Η μετάβαση των μαθητών στο Δημοτικό και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν

Προ των πυλών είναι η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, σηματοδοτώντας μια νέα περίοδο στη ζωή πολλών μικρών μαθητών, που θα ξεκινήσουν να φοιτούν στο Δημοτικό Σχολείο.
 
Μια περίοδος, η οποία είναι σημαντική για τους μικρούς μαθητές, καθώς φεύγουν από τα παιχνίδια και το νηπιαγωγείο και αρχίζουν μια νέα διαδικασία, η οποία μπορεί να τους προκαλέσει άγχος. Για αυτό, τόσο οι γονείς, όσο και οι εκπαιδευτικοί, θα πρέπει να ξεκινήσουν μια διαδικασία, μέσα από την οποία να προετοιμάζουν τα παιδιά για τη μετάβαση από την προδημοτική στο Δημοτικό.

Η διαδικασία της προετοιμασίας θα πρέπει να ξεκινήσει από την αρχή της σχολικής χρονιάς και να γίνεται μέχρι να κλείσει το νηπιαγωγείο για τους καλοκαιρινούς μήνες, υποδεικνύει στον REPORTER η παιδοψυχολόγος, Αριστονίκη Θεοδοσίου.

«Φροντίζουμε, σαν ειδικοί να επισκεπτόμαστε σχολεία από την αρχή της σχολικής χρονιάς και ενημερώνουμε τα παιδιά για το μεγάλο σχολείο και πόσο ωραία και ευχάριστα θα είναι εκεί. Παράλληλα, στην προδημοτική φροντίζουν ώστε η ύλη που θα καλύψουν τη σχολική χρονιά να διαφέρει από αυτή του νηπιαγωγείου και να γίνεται περισσότερο σαν την ύλη του δημοτικού. Έτσι, βάζουμε τους μαθητές στο κλίμα για το μεγάλο σχολείο», σημείωσε η κ. Θεοδοσίου, προσθέτοντας πως οι γονείς θα πρέπει και κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών να συνεχίζουν τη διαδικασία προετοιμασίας των παιδιών.

Τι πρέπει να λένε στα παιδιά και τι όχι
Οι γονείς θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί σε αυτά που λένε στα παιδιά, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, σημειώνει η Αριστονίκη Θεοδοσίου, καθώς μια λάθος κουβέντα, θα έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία λανθασμένης εντύπωσης προς τα παιδιά.

«Οι γονείς δεν πρέπει να δείχνουν πως έχουν άγχος για τη νέα σχολική χρονιά. Δεν πρέπει να λένε μπροστά στα παιδιά “Ωχ Παναγία μου, θα πας Δημοτικό, ποιος θα σου διαβάζει; Ποιος θα σε πηγαίνει στο σχολείο; Ποιος θα σε παίρνει από το σχολείο το μεσημέρι;”. Αυτό θα δημιουργήσει στο παιδί την ιδέα πως το Δημοτικό δεν είναι καλό και θα περάσει αρνητικά μηνύματα. Αυτό που θα πρέπει να λένε οι γονείς στα παιδιά είναι πως στο μεγάλο σχολείο θα είναι διασκεδαστικό και θα είναι καλό για εκείνο. Πρέπει, μέσα από αυτή τη διαδικασία, να δημιουργηθεί μια καλή εικόνα για το καινούργιο σχολείο και να πάει με αυξημένη διάθεση».

Παιδιά με αυξημένο άγχος
Η κ. Θεοδοσίου αναφέρθηκε και στα παιδιά με αυξημένο άγχος, γενικά στα παιδιά που δυσκολεύονται με την κοινωνικοποίησή τους και στα παιδιά που δεν είναι τόσο ανεπτυγμένα όσο τα παιδιά της ηλικίας τους και πως μπορούν οι γονείς τους να τους βοηθήσουν να ενσωματωθούν και να προσαρμοστούν στη νέα τους πραγματικότητα.

«Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να δώσουν σημασία περισσότερο στα παιδιά. Υπάρχουν κάποιες ειδικές μονάδες που μπορούν να βοηθήσουν για την μετάβαση των παιδιών από την Προδημοτική στο Δημοτικό. Τα παιδιά μπορούν να συμμετέχουν είτε κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών, είτε κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ώστε να γίνει ομαλά η μετάβαση στο Δημοτικό», υπέδειξε η κ. Θεοδοσίου, σημειώνοντας πως τα παιδιά αυτά πρέπει να λαμβάνουν περισσότερη προσοχή από τα άλλα παιδιά.

«Οι γονείς μπορούν να πάνε μαζί τους την πρώτη ημέρα στο σχολείο και να τα ενθαρρύνουν. Μετά, τόσο οι γονείς, όσο και οι δάσκαλοι, θα πρέπει να δώσουν στο παιδί ένα χρονικό περιθώριο, τριών περίπου εβδομάδων, ώστε να προσαρμοστούν στο νέο περιβάλλον. Ωστόσο, αν αντιληφθούν πως το πρωτάκι δυσκολεύεται να προσαρμοστεί και δεν αντιλαμβάνεται πως δεν είναι πλέον στο νηπιαγωγείο, τότε καλό θα ήταν οι γονείς να πάρουν μια άποψη από ένα ειδικό, ώστε το παιδί να μην αναπτύξει σχολικές φοβίες, που θα δυσκολεύουν την κατάσταση».

Προβλήματα προσαρμογής
Η Αριστονίκη Θεοδοσίου υπέδειξε πώς πρέπει να αντιδρούν οι γονείς, όταν το παιδί τους εμφανίσει προβλήματα προσαρμογής στο νέο περιβάλλον.

«Τα παιδιά που παρουσιάζουν άγχος μεταβατισμού φαίνονται από την αρχή, καθώς δεν θα είναι ομαλός ο αποχωρισμός από τους γονείς και είναι ακόμη προσκολλημένοι. Αυτά τα σημάδια εμφανίζονται από το νηπιαγωγείο και καλό θα ήταν οι γονείς να λάβουν τα μέτρα τους από την αρχή και να μην αφήσουν το πρόβλημα να εξελιχθεί. Ωστόσο, σε περίπτωση που δεν λάβουν έγκαιρα μέτρα για το θέμα αυτό, πρέπει στην αρχή της σχολικής χρονιάς να το αντιμετωπίσουν. Αυτό μπορούν να το κάνουν μέσα από διάφορες ομάδες και δραστηριότητες, που θα βοηθήσουν το παιδί να αναπτύξει τις κοινωνικές του ικανότητες», κατέληξε η κ. Θεοδοσίου.
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δειτε Επισης

Στο περίμενε ακόμη οι εκπαιδευτικοί των ΚΙΕ για τη στελέχωση-Εξελίξεις την ερχόμενη εβδομάδα
Εγκατάσταση ανελκυστήρων σε 115 πολυκατοικίες, απέμειναν άλλες 253-Το αναλυτικό πλάνο του ΥΠΕΣ
Πάνω από 1,100 κλήσεις στο 1410 το 2021-Άγχος, θλίψη και δυσκολίες λόγω Covid στο επίκεντρο
Βράβευσε τοπικές αρχές, επιχειρήσεις, οργανισμούς για πράσινες δράσεις ο Πρόεδρος
Το Κόμμα για τα Ζώα χαιρετίζει απόφαση Υπουργείου Γεωργίας για πυροτεχνήματα
Στο 83,3% η θνησιμότητα λαγών που απελευθερώθηκαν-Προβληματισμένη η Υπηρεσία Θήρας
Υψηλά επίπεδα άγχους και στρες για οικονομικά τους εμφανίζουν οι Κύπριοι
Η Υπουργός Γεωργίας ξεκίνησε συναντήσεις με παραγωγούς, αγρότες και ψαράδες
Συστηματικές αδυναμίες και παραλείψεις στη διαχείριση Natura εντοπίζει η Ελεγκτική Υπηρεσία
Εγκαινιάστηκε ο αρχαιολογικός χώρος της Πύλης Πάφου στη Λευκωσία