Συνάντηση με πρωτοβουλία του Υπουργού Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Αλέξη Βαφεάδη, και σε συνεργασία με το Τμήμα Εργασιακών Σχέσεων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη με τη Γενική Συνομοσπονδία ΠΟΒΕΚ και εκπροσώπους της Παγκύπριας Συντεχνίας Μεταφορέων Α’, με το Υπουργείο να σημειώνει θα συνεχίσουν τον διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς, με στόχο την επίλυση ζητημάτων.
\r\nΤην ίδια ώρα τα Διοικητικά Συμβούλια των κλάδων της Συντεχνίας Μεταφορέων Α' θα συνέλθουν σήμερα Πέμπτη στην Χοιροκοιτία «για να συνεκτιμήσουν την κατάσταση και να αποφασίσουν για περαιτέρω μέτρα αντίδρασης».
\r\nΗ συνάντηση πραγματοποιήθηκε στην παρουσία του Διευθυντή του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, του Διευθυντή του Τμήματος Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών, υπηρεσιακών παραγόντων, καθώς και του Διευθυντή του Τμήματος Εργασιακών Σχέσεων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.
\r\nΣύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών, κατά τη διάρκεια της συνάντησης τέθηκαν από πλευράς εκπροσώπων των Μεταφορέων Α’ αιτήματα που αφορούν ζητήματα που επηρεάζουν τη δραστηριότητά τους.
\r\nΕιδικότερα, συζητήθηκαν τα ζητήματα της εγγραφής καρότσας τύπου «φυσερό», ως προς το οποίο αναφέρεται ότι το Τμήμα Οδικών Μεταφορών επεξεργάζεται σχετική ρύθμιση και αναμένεται σύντομα η έκδοση επίσημης ανακοίνωσης με θετικό αποτέλεσμα για τους ενδιαφερόμενους.
\r\nΠροστίθεται σε σχέση με το ύψος που έχουν οι καρότσες ότι το Τμήμα Οδικών Μεταφορών διενεργεί μελέτη για το ενδεχόμενο επέκτασης του επιτρεπόμενου ύψους, κατόπιν τεχνικής αξιολόγησης, ενώ για το ζήτημα της ρύθμισης των προβολέων στα οχήματα αναφέρεται ότι βρίσκεται ενώπιον της Βουλής των Αντιπροσώπων και εξετάζεται στο πλαίσιο τροποποίησης της σχετικής νομοθεσίας.
\r\nΑναφορικά με το θέμα των ψηφιακών ταχογράφων, το οποίο αφορά την τήρηση των επιτρεπόμενων ωρών οδήγησης και ανάπαυσης των οδηγών, σημειώνεται ότι οι εκπρόσωποι των Μεταφορέων Α’ έθεσαν αίτημα για κατάργηση της υποχρεωτικής εφαρμογής τους. Υπενθυμίζεται ωστόσο, ότι η εφαρμογή των ταχογράφων προκύπτει από ευρωπαϊκή νομοθεσία και αποτελεί ουσιώδες μέτρο για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
\r\nΣυμπληρώνεται ότι σύμφωνα με διαθέσιμα στοιχεία για το έτος 2024, το ποσοστό παραβάσεων που σχετίζονται με τις ώρες οδήγησης, τις ώρες εργασίας και τις περιόδους ανάπαυσης ανέρχεται στην Κύπρο σε 7,5 ανά οδηγό για οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων, έναντι 2,5 παραβάσεων ανά οδηγό στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, με ακόμη μεγαλύτερη απόκλιση στον τομέα των επιβατικών μεταφορών, όπου οι παραβάσεις οδηγών λεωφορείων στην Κύπρο ανέρχονται σε 15 ανά οδηγό, σε σύγκριση με 2,5 ανά οδηγό στο ευρωπαϊκό αντίστοιχο για το ίδιο έτος.
\r\nΤο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων έχει ήδη προβεί σε ενέργειες για την αξιολόγηση ειδικών συνθηκών που επικρατούν στην Κύπρο και βρίσκεται σε αναμονή απάντησης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προστίθεται σχετικά.
\r\nΤο Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων και το Τμήμα Εργασιακών Σχέσεων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων θα συνεχίσουν τον διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς, με στόχο την επίλυση ζητημάτων που εντάσσονται στο πλαίσιο της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα την εύρυθμη λειτουργία του τομέα των μεταφορών και την προστασία της οδικής ασφάλειας, καταλήγει η ανακοίνωση.
\r\nΕξάλλου, τα Διοικητικά Συμβούλια των κλάδων της Συντεχνίας Μεταφορέων Α' θα συνέλθουν σήμερα Πέμπτη στην Χοιροκοιτία «για να συνεκτιμήσουν την κατάσταση και να αποφασίσουν για περαιτέρω μέτρα αντίδρασης», σύμφωνα με ανακοίνωση της ΠΟΒΕΚ την Τρίτη.
\r\n«Ο λόγος που ακολουθείται αυτή η διαδικασία είναι γιατί κανένα αρμόδιο Τμήμα ή Υπουργείο δεν έχει δώσει σημασία στα αιτήματα των Μεταφορέων και να παρέμβει», προστίθεται.
\r\nΜέσα από αυτή την ανακοίνωση, σημειώνεται, «στοχεύουμε να ενημερώσουμε τον κάθε ένα ο οποίος νοιώθει ότι επηρεάζεται από τις ενέργειες αυτές, να λάβει τα μέτρα του ούτως ώστε να έχει τις λιγότερες επιπτώσεις».
\r\nΠηγή: ΚΥΠΕ
\r\n\r\n