Στην τελική ευθεία έχουν μπει οι συζητήσεις του Υπουργείου Παιδείας με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, αναφορικά με σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, καθώς η Αθηνά Μιχαηλίδου καταθέτει γραπτώς τις τελικές αλλαγές του Υπουργείου σε θέματα που τέθηκαν ενώπιον της προς τις οργανώσεις. Το στοίχημα που είχε τεθεί ότι μέχρι το Σεπτέμβριο θα προωθηθούν οι αλλαγές ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας φαίνεται ότι θα κερδηθεί, αφού αυτό που διαμηνύεται από πλευράς Υπουργείου Παιδείας είναι πως πριν το τέλος θα κατατεθεί το τροποποιημένο νομοσχέδιο.
Το Υπουργείο Παιδείας είχε καταθέσει τον περασμένο Ιούνιο στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο για το νέο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, με την πρώτη συζήτηση να πραγματοποιείται εντός του μηνός. Από εκείνη τη συζήτηση, διαπιστώθηκε πως υπήρχαν σημεία που θα μπορούσαν να υπάρξουν περαιτέρω συγκλίσεις ανάμεσα σε Υπουργείο Παιδείας και εκπαιδευτικές οργανώσεις και αυτός είναι ο λόγος που τα μέλη της Επιτροπής Παιδείας κάλεσαν τις τρεις οργανώσεις και την Αθηνά Μιχαηλίδου να επιστρέψουν στο τραπέζι του διαλόγου, έχοντας νέα βάση, δεδομένου ότι το νομοσχέδιο δεν αποσυρόταν και οι τροποποιήσεις που θα έφταναν κοντά τους θα αφορούσαν επί του συγκεκριμένου κειμένου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Νέος κύκλος διαβουλεύσεων για το σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών-Βλέπει χωριστά την κάθε οργάνωση η ΥΠΑΝ
Η υπουργός Παιδείας τους προηγούμενους μήνες είχε καλέσει σε διάφορες περιπτώσεις τις εκπαιδευτικές οργανώσεις για συζητήσεις, αφού έλαβε τις θέσεις τους από την Επιτροπή Παιδείας, ώστε να θέσουν επί τάπητος όλα τα ζητήματα και να καταλήξουν σε όσες περισσότερες συγκλίσεις μπορούν, χωρίς να ξεπεραστούν κάποιες κόκκινες γραμμές που θα αλλάξουν τη φιλοσοφία του σχεδίου. Μάλιστα, η κα. Μιχαηλίδου και οι συνεργάτες της αντάλλαξαν με τους εταίρους τους διάφορα σημειώματα, για να πετύχουν το σκοπό τους.
Αυτή τη στιγμή, όπως διαμηνύεται από πλευράς Υπουργείου Παιδείας, οι συζητήσεις βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο, με την κα. Μιχαηλίδου να καταθέτει γραπτώς τις εισηγήσεις του Υπουργείου Παιδείας σε κάποια σημεία που διαπιστώθηκε ότι μπορεί να επιτευχθούν συγκλίσεις. Η υπουργός Παιδείας θα ζητήσει από τις οργανώσεις να απαντήσουν στις θέσεις της και αφού μελετήσει τις δικές τους τοποθετήσεις, θα ολοκληρώσει τις τροποποιήσεις του κειμένου. Το στοίχημα που είχε τεθεί είναι όπως οι τροποποιήσεις προωθηθούν στην Επιτροπή Παιδείας πριν το τέλος Σεπτεμβρίου και όπως φαίνεται ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί, αφού ο σχεδιασμός του Υπουργείου είναι όταν λάβει τις απαντήσεις των οργανώσεων, σε σύντομο χρονικό διάστημα να καταθέσει το τροποποιημένο κείμενο στη Βουλή.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Κρίσιμος ο Αύγουστος για το σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών-Το Σεπτέμβριο στη Βουλή το επικαιροποιημένο νομοσχέδιο
Παραμένουν οι κόκκινες γραμμές
Σημειώνεται πως όταν ξεκίνησαν οι νέες συζητήσεις με τις οργανώσεις, η Αθηνά Μιχαηλίδου ξεκαθάρισε πως κάποια σημεία αποτελούν κόκκινες γραμμές για το Υπουργείο Παιδείας και δεν υπάρχει πρόθεση να τα ακουμπήσουν, παρά το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν τη διαφωνία τους.
Ένα σημείο που είναι κόκκινη γραμμή για το Υπουργείο Παιδείας είναι η συμμετοχή του διευθυντή στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, όπως επίσης και η δημιουργία της θέσης προαγωγής για ανώτερου εκπαιδευτικού. Σημεία για τα οποία οι οργανώσεις είχαν εκφράσει προβληματισμό, ωστόσο το Υπουργείο Παιδείας έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν πρόκειται να υποχωρήσει, αφού θεωρεί ότι σε τέτοια περίπτωση θα χαθεί η φιλοσοφία του σχεδίου όπως προωθείται.
Υπενθυμίζεται πως κατά τη διάρκεια της πρώτης συνεδρίας στην Επιτροπή Παιδείας, η Αθηνά Μιχαηλίδου αναφέρθηκε στις αλλαγές που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας, αφού υπήρξε παραδοχή πως το υφιστάμενο κρίνεται αναχρονιστικό, καθώς εφαρμόζεται εδώ και πενήντα χρόνια αναπαράγοντας στρεβλώσεις. Μάλιστα, είχε αναφέρει πως η επιλογή των διευθυντικών στελεχών χρειάζεται ουσιαστική βελτίωση, ενώ τόνισε πως υπάρχει αυτή τη στιγμή έλλειψη σαφών κριτηρίων, που να καλύπτουν πλήρως το πολυδιάστατο έργο των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Deadline μέχρι τον Σεπτέμβριο για γεφύρωση των διαφορών για το νέο σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών