Η ειδική επιτροπή που αποφασίζει για τα «κόκκινα» σχολεία και το μεγάλο στοίχημα

Οι πόρτες άνοιξαν, τα θρανία ετοιμάστηκαν και τα σχολεία γέμισαν ξανά με φωνές. Από χθες το πρωί, μαθητές και εκπαιδευτικοί επέστρεψαν στην καθημερινότητά τους, όπως αυτή ήταν πριν τις διακοπές του Πάσχα, ενώ την ίδια ώρα, το Υπουργείο Παιδείας δουλεύει με γοργούς ρυθμούς, ώστε να καλύψει κενά και παραλήψεις, ενόψει των επερχόμενων εξετάσεων, αλλά και για την ομαλή λειτουργία των Δημοτικών και Γυμνασίων, τον ένα μήνα που απομένει.

Με τις Παγκύπριες Εξετάσεις, αλλά και τις εξετάσεις τετραμήνου να πλησιάζουν το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να αναπτύξει ταχύτητα, ώστε να είναι έτοιμα τα υγειονομικά πρωτόκολλα, που θα ισχύσουν, ενώ στην εξίσωση προστίθεται και η έγκαιρη ενημέρωση των σχολείων, αφού θα πρέπει να υπάρξει και προγραμματισμός εντός των μονάδων. Το Υπουργείο Παιδείας, πρέπει να αποστείλει στα σχολεία τις εγκυκλίους με όλες τις λεπτομέρειες, όσον αφορά στον αριθμό των μαθητών που θα βρίσκονται σε κάθε τάξη, ποιες ακριβώς θα είναι οι αίθουσες που θα χρησιμοποιηθούν κλπ.

Εν τω μεταξύ, Υπουργείο Παιδείας και Υπουργείο Υγείας βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία, αφού εκτός από τα υγειονομικά πρωτόκολλα για τις εξετάσεις, πρέπει να ολοκληρώσουν και την μορφή της ειδικής επιτροπής, η οποία θα έχει την ευθύνη επίβλεψης των σχολείων, θα παρακολουθεί την επιδημιολογική κατάσταση των σχολείων και θα λαμβάνει αποφάσεις για τη λειτουργία τους, σε περίπτωση που τα επιδημιολογικά δεδομένα είναι επιβαρυμένα και καταστήσουν σχολικές μονάδες στο «κόκκινο».

Ο ρόλος της εν λόγω επιτροπής είναι να μελετούν τα δεδομένα, επί εβδομαδιαίας βάσεως, ώστε να γνωρίζουν την εικόνα που επικρατεί στα σχολεία και να λαμβάνουν αποφάσεις εκεί και όπου χρειάζονται. «Έχουν γίνει κάποιες συναντήσεις, χωρίς να έχουμε κατασταλάξει στον τρόπο που θα κλείνουν τα σχολεία. Πρακτικά βλέπουμε τι γίνεται στις άλλες χώρες, βλέπουμε και τι γίνεται στη χώρα μας και προσπαθούμε να πάμε λίγο στοχευμένα και όχι οριζόντια», υπέδειξε στον REPORTER η δρ. Ζωή Δωροθέα Πανά, μέλος της επιτροπής, που συμβουλεύει τα Υπουργεία Παιδείας και Υγείας, για θέματα της πανδημίας.

Την ειδική επιτροπή θα απαρτίζουν κρατικοί λειτουργοί από το Υπουργείο Παιδείας, από το Υπουργείο Υγείας και μέλη της Συμβουλευτικής Επιτροπής. Το στοίχημα που καλούνται να κερδίσουν είναι βρουν τον τρόπο να δημιουργηθεί αυτό το πλαίσιο ασφαλείας στον σχολικό χώρο, ώστε να διασφαλιστεί η υγεία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των εργαζομένων στα σχολεία.

«Το πρώτο βήμα έγινε στο να έχουμε τον εργαστηριακό έλεγχο των παιδιών μας, με την επιστροφή των παιδιών μας, ώστε να μην πάνε πολλά ασυμπτωματικά ή ολίγο συμπτωματικά παιδιά στα σχολεία. Από εκεί και πέρα προχωράμε βήμα-βήμα στο να φτιάξουμε ένα ασφαλές πλαίσιο στους σχολικούς χώρους, ανεξαρτήτως βαθμίδας, επειδή η κάθε βαθμίδα έχει διαφορετικές ανάγκες. Πλέον η γνώση αυξάνεται. Αν το συγκρίνουμε με την αρχή της πανδημίας, οι γνώσεις μας σχετικά με το ρόλο των σχολείων δεν ήταν τόσες όσες τώρα. Προχωράμε, μαθαίνουμε και βελτιωνόμαστε. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, επειδή η πανδημία είναι δυναμική. Θέλουμε τα παιδιά μας να έχουν μία απρόσκοπτη εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και υγιή. Θα προχωρούμε δυναμικά τώρα και στο μέλλον».

