Νέο κεφάλαιο ανοίγει την ερχόμενη εβδομάδα, όσον αφορά στο νομοσχέδιο για το σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, μετά την απόφαση της Επιτροπής Παιδείας να αρχίσει επαφές με τους φορείς, ώστε να διαπιστώσει αν μπορεί να υπάρξουν περισσότερες συγκλίσεις, για να είναι όσο το δυνατό συμφωνημένο το νομοσχέδιο, πριν αυτό οδηγηθεί ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής. Η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, αναμένεται να έχει συνεχή επικοινωνία με τους βουλευτές, ώστε να παρακολουθεί τις αλλαγές που θα γίνονται, ώστε να μην επηρεάζουν την εφαρμοσιμότητα του κειμένου.
Η υπουργός Παιδείας, μιλώντας στον REPORTER, σχολιάζοντας αρχικά την απόφαση της ΠΟΕΔ να αναστείλει τη στάση εργασίας, που είχε εξαγγείλει την περασμένη Δευτέρα, ως αντίδραση στο κείμενο που προωθείται, εξέφρασε ικανοποίηση, ενώ όσον αφορά στην προσπάθεια που αναμένεται να αρχίσει από πλευράς της Επιτροπής Παιδείας, για συναντήσεις με τους φορείς, σημείωσε πως θα βρίσκεται δίπλα στους βουλευτές.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ανέστειλε την στάση εργασίας η ΠΟΕΔ μετά την πρωτοβουλία της Βουλής για συναντήσεις
«Πλήρως συμφωνημένο σχέδιο που να ικανοποιηεί τα αιτήματα όλων των οργανώσεων δεν μπορεί να υπάρξει. Οι μεγαλύτερες δυνατές συγκλίσεις είναι στο σχέδιο κανονισμών που υπέβαλε το Υπουργείο Παιδείας. Αναμένουμε κι άλλες αλλαγές που ελπίζουμε να μην αλλάζουν τη φιλοσοφία και την εφαρμοσιμότητα του κειμένου. Υπάρχει αισιοδοξία ότι θα καταλήξουμε σε ένα τελικό κείμενο και θα οδηγηθεί στην Ολομέλεια στα μέσα Δεκεμβρίου».
Η κα. Μιχαηλίδου ξεκαθάρισε πως θα υπάρχει συνεχή επικοινωνία με τους βουλευτές σε αυτή τους την προσπάθεια, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι τροποποιήσεις δεν θα αλλάζουν την επιστημονικότητα του κειμένου, ώστε να μην χρειαστεί η απόσυρσή του. Σημειώνεται πως το σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών έχει τεθεί ως στόχος ορόσημο στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, από την προηγούμενη Κυβέρνηση και σε περίπτωση που δεν ψηφιστεί και ανακοινωθεί εντός μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου, υπάρχει ο κίνδυνος επιβολής προστίμου ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ στην Κυπριακή Δημοκρατία. Ένα πρόστιμο το οποίο θα κληθούν να πληρώσουν οι φορολογούμενοι πολίτες, ανάμεσα στους οποίους είναι και εκπαιδευτικοί, αλλά και οι ψηφοφόροι που θα προσέλθουν στις κάλπες τον ερχόμενο Μάιο.
Οι δυσκολίες για την Επιτροπή Παιδείας
Πάντως, από τη διαδικασία που ανέλαβε η Επιτροπή Παιδείας αναμένεται να διαπιστώσει τις δυσκολίες που βρήκε στο δρόμο του το Υπουργείο Παιδείας κι αυτό επειδή η κάθε οργάνωση έχει διαφορετικές θέσεις, σε καίρια ζητήματα και πλέον το μεγάλο στοίχημα είναι να καταφέρει να συγκεράσει όλες τις απόψεις σε ένα τελικό κείμενο που θα ικανοποιεί τις οργανώσεις. Ένα από τα θέματα που διαφωνούν οι οργανώσεις είναι ο ρόλος του Διευθυντή. Συγκεκριμένα, όπως ακούστηκε ξανά ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας την περασμένη Τετάρτη, η ΠΟΕΔ ζητά όπως αφαιρεθούν οι συγκεκριμένες πρόνοιες, ενώ η ΟΕΛΜΕΚ θεωρεί ότι πρέπει να ξεκαθαρίσει το θέμα της πενταετίας.
