powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Συνάντησε Μιχαηλίδου η Μινζάτου-«Σημαντική η Κυπριακή Προεδρία ΕΕ για προώθηση δεξιοτήτων »

Τον σημαντικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η Κυπριακή Προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ στην προώθηση της εκπαίδευσης και των δεξιοτήτων στην Ευρώπη ανέδειξε η Ροξάνα Μινζάτου, Εκτελεστική Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Επίτροπος για Κοινωνικά Δικαιώματα και Δεξιότητες, Ποιοτικές Θέσεις Εργασίας και Ετοιμότητα, σε δηλώσεις της μετά τη συνάντηση που είχε το πρωί της Πέμπτης με την Υπουργό Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Αθηνά Μιχαηλίδου, στο Υπουργείο.

Σε δηλώσεις μετά τη συνάντηση, η Υπουργός είπε ότι συζήτησαν την επικείμενη Προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ. «Ανταλλάξαμε απόψεις για την ολιστική προσέγγιση των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων που προωθούμε στην εκπαίδευση, δίνοντας προτεραιότητα στον εκπαιδευτικό και τον μαθητή», ανέφερε.

Πρόσθεσε, ακόμα, ότι συζήτησαν τις προετοιμασίες για σημαντικές δράσεις, όπως την άτυπη συνάντηση Υπουργών Παιδείας που θα γίνει στο τέλος Ιανουαρίου, τη συνέδρια στο πλαίσιο των προτεραιοτήτων της Κυπριακής Προεδρίας, που συνάδουν με τις προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για έμφαση στην τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, καθώς και τα θέματα του Erasmus. «Τονίσαμε την επιθυμία μας για ένα συμπεριληπτικό και προσβάσιμο πρόγραμμα», είπε.

Η Αθηνά Μιχαηλίδου ανέφερε ότι το μεσημέρι θα επισκεφτούν μαζί με την κ. Μινζάτου και τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Γιάννη Παναγιώτου, το Παγκύπριο Γυμνάσιο, όπου η Επίτροπος θα έχει την ευκαιρία να δει από κοντά και να συζητήσει με παιδιά την ενασχόλησή τους με θέματα STEAM, «δηλαδή την ενασχόλησή τους με τις τεχνολογίες, τα μαθηματικά, τα προγράμματα που εφαρμόζει το σχολείο για την εξοικείωση των παιδιών με τις δεξιότητες και την καλλιέργεια δεξιοτήτων».

Από την πλευρά της, η Επίτροπος αναφέρθηκε στον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η Κυπριακή Προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ όσον αφορά την προώθηση των δεξιοτήτων και της εκπαίδευσης στην Ένωση. «Στην εκπαίδευση και στις δεξιότητες υπάρχουν αρκετά επείγοντα και καυτά ζητήματα και έχουμε ευθυγραμμιστεί ως προς το τι θα σημαίνει η κοινή μας δουλειά», κατά τη διάρκεια της Κυπριακής Προεδρίας, ανέφερε.

Όπως είπε, μαζί με την Υπουργό, «εστιάσαμε στη βελτίωση των βασικών δεξιοτήτων. Δεν είναι σημαντικό μόνο για την Κύπρο, είναι μια πρόκληση, και χρειάζεται επίσης να εργαστούμε για μια λύση σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης», είπε.

Η κ. Μινζάτου σημείωσε ότι τον Μάρτιο η Επιτροπή εγκαινίασε την «Ένωση Δεξιοτήτων» και ένα σχέδιο δράσης για τη βελτίωση των βασικών δεξιοτήτων. «Συνεργαζόμαστε με τα κράτη-μέλη και αυτό που θέλουμε είναι να αξιοποιήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα τα ευρωπαϊκά κονδύλια, ώστε να μπορέσουμε να βελτιώσουμε τις βασικές δεξιότητες και την απασχόληση. Αυτό είναι ένα θέμα που συζητήσαμε σήμερα: πώς θα δουλέψουμε πάνω σε αυτό μαζί», είπε.

Ανέφερε ότι θα υπάρξει ένα πιλοτικό πρόγραμμα μέσω του Erasmus, στο οποίο θα συμμετάσχει η Κύπρος. Ωστόσο, τόνισε ότι η ίδια η Κυπριακή Προεδρία πρέπει να προωθήσει την πολιτική δέσμευση όλων των κρατών-μελών να εργαστούν για καλύτερες βασικές δεξιότητες, «διότι η ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας μας στην ΕΕ, η στρατηγική αυτονομία, που είναι τόσο σημαντική, εξαρτώνται από τη διαθεσιμότητα καλά καταρτισμένων εργαζομένων, καλά καταρτισμένων πολιτών», υπογράμμισε.

