powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Σαφάρι επαφών για την Επ. Παιδείας για το σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών-Στην Ολομέλεια μέσα Δεκεμβρίου

Σαφάρι επαφών αρχίζει η Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, όσον αφορά στο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, ώστε να συλλέξει γραπτώς τις τοποθετήσεις των εμπλεκόμενων φορέων και σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας να διαπιστώσουν αν μπορούν να προβούν σε αλλαγές. Στόχος είναι μέχρι την τελευταία συνεδρία της Ολομέλειας, πριν την τριήμερη συζήτηση για τον κρατικό προϋπολογισμό, που θα είναι η τελευταία πράξη για το νομοθετικό σώμα για το 2025, να συμφωνήσουν σε ένα ολοκληρωμένο κείμενο, καθώς έχει αναγνωριστεί η ανάγκη για αλλαγή στον τρόπο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

Η Επιτροπή Παιδείας άκουσε για ακόμη μία φορά τις θέσεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων, πριν αρχίσει την κατ’ άρθρο συζήτηση για το νομοσχέδιο. Μία απόφαση που έχει ικανοποιήσει τόσο την υπουργό Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, όσο και τον ίδιο τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Νίκο Χριστοδουλίδη, ο οποίος επεσήμανε σε δηλώσεις του πως «χαίρομαι για το αποτέλεσμα της κατ΄ άρθρον συζήτησης που θα ξεκινήσει στη Βουλή». Μάλιστα, ο πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας και βουλευτής του Δημοκρατικού Κόμματος, Παύλος Μυλωνάς, ανέφερε πως θα έχουν συναντήσεις ως Επιτροπή, με όλους τους φορείς για να καταγράψουν τις απόψεις τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Έγνοια μας είναι ένα σύστημα που θα μας τιμά όλους»-Ανέλαβε πρωτοβουλία και προχωρά σε συναντήσεις η Επ. Παιδείας

Ουσιαστικά, η Επιτροπή Παιδείας της Βουλής θα δει τις οργανώσεις, ώστε να λάβει γραπτώς όλα τα σημεία στα οποία διαφωνούν με το κείμενο ή θεωρούν ότι πρέπει να αλλάξουν, ώστε να έχουν ολοκληρωμένη εικόνα πριν προχωρήσουν τις διαδικασίες. Συγκεκριμένα, οι βουλευτές θα δουν τις οργανώσεις τη Δευτέρα και την Τρίτη, θα λάβουν γραπτώς τα αιτήματά τους και στη συνέχεια θα τα υποβάλουν ενώπιον του Υπουργείο Παιδείας, σε μία προσπάθεια να διαπιστωθεί ποια σημεία μπορούν να αλλάξουν, ώστε να είναι συμφωνημένο το τελικό κείμενο. Μάλιστα, για να καταλήξουν όσο το δυνατό συντομότερο, η Επιτροπή Παιδείας αναμένεται να πραγματοποιήσει και έκτακτη συνεδρία για να προλάβουν το χρόνο που πιέζει, αφού θέλουν να προωθήσουν το κείμενο μέχρι τις 11 Δεκεμβρίου, που υπολογίζεται να είναι η τελευταία συνεδρία της Ολομέλειας, πριν την τριήμερη συζήτηση του κρατικού προϋπολογισμού, που προγραμματίστηκε για τις 15, 16 και 17 Δεκεμβρίου.

Σημειώνεται πως το νέο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών πρέπει να ψηφιστεί και να ανακοινωθεί μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου, αφού αυτό απαιτεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και σε αντίθετη περίπτωση, υπάρχει ο κίνδυνος για επιβολή προστίμου, ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ προς την Κυπριακή Δημοκρατία. Κι αυτό επειδή το νέο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών έχει τεθεί ως δράση-ορόσημο από την Κυβέρνηση Νίκου Αναστασιάδη και Δημοκρατικού Συναγερμού.

Αυτός είναι και ο λόγος που η στάση του ΔΗΣΥ, όσον αφορά στο σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών, είναι καθοριστική, αφού από τη μία πρέπει να αναλογιστεί ότι επί της ουσίας η παρούσα Κυβέρνηση προωθεί μία δράση που έθεσε η δική τους προηγούμενη Κυβέρνηση, ωστόσο δεν έθεσε ενώπιον του Κοινοβουλίου πριν παραδώσει σκυτάλη και από την άλλη σε περίπτωση που αποφασίσει να ταχθεί εναντίον, θα πρόκειται για μία κίνηση που είναι ανακόλουθη των δικών του προηγούμενων ενεργειών. Πάντως, σε περίπτωση που δεν περάσουν οι νέοι κανονισμοί, το πρόστιμο θα κληθούν να πληρώσουν οι φορολογούμενοι πολίτες, ανάμεσά τους εκπαιδευτικοί και βουλευτές, κάτι που θα στοιχίσει περισσότερο στα κόμματα, δεδομένου ότι θα χρειαστούν την ψήφο των πολιτών στις επικείμενες βουλευτικές εκλογές.

Σημειώνεται πως λόγω των εξελίξεων είναι όλα ανοιχτά, όσον αφορά στην εξαγγελθείσα απεργία της ΠΟΕΔ, που είναι προγραμματισμένη να πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Τετάρτη, από τις 7:30 το πρωί μέχρι τις 9:00, με την οργάνωση να εξετάζει τα νέα δεδομένα στο Διοικητικό Συμβουλίου. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι θα την αναστείλουν, αφού αυτό θα κριθεί και θα αποφασιστεί από τα συλλογικά όργανα της οργάνωσης. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Προχωρά με την κατ’ άρθρο συζήτηση του σχεδίου αξιολόγησης εκπαιδευτικών η Βουλή-Βλέπει τους φορείς η Επ. Παιδείας

Τα σημεία που προκάλεσαν διαφωνίες

Στο μεταξύ, κατά τη διάρκεια της συζήτησης ακούστηκαν εκ νέου τα σημεία που προκάλεσαν διαφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές. Το βασικότερο είναι ο ρόλος του διευθυντή στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αφού οι οργανώσεις ζήτησαν να αφαιρεθεί η εν λόγω πρόνοια, όμως το Υπουργείο Παιδείας είχε από νωρίς ξεκαθαρίσει ότι πρόκειται για κόκκινη γραμμή και θα άλλαζε εντελώς τη φιλοσοφία του κειμένου. Αυτός είναι και ο λόγος που στο πλαίσιο εξεύρεσης συγκλίσεων, αξιοποιείται η πενταετής μεταβατική περίοδος και σε αυτή θα δοθεί έμφαση στη διαμορφωτική αξιολόγηση. Στο κείμενο που προωθήθηκε στη Βουλή υπάρχει πρόνοια ότι στο τέλος της πενταετίας θα συζητηθεί και θα αποφασιστεί ο ρόλος του διευθυντή και στην αριθμητική αξιολόγηση, αφού ενώπιον της Επιτροπής Παρακολούθησης θα υπάρχουν επαρκή στοιχεία από την μεταξιολόγηση.

Το γεγονός ότι η ΟΕΛΜΕΚ χρησιμοποιεί ως επιχείρημα ότι τέθηκε η πενταετής μεταβατική περίοδος στο νομοσχέδιο για να το παρουσιάσει ως ασάφεια ή κενό του κειμένου προκαλεί διάφορα ερωτήματα, αφού αυτή τη στιγμή η οργάνωση ζητά όπως υπάρχει ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα. Πρόκειται για την οργάνωση που αντιδρούσε έντονα και σε ψηλούς τόνους για τη συμμετοχή του διευθυντή και μάλιστα ήταν και ένας από τους λόγους που η ΟΕΛΜΕΚ μονομερώς είχε διακόψει το διάλογο με το Υπουργείο το προηγούμενο διάστημα, αφού έθεσε εαυτό εκτός.

Ένα άλλο σημείο που χαρακτηρίστηκε ως ασάφεια και κενό είναι ο ρόλος του ανώτερου εκπαιδευτικού, αφού ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Δημήτρης Ταλιαδώρος, το παρουσίασε ως μία προσπάθεια από πλευράς Υπουργείου να προάγει εκείνους που δεν είναι ικανοί για διοίκηση και μάλιστα, είχε αναφέρει ότι δεν αντιλαμβάνεται τη σκοπιμότητα της δημιουργίας αυτού του ρόλου. Ωστόσο, επί της ουσίας, αυτό που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας είναι η δημιουργία ενός ρόλου για εκείνους τους εκπαιδευτικούς που κρίνονται ικανοί για διοίκηση, ωστόσο θέλουν να μείνουν στην έδρα και τη διδασκαλία. Ένας ρόλος που υπάρχει σε διάφορα εκπαιδευτικά συστήματα στο εξωτερικό, αλλά και στα ιδιωτικά σχολεία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Πρέπει να ταχθούμε υπέρ της αξιολόγησης με σωστό τρόπο»-Έστειλε μήνυμα για ηρεμία στην παιδεία η Αννίτα

Πέραν τούτου, οι οργανώσεις ζητούν στήριξη, κάτι που η ίδια η Αθηνά Μιχαηλίδου ξεκαθάρισε ότι θα βρίσκεται δίπλα στους εκπαιδευτικούς το Υπουργείο Παιδείας, ενώ όσον αφορά τις νέες θέσεις, που προτάσσεται και από το ΑΚΕΛ ότι δεν έχει ενταχθεί στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας για το 2026, αυτό που τόνισε η υπουργός είναι πως για να ζητηθούν νέες θέσεις πρέπει να υπάρχει πλαίσιο. «Μόλις συμφωνηθεί και περάσει εμείς αρχίζουμε για τα υπόλοιπα αιτήματα. Αν δεν υπάρχει πλαίσιο, δεν μπορούμε να ζητούμε θέσεις ανεξέλεγκτα», επεσήμανε.

Σημειώνεται πως στους κανονισμούς υπάρχει και η πρόνοια για άμεση εφαρμογή των διατάξεων, με την κα. Μιχαηλίδου να εξηγεί πως αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να δημιουργηθούν τώρα οι νέες θέσεις. «Έχουμε πενταετία. Η πρώτη εφαρμογή είναι η επιμόρφωση. Δεν θα αρχίσει αυτό που θέλουμε στην πενταετία από τώρα. Στην προσπάθεια να έχουμε ευέλικτο και να έχουν λόγο οι εταίροι μας, το βάλαμε στο νόμο. Δεν πήγαμε ετσιθελικά να δώσουμε τα κριτήρια εύκολα και τις βαρύτητες. Η Επιτροπή Παρακολούθησης έχει όρους εντολής, είναι εκεί για να ολοκληρωθούν με τους εταίρους, για τον διευθυντή ακούσαμε τη Νομική Υπηρεσία».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Απάντησε στην ΟΕΛΜΕΚ ο Πρόεδρος-«Δεν μπορούν οι εκπαιδευτικοί να μην αξιολογούνται, το θέμα πρέπει να ολοκληρωθεί άμεσα»

;