Σάββατο 28 Ιαν, 2023 | Επικοινωνία
trans gif

Οι εννιά κανόνες για μείωση στην κατανάλωση καυσίμων-Από παράθυρα μέχρι ελαστικά

Γιώργος Χατζηπαναγή  25/06/2022 06:22
Οι εννιά κανόνες για μείωση στην κατανάλωση καυσίμων-Από παράθυρα μέχρι ελαστικά

Οι εννιά κανόνες για μείωση στην κατανάλωση καυσίμων-Από παράθυρα μέχρι ελαστικά

Γιώργος Χατζηπαναγή  25/06/2022 06:22

Την ώρα που τα καύσιμα έχουν ξεπεράσει για πρώτη φορά στα χρονικά τα δύο ευρώ το λίτρο, προκαλώντας τεράστιο πονοκέφαλο στους πολίτες, οι οποίοι ελλείψει εναλλακτικού τρόπου διακίνησης χρησιμοποιούν τα οχήματά τους για τις διαδρομές που κάνουν καθημερινά, υπάρχουν κάποιοι εύκολοι και απλοί τρόποι, οι οποίοι θα τους βοηθήσουν να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμων.

Πρόκειται για εννέα, ως επί το πλείστον ανέξοδους κανόνες, τους οποίους εφόσον τους τηρούν οι πολίτες, θα καταφέρουν να βελτιώσουν τόσο την μηχανική κατάσταση του οχήματός τους, ενώ θα μειώσουν την κατανάλωση καυσίμων από το ρεζερβουάρ τους.

Μεταξύ αυτών, ο έλεγχος των ελαστικών, του συστήματος κλιματισμού, αλλά και η διατήρηση της στάθμης καυσίμου σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο, ώστε να μην φθάνει στο σημείο να ανάβει ο προειδοποιητικός λαμπτήρας.

Σκοπός της οικονομικής οδήγησης, όπως εξήγησε στον REPORTER ο μηχανολόγος μηχανικός με ειδίκευση στα οχήματα Χαράλαμπος Καπετάνιος, είναι η ευαισθητοποίηση για οικονομική και οικολογική συνείδηση, αλλά και ασφαλή οδήγηση συν του κόστους των καυσίμων του αυτοκινήτου και της μείωσης εκπομπών καυσαερίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Πιέσεις βουλευτών για επιβολή πλαφόν στα καύσιμα-Σκέψεις και για βασικά αγαθά

Οι εννέα κανόνες που θα βοηθήσουν τους πολίτες

Σύμφωνα με τον κ. Καπετάνιο, υπάρχουν εννέα πολύ βασικοί κανόνες για να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμων, όπως για παράδειγμα οι αλλαγές των ταχυτήτων να γίνονται στις 2,5 με 3 χιλιάδες στροφές της μηχανής.

«Επίσης, να διατηρεί ο πολίτης μια σταθερή ταχύτητα, δηλαδή να τηρούμε τα όρια ταχύτητας και να χρησιμοποιούμε την ήρεμη οδήγηση κι όχι την επιθετική, ιδιαίτερα μέσα στην πόλη», υπέδειξε.

Ένας άλλο κύριο συστατικό για να επιτευχθεί η μείωση κατανάλωσης καυσίμων, είναι να αποφεύγεται το άσκοπο άνοιγμα των παραθύρων. «Όταν είμαστε στον αυτοκινητόδρομο και κινούμαστε με μια ταχύτητα γύρω στα 100 με 120 χιλιόμετρα, αν ανοίξουμε έστω κι ένα παράθυρο, ο αέρας θα μπει στο αυτοκίνητο και δημιουργείται το φαινόμενο του αλεξιπτώτου. Το αυτοκίνητο γεμίζει με αέρα και όπως κινείται προς τα μπροστά, ο αέρας το πιέζει προς τα πίσω. Ταλαιπωρείται η μηχανή να κινήσει το αυτοκίνητο προς τα μπροστά κι έτσι τρώει περισσότερο καύσιμο», εξήγησε ο κ. Καπετάνιος.

Ο τέταρτος κανόνας, σχετίζεται με την στάθμη του καυσίμου που υπάρχει στο ντεπόζιτο. Σύμφωνα με τον μηχανολόγο μηχανικό, δεν πρέπει το καύσιμο να βρίσκεται στη ρεζέρβα, δηλαδή να μένει αναμμένο για μέρες το προειδοποιητικό λαμπάκι. «Αυτό είναι λάθος, διότι ότι ακαθαρσίες που υπάρχουν στο ντεπόζιτο του καυσίμου μαζεύονται και έρχονται μπροστά στη μηχανή και δημιουργούν άλλα προβλήματα. Ως εκ τούτου, οι ακαθαρσίες κλείνουν το σημείο από το οποίο έρχεται η βενζίνη και η μηχανή κάνει μεγαλύτερη προσπάθεια για να πάρει βενζίνη».

