powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Ήταν ζήτημα χρόνου η τραγωδία... Είχαν γνώση για τις «κόντρες» από το 2018, αρκέστηκαν στα εξώδικα και δεν έλαβαν άλλα μέτρα

Δεν πέρασαν παρά μόνο μερικές εβδομάδες από το πόρισμα της Ερευνητικής Επιτροπής για το σκάνδαλο με τους αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ, το οποίο καταλόγισε βαριές ευθύνες σε όλα τα εμπλεκόμενα τμήματα, διευθυντές και πολιτικούς προϊσταμένους, δείχνοντας ασύγγνωστη αδράνεια και αδιαφορία, που είχε ως αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό δύο προσώπων και τον τραυματισμό ενός τρίτου, ενώ έριξε άκυρο και στον τρόπο λειτουργίας του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, λέγοντας μεταξύ άλλων, πως «φαίνεται να μην εξυπηρετεί τον σκοπό σύστασής του».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Οι ευθύνες μέσω τρίτων σε πρώην Αρχηγούς Αστυνομίας και η χαμένη αλυσίδα των τροχαίων με αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ

Ωστόσο, για άλλη μια φορά, αποδεικνύεται περίτρανα ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες αντί να ενεργούν προληπτικά, λαμβάνοντας τα δέοντα μέτρα για την προστασία και την ασφάλεια των πολιτών, τρέχουν να μαζέψουν τα σπασμένα κατόπιν εορτής. Έτσι και στην περίπτωση του θανατηφόρου δυστυχήματος που σημειώθηκε τα ξημερώματα της Τρίτης στην Αγλαντζιά, με θύμα τον 20χρονο Κυριάκο Αντωνίου, ο οποίος άφησε την τελευταία του πνοή στην λεωφόρο Λάρνακος, για την οποία υπήρχαν προειδοποιήσεις πως μετατρεπόταν σε πίστα ταχύτητας. Εντούτοις, φωνή βοώντος εν τη ερήμω! Ακόμη δεν πιο τραγική, είναι η παραδοχή της Αστυνομίας ότι γνώριζε αλλά ως μέτρο αποφάσισε να πραγματοποιεί εκστρατείες, ενώ από την άλλη, ο υπουργός Μεταφορών, δεν ήταν καν ενήμερος για το θέμα, ούτε για το αίτημα για τοποθέτηση καμερών.

Σε δηλώσεις του ο Αντιδήμαρχος Αγλαντζιάς, Ανδρέας Κωνσταντίνου, ανέφερε πως ο Δήμος επανειλημμένα επισήμανε τον κίνδυνο στην Αστυνομία και πως οι κάτοικοι προειδοποιούσαν με συνεχόμενες τηλεφωνικές κλήσεις στην Αστυνομία, για την πίστα ταχύτητας στη Λεωφόρος Λάρνακος. «Δυστυχώς, δεν εισακουστήκαμε. Κι αυτό το “δυστυχώς” κοστίζει την ζωή του Κυριάκου που σύμφωνα με τις πληροφορίες μας δεν ευθυνόταν για το κακό. Η κουλτούρα του “επιμηθέα” σε αυτό τον τόπο , να ενεργούμε μόνο αφού συμβεί το κακό, συνεχίζει να μας στοιχίζει βαρύτατα. Είναι καιρός να υιοθετήσουμε την ευθύνη του “προμηθέα” να προβλέπουμε, να προνοούμε, να προλαμβάνουμε. Ποιος μπορεί να κοιτάξει τους γονείς του νεαρού στα μάτια μετά από αυτό για να τους δώσει συλλυπητήρια».

Μάλιστα, είχαν αποσταλεί σχετικές επιστολές από τον Δήμο Λευκωσίας και της Αγλαντζιάς προς στην Αστυνομία, από τις 26 Μαΐου 2025, όπου μεταξύ άλλων κατέγραφαν πως υπάρχει σοβαρό πρόβλημα, υποδεικνύοντας ότι από το «υποστατικό που είναι γνωστό ως ''περίπτερο Μάρω'' μέχρι το Πανεπιστήμιο Κύπρου, κατά τις βραδινές ώρες παρατηρείται πολύ συχνά διεξαγωγή αγώνων δρόμου αυτοκινήτων με υψηλές ταχύτητες, γεγονός που θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των κατοίκων καθώς και των οδηγών που κινούνται στην περιοχή».

Στην ίδια επιστολή, ζητείτο αυστηρότερα μέτρα επιτήρησης, ενώ δεύτερη επιστολή, του Δήμου Αγλαντζιάς, ημερομηνίας 14 Ιουνίου 2025, αναφέρει ότι, «όπως σας έχω αναφέρει και στο παρελθόν με παλαιότερες επιστολές μου, σε όλο το οδικό δίκτυο της Λεωφόρου Λάρνακος και κυρίως στο κομμάτι μετά τον κυκλικό κόμβο του ΣΟΠΑΖ προς το Πανεπιστήμιο Κύπρου, παρατηρείτε έντονα το φαινόμενο των υψηλών ταχυτήτων από αυτοκίνητα και κυρίως μηχανές μεγάλου κυβισμού με αποτέλεσμα εκτός από επικίνδυνο για την ασφάλεια, να παρατηρείτε και μεγάλη οχληρία τις βραδινές ώρες».

