Σοβαρή παραπληροφόρηση από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις, όσον αφορά στο θέμα των κανονισμών για το νέο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου, που αναμένεται να τεθεί ενώπιον της Ολομέλειας για συζήτηση και ψήφιση την ερχόμενη Δευτέρα, βλέπει η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, η οποία για ακόμη μία φορά ανέφερε πως έχει κατατεθεί από τον περασμένο Μάιο ενώπιον της Βουλής προσχέδιο και με βάση τα όσα συμφωνήθηκαν με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, η τελική απόφαση θα παρθεί μετά από διαβούλευση στην Επιτροπή Παρακολούθησης. Την ίδια ώρα, η υπουργός Παιδείας επεσήμανε πως αυτή τη στιγμή προωθείται μία αλλαγή από το σχεδόν τίποτα, αφού το υφιστάμενο σύστημα αξιολόγησης δεν εξυπηρετεί κανένα.
Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις ταλαιπώρησαν όλη την Κύπρο από το πρωί, αφού ετσιθελικά αποφάσισαν να κλείσουν νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια για δύο ώρες, αντιδρώντας στο νομοσχέδιο για το σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, ωστόσο η αντίδρασή τους είναι παράδοξη, αφού ενώπιον τους δεν υπάρχει τελικό κείμενο όπως θα προωθηθεί στην Ολομέλεια. Αν και το δικαίωμα στην απεργία είναι αναφαίρετο για κάθε εργαζόμενο, στην προκειμένη περίπτωση, οι διαμαρτυρόμενοι δεν έχουν πείσει κανένα για το λόγο που αντιδρούν, ωστόσο απαιτούσαν από όλους να ακολουθήσουν το πρόγραμμά τους και 310,000 μαθητές και γονείς να προσέλθουν στα σχολεία στις 9:00, αγνοώντας την ίδια ώρα τις πρακτικές δυσκολίες για χιλιάδες άτομα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ταλαιπωρούν όλη την Κύπρο οι συνδικαλιστές, έκλεισαν τα σχολεία-Απειλούν με κλιμάκωση αν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους
Οι λόγοι που αντιδρούν και εκβιάζουν ολόκληρη τη χώρα είναι επειδή δεν ικανοποιήθηκαν τα συνδικαλιστικά τους αιτήματα, για τη μεταρρύθμιση που προωθείται, όσον αφορά στο νέο σχέδιο αξιολόγησης. Αυτό που έθεσαν ως κόκκινη γραμμή οι συνδικαλιστές είναι η μη συμμετοχή του διευθυντή στην αριθμητική αξιολόγηση και παρά έθεσαν αιτήματα στο Υπουργείο Παιδείας και τη Βουλή, καμία πλευρά δεν πείστηκε για διαγραφή, αφού η πρόνοια παρέμεινε, σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν από πλευράς Βουλής.
Η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, μιλώντας στην κρατική τηλεόραση, όσον αφορά τη διαδικασία στη Βουλή ανέφερε πως «είμαστε σε επικοινωνία, είμαστε σε συζητήσεις με τη Βουλή, όπως είναι η διαδικασία της Βουλής κάθε φορά που υποβάλλει η εκτελεστική εξουσία νομοσχέδια. Εδώ είναι σχέδιο κανονισμών, έχει γίνει συζήτηση και με βάση αυτή, έχουμε διασφαλίσει ότι θα προταθεί στην Ολομέλεια κάτι για το οποίο θα είμαστε όλοι περήφανοι, κάτι να είναι εφαρμόσιμο και παιδαγωγικά σωστό. Έχουμε βασικούς πυλώνες και μέχρι στιγμής η συζήτηση, οι δημόσιες δηλώσεις των βουλευτών, δείχνουν μία υπεύθυνη στάση έναντι της νομοθεσίας».