Οι οδηγοί, θα πρέπει να ελέγχουν επίσης το νερό του ραδιατέρ, ώστε σε περίπτωση που εντοπίζονται διαρροές, να το αντιλαμβάνονται, γιατί πρέπει να αποφεύγουν την υπερθέρμανση της μηχανής. «Αν ένα αυτοκίνητο χάνει έστω και λίγο νερό, πάλι η μηχανή αναγκάζεται να σπαταλά περισσότερο καύσιμο, διότι δουλεύει με λανθασμένες θερμοκρασίες».

Ο έκτος κανόνας, σημείωσε είναι ο έλεγχος της κατάστασης της μπαταρίας, αφού λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που επικρατούν το καλοκαίρι και των χαμηλών που επικρατούν το χειμώνα, η μπαταρία καταστρέφεται. «Η χαμηλή τάση μπορεί να προκαλέσει χαμηλή απόδοση του συστήματος του κλιματισμού. Έτσι η μηχανή θα αναγκάζεται να καταναλώσει περισσότερο καύσιμο, για να δουλέψει καλύτερα το σύστημα του κλιματισμού».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Σπάει ρεκόρ η τιμή των καυσίμων-Μια ανάσα από τo φράγμα των δύο ευρώ

Εξίσου σημαντική είναι η χρονιαία συντήρηση του κλιματισμού και η συντήρηση του συστήματος. Έστω μια φορά το χρόνο, είπε ο κ. Καπετάνιος, πρέπει να ελέγχεται το αέριο, να καθαρίζονται οι αεραγωγοί του αυτοκινήτου και το φίλτρο του κλιματισμού. «Έτσι θα αποφεύγουμε να αναπνέουμε τους μύκητες και τις σκόνες που μαζεύονται. Ο έλεγχος του αερίου είναι σημαντικός για την απόδοση του κομπρεσόρου του κλιματισμού».

Συντήρηση πρέπει να γίνεται πάντως και γενικότερα στο αυτοκίνητο, ώστε να διατηρείται σε καλή κατάσταση η μηχανή, για να αντέχει τόσο την καλοκαιρινή, όσο και τη χειμερινή περίοδο. «Ειδικά το καλοκαίρι, είναι πολύ ψηλές οι θερμοκρασίες, κάτι που ταλαιπωρεί τις μηχανές των αυτοκινήτων, πόσο μάλλον για μηχανές που δεν αλλάζεται το λάδι στην ώρα του. Δημιουργούνται υγρασίες στο λάδι, δημιουργούνται προβλήματα στη μηχανή και έτσι θα καταναλώνουμε περισσότερο καύσιμο».

Ο ένατος και τελευταίος κανόνας, είναι ο έλεγχος των ελαστικών και του τιμονιού, που πρέπει να γίνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Σύμφωνα με τον κ. Καπετάνιο, «μία με δύο φορές το μήνα, πρέπει να γίνεται έλεγχος της πίεσης των ελαστικών, όμως πρέπει να είναι κρύο το λάστιχο. Κάθε φορά που πάμε ένα μακρινό ταξίδι σίγουρα πρέπει να το ελέγχουμε, αλλά πρέπει να το ελέγχουμε και μια με δύο φορές το μήνα, λόγω των κακών υποδομών σε κάποια σημεία του οδικού δικτύου, αλλά και των κυρτωμάτων».

Παράλληλα, συνέχισε, πρέπει να είναι ευθυγραμμισμένο το τιμόνι για να μπορεί να κινείται σωστά μέσα στο δρόμο. «Όσο περισσότερη ταχύτητα έχουμε, τόσο πιο σταθερό πρέπει να είναι το τιμόνι μας. Αν για κάποιο λόγο νιώσουμε ότι το αυτοκίνητό μας παρεκκλίνει προς μια πλευρά ενώ κινούμαστε με 100 χιλιόμετρα, σημαίνει υπάρχει πρόβλημα και ταλαιπωρείται η μηχανή, με αποτέλεσμα την μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ψηφίστηκαν τα… χρωματιστά καύσιμα-Εργαλείο για έλεγχο εφοδιασμού από κατεχόμενα

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας