powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Έδωσε διευκρινίσεις για το τελικό κείμενο για το σχέδιο αξιολόγησης η ΥΠΑΝ-Απαντά στις οργανώσεις για τα μέτρα

Διευκρινίσεις για κάποια σημεία, όπως έχουν διαμορφωθεί κατά τη διάρκεια των συζητήσεων για το κείμενο του σχεδίου αξιολόγησης, έδωσε ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, ώστε οι βουλευτές να καταλήξουν στις δικές τους αποφάσεις και να καθορίσουν το τελικό κείμενο που θα προωθηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής. Την ίδια ώρα, η υπουργός Παιδείας απάντησε και στις εκπαιδευτικές οργανώσεις, που απειλούν με λήψη μέτρων, αφού δεν ικανοποιήθηκαν τα συνδικαλιστικά τους αιτήματα. Το νομοσχέδιο αναμένεται να προωθηθεί ενώπιον της Ολομέλειας στις 22 Δεκεμβρίου, όταν και θα πραγματοποιηθεί έκτακτη συνεδρία, λόγω και της φορολογικής μεταρρύθμισης. 

Η υπουργός Παιδείας παρέστη και στην τελευταία συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας για το σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου, ώστε να δώσει διευκρινίσεις για το κείμενο που έχει προωθηθεί ενώπιον του Υπουργείου, όπως αυτό διαμορφώθηκε από τις κατ’ άρθρο συζητήσεις στην Επιτροπή. Η κα. Μιχαηλίδου υπέδειξε πως κάποια σημεία πρέπει να διορθωθούν, αφού μπήκαν εκ παραδρομής κατά τη διάρκεια αλλαγών για άλλα κεφάλαια και θα δημιουργούσε ζήτημα με την εφαρμοσιμότητα του σχεδίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Δυναμιτίζουν το κλίμα οι οργανώσεις για το σχέδιο αξιολόγησης-Εν μέσω ιαχών καταλήγει στο τελικό κείμενο η Βουλή

Πέραν τούτου, η υπουργός Παιδείας επεσήμανε ότι ένα άλλο σημείο που πρέπει να επαναξιολογηθεί είναι η αναφορά σε θεσμικό διάλογο, όταν υπάρχει διαφωνία στην Επιτροπή Παρακολούθηση. «Έρχεται σε αντίθεση με τις υπάρχουσες διαδικασίες. Κάναμε θεσμικό διάλογο, έχουμε ξεκάθαρο ρόλο για την Επιτροπή Παρακολούθησης. Είναι συμβουλευτικός ο ρόλος».

Η υπουργός Παιδείας πρόσθεσε πως «ο ρόλος της είναι να συζητούνται αρκετά θέματα. Δεν απαιτείται ομοφωνία για όλα. Δεχόμαστε την άποψη ότι τα εργασιακά θέματα γίνονται στις θεσμοθετημένες διαδικασίες. Είναι εκεί για την εφαρμογή του συστήματος. Όταν θα έχουμε κριτήρια αξιολόγησης και βαρύτητες που πρέπει να καταθέσουμε σε έξι μήνες, δεν χρειάζεται ομοφωνία. Δεν άπτεται εργασιακών θεμάτων. Υπάρχουν θεσμοθετημένα όργανα που θα κάνουν τις εισηγήσεις. Θα ακολουθηθεί διαδικασία για τους κανονισμούς. Θα έρθουν κανονισμοί στη Βουλή».

Ένα άλλο σημείο που έθιξε η Αθηνά Μιχαηλίδου είναι το θέμα της κλίμακας βαθμολογίας των εκπαιδευτικών. Όπως εξήγησε «αν μείνει στο 40 θα διαιωνίζουμε στρεβλώσεις. Έχουμε δείκτη διάκρισης, που θα διακρίνει τους καλούς. Το 40 το κρατούμε για προαγωγές, για τα υπόλοιπα θεωρούμε πρέπει να πάει 100. Έχουμε τη διαδικασία μεταξιολόγησης. Τώρα είναι όλα ισοπεδωμένα. Τους δίνουμε μεγαλύτερο εύρος, τους κάνουμε εκπαίδευση και υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια».