Στη συνέχεια, η κα. Μιχαηλίδου σημείωσε ότι «αυτό που μας απογοητεύει είναι η στάση των συνδικαλιστικών οργανώσεων, για την οποία πρέπει να πούμε ότι μας ξενίζει. Τρεις-τέσσερις ημέρες πριν την τελική συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής και μετά από πολύμηνη συζήτηση, διαβούλευση και συζήτηση στη Βουλή, να υπάρχει εμμονή να ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα».
Ερωτηθείσα κατά πόσο θα υπάρχει συνεργασία, μετά το «πολεμικό» σκηνικό που παρατηρείται, η κα. Μιχαηλίδου σημείωσε πως «το πολεμικό σκηνικό είναι καθαρά η αντίσταση στην αλλαγή που μιλούσαμε τόσους μήνες. Είναι για μας αδιανόητο να συνεχίζουμε με στάσεις εργασίας, να κλείνουμε σχολεία ολοήμερα. Τι κερδίζουμε από αυτό; Η κοινωνία έχει κουραστεί από αυτή την κατάσταση. Βγαίνει μία αρνητική εικόνα για τον εκπαιδευτικό και το δημόσιο σχολείο, δυστυχώς. Χάνουμε την ουσία, επικεντρωνόμαστε σε μικρά πράγματα, δυστυχώς, όπως είναι η αξιολόγηση του ατόμου, ενώ η μεταρρύθμιση, η αλλαγή, προβλέπει πολλές πρόνοιες που αφορούν το ζωντάνεμα του δημόσιου σχολείου, τα κίνητρα στους εκπαιδευτικούς».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ξεκάθαρη η Μιχαηλίδου, δόθηκαν κριτήρια και βαρύτητες-«Δεν μπορούμε να απειλούμε να δεχθούν τις θέσεις μας»
Στη συνέχεια, η υπουργός Παιδείας σημείωσε πως «εκείνο που μας ενδιαφέρει είναι πως η μόνη επιλογή που έχουμε είναι η συνεργασία, γίνεται μία αλλαγή που δεν επηρεάζει μισθούς και ωράρια. Αυτό που κάνουμε τόσο καιρό είναι να παρακολουθούμε μια τρομερή αντίσταση στο οτιδήποτε δεν ικανοποιεί συγκεκριμένα αιτήματα. Αυτό δεν είναι δημοκρατικό σωστό και θα πρέπει να περάσει αυτό το μήνυμα. Θα πρέπει να έχουμε την αλλαγή και να βρούμε τον τρόπο να συνεργαστούμε αν θέλουμε να έχουμε βελτίωση στο σχολείο. Η εναλλακτική ποια είναι; Να πάμε πίσω στο 1976; Αντιλαμβανόμαστε ότι αυτό που κάνουμε είναι αλλαγή από το τίποτα σχεδόν, επειδή αυτό που έχουμε είναι υποτυπώδες σχέδιο, οργανωμένο από το 1976, που δεν εξυπηρετεί κανένα, παρά μόνο κάποιους που προάγονται».
Η Αθηνά Μιχαηλίδου ξεκαθάρισε πως «οι επιφυλάξεις και οι διαφωνίες είναι θεμιτές, όμως η μόνη επιλογή είναι να εφαρμόσουμε αυτό που κάνουμε και να το διορθώνουμε βήμα προς βήμα και να το βελτιώνουμε όπως γίνεται σε όλες τις δημοκρατικές χώρες του κόσμου. Το να προσπαθούμε να παρεμποδίσουμε τις δημοκρατικές διαδικασίες, βγαίνει πολύ λανθασμένο μήνυμα και αυτό μας ανησυχεί. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η στάση. Το Υπουργείο είναι πολύ θετικό στο να κάτσουμε με τις οργανώσεις, να οργανωθούμε ανάλογα με αυτό που θα ψηφιστεί, να δούμε τα χρονοδιαγράμματα και να προχωρούμε βήμα προς βήμα. Δεν λύνονται αλλιώς τα θέματα αυτά, στις δημοκρατικές χώρες».
