσουν την ύλη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

 

Δειτε Επισης

Πάνω από 280 υιοθεσίες στην Κύπρο μέσα σε πέντε χρόνια-Τριψήφιος ο αριθμός των αιτήσεων από το 2021
Καταγγελίες επιβατών για προβληματικά check-in, καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων στα αεροδρόμια
Μόνο το ένα τέταρτο των αιτητών ή κατόχων ασύλου εισφέρουν στις Κοινωνικές Ασφαλίσεις
Άδικη απόφαση της Βουλής για περίθαλψη κρατικών υπαλλήλων καταγγέλλει η Ισότητα
Πιάνουν δουλειά τα ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων για μοτοσυκλέτες
Απόδοση τιμής στη θυσία του Μιχαλάκη Καραολή από την Υφυπουργό Πολιτισμού
Άρχισε η αποστολή προεγκρίσεων για το σχέδιο Φωτοβολταϊκά για Όλους
Σε συνεργασία για προστασία του χαλλουμιού ΠΟΠ καλεί το Υπ. Γεωργίας τους αιγοπροβατοτρόφους
Διαμαρτυρήθηκαν έξω από το Προεδρικό οι αιγοπροβατοτρόφοι για επιπλέον γάλα στους τυροκόμους
Μέτρα ΑΗΚ μετά το θάνατο γυπών από ηλεκτροπληξία, ζητούν περιβαλλοντικές οργανώσεις και Υπ. Θήρας