Μυρίζει μπαρούτι η παιδεία-Τραβούν το σχοινί οι δάσκαλοι, απεργούν για τα μέτρα

Παραμένουν τα μαύρα σύννεφα πάνω από τον τομέα της παιδείας, που έχουν μαζευτεί από την αρχή της σχολικής χρονιάς, με τους δάσκαλους να τραβούν το σχοινί και να κατέρχονται σε μονόωρη στάση εργασίας, χωρίς να αποκλείουν το ενδεχόμενο της κλιμάκωσης, αν δεν υπάρξει αξιόλογη αλλαγή στα δεδομένα.

Αν και το κουδούνι σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία της Κύπρου καθημερινά χτυπά στις 7:45 το πρωί, για την πρώτη διδακτική περίοδο, σήμερα θα χτυπήσουν στις 8:25, όταν και θα τελειώσει η μονόωρη στάση εργασίας των δασκάλων. Με αυτή την απόφαση, στόχο έχουν να ασκήσουν πίεση προς την Κυβέρνηση, ώστε να εισακούσουν τα αιτήματά τους και να βελτιώσουν τα μέτρα που ισχύουν στα σχολεία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Πρόσω ολοταχώς για απεργία οι δάσκαλοι τη Δευτέρα, δεν κάνουν ούτε βήμα πίσω

Τα αιτήματα της οργάνωσης των δασκάλων κυμαίνονται σε τρεις άξονες. Συγκεκριμένα, το πρώτο αίτημά τους προς το Υπουργείο Παιδείας είναι η λήψη ουσιαστικών μέτρων στα νηπιαγωγεία και τα ειδικά σχολεία, όπως για παράδειγμα ο εβδομαδιαίος έλεγχος των μαθητών των εν λόγω σχολείων, ώστε να γνωρίζουν την εικόνα που επικρατεί.

Το δεύτερο αίτημά τους είναι η λήψη μέτρων, τα οποία θα είναι μόνιμα, με στόχο να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που παρατηρείται με την υποστελέχωση. Μάλιστα, έγινε λόγος για πρωτόγνωρη κατάσταση, λόγω και του γεγονότος ότι αρκετοί εκπαιδευτικοί πρέπει να απουσιάζουν από τα καθήκοντά τους, αφού θεωρούνται είτε κρούσματα, είτε επαφές.

Αυτό είναι και το κυριότερο αίτημα της ΠΟΕΔ, καθώς οι ανάγκες, μέρα με τη μέρα αυξάνονται, παρά το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας έχει ήδη ικανοποιήσει ένα από τα ζητήματα των δασκάλων, όπως το να δώσει κίνητρα προς τους αντικαταστάτες, με την αναγνώριση των υπηρεσιών τους και την καταβολή του μισθού τους, σε περίπτωση που χρειαστεί να απουσιάζουν από τα καθήκοντά τους.

Το τρίτο αίτημα των δασκάλων είναι η ανακοίνωση συγκεκριμένων πολιτικών και των χρονοδιαγραμμάτων τους, που θα στηρίζουν την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων, όπως για παράδειγμα η εξαγγελία συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος εγκατάστασης συστημάτων εξαερισμού στις σχολικές αίθουσες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Οι λόγοι που οδήγησαν την ΠΟΕΔ σε απεργία-Αναφορές για πρωτόγνωρη υποστελέχωση

Πάντως, οι δάσκαλοι από πλευράς τους ξεκαθαρίζουν ότι στόχος τους δεν είναι η ταλαιπωρία των γονιών και των μαθητών, μέσα από την στάση εργασίας, αφού αυτοσκοπός τους δεν είναι ούτε τα μέτρα, ούτε η σύγκρουση, αλλά χρησιμοποιούν αυτό το μέτρο επειδή θέλουν να αναδείξουν την ανάγκη να γίνουν κάποια πράγματα στις σχολικές μονάδες.

Έντονη αντίδραση του Υπουργείου Παιδείας

Η απόφαση των δασκάλων να κατέλθουν σε απεργία, καθώς και οι λόγοι πίσω από την ενέργεια αυτή, προκάλεσε την έντονη αντίδραση του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο σε απάντησή του ανέφερε πως οι συγκεκριμένοι λόγοι δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, ενώ εξέφρασε απαρέσκεια και δυσαρέσκεια.

Το Υπουργείο τόνισε πως έχει ζητήσει από το Υπουργείο Υγείας να εξετασθεί ένα ενδεχόμενο είτε με τη διοργάνωση τακτικών διαγνώσεων αντιγόνου είτε με την τακτική παροχή δέσμης ατομικά διενεργούμενων διαγνώσεων (self test) στους γονείς παιδιών που φοιτούν στα νηπιαγωγεία.