Το τέταρτο σημείο που έθεσε η υπουργός Παιδείας ήταν μία αναφορά για ότι πρέπει ο Βοηθός Διευθυντής να ασκεί ρόλο παιδαγωγικού συμβούλου. «Αυτό δυσκολεύει την Δημοτική. Εμείς βάλαμε οπωσδήποτε εκεί που υπάρχει να μπαίνει ο Βοηθός και όπου υπάρχει να είναι άτομο καταρτισμένο».

Ένα άλλο σημείο που η υπουργός ζήτησε από τους βουλευτές να μελετήσουν είναι το θέμα της διαμορφωτικής αξιολόγησης. «Αν αλλάζει κάτι από την αξιολόγηση, είναι ότι αλλάζει το κλίμα στα σχολεία. Είναι υγιές αυτό το πράγμα και δεν είχαν πρόβλημα με τη διαμορφωτική οι οργανώσεις. Είναι πρόβλημα να αλλάξουν τα καθήκοντα των Επιθεωρητών Συμβούλων. Δεν αξιολογεί ο σύμβουλος, απλά στηρίζει. Είναι για να στηρίξει και να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ζυμώσεις για τις κλίμακες για βαθμολογίες των εκπαιδευτικών-Όλα τα δεδομένα ενώπιον των βουλευτών

Η υπουργός Παιδείας τόνισε, δε, ότι ο διευθυντής πρέπει να έχει ρόλο. «Για τη στήριξη βλέπουμε τις οργανώσεις, πήγαν αρκετά καλά οι συζητήσεις μας. Στείλαμε και επιστολές για τη στήριξη που λέει όλα τα σενάρια. Δέσμευση για τις θέσεις θα υπάρξει όταν καταλήξουμε. Τα σενάρια τα έχουν ενώπιον τους, έχουμε συναντήσεις και τα βλέπουμε αναλυτικά. Γραπτώς παίρνουν ότι μόλις ψηφιστεί πάμε Υπουργείο Οικονομικών για τις θέσεις. Δεν μπορούμε να βάλουμε θέσεις όταν δεν έχουμε κάτι μπροστά μας. Ενώ η ΟΕΛΜΕΚ έθετε θέματα θέσεων, η ΠΟΕΔ έθετε μόνο τον τελευταίο μήνα. Οι θέσεις για το σχέδιο είναι διασφαλισμένες. Ό,τι αφορά στο σχέδιο είναι πλήρως διασφαλίσμένο. Σε ό,τι αφορά στις θέσεις μπαίνει στον προϋπολογισμό για το 2027. Αυτά που ζητούν οι οργανώσεις είναι πάγια αιτήματα εκτός σχεδίου. Εμείς δίνουμε σενάρια δεσμευτικά και τους στηρίζουμε. Έχουμε δώσει με επιστολές πόσες ώρες διδάσκει ο διευθυντής».

Απαντώντας στους βουλευτές, η κα. Μιχαηλίδου τόνισε ότι όσον αφορά το κόστος, «έχει προβλεφθεί και μπήκε στο σχέδιο και ακούμε συνεχώς για να στηρίξουμε τους εκπαιδευτικούς. Είναι περισσότερο το κόστος. Το είπα για να βάλουμε κάποια πράγματα στη θέση τους. Υπάρχει ένα κόστος, επειδή κάνουμε μεταρρύθμιση. Είμαστε εδώ για να στηρίξουμε τους εκπαιδευτικούς μας. Από την πρώτη στιγμή που θα ψηφιστεί, θα είμαστε εκεί να το στηρίξουμε και να δούμε εκεί που υπάρχουν προβλήματα για να τα αλλάξουμε. Σε λίγες ημέρες μπορεί να έχουμε νέο σύστημα. Η εναλλακτική είναι η επιστροφή στις ρυθμίσεις του 1970. Είναι συλλογική η προσπάθεια που γίνεται. Είναι θεμιτό να έχουμε διαφωνίες. Πρέπει να υπερβούμε τις διαφωνίες και να προχωρήσουμε στις αλλαγές». 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Κλειδώνει το τελικό κείμενο του σχεδίου αξιολόγησης εκπαιδευτικού-Τα κεφάλαια που επαναξιολογεί η Επιτροπή Παιδείας  

