Καυτό καλοκαίρι για την παιδεία-Οι προτάσεις Προδρόμου για τα τετράμηνα

Καυτό αναμένεται να είναι και το φετινό καλοκαίρι, όσον αφορά στον τομέα της παιδείας, αφού το αρμόδιο Υπουργείο έχει ήδη ετοιμάσει την ατζέντα του για τις συναντήσεις που επιδιώκει να πραγματοποιήσει, ώστε να καλύψει τρύπες που υπάρχουν και να αποφύγει τα παρατράγουδα που παρατηρήθηκαν κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά. 

Στο επίκεντρο των συζητήσεων, όπως είναι λογικό βρίσκονται οι εξετάσεις ανά τετράμηνο, αφού το Υπουργείο Παιδείας έχει αναγνωρίσει ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης του εν λόγω θεσμού, κάτι που αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα και πριν την έναρξη των εξετάσεων του Β’ τετραμήνου, σε λίγες εβδομάδες.

Συγκεκριμένα, όπως πληροφορείται ο REPORTER από καλά ενημερωμένη πηγή από το Υπουργείο Παιδείας, ο υπουργός κατά το προηγούμενο διάστημα είχε επαφές τόσο με τους γονείς, όσο και τους καθηγητές, αλλά και μέλη της Επιτροπής Παιδείας, ώστε να τους ενημερώσει για τις βελτιωτικές κινήσεις, στις οποίες προτίθεται να προχωρήσει.

Μία εξ αυτών είναι η συγκεκριμενοποίηση του νόμου, ώστε να υπάρχει πρόνοια δεν θα μπορούν να γίνονται πέραν της μίας γραπτής εξέτασης, όσον αφορά στα εξεταζόμενα μαθήματα. Μάλιστα, το Υπουργείο εξετάζει και το ενδεχόμενο ώστε να μπει πρόνοια και οι καθηγητές να έχουν την επιλογή να αναθέτουν και ένα επιπρόσθετο project στους μαθητές.

Όσον αφορά στις επικείμενες εξετάσεις που θα πραγματοποιηθούν τον ερχόμενο μήνα, το Υπουργείο αποφάσισε όπως λειτουργήσει κέντρα αναφοράς για τον covid, στα οποία θα πηγαίνουν όσοι μαθητές εντοπίζονται θετικοί στον κορωνοϊό κατά την περίοδο των εξετάσεων, ώστε να μειωθεί ο αριθμός για τη Β’ σειρά. Κάτι ανάλογο είχε εφαρμοστεί και στις Παγκύπριες Εξετάσεις του 2021, όπου εξετάζονται οι μαθητές που ήταν θετικοί και μπορούσαν να παρακαθίσουν σε εξετάσεις, καθώς και οι μαθητές που θεωρούνταν επαφές κρουσμάτων, καθώς τότε δεν υπήρχε το μέτρο του Test to Stay.

Παράλληλα, το Υπουργείο Παιδείας θα συγκαλέσει και συναντήσεις με τους θεματοθέτες, αλλά και με τους διορθωτές, ώστε να τους δοθούν οδηγίες και να γίνει συνεννόηση για τους οδηγούς διόρθωσης, αφού κατά το Α’ τετράμηνο διαπιστώθηκε ότι υπήρχε πρόβλημα.

Οι προτάσεις που θα τεθούν επί τάπητος

Εξάλλου, το Υπουργείο Παιδείας είναι έτοιμο να συζητήσει κι άλλες προτάσεις, τις οποίες ετοίμασε, ώστε να βρεθεί μία κοινή συνισταμένη, η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα να βελτιωθεί η κατάσταση και να αποφευχθούν τα προβλήματα, που παρουσιάζονται τα τελευταία τρία χρόνια. Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες του REPORTER, ο υπουργός έχει ήδη ανασύρει από τα συρτάρια του και έχει ξεσκονίσει το νομοσχέδιο που έχει ετοιμάσει και προνοεί, ουσιαστικά, την ενοποίηση των εξετάσεων ανά τετράμηνο με τις Παγκύπριες Εξετάσεις, το οποίο είχε επιφέρει έντονες αντιδράσεις από τους εμπλεκόμενους φορείς. Ωστόσο, ο Πρόδρομος Προδρόμου αποφάσισε όπως τεθεί εκ νέου στο τραπέζι για συζήτηση.

