Δεύτερο ημίχρονο αναμένεται να πραγματοποιηθεί στη Βουλή, όσον αφορά στο νέο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, αφού μετά το διάλογο που πραγματοποιήθηκε εντός του καλοκαιριού ανάμεσα σε Υπουργείο Παιδείας και οργανώσεις, οι τροποποιήσεις επί του νομοσχεδίου οδηγούνται ξανά ενώπιον των βουλευτών για συζήτηση. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης οι εμπλεκόμενοι θα ανοίξουν τα χαρτιά τους και θα διαπιστωθούν οι συγκλίσεις και οι αποκλίσεις.
Το νομοσχέδιο για το νέο σχέδιο αξιολόγησης κατατέθηκε ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής τον περασμένο Ιούνιο και τότε έγινε η πρώτη παρουσίαση από πλευράς της υπουργού Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίας, η κα. Μιχαηλίδου παρουσίασε το νομοσχέδιο που έχει καταρτίσει το Υπουργείο, αναφορικά με το νέο σχέδιο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και παραδέχθηκε πως το υφιστάμενο κρίνεται αναχρονιστικό, καθώς εφαρμόζεται εδώ και πενήντα χρόνια αναπαράγοντας στρεβλώσεις. Μάλιστα, είχε αναφέρει πως η επιλογή των διευθυντικών στελεχών χρειάζεται ουσιαστική βελτίωση, ενώ τόνισε πως υπάρχει αυτή τη στιγμή έλλειψη σαφών κριτηρίων, που να καλύπτουν πλήρως το πολυδιάστατο έργο των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ολοκλήρωσε τις επαφές με οργανώσεις και προωθεί άμεσα στη Βουλή τις αλλαγές για το σχέδιο αξιολόγησης η ΥΠΑΝ
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης η κα. Μιχαηλίδου αναφέρθηκε στις αλλαγές που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας, ενώ οι τρεις εκπαιδευτικές οργανώσεις έθεσαν ενώπιον των βουλευτών τις διαφωνίες τους επί του νομοσχεδίου. Αυτός ήταν και ο λόγος που η Επιτροπή Παιδείας κάλεσε το Υπουργείο Παιδείας και τις εκπαιδευτικές οργανώσεις να επιστρέψουν στο τραπέζι του διαλόγου, ώστε να γεφυρώσουν τις διαφορές τους και να επιστρέψουν εκ νέου ενώπιον της Επιτροπής με περισσότερες συγκλίσεις. Σημειώνεται πως αυτό δεν συνεπαγόταν με απόσυρση του νομοσχεδίου, θέτοντας τη συζήτηση σε νέα βάση, δεδομένου ότι προηγήθηκε η συνεδρία στη Βουλή.
Τους προηγούμενους μήνες, η υπουργός Παιδείας είχε συνάντηση με ΠΟΕΔ, ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ για να θέσουν στο τραπέζι τις προτάσεις τους, σε μία προσπάθεια να υπάρξουν περισσότερες συγκλίσεις, παρά αποκλίσεις όπως ήταν τον Ιούνιο. Το σύντομο χρονικό διάστημα που είχαν στη διάθεσή τους οι δύο πλευρές, τις ανάγκασε σε ένα εντατικό διάλογο, ώστε να καταλήξουν στις τελικές θέσεις για κάποια σημεία. Αυτό που διαμηνύεται από το Υπουργείο Παιδείας είναι ότι υπήρξαν κάποιες παραχωρήσεις και από πλευράς τους και από πλευράς των οργανώσεων.
Σημειώνεται πως το Υπουργείο Παιδείας έθεσε κάποιες κόκκινες γραμμές, για τις οποίες δεν έκανε βήμα πίσω, δεδομένου ότι οποιαδήποτε αλλαγή θα αλλοίωνε τη φιλοσοφία του νομοσχεδίου και της προσπάθειας που επιχειρείτο να γίνει, παρά το γεγονός ότι οι οργανώσεις είχαν εκφράσει την αντίθεσή τους. Ένα σημείο που είναι κόκκινη γραμμή για το Υπουργείο Παιδείας είναι η συμμετοχή του διευθυντή στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, όπως επίσης και η δημιουργία της θέσης προαγωγής για ανώτερου εκπαιδευτικού. Σημεία για τα οποία οι οργανώσεις είχαν εκφράσει προβληματισμό, ωστόσο το Υπουργείο Παιδείας έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν πρόκειται να υποχωρήσει, αφού θεωρεί ότι σε τέτοια περίπτωση θα χαθεί η φιλοσοφία του σχεδίου όπως προωθείται.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Στην τελική ευθεία οι συζητήσεις για το σχέδιο αξιολόγησης-Πριν το τέλος του μήνα κατατίθενται οι αλλαγές στη Βουλή
Το αμέσως προηγούμενο διάστημα, το Υπουργείο Παιδείας έστειλε γραπτώς τις θέσεις του στις οργανώσεις και αφού έλαβε την ανατροφοδότηση, τις ενσωμάτωσε στο αρχικό κείμενο και αυτό που αναμένεται είναι η άμεση κατάθεσή του στη Βουλή, ώστε να ξεκινήσει εκ νέου ο διάλογος ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας. Παράκληση της υπουργού Παιδείας είναι όπως οι πολιτικές δυνάμεις αναγνωρίσουν την αναγκαιότητα για αλλαγή και συνεργαστούν για να αλλάξει το σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Σε γραπτή της δήλωση, η Αθηνά Μιχαηλίδου ανέφερε πως «αυτή η μεταρρύθμιση δεν μπορεί να θυσιαστεί στη μικροπολιτική. Είναι μια εκκρεμότητα 50 χρόνων και αποτελεί έντονο κοινωνικό αίτημα να τη διορθώσουμε χωρίς άλλη καθυστέρηση, προσθέτοντας πραγματική αξία στην ποιότητα της εκπαίδευσης. Η επιτυχία της προσπάθειας αυτής θα ανήκει σε όλους μας. Στην πολιτεία, στους εκπαιδευτικούς, στους γονείς και, πάνω απ’ όλα, στα παιδιά μας».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Η σημασία της συζήτησης για το σχέδιο αξιολόγησης στη Βουλή είναι τεράστια… Η παιδεία αλλάζει»