Το έργο της επιτροπής δεν καθίσταται καθόλου εύκολο, αφού δεν μπορεί να οριστεί ένας κοινός αριθμός, όσον αφορά στα κρούσματα που θα εμφανιστούν στα σχολεία σε οριζόντια βάση. Το κάθε σχολείο πρέπει να μελετηθεί ξεχωριστά, με βάση διάφορους παράγοντες και στη συνέχεια να ληφθούν οι αποφάσεις.  

«Είναι διαφορετικό όταν έχεις ένα τεράστιο σχολείο και διαφορετικό, όταν έχεις ένα μικρό. Άρα, πρέπει να κάνουμε τις προσαρμογές και να είμαστε ορθοί. Δεν είναι εύκολο να το κάνουμε και γι’ αυτό το συζητάμε ακόμη. Σε κάθε σχολείο ακολουθεί και η κοινότητα. Δηλαδή αν πετύχουμε την ύφεση στο κομμάτι της κοινότητας, θα έχει συνέπεια και στα σχολεία και το αντίθετο. Δεν μπορούμε να πούμε ένα οριζόντιο νούμερο. Χρειάζεται μία συνεχόμενη αξιολόγηση της κατάστασης και είναι πολυπαραγοντικό. Προσπαθούμε να βρούμε μία ισορροπία, ανάλογα με την ιδιαιτερότητα των σχολικών μονάδων, τι είναι πολύ επικίνδυνο, ώστε να το σταματήσουμε πιο έγκαιρα. Εδώ είναι που χρειάζεται ενδελεχή αξιολόγηση, από το να πεις πέντε νούμερα».  

Διαφωνούν με τις αποφάσεις για τα λεωφορεία οι γονείς

Την ίδια ώρα, οι οργανωμένοι γονείς Μέσης Εκπαίδευσης παρουσιάζονται έντονα προβληματισμένοι, όσον αφορά στην απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών, βάσει της οποίας ο μέγιστος αριθμός ατόμων εντός των σχολικών λεωφορείων να καθορίζεται ως το 100% της χωρητικότητας τους. Μάλιστα, οι γονείς είχαν επισημάνει το εν λόγω πρόβλημα, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, τον περασμένο Σεπτέμβριο.

«Είχαμε αντίθετη άποψη σχετικά με την πληρότητα των λεωφορείων, ακόμη και όταν ήταν πιο αυστηρά τα μέτρα. Είχαμε στείλει επιστολή στον Καρούσο για το θέμα, όμως γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχουν λεωφορεία για να καλύπτουν τις ανάγκες. Ήταν κάτι που είχαμε εντοπίσει από το Σεπτέμβριο 2020», επεσήμανε στον REPORTER ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, Χαράλαμπος Διονυσίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δειτε Επισης

Επανεξέταση απόφασης ΤΕΠΑΚ για μετακίνηση φοιτητών ζητά ο Δήμος Λεμεσού
Καρδιοχειρουργοί του Mediterranean Hospital παρακολούθησαν διάλεξη του διακεκριμένου καθηγητή Claus Preusse
Υπ. Γεωργίας: Μεγάλη η σημασία χωριστής συλλογής επικίνδυνων αποβλήτων
H ανακοίνωση του Τμήματος Επιθεώρησης Εργασίας για τις ψηλές συγκεντρώσεις σκόνης
Στους 30 βαθμούς η θερμοκρασία-Παραμένει η σκόνη στην ατμόσφαιρα
Αναμένουν να δουν στην πράξη την εργοδότηση αλλοδαπών οι επιχειρήσεις-«Μύθος» για φθηνή λύση
Ένα βήμα πριν το «record» στα σχολεία υψηλού κινδύνου-Σε επαγρύπνηση οι φρουροί για τις λαμπρατζιές
Εγκρίθηκε από τη Βουλή σχέδιο ψηφίσματος για δικαίωμα στο καθαρό περιβάλλον
Πράσινο Βουλής για νέες κατηγορίες δανείων από τον Κεντρικό Φορέα Ισότιμης Κατανομής Βαρών
Εγκρίθηκαν τροποποιητικοί νόμοι για ρυθμίσεις στην καταβολή διαφόρων επιδομάτων