powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Θύματα της έντασης οι μαθητές-Οι απειλές των συνδικαλιστών για κλιμάκωση και η δημοκρατία που πλήττεται

Τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρήθηκε μία μεγάλη ένταση στον τομέα της παιδείας, αφού οι συνδικαλιστικές οργανώσεις έστησαν πόδι και τα έβαλαν με όλους και με όλα, για το νέο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, αφού διαφωνούν με τις αλλαγές που προωθούνται και με τη στάση τους δηλώνουν ότι θέλουν να μείνουν κολλημένοι σε ένα σύστημα του 1976. Κι ενώ οι ίδιοι ισχυρίζονται ότι θέλουν νέα αξιολόγηση, το γεγονός ότι παρουσιάζονται άκαμπτοι σε κάθε προσπάθεια που γίνεται, από όλες τις πλευρές, ώστε να γεφυρωθούν διαφορές και να προωθηθεί μία μεταρρύθμιση που θα αλλάξει το δημόσιο σχολείο, στέλνει το μήνυμα ότι είτε φοβούνται να συγκρουστούν με κατεστημένα, είτε απλά δεν θέλουν να περπατήσουν σε άγνωστα μονοπάτια.

Η αντίστροφη μέτρηση για τη συζήτηση του νομοσχεδίου του νέου σχεδίου αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου έχει αρχίσει, καθώς τη Δευτέρα το πρωί θα πραγματοποιηθεί η Ολομέλεια για την ψήφιση του νομοσχεδίου. Κι ενώ οι βουλευτές έχουν καταλήξει σε ένα νομοσχέδιο, το οποίο περιέχει προτάσεις που κατέθεσαν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις, για να κατευνάσουν τις ανησυχίες και αντιδράσεις τους και όπως αυτό διαμορφώθηκε δεν ικανοποιεί πλήρως τα αιτήματα καμίας πλευράς, δεδομένου ότι και θέσεις του Υπουργείου Παιδείας έχουν απορριφθεί, οι συνδικαλιστές επιμένουν στην αμετακίνητη θέση τους και συνεχίζουν να ασκούν πιέσεις, με εκβιαστικό τρόπο, αφού απειλούν με κλιμάκωση σε περίπτωση που ψηφιστούν πρόνοιες με τις οποίες διαφωνούν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Διαβούλευση δεν είναι η ικανοποίηση της μίας πλευράς, είναι εκβιασμός»-Έντονη η Μιχαηλίδου για τη στάση των συνδικαλιστών

Σημειώνεται πως μετά τη δίωρη στάση εργασίας, που είχε ως αποτέλεσμα οι μαθητές Λυκείου να μην προσέλθουν στα θρανία και να χάσουν πολύτιμο διδακτικό χρόνο, αφού μετά την επιστροφή των Χριστουγέννων θα λάβουν βαθμούς και αφού αξιολόγησαν το κείμενο του νομοσχεδίου όπως αποστάλθηκε από την Επιτροπή Παιδείας, διαπιστώθηκε μία διαφορά στις δημόσιες τοποθετήσεις. Από τη μία, η ΠΟΕΔ που δεν αποκλείει την κλιμάκωση, ωστόσο είναι πιο περιορισμένη στις δηλώσεις αναφέροντας πως θα αξιολογήσουν τα δεδομένα μετά την απόφαση της Βουλής και από την άλλη η ΟΕΛΜΕΚ που εξακολουθεί να ρίχνει λάδι στη φωτιά και απειλεί ξεκάθαρα με κλιμάκωση, στην περίπτωση που ακολουθηθούν όλες οι δημοκρατικές διαδικασίες και κριθεί το νομοσχέδιο στην Ολομέλεια.

Ουσιαστικά, οι δάσκαλοι αποφάσισαν να χαμηλώσουν για λίγο τους τόνους, περιμένοντας της έκβαση της συζήτησης στην Ολομέλεια της Βουλής, ξεκαθαρίζοντας πως το αίτημά τους αυτή τη στιγμή παραμένει η συμμετοχή του διευθυντή στην τελική αξιολόγηση. Μία κίνηση που δεν ακολουθείται και από την ΟΕΛΜΕΚ, η οποία με έντονο ύφος όχι μόνο δεν υποχωρεί, αλλά με παραπληροφόρηση προκαλεί παραπάνω ένταση. Ουσιαστικά, σε μία ανακοίνωση μηδένισε όλες τις προσπάθειες που έγιναν, τόσο από το Υπουργείο Παιδείας, όσο και από την Επιτροπή Παιδείας, αναφέροντας πως δεν έγινε κανένας θεσμικός διάλογος και το νομοσχέδιο προωθήθηκε με «εκβιαστικό τρόπο», όπως ισχυρίζεται, από την Κυβέρνηση, με την απειλή του προστίμου για τα 60 εκατομμύρια ευρώ, που θα είναι το πρόστιμο αν δεν ψηφιστεί και δεν ανακοινωθεί εντός του Δεκεμβρίου νέο σχέδιο αξιολόγησης. Κι αυτό επειδή η προηγούμενη Κυβέρνηση έθεσε ως ορόσημο το νέο σχέδιο αξιολόγησης στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Σοβαρή παραπληροφόρηση για το θέμα των κανονισμών βλέπει η Μιχαηλίδου-«Κάνουμε αλλαγή από το σχεδόν τίποτα»

