Μία ύστατη προσπάθεια, ώστε να θέσουν εμπόδια και να τορπιλίσουν τις διαδικασίες για προώθηση του νομοσχεδίου για το νέο σχέδιο αξιολόγησης ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής, αφού μετά την ΟΕΛΜΕΚ που είχε εκδώσει ανακοίνωση και εμμέσως πλην σαφώς απειλούσε με λήψη περαιτέρω μέτρων αν δεν ικανοποιηθούν όλα τα συνδικαλιστικά της αιτήματα, στο χορό μπήκε και η ΠΟΕΔ, η οποία ανακοίνωσε δίωρη στάση εργασίας την Πέμπτη. Αυτά λίγες ημέρες πριν λάβουν το τελικό κείμενο του νομοσχεδίου, που θα οδηγηθεί στην Ολομέλεια στις 22 Δεκεμβρίου και εκεί θα πρέπει τα κόμματα να αναλάβουν τις ευθύνες τους, με την εναλλακτική να είναι η παραμονή σε ένα σύστημα που χρονολογείται από το 1976 και κρίνεται ισοπεδωτικό και αναχρονιστικό από όλους τους φορείς.
Την περασμένη Τετάρτη, η Επιτροπή Παιδείας και η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, ολοκλήρωσαν τη συζήτηση, με την υπουργό να δίνει κάποιες τελευταίες διευκρινίσεις, αναφορά με κάποια ανοιχτά ζητήματα, όπως το θέμα της κλίμακας της αξιολόγησης, αλλά και το ζήτημα της διαμορφωτικής αξιολόγησης. Οι βουλευτές, αφού άκουσαν τις θέσεις της υπουργού, συνεδρίασαν μεταξύ τους και εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να αποσταλεί σε όλους τους φορείς το τελικό κείμενο, όπως θα προωθηθεί στην Ολομέλεια.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ανένδοτοι οι δάσκαλοι-Προχωρούν με στάση εργασίας αντιδρώντας στο σχέδιο αξιολόγησης, απειλούν με κλιμάκωση
Κι ενώ οι διαδικασίες βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη και οδεύουν προς ολοκλήρωση, οι συνδικαλιστικές οργανώσεις προσπαθούν να θέσουν εμπόδια, εξαγγέλλοντας μέτρα και στάσεις εργασίας, ασκώντας με αυτό τον τρόπο πίεση προς τα κόμματα, που είναι και εκείνα που θα λάβουν τις τελικές αποφάσεις και θα κρίνουν το μέλλον της μεταρρύθμισης. Σημειώνεται πως τα κόμματα είχαν λάβει τα αιτήματα των εκπαιδευτικών οργανώσεων γραπτώς και σε κάποια σημεία προσπάθησαν να τα προωθήσουν. Το καίριο ζήτημα που παραμένει ως διαφορά είναι το ζήτημα της συμμετοχής του διευθυντή στην αξιολόγηση, με τις οργανώσεις να επαναλαμβάνουν ότι δεν κάνουν πίσω αν δεν ικανοποιηθεί το αίτημά τους για αφαίρεση, παρά το γεγονός ότι και το Υπουργείο Παιδείας και η Βουλή κρίνει ότι πρόκειται για μία βασική πρόνοια και δεν μπορεί να διαγραφεί.
Μάλιστα, για να κατευνάσουν τις ανησυχίες, οι δύο πλευρές αποφάσισαν να θέσουν ως ασφαλιστική δικλείδα τη συμμετοχή της διευθυντικής ομάδας στη διαμορφωτική αξιολόγηση. Μία πρόνοια που πάλι προκάλεσε τις αντιδράσεις των συνδικαλιστικών οργανώσεων, αφού το προβάλλουν ως πρόφαση για τις απεργίες τους. Πέραν τούτου, οι οργανώσεις ζήτησαν όπως λάβουν διευκρινίσεις για τη στήριξη των σχολείων μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, με το Υπουργείο να τονίζει πως οι θέσεις που προνοούνται στο σχέδιο αξιολόγησης έχουν προβλεφθεί στον προϋπολογισμό του 2026 και αμέσως μετά την ψήφιση, θα κατατεθούν προτάσεις στο Υπουργείο Οικονομικών για περαιτέρω στήριξη.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Έδωσε διευκρινίσεις για το τελικό κείμενο για το σχέδιο αξιολόγησης η ΥΠΑΝ-Απαντά στις οργανώσεις για τα μέτρα
Την ίδια ώρα, το Υπουργείο Παιδείας υπέδειξε πως είναι πρόθυμο να συζητήσει με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις και για τα πάγια αιτήματά τους για τις θέσεις που ζητούν για τα σχολεία, ενώ πέραν τούτου, ξεκαθαρίστηκε πολλάκις, διά στόματος Αθηνάς Μιχαηλίδου, ότι το Υπουργείο Παιδείας θα είναι δίπλα στις οργανώσεις και τους εκπαιδευτικούς για να παρέχει στήριξη. Παρ’ όλα αυτά, οι οργανώσεις και συγκεκριμένη πολιτική δύναμη, εξακολουθούν να μιλούν για ασάφειες και κενά και να ζητούν εκ των προτέρων θέσεις και δεδομένα. Κάτι που θα έπρεπε να γνωρίζουν όλες οι πολιτικές δυνάμεις, αλλά και οι συνδικαλιστικές οργανώσεις που για χρόνια δραστηριοποιούνται και συμμετέχουν στις διαδικασίες της Βουλής, ότι είναι αδύνατο να κατατεθεί οποιαδήποτε πρόταση που αυξάνει το κόστος για το κράτος, χωρίς να υπάρχει συγκεκριμένο πλαίσιο.