Απάντησε στις οργανώσεις η υπουργός Παιδείας

Σε δηλώσεις της στους δημοσιογράφους, η υπουργός Παιδείας επεσήμανε ότι «είχαμε ακόμη μία εποικοδομητική συνάντηση στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής για το θέμα των κανονισμό για το σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών, δώσαμε κάποιες διευκρινίσεις, επαναλάβαμε τις θέσεις μας. Τονίσαμε τα σημεία στα οποία πρέπει να επιμείνουμε για να διατηρηθεί το τελικό σχέδιο επιστημονικά και παιδαγωγικά σωστό προς όφελος των εκπαιδευτικών μας και κυρίως εφαρμόσιμο. Ακούσαμε ερωτήσεις και απαντήσαμε, δώσαμε διευκρινίσεις. Για μας το πιο σημαντικό είναι ότι σε λίγες μέρες κατά πάσα πιθανότητα μπορεί να έχουμε αυτή τη μεταρρύθμιση στα χέρια μας, εξαιτίας της υπεύθυνης στάσης των εκπαιδευτικών μας».

Συνεχίζοντας, η κα. Μιχαηλίδου τόνισε ότι «να υπάρχουν διαφωνίες είναι θεμιτό, ειδικά σε τέτοια θέματα, αλλά θα πρέπει να τις ξεπερνούμε για χάρη των εκπαιδευτικών και των παιδιών μας. Δεν μπορούμε να δουλεύουμε, να δημιουργούμε στα σχολεία μας, να ζητούμε καλά αποτελέσματα, εργαζόμενοι με ρυθμίσεις του 1970. Ο εκσυγχρονισμός είναι αναγκαίος, οι διαφωνίες θεμιτές, προχωρούμε και είμαστε δίπλα στους εκπαιδευτικούς. Από τη στιγμή που θα ψηφιστεί κάτι στην Ολομέλεια, εμείς αρχίζουμε δουλειά για την υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος, την ομαλή εφαρμογή του και σίγουρα τη στήριξη του εκπαιδευτικού, που είναι η καρδιά της μεταρρύθμισης».

Ερωτηθείσα για τις τροπολογίες των βουλευτών και κατά πόσο ενδέχεται να επηρεάσουν την επιστημονικότητα του σχεδίου, η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι «με βάση τα στοιχεία που έχουμε ενώπιον μας δεν αλλοιώνει τη φιλοσοφία και επιστημονικότητα.  Σε κάποια σημεία που έχουμε διαφωνία, που δεν αλλοιώνουν τη φιλοσοφία, τα έχουμε θέσει γραπτώς, ώστε να τους δοθεί η ευκαιρία να το ξαναδούν».

Η κα. Μιχαηλίδου επεσήμανε πως «ήμουν από την αρχή αισιόδοξη για κατάληξη. Είμαι πολλά χρόνια στο εκπαιδευτικό σύστημα και δεν θα λυθούν όλα τα προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος με την αξιολόγηση, αλλά θα τεθούν οι βάσεις για μία πιο υγιή κατάσταση στο σχολείο, μία πιο δίκαιη εργασία, για ένα σύγχρονο τρόπο δουλειάς, πιο παιδαγωγικά σωστό. Συνεπώς είμαι πολύ αισιόδοξη ότι με αυτή την αρχή θα μπορούμε να επιλύσουμε χρόνια ζητήματα που ταλανίζουν το δημόσιο σχολείο».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Κατέληξαν για το ρόλο του διευθυντή στην αξιολόγηση βουλευτές και ΥΠΑΝ-«Έλαβα απειλές και εκβιασμούς»