Ωστόσο, αυτό το επιχείρημα απορρίπτεται από το γεγονός ότι η πολιτική προϊστάμενη του Υπουργείου Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, στις δημόσιες τοποθετήσεις της, δεν αναφέρθηκε στο πρόστιμο. Μάλιστα, η υπουργός Παιδείας πολλάκις είχε τονίσει ότι ο λόγος που προωθείται η μεταρρύθμιση είναι λόγω της ανάγκης για αλλαγή, ώστε να δοθούν κίνητρα σε εκπαιδευτικούς και να ζωντανέψει το δημόσιο σχολείο.

Από την κρίση επηρεάστηκε η ομαλή λειτουργία των σχολείων, ειδικά των Λυκείων και Γυμνασίων, αφού μέσα σε δύο μήνες πραγματοποιήθηκαν δύο στάσεις εργασίας των καθηγητών. Και στις δύο φορές, οι μαθητές ειδικά των Λυκείων έμειναν στο σπίτι, αφού οι γονείς δεν μπορούσαν να προσαρμόσουν τα προγράμματά τους στις ετσιθελικές αποφάσεις της οργάνωσης, που ουσιαστικά έκλεισαν τα σχολεία. Η αποχή από τα μαθήματα, ειδικά για τους τελειόφοιτους, που ο χρόνος είναι πολύτιμος, λόγω των Παγκύπριων Εξετάσεων του ερχόμενου Ιουνίου, μόνο αρνητικά μπορεί να λειτουργήσει για τους μαθητές. Αυτό που πρέπει να αναλογιστούν πρωτίστως οι εκπαιδευτικοί, που είναι και οι υπεύθυνοι για την εκπαίδευση των μαθητών, είναι πως πρέπει πάνω από όλα να μπαίνει το συμφέρον τους και όχι το οποιοδήποτε συνδικαλιστικό καπρίτσιο.

Οι μαθητές είναι εκείνοι που πρέπει να επωφελούνται από το δημόσιο σχολείο και να λαμβάνουν από τους εκπαιδευτικούς γνώσεις και παιδεία. Κάτι που τους τελευταίους μήνες αντιμετωπίζεται ως δευτερεύον ζήτημα, αφού προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για κάτι που δεν είχαν μπροστά τους, με ευκολία πήραν την απόφαση να κλείσουν τα σχολεία για δύο ώρες, αγνοώντας το γεγονός ότι υπήρχαν χιλιάδες γονείς που δεν θα μπορούσαν να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο μετά τις 7:30.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ξεκάθαρη η Μιχαηλίδου, δόθηκαν κριτήρια και βαρύτητες-«Δεν μπορούμε να απειλούμε να δεχθούν τις θέσεις μας»

Αυτή τη στιγμή, η μπάλα βρίσκεται στο γήπεδο της Βουλής, η οποία καλείται να ολοκληρώσει τις δημοκρατικές διαδικασίες και να λάβει απόφαση για το νομοσχέδιο στην Ολομέλεια. Κάτι που μέχρι και την υστάτη οι καθηγητές προσπαθούν να σταματήσουν, δεδομένου ότι απειλούν και εκβιάζουν με κλιμάκωση μέτρων σε περίπτωση που το νομοσχέδιο δεν αποσυρθεί. Πάντως, με βάση τις δημοκρατικές διαδικασίες που ακολουθούνται, θα πρέπει η Ολομέλεια του Σώματος να καταλήξει σε απόφαση. Μία απόφαση που αν ψηφιστεί, θα πρέπει να σεβαστούν όλοι, δεδομένου ότι θα πρόκειται για νομοθεσία του κράτους.

Πάντως, τις επόμενες ημέρες οι βουλευτές πρέπει να υπολογίσουν όλα τα δεδομένα, αφού οι ίδιοι αναγνώρισαν την ανάγκη για αλλαγή στο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Σε περίπτωση που κάνουν πίσω θα πρέπει να απαντήσουν στους πολίτες τους λόγους που επέλεξαν να ικανοποιήσουν τους λίγους και όχι τους πολλούς, ενώ θα πρέπει να σηκώσουν και τις ευθύνες για τις αλυσιδωτές συνέπειες στον τομέα της παιδείας.  

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Ο διευθυντής δεν μπορεί να αποκλειστεί εντελώς από την τελική αξιολόγηση… Έρχεται σε καθημερινή επαφή με τους εκπαιδευτικούς»

;