Άλλη μία πρόταση που έχει ετοιμάσει και έχει καταθέσει στους καθηγητές και τους γονείς, ώστε να τις μελετήσουν, είναι και η μείωση του αριθμού των εξεταζόμενων μαθημάτων, από 4 ή 5, σε τρία. Παράλληλα, ο υπουργός αναμένεται να έχει και συναντήσεις με μέλη της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, οι οποίοι κατά την τελευταία συνεδρία είχαν καταθέσει σειρά προτάσεων, ώστε να τις συζητήσουν και αν υπάρχουν κοινά αποδεκτές προτάσεις, να τις προωθήσουν.

Εξάλλου, στο Υπουργείο Παιδείας επικρατεί ένας προβληματισμός, όσον αφορά στις κατευθύνσεις των μαθητών, αφού όπως προκύπτει από στοιχεία που κατέχει, κάποιοι μαθητές από την Α’ Λυκείου, φαίνεται ότι δεν κερδίζουν κάτι από την φοίτησή τους στο σχολείο.

Χαιρετίζουν τις διορθωτικές κινήσεις του Υπουργείου οι γονείς

Από πλευράς τους, οι οργανωμένοι γονείς εκφράζουν την ικανοποίησή τους για τις διορθωτικές κινήσεις, στις οποίες αναμένεται να προβεί το Υπουργείο Παιδείας, καθώς ήταν ένα από τα αιτήματά τους.

Την ίδια ώρα, την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να συνεδριάσει το Διοικητικό Συμβούλιο της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας, ώστε να μελετήσουν τις προτάσεις που έχει αποστείλει το Υπουργείο Παιδείας.

Προβληματισμένοι οι καθηγητές

Από την άλλη πλευρά, οι καθηγητές παρουσιάζονται προβληματισμένοι με τις επιστολές που έχουν λάβει από πλευράς Υπουργείου, καθώς κάποιες από τις προτάσεις που αναγράφονται στις εν λόγω επιστολές δεν είναι εφικτό να πραγματοποιηθούν, ενώ σε άλλες περιπτώσεις, το ίδιο το Υπουργείο αναιρεί τα λεγόμενά του.

Οι καθηγητές αναμένεται να έχουν την ερχόμενη Πέμπτη έκτακτη συνεδρία της Παγκύπριας Συνδιάσκεψης Γενικών Αντιπροσώπων, κατά την οποία θα τεθούν επί τάπητος οι επιστολές, ώστε να λάβουν τελικές αποφάσεις και να καταλήξουν στις δικές τους προτάσεις.

«Θα ενημερωθούν οι γενικοί αντιπρόσωποι για τις επιστολές που μας έχει στείλει ο υπουργός Παιδείας. Οι πρώτες δύο επιστολές γράφουν διάφορα πράγματα και η τρίτη αναιρεί κάποια πράγματα που λέει η πρώτη επιστολή. Κατά την άποψη μας, όλα αυτά που εισηγείται το Υπουργείο Παιδείας είναι ανησυχητικά και γι’ αυτό το λόγο, θα τα συζητήσουμε στην συνεδρία που συγκαλέσαμε εκτάκτως και θα ενημερωθούν οι γενικοί αντιπρόσωποι και θα λάβουμε αποφάσεις για το πώς προχωρούμε», υπέδειξε στον REPORTER ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Κώστας Χατζησάββας.

Στις επιστολές που έχουν λάβει οι καθηγητές, υπάρχει εισήγηση για κατάργηση κάποιων κατευθύνσεων, κάτι που προκάλεσε προβληματισμό στους καθηγητές.

