powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Ανέστειλε την στάση εργασίας η ΠΟΕΔ μετά την πρωτοβουλία της Βουλής για συναντήσεις

Απόφαση για αναστολή της στάσης εργασίας των δασκάλων έχει λάβει το Εκτελεστικό Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΕΔ, μετά από συνεδρία που είχε την Πέμπτη.

Όπως πληροφορείται ο REPORTER, η οργάνωση των δασκάλων αποφάσισε να αναστείλει τη στάση εργασίας της, ως «ένδειξη καλής θέλησης», μετά την πρωτοβουλία της Επιτροπής Παιδείας για συναντήσεις. Συγκεκριμένα, το ΕΔΣ της ΠΟΕΔ εξέτασε τα νέα δεδομένα που είχε ενώπιον του, μετά και την πρωτοβουλία της Επιτροπής Παιδείας για συναντήσεις με όλους τους φορείς, ώστε να έχει γραπτώς και τις θέσεις τους και σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας να διαπιστώσουν σε ποια σημεία μπορούν να υπάρξουν αλλαγές. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Σαφάρι επαφών για την Επ. Παιδείας για το σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών-Στην Ολομέλεια μέσα Δεκεμβρίου

Ουσιαστικά, η οργάνωση των δασκάλων, μετά τις εξελίξεις θεώρησε πως δεν υπάρχει οποιοσδήποτε λόγος για να πραγματοποιηθεί αυτή τη στιγμή η στάση εργασίας, αφού αρχές της επόμενης εβδομάδας θα δει τα μέλη της Επιτροπής Παιδείας και θα δώσει τα σημεία που εξακολουθεί να διαφωνεί με το Υπουργείο Παιδείας. Αυτό που διαμηνύεται από την οργάνωση είναι πως το τελευταίο διάστημα υπήρξαν αρκετές συγκλίσεις, ωστόσο υπήρχε περιθώριο για περαιτέρω συμφωνίες. 

Αυτό που θα θέσει ενώπιον των βουλευτών η ΠΟΕΔ είναι πως στα σημεία που υπήρξαν συγκλίσεις με το Υπουργείο Παιδείας και είναι συμφωνημένα, να παραμείνουν ως έχουν και εκεί που μπορούν να υπάρξουν αλλαγές να γίνουν. Ένα από τα σημεία είναι ο ρόλος του Διευθυντή, με την οργάνωση να ζητά όπως ξεκαθαριστεί στη νομοθεσία το συγκεκριμένο σημείο. 

Σημειώνεται πως πρόκειται για αναστολή, αφού διευκρινίζεται πως αν στην Ολομέλεια της Βουλής οδηγηθεί κάτι που δεν είναι τυγχάνει της σύμφωνου γνώμης της οργάνωσης, η διαμαρτυρία θα πραγματοποιηθεί έξω από το Κοινοβούλιο την ημέρα που θα γίνεται η ψήφιση.

Στο μεταξύ, εντός της ημέρας αναμένεται να συνεδριάσει και η ΟΕΛΜΕΚ για να εξετάσει τα νέα δεδομένα, ωστόσο με βάση και τις πρόσφατες δημόσιες τοποθετήσεις αλλά και την εκδήλωση διαμαρτυρίας έξω από τη Βουλή την Τετάρτη, θεωρείται απομακρισμένο το σενάριο η οργάνωση να αποδεκτεί οποιοδήποτε κείμενο, αν δεν ικανοποιηθούν όλα τα συνδικαλιστικά της αιτήματα. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Έγνοια μας είναι ένα σύστημα που θα μας τιμά όλους»-Ανέλαβε πρωτοβουλία και προχωρά σε συναντήσεις η Επ. Παιδείας

Ικανοποιημένο το Υπουργείο Παιδείας

Σημειώνεται πως η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, μιλώντας στο κρατικό ραδιόφωνο, σχολιάζοντας την απόφαση της Επιτροπής Παιδείας για δικές της συναντήσεις, ανέφερε πως «τα πράγματα είναι πάρα-παρά πολύ απλά. Η Ευρώπη ζητά άμεση εφαρμογή και η εφαρμογή είναι παρά πολύ συγκεκριμένη. Αρχίζει πενταετία μόνο με επιμορφώσεις, δεν αρχίζει με νέες θέσεις. Γι’ αυτό προτείνει στη χρονιά που θα έρθει, μόλις ψηφιστεί δηλαδή το σχέδιο κανονισμών, να συζητηθούν και να οριστικοποιηθούν τα σχέδια υπηρεσίας για να μπορούν να προκηρυχθούν οι θέσεις. Οι θέσεις θα μπουν στον προϋπολογισμό του 2027 και μετά, το έχουμε πει πάρα πολλές φορές. Οι θέσεις έχουν τύχει χρηματοοικονομικής μελέτης, το όλο εγχείρημα έχει τύχει χρηματοοικονομικής μελέτης. Είναι εκεί για τον οποιοδήποτε, το έχουμε στη διάθεση όλων να μπορέσει να το μελετήσει.Δεν τίθεται κανένα θέμα υλοποίησης. Η υλοποίηση είναι εκεί και το πρόστιμο είναι κάτι άλλο. Η Ευρώπη απαιτεί μέχρι το τέλος του 2025 να ψηφιστεί και να δημοσιευθεί στην επίσημη εφημερίδα του κράτους η νομοθεσία».    