Όσον αφορά τώρα το τι είναι οι βασικές δεξιότητες, η Επίτροπος ανακοίνωσε την πρόταση της Επιτροπής για συμπερίληψη στο σύνολο των βασικών δεξιοτήτων της «δεξιότητας του πολίτη». «Η ανάγνωση, ο αλφαβητισμός, τα μαθηματικά, η επιστήμη, οι ψηφιακές δεξιότητες είναι σημαντικές, αλλά χρειαζόμαστε μια θεμελιώδη δεξιότητα του πολίτη. Συνεργαζόμαστε με τα κράτη-μέλη ώστε να ευθυγραμμιστούμε σε αυτή τη φιλοδοξία και πιστεύω ότι με την Κυπριακή Προεδρία αυτό θα αποτελέσει επίσης προτεραιότητα», είπε.

Επιπλέον, αναφέρθηκε στη φιλοδοξία περεταίρω ανάπτυξης προγραμμάτων δεξιοτήτων που να είναι προσανατολισμένα στις STEM. «STEM σημαίνει τεχνολογία, μηχανική, ταλέντο που απαιτείται για την ανταγωνιστικότητά μας. Είναι μια πρόκληση για πολλά κράτη-μέλη. Θέλουμε να θέσουμε στόχους στις STEM, ώστε να μετρήσουμε τη φιλοδοξία μας σε σχέση με το πόσους απόφοιτους έχουμε, πόσοι μαθητές, πόσοι σπουδαστές κατευθύνονται προς εκπαιδευτικές διαδρομές STEM. Αυτή είναι μια σημαντική φιλοδοξία που μοιραστήκαμε», είπε.

Εξίσου σημαντική είναι και η επαγγελματική εκπαίδευση, συνέχισε, επισημαίνοντας ότι τον επόμενο χρόνο η Επιτροπή θα παρουσιάσει ένα σχέδιο δράσης, μια στρατηγική για την ευρωπαϊκή επαγγελματική εκπαίδευση. «Χρειάζεται να ενισχύσουμε το κύρος, την ελκυστικότητα και τη συμπερίληψη της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Χρειαζόμαστε υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους. Δουλέψαμε μαζί πριν από δύο εβδομάδες στη Δανική Προεδρία, όπου υιοθετήσαμε τη Διακήρυξη του Χέρνινγκ, στην οποία όλα τα κράτη-μέλη δήλωσαν: ‘Ναι, χρειαζόμαστε περισσότερη και καλύτερη, πιο ελκυστική επαγγελματική εκπαίδευση’», είπε.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέσω του Erasmus και άλλων προγραμμάτων που χρηματοδοτούν την εκπαίδευση, θέλει να ενισχύσει την ελκυστικότητα της επαγγελματικής εκπαίδευσης, υπογράμμισε. «Θέλουμε να προετοιμάσουμε το ευρωπαϊκό πτυχίο επαγγελματικής εκπαίδευσης. Θέλουμε απόφοιτοι Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης να έρθουν ως ασκούμενοι στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Άρα θέλουμε να δουλέψουμε και σε αυτό», ανέφερε.

Η Ευρωπαία Επίτροπος είπε, ακόμα, ότι τον επόμενο χρόνο, η Επιτροπή θα συνεργαστεί με την Κυπριακή Προεδρία για την προετοιμασία της Ευρωπαϊκής Ατζέντας Εκπαιδευτικών και Εκπαιδευτών. «Για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκό επίπεδο, θέλουμε να ενώσουμε δυνάμεις και να δούμε ποια μέτρα θα προωθήσουμε για να βελτιώσουμε τις συνθήκες εργασίας, την ελκυστικότητα του επαγγέλματος του δασκάλου, που είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία μας», σημείωσε.

Τελευταίο, αλλά ουσιαστικό, όπως είπε, θέμα, είναι ο προϋπολογισμός. «Συζητήσαμε την πρόταση για το επόμενο Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο. Είναι σημαντικό να έχουμε την εκπαίδευση και τις δεξιότητες στο κέντρο αυτού του σχεδίου», είπε η κ. Μινζάτου. Όπως σημείωσε, αυτή τη στιγμή υπάρχει πρόταση για αύξηση του Erasmus κατά 50%, από €26 δισ. σε €41 δισ. «Η κατανομή είναι ισχυρή, θα μπορούσε να είναι ισχυρότερη, θα το δούμε στις διαπραγματεύσεις, οι οποίες θα ξεκινήσουν κατά την Κυπριακή Προεδρία. Θα είμαστε χαρούμενοι αν οι αριθμοί ανέβουν περισσότερο, αλλά σε κάθε περίπτωση θέλουμε να παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα», είπε, προσθέτοντας ότι και στα εθνικά σχέδια υπάρχει πρόβλεψη για κοινωνικές δαπάνες τουλάχιστον στο 14%, οι οποίες περιλαμβάνουν και τις επενδύσεις στην εκπαίδευση.

«Ελπίζουμε ότι κατά την Κυπριακή Προεδρία οι διαπραγματεύσεις για τον προϋπολογισμό της εκπαίδευσης θα είναι καθοριστικές. Σας ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία σας και ανυπομονούμε να δουλέψουμε μαζί», είπε προς την Υπουργό Παιδείας.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;