Με καθυστέρηση αρκετών ωρών, η Αστυνομία επιβεβαίωσε ότι ήταν ενήμερη μέσω των επιστολών για το πρόβλημα, εξού και όπως ανέφερε σε επίσημη τοποθέτηση της, «δόθηκαν αμέσως οδηγίες για ενέργειες στην Τροχαία Λευκωσίας. Για τον σκοπό αυτό έγιναν, μεταξύ άλλων, στοχευμένες εκστρατείες κατά διάφορα χρονικά διαστήματα. Πέραν αυτών, αναφέρουμε ότι από την 01/01/2025 μέχρι και σήμερα, έγιναν συνολικά 786 τροχαίες καταγγελίες στην εν λόγω Λεωφόρο, εκ των οποίων πέραν του 90% των καταγγελιών αυτών, να αφορούν υπέρβαση του ορίου ταχύτητας».

Επί της ουσίας, μέσω της απάντησης της Αστυνομίας, επιβεβαιώνεται από τις καταγγελίες πως υπήρχε σοβαρό πρόβλημα με την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, ωστόσο οι εκστρατείες δεν ήταν αρκετές για να αποτρέψουν την τραγωδία. Παρόλα αυτά, κρίνοντας εκ του αποτελέσματος και με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, η Αστυνομία αρκέστηκε σε αυτό, αφού δεν έλαβε οποιαδήποτε μέτρα, ούτε αποτάθηκε στο Υπουργείο Μεταφορών για να τοποθετηθούν κάμερες, μέτρο το οποίο θα ήταν αποτρεπτικό.

Ενδεικτική προς τούτο είναι η τοποθέτηση του υπουργού Μεταφορών, Αλέξη Βαφεάδη, ο οποίος κληθείς να απαντήσει εάν έχει ενημερωθεί για τις επιστολές για την επικινδυνότητα του συγκεκριμένου δρόμου όπου διεξάγονται «κόντρες», με αίτημα μάλιστα για να τοποθετηθεί σύστημα φωτοεπισήμανσης, το οποίο ωστόσο δεν ικανοποιήθηκε, απάντησε πως δεν είχε ενημέρωση για οτιδήποτε από αυτά.

«Η Αστυνομία ενημέρωσε ότι είχαμε δύο θανατηφόρα δυστυχήματα σήμερα, τα οποία ερευνά, θα αξιολογήσει, και αναλόγως με το τι προκύπτει από αυτή τη μελέτη, αν κρίνει με βάση τα όσα έχουμε συζητήσει σήμερα, ότι πρέπει να γίνει άμεση ενημέρωση του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, θα γίνει άμεση ενημέρωση. Αυτό έχουμε συνεννοηθεί σήμερα και αυτό έχει αναλάβει και η Αστυνομία», είπε.

Ερωτηθείς κατά πόσον ο ίδιος ως Υπουργός Μεταφορών θα έπρεπε να πιέσει περισσότερο την Τροχαία, να ενημερώνει και να λαμβάνει πιο δραστικές αποφάσεις σχετικά με τα τροχαία δυστυχήματα, με παράδειγμα την συγκεκριμένη περίπτωση για προειδοποιήσεις για έναν επικίνδυνο δρόμο, ο Υπουργός ανέφερε ότι είναι κάτι το οποίο πρέπει να μελετηθεί, να αξιολογηθεί «και βεβαίως να συζητηθεί και να δούμε τι σημαίνει αυτό το θέμα».

Όπως προκύπτει από τα πιο πάνω, η Αστυνομία ενημερώθηκε τον Μάιο, όπως υποστηρίζει, μέσω των επιστολών, αλλά ήδη από τον Ιανουάριο, δηλαδή πέντε μήνες προηγουμένως, είχε αρχίσει να προβαίνει σε τακτικούς ελέγχους στο δρόμο που σκοτώθηκε ο 20χρονος, αφού οι πληροφορίες μας αναφέρουν ότι είχαν αποσταλεί κι άλλες επιστολές κατά διαστήματα, με την παλαιότερη να χρονολογείται στο 2018, δηλαδή επτά χρόνια προηγουμένως, ενώ σχετικές επιστολές αποστάλθηκαν και το 2019, 2021 και 2023. Παρόλα αυτά, δεν έκρινε σκόπιμο ούτε να λάβει, αλλά ούτε να εισηγηθεί περαιτέρω μέτρα, ως επίσης δεν ενημέρωσε ούτε το περιβόητο Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας. Αντίθετα, αφέθηκε στο να εκδίδει εξώδικα για παραβάσεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Καταγγελία για «πίστα ταχύτητας» στην Αγλαντζιά-«Επισημάναμε τον κίνδυνο στην Αστυνομία, δεν ευθυνόταν ο Κυριάκος»

;