Όσον αφορά στους αντικαταστάτες, το Υπουργείο Παιδείας ξεκαθάρισε πως το έτος 2020, τονίζει το Υπουργείο Παιδείας, είχαν γίνει 4257 αντικαταστάσεις στη Δημοτική Εκπαίδευση, ενώ στην περίοδο από τον Σεπτέμβριο του 2021 μέχρι το τέλος Ιανουαρίου 2022, μόνο,  έχουν γίνει 4500 αντικαταστάσεις στη Δημοτική Εκπαίδευση από τις οποίες οι 1800 διεκπεραιώθηκαν τον Ιανουάριο του 2022, ενώ με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, εκτάκτως μεριμνά για αντικατάσταση εκπαιδευτικών οι οποίοι υπηρετούν ως αντικαταστάτες και μπορεί να απουσιάζουν από την εργασία τους για λόγους που σχετίζονται με την πανδημία. Ταυτόχρονα, ειδικά για την περίοδο της πανδημίας αποφασίστηκε να μπορεί να γίνονται αντικατάστασης και από τον κατάλογο διορισίμων. Εξάλλου το ΥΠΠΑΝ αξιοποιεί για σκοπούς αναπλήρωσης εκπαιδευτικών που απουσιάζουν και εκπαιδευτές που απασχολούνται ήδη σε άλλα προγράμματα του.

Μάλιστα, εξέφρασε την απορία «με ποια λογική και για ποιο λόγο θα στερηθούν μια ώρα μαθήματος πενήντα χιλιάδες παιδιά την ερχόμενη Δευτέρα; Με ποιο σκοπό θα δημιουργηθεί ξαφνικά σοβαρό πρόβλημα και θα διαταραχθεί ο προγραμματισμός δεκάδων χιλιάδων γονέων και κηδεμόνων την πρώτη ημέρα της ερχόμενης εβδομάδας;».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Απαντά στην ΠΟΕΔ το Υπ. Παιδείας-«Οι λόγοι της απεργίας δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα»

Απέναντι στους δάσκαλους και οι γονείς

Δυσαρεστημένοι με την απόφαση των δασκάλων να προβούν σε στάση εργασίας είναι και οι οργανωμένοι γονείς, οι οποίοι τους καλούν, έστω και την υστάτη να την αναστείλουν, αφού γίνεται σε βάρος των παιδιών.

Όπως ανέφεραν οι γονείς, αναγνωρίζουν το δημοκρατικό δικαίωμα των εργαζομένων για στάση εργασίας, όμως θεωρούν ότι χρονικά δεν είναι η κατάλληλη στιγμή να γίνει αυτό, αφού θα δημιουργηθεί αναστάτωση στην ήδη επιβαρυμένη λειτουργία των σχολικών μονάδων, ενώ θα συνεχίζουν τις προσπάθειές τους, ώστε μέσα από το διάλογο να επιλυθούν τα προβλήματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Δυσαρεστημένοι οι γονείς με τη στάση εργασίας των δασκάλων-«Είναι εις βάρος των παιδιών μας»

Δειτε Επισης

Εγκρίθηκε από τη Βουλή σχέδιο ψηφίσματος για δικαίωμα στο καθαρό περιβάλλον
Πράσινο Βουλής για νέες κατηγορίες δανείων από τον Κεντρικό Φορέα Ισότιμης Κατανομής Βαρών
Εγκρίθηκαν τροποποιητικοί νόμοι για ρυθμίσεις στην καταβολή διαφόρων επιδομάτων
Ψηφίστηκε πρόταση νόμου για δημοσίευση έκθεσης ελέγχων αγοράς από Υπ. Ενέργειας
Πέρασαν από την Ολομέλεια οι νέοι κανονισμοί των Δημοτικών-Ικανοποίηση ΥΠΑΝ, όσα αλλάζουν
Πράσινο Βουλής για χρονική παράταση χρηματοδότησης ελλειμμάτων ΟΚΥπΥ
Θλίψη Υφ. Πολιτισμού για τον θάνατο του Πέτρου Στυλιανού
Θετική η Επ. Υγείας για επέκταση κρατικής χορηγίας ΟΚΥπΥ
Υπεψηφίστηκε ομόφωνα ο προϋπολογισμός του ΤΕΠΑΚ-Δυσφορία Βουλής για καθυστέρηση
Δέσμευση Βουλής για εξεύρεση βιώσιμων πολιτικών για καλύτερες συνθήκες εργασίας