Να προχωρήσει η συζήτηση του νομοσχεδίου για το σχέδιο αξιολόγησης ενώπιον της Βουλής, ώστε να προωθηθεί στην Ολομέλεια και να αναλάβει ο καθένας την ευθύνη του, ζητά η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, η οποία για ακόμη μία φορά απάντησε στα πυρά των εκπαιδευτικών οργανώσεων, αναφέροντας πως στη συζήτηση που γίνεται τώρα ακούγονται επιχειρήματα που κατά τη διάρκεια του διαλόγου δεν είχαν ακουστεί.
Η υπουργός Παιδείας, μιλώντας στο κρατικό ραδιόφωνο, εξέφρασε για ακόμη μία φορά τη δυσαρέσκειά της, για το γεγονός ότι με τις δημόσιες τοποθετήσεις από πλευράς συνδικαλιστικών οργανώσεων παρατηρείται ένας μηδενισμός των προσπαθειών που έγιναν, στον ένα χρόνο που συζητείται το σχέδιο αξιολόγησης, ενώ ξεκαθάρισε πως η μεταρρύθμιση είναι αναγκαία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Η κρίση που είναι έτοιμη να ξεσπάσει, ο καίριος ρόλος των κομμάτων για το σχέδιο αξιολόγησης και το κόστος για την Κύπρο
«Φτάσαμε στο +5, όλα τα αποτελέσματα των ερευνών και οι συστάσεις μας ταρακουνούν ότι πρέπει να αλλάξουμε το δημόσιο σχολείο. Δίνουμε ευκαιρίες στους εκπαιδευτικούς μας. Εδώ και πενήντα χρόνια οι εκπαιδευτικοί μας εργάζονται σε αναχρονιστικές πρόνοιες της δεκαετίας του 70. Όλοι παραδεχόμαστε ότι το υφιστάμενο σύστημα είναι αναχρονιστικό, ισοπεδωτικό».
Η κα. Μιχαηλίδου επεσήμανε, δε, ότι «δεν έχουμε άλλη επιλογή, ή πίσω στο 70 ή μπροστά. Φτιάξαμε ένα ευέλικτο και σύγχρονο σύστημα και εφαρμόσιμο. Ακούμε τα επιχειρήματα να έρχονται και να επανέρχονται που δεν ακούσαμε προηγουμένως που αυτή τη στιγμή τονίζονται ή νέα επιχειρήματα, όπως η ΠΟΕΔ που λέει ότι δεν προχωράμε αν δεν μας δώσετε κι άλλες θέσεις».
Η υπουργός Παιδείας σημείωσε πως το σχέδιο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού δεν είναι απλά προσωπική της θέση. «Υπάρχει πολιτική της Κυβέρνησης, κάνουμε μεταρρύθμιση. Πενήντα χρόνια δημιουργούν κατεστημένα. Δεν θέλουμε να φύγουμε από αυτά που ξέρουμε. Χρειάζονται την αλλαγή. Δεν μπορούν να μείνουν εγκλωβισμένοι. Αυτό που ακούσαμε είναι ότι αν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματα των οργανώσεων, να μην συζητηθεί στη Βουλή. Αυτό είναι άκρως προβληματικό. Είναι προβληματική αυτή η εμμονή. Δεν είναι δεοντολογικά σωστό να φέρνουμε προσκόμματα παλιά και καινούργια».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ξεκάθαρο μήνυμα Μιχαηλίδου για το σχέδιο αξιολόγησης-«Να κάνουμε βήματα μπροστά, συγκεκριμένη η πρόκληση»
Η Αθηνά Μιχαηλίδου θέλησε να απαντήσει και στις αναφορές που γίνονται ότι η πρόταση περιλαμβάνει ασάφειες, ειδικά όσον αφορά στο θέμα της πενταετίας. «Εμείς δίνουμε επιλογή στους εκπαιδευτικούς που δεν θέλουν να είναι διευθυντικά στελέχη να μείνουν στην τάξη. Είναι μία πρόταση που αφορά το σύστημα ολόκληρο. Οι ηγεσίες κάνουν τη δουλειά τους αρμοδίως. Η σκέψη που θέτω στο τραπέζι είναι ότι τόσα χρόνια που μιλάμε με τους εκπαιδευτικούς είναι ότι θέλουν αλλαγή. Βάλαμε σειρά ασφαλιστικών δικλίδων. Η πενταετία για μεταβατική περίοδο είχε τύχει αποδοχής και τώρα λένε ότι είναι ασάφεια. Βάζουμε την πενταετία για να μπορούμε να εφαρμόσουμε. Κανένα σύστημα δεν είναι τέλειο».
Η κα. Μιχαηλίδου ξεκαθάρισε, δε, ότι «έχει ολοκληρώσει τη δουλειά της η Κυβέρνηση, υπεύθυνα, τρεις φορές αλλαγμένο νομοσχέδιο. Δεν μπορούν να γίνουν αλλαγές από εμάς για να είμαστε περήφανοι. Δεν καταλαβαίνω την εμμονή να μην συζητηθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο. Δεν κάνουμε κάτι διαφορετικό εδώ. Καλούνται οι βουλευτές να κάνουν αυτά που πρέπει».
Όσον αφορά στο μείζον ζήτημα που είναι ο κίνδυνος να επιβληθεί πρόστιμο μαμούθ ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ στην Κυπριακή Δημοκρατία αν δεν ψηφιστεί μέχρι το Δεκέμβριο το νέο σχέδιο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, η υπουργός Παιδείας έχει ήδη αποστείλει στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής σχετική επιστολή, για το συγκεκριμένο θέμα, όπου καταγράφονται όλα τα δεδομένα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Φουρτούνες στον τομέα της παιδείας-Άκαμπτοι οι εκπαιδευτικοί, το μπαλάκι στη Βουλή για το σχέδιο αξιολόγησης











