Έντονη παρουσιάστηκε, για ακόμη μία φορά, η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, όσον αφορά στη στάση των συνδικαλιστικών οργανώσεων για το νέο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου, που προέβησαν σε στάση εργασίας, κλείνονταν για δύο ώρες τα σχολεία Δημοτικής και Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης, η οποία σημείωσε πως έγινε διαβούλευση και αυτό αποδείχθηκε με τεκμήρια. Μάλιστα, η υπουργός τόνισε ότι διαβούλευση δεν είναι η ικανοποίηση της μίας πλευράς, αφού αυτό είναι η επιβολή θέσεων και κάποιες φορές εκβιασμός.
Η υπουργός Παιδείας, μιλώντας στο Omega, επεσήμανε πως «είναι αναφαίρετο δικαίωμα των συνδικαλιστών να αποφασίζουν μέτρα. Από την άλλη θα πρέπει να απαντηθεί το ερώτημα για ποιο λόγο γίνονται τώρα, τρεις-τέσσερις μέρες πριν την Ολομέλεια, ενάμιση χρόνο μετά που συζητούμε, η λήψη μέτρων. Έχουν δοθεί και κριτήρια και βαρύτητες και σχέδια υπηρεσίας. Κάθε μέρα ακούμε κάτι καινούργιο ως δικαιολογία που δεν πείθει. Η Βουλή θέλει σύντομα να αποσταλούν τα κριτήρια. Πιστεύω ότι θέλουν το τελικό. Παρέλειψαν να πουν ότι έχουν προσχέδια. Όλα έχουν δοθεί και το σχέδιο υπηρεσίας για τον ανώτερο εκπαιδευτικό».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Σοβαρή παραπληροφόρηση για το θέμα των κανονισμών βλέπει η Μιχαηλίδου-«Κάνουμε αλλαγή από το σχεδόν τίποτα»
Αναφορικά με το θέμα των κριτηρίων, τα οποία οι συνδικαλιστικές οργανώσεις ισχυρίζονται ότι δεν έχουν ενώπιον τους, η Αθηνά Μιχαηλίδου σημείωσε πως «στο πλαίσιο του αλληλοσεβασμού, της συνεργασίας που υπήρχε, είχαμε πει ότι ως ευελιξία δεν θα τα δώσουμε ως τελικά και θα τα κλείναμε μαζί τους, στο πρώτο εξάμηνο στην Επιτροπή Παρακολούθησης. Η Βουλή τα θέλει πιο σύντομα και μας αναγκάζει να τα έχουμε το επόμενο δίμηνο-τρίμηνο. Μας βοηθά πολύ αυτή η θέση της Επιτροπής Παιδείας. Μέσα στους κανονισμούς έχουμε αναφορά ότι στο παράρτημα υπάρχουν τα κριτήρια. Η Βουλή αποφασίζει ότι θα γίνει νωρίτερα και θέλει σύντομα τα κριτήρια. Είναι κάτι που θέλει συζήτηση».
Στη συνέχεια, η κα. Μιχαηλίδου υπέδειξε πως «ακούσαμε διάφορα αυτές τις ημέρες, που δυστυχώς δεν ήταν οι κυριότερες ανησυχίες των εκπαιδευτικών. Οι περισσότερες ανησυχίες είχαν ικανοποιηθεί από το πρώτο διάλογο. Πότε σταματούμε να διαμαρτυρόμαστε; Όταν ικανοποιηθούν όλα μας τα αιτήματα; Αυτό δεν είναι υγιές. Αυτό που λέγαμε από την πρώτη στιγμή, είναι πως υπάρχει αντίσταση στην αλλαγή. Δεν είναι τυχαίο που μισός αιώνας δεν άλλαξε το σύστημα. Αυτό που ισχύει σήμερα είναι σαν να μην υπάρχει, είναι υποτυπώδες, δεν μπορεί να στηρίξει τον εκπαιδευτικό, η μία-δύο επισκέψεις δεν είναι αρκετές για στήριξη, ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού. Άρα από μόνοι τους οι εκπαιδευτικοί θα έπρεπε να απαιτούν αλλαγή, προσβάλλει τον εκπαιδευτικό το υφιστάμενο σύστημα. Αυτό που κάνουμε είναι σίγουρα βελτίωση και δεν ισχυρίζεται κανένας ότι είναι τέλειο».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ταλαιπωρούν όλη την Κύπρο οι συνδικαλιστές, έκλεισαν τα σχολεία-Απειλούν με κλιμάκωση αν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους
Ερωτηθείσα για ποιο λόγο υπάρχει αντίσταση στην αλλαγή, η υπουργός Παιδείας σημείωσε πως «δημιουργούνται κατεστημένα και βολεύει το σύστημα το άλλο. Προχωρούν όλοι, παίρνουν τις προαγωγές τους όλοι. Δεν αρκούμαστε σε αυτό και αδικήθηκε πολύ το σύστημα που προτείνουμε, επειδή το 80% ασχολείται με το σχολείο, με τη μονάδα, με την καθημερινότητα, με τη διαμορφωτική αξιολόγηση, να μπορεί καθημερινά ο διευθυντής να τους βοηθά. Η συζήτηση επικεντρώνεται στην αριθμητική αξιολόγηση και είναι ανησυχητικό αυτό».
Στη συνέχεια, η κα. Μιχαηλίδου τόνισε πως «μας νοιάζει τι βαθμό θα παίρνει ο εκπαιδευτικός μας; Το ρυθμίζουμε αυτό. Βάλαμε κριτήρια, βαρύτητες, ασφαλιστικές δικλίδες πολλές, μεταβατικές περιόδους. Δεν θα αδικηθεί κανείς και δεν είναι τιμωρητικό. Άμεσα αρχίζει η εφαρμογή, με επιμορφώσεις, με τη διαμορφωτική αξιολόγηση, η πλήρης εφαρμογή θα είναι σε τρία χρόνια. Εμείς λέγαμε σε πέντε, όμως και τα τρία είναι καλά για να εφαρμοστεί μία μεταρρύθμιση. Δεν μπορεί να γίνει νωρίτερα λόγω διαδικαστικών θεμάτων. Εμάς μας ικανοποιεί που θα υπάρχουν πρόνοιες που θα εφαρμοστούν από την πρώτη στιγμή».
Η υπουργός Παιδείας ξεκαθάρισε πως «το ζητούμενο είναι πως πρέπει να ζωντανέψει το δημόσιο σχολείο, έχουμε πολλούς καλούς εκπαιδευτικούς και τους αδικούμε αυτή τη στιγμή. Πρέπει να προχωρούν, να βγαίνουν προς τα έξω, να επιβραβεύονται αυτά. Δεν έχουν επιλογή σήμερα, εμείς ανοίγουμε δρόμους για επιλογές. Θέλουμε διευθυντές που δεν θα είναι διακοσμητικά στοιχεία, θέλουμε να έχει λόγο στη διαμορφωτική αξιολόγηση. Είναι ένα αίτημα δεκαετιών να αλλάξει το σύστημα. Η επικοινωνία με τους απλούς εκπαιδευτικούς είναι διαφορετικά από αυτά που λένε οι συνδικαλιστικές οργανώσεις. Υπάρχει και παραπληροφόρηση και δεν είναι κατ’ ανάγκη από τους».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ξεκάθαρη η Μιχαηλίδου, δόθηκαν κριτήρια και βαρύτητες-«Δεν μπορούμε να απειλούμε να δεχθούν τις θέσεις μας»
Όσον αφορά στις αλλαγές που έκανε η Επιτροπή Παιδείας επί του νομοσχεδίου, η κα. Μιχαηλίδου εξήγησε πως «αυτό που γίνεται στην Επιτροπή Παιδείας είναι υγιές. Πάμε να καταργήσουμε τις δημοκρατικές διαδικασίες με αυτά που ακούμε. Γίνεται συζήτηση και κάνουν τροπολογίες. Το Βοηθό Διευθυντή δεν τον ζήτησε το Υπουργείο Παιδείας, ούτε οι οργανώσεις, θεώρησαν σωστό να τον περιλάβουν. Η δική μας δουλειά είναι ότι δεν κάνει εκπτώσεις στο νομοσχέδιο και δεν αλλάζει τη φιλοσοφία. Δεν θέλουμε τον διευθυντή στην τελική, δεν θέλουμε το σύμβουλο επιθεωρητή στην διαμορφωτική, δεν θέλουμε το βοηθό διευθυντή. Τι θέλουμε τελικά; Θέλουμε πραγματικά την αλλαγή; Αν ναι, εδώ είναι το πλαίσιο. Ό,τι και να περάσει είναι καλύτερο από το υφιστάμενο. Το Υπουργείο ούτε συγκρούστηκε, ούτε είχε αντιπαράθεση. Είπε ελάτε κοντά για το καλό του δημόσιου σχολείου».