Η κα. Μιχαηλίδου πρόσεθσε πως «από εκεί και πέρα, όλα βαίνουν όπως τα έχουμε προγραμματίσει και δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας. Ξέρετε είναι πολύ εύκολο και να μπερδεύουμε και να παραπληροφορούμε. Είναι πολύ σημαντικό να το τονίσω ξανά. Αρχίζει ακριβώς, γιατί προβλέψαμε να αρχίζει έτσι, η πενταετής μεταβατική περίοδος μόνο με επιμορφώσεις, σε διάφορες ομάδες εκπαιδευτικών εντατικές, ώστε να αλλάξουμε νοοτροπίες και να ενημερώσουμε για τα σχέδια. Αυτό ήταν από την αρχή, δεν αλλάζουμε κάτι. Επίσης, προβλέπει από το 2027 νέες θέσεις του ανώτερου εκπαιδευτικού, νέες θέσεις επιθεωρητών κλπ. Γι’ αυτό και στον προϋπολογισμό του 2026 δεν βλέπουμε κάτι, γιατί να το δούμε; Δεν τις θέλουμε τώρα, δεν τις χρειαζόμαστε τώρα».

Η υπουργός Παιδείας πρόσθεσ πως «η αλληλογραφία με την Ευρώπη, δεν είναι δουλειά του Υπουργείου μας, είναι δουλεία της Γενικής Διεύθυνσης Ανάπτυξης. Παρ’ όλα αυτά έχουμε ήδη στείλει την επιστολή, όπως μας την έστειλε η Γενική Διεύθυνση Ανάπτυξης. Λέει τα χρονοδιαγράμματα, ότι μέχρι το τέλους του 2025, πρέπει να το ψηφίσουμε. Αυτό ήταν γνωστό από το 2021. Έχει μπει στο Ταμείο Ανάκαμψης, από την προηγούμενη Κυβέρνηση. Πολύ καλά μπήκε, η Κυβέρνηση μας το έχει στηρίξει πλήρως. Δεν θέλουμε να χαθεί ούτε και ένα ευρώ, όπως είπε ο Πρόεδρος. Για εμάς είναι κρίσιμο όχι γιατί μας το απαιτούν οι Ευρωπαίοι, γιατί το απαιτούν οι δικές μας οι συνθήκες. Είναι καιρός να κάνουμε αυτή την αλλαγή». 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Προχωρά με την κατ’ άρθρο συζήτηση του σχεδίου αξιολόγησης εκπαιδευτικών η Βουλή-Βλέπει τους φορείς η Επ. Παιδείας

Σχολιάζοντας τη διαδικασία, η Αθηνά Μιχαηλίδου επεσήμανε ότι αυτή τη στιγμή ακολουθείται η κατ’ άρθρο συζήτηση, όπως γίνεται με όλα τα νομοσχέδια που υποβάλλομαι και υπέδειξε ότι «πολύ καλά, ο πρόεδρος της Επιτροπής και οι βουλευτές μας αποφάσισαν στην κατ’ άρθρο να γίνονται παράλληλα και συζητήσεις, για να ξέρουμε τι αλλάζει, τι τροποποιείται. Να προσέξουμε κυρίως, να μην αλλάξουμε πράγματα που θα χαλάσουν ολόκληρη τη φιλοσοφία και την εφαρμοσιμότητα του σχεδίου. Να μην έχουμε, δηλαδή, ένα τερατούργημα στο τέλος. Άρα, πολύ ορθά εμένα με ικανοποιεί απόλυτα αυτή η απόφαση που λήφθηκε χθες».

Στη συνέχεια, η υπουργός Παιδείας σημείωσε πως το γεγονός ότι θα δουν ξανά τις συνδικαλιστικές οργανώσεις, «θα διαπιστώσουν ξανά και οι ίδιοι αν με ρωτάτε πάλι, ότι δεν μπορούμε να έχουμε σύγκληση. Είναι αδύνατον σε τέτοιο θέμα να έχουμε συμφωνία, αφού και μεταξύ τους διαφωνούν οι εκπαιδευτικές οργανώσεις, σε κάποια ζητήματα και θα πρέπει να προχωρήσει η κατ’ άρθρο. Άρα είμαστε ικανοποιημένοι ότι μέσα στον Δεκέμβριο αυτό θα πρέπει να οδηγηθεί στην Ολομέλεια, για να αναλάβει και ο καθένας τις ευθύνες του». 