Απαντώντας στις εκπαιδευτικές οργανώσεις, που για ακόμη μία φορά απειλούν με μέτρα, η Αθηνά Μιχαηλίδου υπέδειξε πως «οι αντιδράσεις είναι δεδομένες από την αρχή. Εκείνο που με ανησυχεί είναι η προσπάθεια να παρεμποδιστεί η δημοκρατική διαδικασία, που αντιλήφθηκαν και οι βουλευτές μας. Είναι θεμιτό να υπάρχουν διαφωνίες, που έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο. Εκτός από το Διευθυντή και άλλα ένα-δύο ζητήματα δεν υπάρχει άλλο. Διερωτώμαι που μπορούν να στηριχθούν οι διαφωνίες και η δημιουργία κλίματος έντασης στην εκπαίδευση. Προχωρούμε μαζί, η έκκληση που κάνω στις εκπαιδευτικές οργανώσεις είναι να είναι κοντά μας στην τελική ψήφιση και κυρίως στην εφαρμογή του».

Όσον αφορά στη ζήτημα του κόστους, η υπουργός Παιδείας επανέλαβε πως «έχει συγκεκριμένο προϋπολογισμό το σχέδιο, που έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Οικονομικών, έχει περάσει από το Υπουργικό Συμβούλιο. Έχει περάσει και από δημόσια διαβούλευση και έχει μπει στον προϋπολογισμό του Υπουργείου. Για να κάνεις μεταρρύθμισης, πρέπει να επενδύσουμε. Για το γραφειοκρατικό, εμείς απαντάμε ότι το έχουμε κάνει όσο πιο απλό γίνεται για να λειτουργήσει και να φέρει την αλλαγή. Σήμερα με το να πηγαίνει μία φορά ή δύο το πολύ κάθε χρόνο ένας Επιθεωρητής και να βλέπει τον εκπαιδευτικό, με προβλέψιμη αξιολόγηση και ανέλιξη, τι κερδίζουμε; Έχουμε ένα νέο σύστημα, νέες διατάξεις, νέους κανονισμούς, τους οποίους είμαστε δίπλα τους να το εφαρμόσουμε παιδαγωγικά σωστά. Το κονδύλι είναι 12,5 εκ. ευρώ. Αρχικά ήταν στην πενταετία και τώρα έχει μειωθεί στην τριετία, επειδή η Βουλή θέλει να εφαρμοστεί το 2028 που μας χαροποιεί περισσότερο».

Καταλήγοντας, η Αθηνά Μιχαηλίδου σημείωσε πως «βλέπουμε τις οργανώσεις για να στηρίξουμε πέραν του σχεδίου αξιολόγησης. Όσα προβλέπονται θα τα πάρουν. Αυτά που συζητούν οι εκπαιδευτικές οργανώσεις είναι πρόσθετα ζητήματα, που τα ονομάζουν στήριξη του δημόσιου σχολείου. Μετά την ψήφιση, όταν θα ξέρουμε τι θα ψηφιστεί, θα κάτσουμε να οργανωθούμε, θα έχουμε συμφωνημένο πλάνο και θα πάμε στο Υπουργείο Οικονομικών. Αυτό που κάνουμε είναι να συζητούμε τη διαδικασία με τις οργανώσεις. Υπάρχει η μεταβατική περίοδος, που σκόπιμα είχε μπει και θα βλέπουμε βήμα προς βήμα μαζί τους τις διαδικασίες. Τους έχουμε βάλει και σε δύο μεγάλες θεσμικά ομάδες, την Επιτροπή Παρακολούθησης και την Επιτροπή Μεταξιολόγησης και εκεί θα βλέπουμε μεγάλα ζητήματα και θα τα επιλύουμε μαζί. Πιστεύουμε ότι αν περιμένουμε πλήρη συμφωνία για να κάνουμε μεταρρύθμιση δεν θα την κάναμε ποτέ».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Ο διευθυντής δεν μπορεί να αποκλειστεί εντελώς από την τελική αξιολόγηση… Έρχεται σε καθημερινή επαφή με τους εκπαιδευτικούς»

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Promotional Rep NewsFeed
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;