«Δεν μπορεί να εισηγείται το Υπουργείο Παιδείας την κατάργηση κατευθύνσεων, όπως για παράδειγμα των ξένων γλωσσών και των καλών τεχνών και μετά να στέλνει μία επιστολή που τα αναιρεί αυτά. Γίνεται να λέει ότι θα καταργήσει τις εν λόγω κατευθύνσεις και μετά να λέει ότι θα δημιουργήσει ένα λύκειο στην κάθε επαρχία; Ανέφερε πως θα δημιουργηθεί ένα λύκειο για τις καλές τέχνες και ένα λύκειο για τις ξένες γλώσσες σε κάθε επαρχία. Τι σημαίνει αυτό; Ότι ένας μαθητής, που θέλει να ακολουθήσει αυτές τις κατευθύνσεις θα φοιτά μετά, σε ένα συγκεκριμένο λύκειο, ακόμη κι αν διαμένει σε απομακρυσμένη περιοχή. Αν δεν πάει σε εκείνο το λύκειο, σημαίνει θα επιλέξει κάτι που δεν του αρέσει».

Εξάλλου, μία άλλη πρόταση που υπάρχει στις επιστολές του Υπουργείου Παιδείας είναι ότι για να ακολουθήσει ένας μαθητής μία κατεύθυνση, τότε θα πρέπει να γράψει ένα συγκεκριμένο βαθμό στα μαθήματα, που χρειάζονται.

«Για παράδειγμα ένας μαθητής που θέλει να ακολουθήσει την κατεύθυνση των θετικών επιστημών, πρέπει να γράψει στα μαθηματικά 10. Υπάρχει κάποιος που μπορεί να βάλει φραγμό στα όνειρα οποιουδήποτε μαθητή, από την ηλικία των 14 ετών. Επειδή κάποιος μπορεί να μην γράψει σε μία γραπτή εξέταση τον βαθμό που ορίζουν, θα του κόψουμε τα όνειρά του;», αναρωτήθηκε ο κ. Χατζησάββας.

Οι καθηγητές θα θέσουν στο τραπέζι όλους τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες που έχουν καταγράψει, ώστε να καταλήξουν στον τρόπο αντίδρασης, χωρίς να αποκλείεται και η λήψη μέτρων.

«Θέλουμε να ενημερώσουμε τους γενικούς αντιπροσώπους και να ληφθεί μία απόφαση από την ΠΣΓΑ που να στέλνει τα σωστά μηνύματα. Θα συζητήσουμε όλα τα ενδεχόμενα. Δεν αποκλείεται στο τέλος της απόφασης να υπάρχει μία παράγραφος για λήψη μέτρων αντίδρασης. Δεν μπορεί ο καθένας να λαμβάνει αποφάσεις, χωρίς να υπάρχει διάλογος. Ζούμε σε μία δημοκρατική χώρα και απαιτούμε να υπάρχει διάλογος. Κάποιοι, φαίνεται, δεν ξέρουν τι πάει να πει διάλογος».

Δειτε Επισης

Αίτηση από τέταρτη εταιρεία στα κατεχόμενα για χαλλούμι ΠΟΠ
Σύσκεψη για την «επιτροπή ακίνητης περιουσίας» υπό τον Τατάρ στα κατεχόμενα
Άναψε το πράσινο φως το Υπουργικό για παράταση ε στη χρηματοδότηση ελλειμμάτων του ΟΚΥπΥ
Καταβάλλονται αρχές Μαϊου αποζημιώσεις σε αγρότες που υπέστησαν ζημιές
Έρευνα του Υπουργείου Παιδείας για διασύνδεση ανώτερης εκπαίδευσης με αγορά εργασίας
Συστάσεις του Υπουργείου Υγείας για την αυξημένη συγκέντρωση σκόνης
Αναθεωρημένο Πρωτόκολλο συνεργασίας υπέγραψαν ΥΠΑΜ και ΚΟΑ για τους στρατεύσιμους αθλητές
Τα κριτήρια και οι δικαιούχοι για αυξημένο πασχαλινό επίδομα
Μετά το Πάσχα αρχίζουν οι εγγραφές στα ΚΙΕ-Όλες οι πληροφορίες
Σπάει τη σιώπη της και περνά στην αντεπίθεση η Kition-Εξαπολύει πυρά κατά Αλέξη Βαφεάδη