Στη συνέχεια, η υπουργός Παιδείας ξεκαθάρισε πως «η έγνοια μας είναι να κρατήσουμε το κύρος του εκπαιδευτικού. Είχαμε ευκαιρία, εδώ και 1,5 χρόνο συζητούσαμε, στη Βουλή ακούστηκαν όλοι, κάποια επιχειρήματα δεν έπεισαν. Για ποιο λόγο δεν το αποδέχονται; Η δημοκρατική διαδικασία απειλείται αυτή τη στιγμή. Εμείς είμαστε εκεί να στηρίξουμε και θέλουμε υπεύθυνη στάση. Είναι θέμα που αφορά την κοινωνία. Επενδύουμε πολλά στο εκπαιδευτικό σύστημα, αλλαγές πρέπει να κάνουμε. Ούτε το Υπουργείο ικανοποιείται πλήρως, όμως σημασία έχει να βλέπουμε μπροστά. Κάνουμε μεταρρυθμίσεις. Δεν στέλνουμε το μήνυμα ότι αν δεν είναι συμφωνημένο κάτι, δεν προχωρούμε».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Δεν θα προσμετρώνται οι απουσίες την Πέμπτη λόγω στάσης εργασίας εκπαιδευτικών-Όσα ανακοίνωσε το ΥΠΑΝ
Κληθείσα να σχολιάσει τις αναφορές των συνδικαλιστικών οργανώσεων για την απουσία διαβούλευσης, η Αθηνά Μιχαηλίδου τόνισε πως «διαβούλευση έγινε, το έχουμε αποδείξει με τεκμηρίωση. Τώρα αποδεικνύεται τι εννοούν κάποιοι με τη διαβούλευση. Αν εννοούν την ικανοποίηση πλήρως της μίας πλευράς, δεν είναι διαβούλευση, δεν είναι καν διάλογος, είναι επιβολή θέσεων και κάποιες φορές είναι εκβιασμός. Κάποιοι αντί να προωθούν τις θέσεις τους κάνουν ζημιά στο δημόσιο σχολείο. Εμείς είμαστε εδώ για να στηρίξουμε τους εκπαιδευτικούς στις βάσεις, να συνεργαστούμε με τους συνδικαλιστές. Έχουμε αρκετά προβλήματα και πρέπει να τα δούμε. Θέλουμε εκπαιδευτικούς που να στηρίζουν το σχολείο. Συμμετείχα σε πολλά εργαστήρια που οι εκπαιδευτικοί το ζητούσαν για χρόνια αυτό. Να δούμε την παιδαγωγική αναβάθμιση των σχολείων μας και να δούμε το δάσος και όχι το δέντρο».
Η υπουργός Παιδείας, καταλήγοντας, σημείωσε πως «σήμερα οι περισσότεροι μαθητές Λυκείου έμειναν στο σπίτι, το 1/3 των μαθητών των Γυμνασίων πήγαν και η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών Δημοτικών και νηπιαγωγείων ήταν εκεί».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Διαψεύδει τους συνδικαλιστές η Μιχαηλίδου για τα κριτήρια και βαρύτητες-«Η ευελιξία παρουσιάζεται ως ασάφεια»
Έντονη αντίδραση για την τελική μορφή του νομοσχεδίου
Στο μεταξύ, όλες οι πλευρές έχουν ενώπιον τους το τελικό κείμενο του νομοσχεδίου, όπως διαμορφώθηκε στην κατ’ άρθρο συζήτηση στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής. Όπως πληροφορείται ο REPORTER, το Υπουργείο Παιδείας δεν προτίθεται να εμποδίσει την προώθηση του κειμένου στην Ολομέλεια, παρά το γεγονός ότι δεν ικανοποιήθηκαν όλα τα αιτήματά του, καθώς γίνεται μία μεταρρύθμιση και δεν επηρεάζεται η επιστημονικότητα του σχεδίου.