Σημειώνεται πως το θέμα της πενταετία είναι κάτι που προβληματίζει και τους βουλευτές, που θεωρούν ότι πρέπει να υπάρξει διόρθωση της συγκεκριμένης πρόνοιας. Αυτό θα είναι κάτι που θα τεθεί στο τραπέζι των συζητήσεων, ώστε να διαπιστωθεί κατά πόσο υπάρχει έδαφος για αλλαγή. Αυτό που ξεκαθαρίζεται είναι πως στο πλαίσιο εξεύρεσης συγκλίσεων, αξιοποιείται η πενταετής μεταβατική περίοδος και σε αυτή θα δοθεί έμφαση στη διαμορφωτική αξιολόγηση. Στο κείμενο που προωθήθηκε στη Βουλή υπάρχει πρόνοια ότι στο τέλος της πενταετίας θα συζητηθεί και θα αποφασιστεί ο ρόλος του διευθυντή και στην αριθμητική αξιολόγηση, αφού ενώπιον της Επιτροπής Παρακολούθησης θα υπάρχουν επαρκή στοιχεία από την μεταξιολόγηση.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Σαφάρι επαφών για την Επ. Παιδείας για το σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών-Στην Ολομέλεια μέσα Δεκεμβρίου
Ένα άλλο σημείο που έθεσαν οι οργανώσεις είναι να ξεκαθαρίσουν οι βαρύτητες και τα κριτήρια για την Επιτροπή Παρακολούθησης, καθώς και σχέδια κανονισμών, αφού θεωρούν οι οργανώσεις ότι πρέπει να υπάρχουν στη νομοθεσία. Το Υπουργείο Παιδείας, όπως πολλές φορές είχε εξηγήσει η Αθηνά Μιχαηλίδου, είχε αποφασίσει να αφήσει ανοιχτό αυτό το κεφάλαιο, αφού στόχος είναι να δοθεί λόγος στις οργανώσεις για να ολοκληρωθούν. Παρά το γεγονός ότι το Υπουργείο πολλάκις το είχε τονίσει και σημειώσει ότι θέλει να υπάρχει ευελιξία και να μπορούν οι εκπαιδευτικοί να έχουν άποψη στους τελικούς κανονισμούς, οι οργανώσεις εξακολουθούν να το προβάλλουν ως επιχείρημα για να μην αποδεχτούν το νομοσχέδιο.
Πέραν τούτου, ένα άλλο σημείο που προβάλλεται από τις οργανώσεις είναι οι νέες θέσεις και το γεγονός ότι ακόμη δεν έχουν ενταχθεί στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας για την ερχόμενη χρονιά, μεταφράζεται σε ασάφεια και κενό. Ένα σημείο που εργαλειοποιείται και από μερίδα βουλευτών, παρόλο που γνωρίζουν ότι για να ζητηθεί από το Υπουργείο Οικονομικών κονδύλι για νέες θέσεις πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένο συμφωνημένο πλαίσιο. Πάντως, το Υπουργείο Παιδείας έχει προβλέψει τις θέσεις, εξάλλου το είχε αναφέρει από την αρχή, αφού θα δημιουργηθούν 540 νέες θέσεις για όλες τις βαθμίδες.
Οι βουλευτές που στο τέλος της ημέρας θα κληθούν να αποφασίσουν για το μέλλον της μεταρρύθμισης, θα πρέπει να σταθμίσουν όλους τους παράγοντες, ειδικά στην συγκεκριμένη περίπτωση, που η εναλλακτική είναι η επιστροφή σε ένα σύστημα του 1976, που προάγει όλους τους εκπαιδευτικούς, ανεξαρτήτως προσόντων, αφού όλοι θεωρούνται άριστοι και το γνωρίζουν πριν από την αξιολόγηση. Το Υπουργείο Παιδείας έχει αναφέρει πολλές φορές ότι θα βρίσκεται δίπλα στους εκπαιδευτικούς και στο δημόσιο σχολείο για να παρέχει στήριξη, εξ ου και οι 540 νέες θέσεις εργασίας. Πάντως, από τα πλείστα μέλη της Επιτροπής Παιδείας διαπιστώθηκε πως υπάρχει καλή θέληση για να υπάρξουν συγκλίσεις και να προωθηθεί ένα νομοσχέδιο συμφωνημένο, για το οποίο όλοι θα είναι περήφανοι.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Έγνοια μας είναι ένα σύστημα που θα μας τιμά όλους»-Ανέλαβε πρωτοβουλία και προχωρά σε συναντήσεις η Επ. Παιδείας