Πέρα από αυτό, τόνισε η κα. Μιχαηλίδου «δεν υπάρχει κανένας λόγος έντασης. Είναι εκεί οι εκπαιδευτικές οργανώσεις, όπως το λέγαμε από πέρυσι. Εδώ και ένα χρόνο λέγαμε, θα συζητηθεί μεταξύ Υπουργείου και συνδικαλιστικών οργανώσεων, θα γίνουν προσπάθειες συγκλήσεων, που έγιναν πολλές αποδεδειγμένα. Πάμε στη Βουλή, τι λέγαμε; Με τη μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση και αυτό κάναμε υπεύθυνα τόσο καιρό. Για το ότι θέλουν να προσπαθήσουν να πετύχουν κι άλλη συναίνεση είπε πως, "εάν μπορέσει αυτό, το Υπουργείου θα είναι δίπλα τους και διαβεβαιώνω όλους ότι θα είμαστε δίπλα τους, να το στηρίξουμε"».

Ερωτηθείσα για το σχόλιο του κ. Ταλιαδώρου περί γελοίου νομοσχεδίου, η υπουργός Παιδείας αρνήθηκε να το σχολιάσει, ενώ στη συνέχεια επεσήμανε «αυτή τη στιγμή η συναίνεση που πρέπει να βρεθεί, δεν το βλέπω να μπορεί να γίνει σε μεγάλα ζητήματα, αλλιώς αν ο στόχος είναι να το αλλάξουμε εντελώς. Για εμάς είναι πολύ σημαντικό να είμαστε εκεί, να διασφαλίσουμε ότι όλοι θα είμαστε περήφανοι γι’ αυτό που θα πάει στην Ολομέλεια. Όλοι θα μπορούμε να πούμε ότι ναι μπορεί να εφαρμοστεί και στην πορεία, γι’ αυτό προβλέψαμε τη μεταβατική περίοδο, να μπορούμε να διορθώνουμε. Τώρα παίρνουν νόημα και έχουν νόημα όλα αυτά που λέγαμε τόσο καιρό». 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Πρέπει να ταχθούμε υπέρ της αξιολόγησης με σωστό τρόπο»-Έστειλε μήνυμα για ηρεμία στην παιδεία η Αννίτα

Η κα. Μιχαηλίδου ξεκαθάρισε και για το γεγονός ότι δεν είχαν συνάντηση με τους διευθυντές ξεχωριστά, αφού όπως εξήγησε είναι μέλη της ΠΟΕΔ και της ΟΕΛΜΕΚ και τους εκπροσωποούσαν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις. Στη συνέχεια υπέδειξε ότι «η θέση των διευθυντών είναι ότι δεν θέλουν να αξιολογούν. Το ακούσαμε και χθες. Παρόλο που στην κατ’ ιδίαν συζητήσεις μας, οι διευθυντές που ξέρω εγώ, γιατί προέρχομαι από τον χώρο δεν συμφωνούν με αυτό. Παρόλα αυτά σεβόμαστε απόλυτα το τι κάνουν συνδικαλιστικά. Αφού το παραδεχόμαστε ότι είναι αναξιοκρατικό γιατί δεν το αλλάζουμε; Βάζουμε πενταετία για να μπορούμε να τους επιμορφώσουμε, να τους καταστήσουμε ικανούς αυτούς που θα παραμείνουν και δεν αφυπηρετούν, για παράδειγμα, να μπορούν να κάνουν σωστά τη δουλεία τους. Δεν αναιρεί την ανάγκη και τον ρόλο του διευθυντή αυτό το δεδομένο, ότι έγιναν μέσα από ένα αναξιοκρατικό σύστημα. Αυτό επιβεβαιώνει απόλυτα την ανάγκη για αλλαγή. Γι’ αυτό τον λόγο κάνουμε αλλαγή».

Καταλήγοντας, η υπουργός Παιδείας σημείωσε πως «τo Υπουργείο θα είναι εκεί, όπως αποδείξαμε τόσο καιρό, έχουμε διαλλακτικότητά. Ακούμε, δεχόμαστε ναι. Μπορεί κάποια πράγματα να τα δεχτούμε εάν δεν αλλάζουν την όλη φιλοσοφία. Στις κόκκινες γραμμές, τα βασικά θα είμαστε εκεί να εξηγήσουμε στους βουλευτές μας, οι οποίοι θα πάρουν την τελική ευθύνη. Αυτή είναι η δημοκρατική διαδικασία. Δεν πρέπει να βγει το μήνυμα ότι, για να πάρει μια Κυβέρνηση, ένα Υπουργείο ένα σχέδιο κανονισμών στη Βουλή, θα πρέπει πρώτα 100% να έχει ικανοποιήσει συνδικαλιστικά αιτήματα. Δεν μιλάμε για την ΑΤΑ ή για εργασιακά θέματα. Πίσω από τα δικά μας θέματα, έχουμε μια παιδαγωγική βάση. Είναι και το τι είναι σωστό να κάνει εδώ. Δεν είναι το τι πιστεύει η Μιχαηλίδου, το Υπουργείο, η Κυβέρνηση ή οι συνδικαλιστικές οργανώσεις. Είναι το τι πρέπει. Υπάρχει μια παιδαγωγική θεωρία».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Απάντησε στην ΟΕΛΜΕΚ ο Πρόεδρος-«Δεν μπορούν οι εκπαιδευτικοί να μην αξιολογούνται, το θέμα πρέπει να ολοκληρωθεί άμεσα»

;