Η πρώτη αντίδραση εκ μέρους της ΠΟΕΔ δείχνει πως δεν ικανοποιήθηκαν. Συγκεκριμένα, ο γενικός γραμματέας της ΠΟΕΔ, Χάρης Χαραλάμπους, σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανέφερε πως «η πλειοψηφία των Κομμάτων ΔΗΣΥ - ΔΗΚΟ - ΔΗΠΑ στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, έχει διαμορφώσει το τελικό κείμενο που έφτασε σήμερα κοντά μας και το οποίο θα κατατεθεί στην Ολομέλεια της Βουλής για ψήφιση στην ερχόμενη Δευτέρα».
Ο κ. Χαραλάμπους πρόσθεσε ότι «μετά και από τις συναντήσεις που έγιναν με ΔΗΣΥ - ΑΚΕΛ - ΔΗΚΟ - ΔΗΠΑ, γίνεται ξεκάθαρο ότι το τελικό κείμενο που διαμορφώθηκε μονομερώς (χωρίς τη σύμφωνη καν τη γνώμη του Υπουργείου Παιδείας) από την πλειοψηφία των Κομμάτων ΔΗΣΥ - ΔΗΚΟ και ΔΗΠΑ, στο θέμα που αφορά στην Αριθμητική Αξιολόγηση, αυθαίρετα γίνεται κατά πολύ χειρότερο από αυτό που κατέθεσε το ΥΠΑΝ».
Στην ανάρτηση αναφέρεται πως «συγκεκριμένα:
* Αφαιρείται η μεταβατική πρόνοια που είχε βάλει το ΥΠΑΝ και αφορούσε στη συμμετοχή του διευθυντή στην αριθμητική αξιολόγηση μετά από 5 χρόνια και μετά από συμφωνία στην Επιτροπή Παρακολούθησης.
* Προστίθεται εντελώς αυθαίρετα ο Βοηθός Διευθυντής στην αριθμητική αξιολόγηση. Συμβουλευτικά και προφορικά θα αξιολογεί (θα λέει στο αυτί του Διευθυντή την άποψή του) τον εκπαιδευτικό στην αριθμητική αξιολόγηση!!!! Και αυτό χωρίς καμία διαβούλευση με κανέναν!!!
* Μετακινούν την μεταβατική περίοδο από τα 5 χρόνια στα 3 χρόνια».
Ο γενικός γραμματέας της ΠΟΕΔ επεσήμανε, δε, ότι «παρά τα πιο πάνω και μετά από τις συναντήσεις με τα συγκεκριμένα Κόμματα και τις σχετικές διαβεβαιώσεις που μας έδωσαν, πως θα ξαναμελετήσουν τα θέματα που θέσαμε επιτακτικά πριν την τελική ψήφιση, θεωρώ πως εξακολουθεί να υπάρχει ακόμη χρόνος για αναθεώρηση των πιο πάνω αποφάσεων, έστω με τροπολογίες στην Ολομέλεια της Βουλής. Προσωπικά αν η αποκλειστική ευθύνη για την όποια αναστάτωση θα ακολουθήσει στην Παιδεία τους επόμενους μήνες, θα φέρουν τα Κόμματα ΔΗΣΥ, ΔΗΚΟ και ΔΗΠΑ, για τις αποφάσεις που έλαβαν, αγνοώντας τις Εκπαιδευτικές Οργανώσεις αλλά και το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας».
Καταλήγοντας, ο κ. Χαραλάμπους τόνισε ότι «αναμένουμε με αγωνία τις τελικές τους αποφάσεις, ευελπιστώντας ότι θα λάβουν υπόψη τις θέσεις μας έστω και τώρα, με στόχο να αποφευχθεί μια παρατεταμένη κρίση στην Παιδεία και να επανέλθει η εργασιακή ειρήνη».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Ο διευθυντής δεν μπορεί να αποκλειστεί εντελώς από την τελική αξιολόγηση… Έρχεται σε καθημερινή επαφή με τους εκπαιδευτικούς»