Ερωτηθείσα για το επιχείρημα που προβάλλουν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις, αναφορικά με τους κανονισμούς και τα κριτήρια, η υπουργός Παιδείας τόνισε πως «υπάρχει σοβαρή παραπληροφόρηση. Κανονισμοί είναι αυτό που έχουμε υποβάλει. Όλο το πακέτο, που επιμένουν ότι δεν τα είδαν και δεν τα έχουν υπόψη τους. Τα έχουμε δώσει και στη Βουλή από τον Μάιο ως προσχέδια, επειδή υπήρξε η διαβούλευση αντί το Υπουργείο ετσιθελικά να τα προτείνει με το σχέδιο στη Βουλή, να το κλείσουμε στην Επιτροπή Παρακολούθησης, η οποία έχει αυτό το ρόλο, να διαβουλευτεί με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις και να ολοκληρώσει κριτήρια και βαρύτητες. Είναι μία ευελιξία του εγχειρήματος και όχι μία ασάφεια».
Συνεχίζοντας, η υπουργός Παιδείας ξεκαθάρισε πως «η Βουλή ζήτησε να το στείλουμε. Έχουμε το σχέδιο κριτηρίων έτοιμο. Τα έχουμε στείλει από το Μάιο, τα έχουμε δώσει και στις εκπαιδευτικές οργανώσεις. Εκείνο που περιμένει η Βουλή είναι να ολοκληρωθούν, μέσα από τη διαβούλευση. Πλήρης συμφωνία δεν θα υπάρξει, θα είναι μετά από διαβούλευση, όπως γίνεται πάντα. Είμαστε η εργοδοτική πλευρά, η αρμόδια αρχή. Υπάρχουν διακριτοί όροι. Αυτό που πάμε να κάνουμε μπέρδεψε τον κόσμο. Ποιος παίρνει νομοθεσίες; Ποιος είναι υποχρεωμένος να κάνει αλλαγές; Η Κυβέρνηση και η Βουλή, μέσα από το θεσμικό της ρόλο, συζήτησε με όλους, άκουσε επιχειρήματα και αποφασίζει. Το να πρέπει να συμφωνούμε πριν πάμε στη Βουλή, δεν το έχουμε ξανακούσει. Συμφωνία 100% δεν πρόκειται να υπάρξει σε αυτά τα ζητήματα».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Δεν θα προσμετρώνται οι απουσίες την Πέμπτη λόγω στάσης εργασίας εκπαιδευτικών-Όσα ανακοίνωσε το ΥΠΑΝ
Η Αθηνά Μιχαηλίδου πρόσθεσε, επίσης, ότι «θα είναι νομοθεσία αν ψηφιστεί και θα είμαστε υποχρεωμένοι όλοι να το εφαρμόσουμε. Μακάρι να είναι κάτι που θα είμαστε περήφανοι να το εφαρμόσουμε. Είμαι σίγουρα ότι θα επιδειχθεί η δέουσα σοβαρότητα επειδή εκεί θα μας χρειαστεί δίπλα του το δημόσιο σχολείο. Εγώ έχω ζητήσει να δουν και τα ωφελήματα. Δεν ακούγεται κανένα από αυτά, όπως διεξόδους, νέες θέσεις, μείωση ωρών κλπ και να δούμε πώς βελτιώνουμε το δημόσιο σχολείο. Δεν είναι μόνο η αξιολόγηση το πρόβλημα σε αυτό το σύστημα. Αύριο που θα συζητάμε κατάλογο διοριστέων, ειδική εκπαίδευση, βία και παραβατικότητα θα πρέπει να έχουμε μία στάση συνεργασίας, να υπερβούμε διαφωνίες για να λύσουμε προβλήματα».