Πάντως, τα μέτρα που εξήγγειλε η ΠΟΕΔ το μεσημέρι της Πέμπτης, χωρίς να έχει ενώπιον της το τελικό κείμενο, έρχονται σε αντίφαση με την απόφαση που πάρθηκε από το Εκτελεστικό Διοικητικό Συμβούλιο της οργάνωσης, στις 20 Νοεμβρίου, που ανέστειλε τη στάση εργασίας, δεδομένου ότι αυτό που διαμήνυε η οργάνωση ήταν ότι αν προωθηθεί κάτι ενώπιον της Ολομέλειας που δεν βρίσκει σύμφωνη την οργάνωση, θα πραγματοποιηθεί διαμαρτυρία έξω από το Κοινοβούλιο την ώρα της συνεδρίας της Ολομέλειας. Αντ’ αυτού, η οργάνωση των δασκάλων αποφάσισε να κλείσει για δύο ώρες τα σχολεία την ερχόμενη Πέμπτη, 18 Δεκεμβρίου, λίγες μόλις μέρες πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων. Κι ενώ είναι αναφαίρετο δικαίωμα κάθε εργαζόμενου η απεργία, η στάση εργασίας θα δημιουργήσει αναστάτωση σε δεκάδες χιλιάδες γονείς και παιδιά, δεδομένου ότι όλοι θα πρέπει να αλλάξουν το πρόγραμμά τους, για να προσαρμοστούν στα δεδομένα της ΠΟΕΔ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Δυναμιτίζουν το κλίμα οι οργανώσεις για το σχέδιο αξιολόγησης-Εν μέσω ιαχών καταλήγει στο τελικό κείμενο η Βουλή
Το μπαλάκι αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο γήπεδο της Βουλής, αφού η Επιτροπή Παιδείας καλείται εν μέσω διαμαρτυριών και φωνών να ολοκληρώσει το νομοσχέδιο και να το προωθήσει στην Ολομέλεια της Βουλής, όπου και θα κριθεί το μέλλον του. Πρόκειται για τους βουλευτές που στην πλειοψηφία τους αναγνώρισαν την ανάγκη για αλλαγή και ήταν και εκείνοι που κατάθεσαν τροπολογίες και άλλαξαν κάποια σημεία του νομοσχεδίου, όπως είναι η μεταβατική περίοδος που μειώθηκε στην τριετία, επειδή θεωρούν ότι πρέπει να γίνει ένα βήμα μπροστά και να σταματήσει η παιδεία να ταλανίζεται από ένα απαρχαιωμένο σύστημα αξιολόγησης του 1976.
Στο μεταξύ, οι βουλευτές πρέπει να βάλουν στο ζύγι και το γεγονός ότι η Κυπριακή Δημοκρατία κινείται σε αρκετά πιεστικά χρονικά περιθώρια, δεδομένου ότι το νέο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου έχει τεθεί ως ορόσημο στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, από την προηγούμενη Κυβέρνηση και πρέπει εντός Δεκεμβρίου να ψηφιστεί και να ανακοινωθεί νέο σχέδιο. Σε αντίθετη περίπτωση, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα επιβάλει πρόστιμο-μαμούθ στην Κυπριακή Δημοκρατία, ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα κληθούν να πληρώσουν οι φορολογούμενοι πολίτες, που στην πλειοψηφία τους δεν είναι εκπαιδευτικοί και είναι εκείνοι που θα κληθούν να ψηφίσουν τον ερχόμενο Μάιο στις Βουλευτικές Εκλογές.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Ο διευθυντής δεν μπορεί να αποκλειστεί εντελώς από την τελική αξιολόγηση… Έρχεται σε καθημερινή επαφή με τους εκπαιδευτικούς»