Αναφερόμενη στις επαφές με τις οργανώσεις, η υπουργός Παιδείας σημείωσε πως «έγινε διαβούλευση, είχαμε χρονοδιαγράμματα. Δεν μπορεί ο διάλογος να είναι ατέρμονος μέχρι να ικανοποιηθούν τα συνδικαλιστικά αιτήματα πλήρως. Να είμαστε ειλικρινείς. Κάναμε το διάλογο, είχαμε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, είχαμε την τόλμη να προχωρήσουμε παρακάτω, επειδή για 50 χρόνια δεν προχωρούσαν. Να περνούν τα σωστά μηνύματα, αν θέλουμε αλλαγή στο αναχρονιστικό σύστημα που έχουμε και βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, πρέπει να κάνουμε τομές. Είναι θεμιτές οι διαφωνίες, έχουμε κάνει τόσες πολλές συγκλίσεις. Δεκατέσσερις μήνες δώσαμε πάρα πολλά, ικανοποιήσαμε πολλά από τα αιτήματα των οργανώσεων, τεκμηριωμένα, παρουσιάσαμε και στη Βουλή και στον τύπο και παντού. Από κάποιο σημείο και μετά πρέπει να προχωρήσουν οι δημοκρατικές διαδικασίες χωρίς εκβιασμούς».
Ερωτηθείσα κατά πόσο είναι σίγουρο ότι το σύστημα αξιολόγησης που προωθείται θα προάγει τη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών για το καλό των μαθητών ή το μη υγιή ανταγωνισμό να προαχθεί κάποιος έναντι κάποιου άλλου, η κα. Μιχαηλίδου ανέφερε πως «το προτεινόμενο σχέδιο δίνει έμφαση στην καθημερινότητα του σχολείου, τη συνεργασία, την παιδαγωγική συνέργεια, μεταξύ των εκπαιδευτικών και της διευθυντικής ομάδας και δίνει έμφαση στη συμβουλευτική, τη στήριξη, την ενδυνάμωση, την ανάπτυξη που δεν υπάρχει σήμερα. Γνωρίζω πολύ καλά το εκπαιδευτικό σύστημα, το σημερινό είναι σχεδόν ανύπαρκτο, δεν τα προβλέπει όλα αυτά. Προβλέπει μόνο την αριθμητική αξιολόγηση των ανθρώπων. Αυτό που κάνουμε είναι αλλαγή, πρέπει να δώσουμε ευκαιρία. Δεν υπάρχει πιο δημοκρατική ρύθμιση να είναι μαζί μας στην αξιολόγηση και την αξιοποίηση. Μηδενίζονται τα επιχειρήματα που διαφωνούν για το 15% του διευθυντή. Είναι αρκετό για να κλείσουν σχολεία; Θα πείσουν μόνο με τη θέληση για αλλαγή και την υπέρβαση. Κι εμείς θα διαφωνούμε με κάποιες πρόνοιες που θα ψηφιστούν, όμως θέλουμε να παραμείνουν τα βασικά χαρακτηριστικά και να πάμε παρακάτω επιτέλους».
Καταλήγοντας, η υπουργός Παιδείας σημείωσε πως «εμείς ακόμη και τώρα, είχαμε συναντήσεις με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις, τονίσαμε τη βούλησή μας για πλήρη στήριξη. Όταν ψηφιστεί, θα δούμε το πλαίσιο που θα ψηφιστεί και θα είμαστε δίπλα τους. Ο καθένας κρίνεται και από τις πράξεις τους. Αν θα επιμείνουμε σε μία στάση που δεν ικανοποιήθηκα, όπως ένα θυμωμένο παιδί, τα μηνύματα είναι άσχημα που βγαίνουν. Εμείς είμαστε εδώ για να στηρίξουμε τους εκπαιδευτικούς και παρακάτω θα πρέπει ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες του. Από τη στιγμή που το ίδιο το Υπουργείο δηλώνει πανέτοιμο να είναι δίπλα τους, εξανεμίζονται οι ανησυχίες».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Διαψεύδει τους συνδικαλιστές η Μιχαηλίδου για τα κριτήρια και βαρύτητες-«Η ευελιξία παρουσιάζεται ως ασάφεια»











