Πέμπτη 2 Δεκ, 2021 | Επικοινωνία
trans gif

Από τα μονά θρανία μέχρι τις Παγκύπριες-Τα ανοιχτά μέτωπα του Υπ. Παιδείας

Φοινιώ Σάββα  03/08/2021 06:33
Από τα μονά θρανία μέχρι τις Παγκύπριες-Τα ανοιχτά μέτωπα του Υπ. Παιδείας

Από τα μονά θρανία μέχρι τις Παγκύπριες-Τα ανοιχτά μέτωπα του Υπ. Παιδείας

Φοινιώ Σάββα  03/08/2021 06:33

Σε ρυθμό «back to school» έχει αρχίσει να μπαίνει η Κύπρος, αφού η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς δεν απέχει και πολύ. Την ίδια ώρα, το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να καλύψει τα κενά που υπάρχουν και να ετοιμαστεί για τις νέες προκλήσεις, μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου, ώστε τα σχολεία να είναι έτοιμα να υποδεχτούν τους μαθητές τους.

Η σχολική χρονιά παίρνει σκυτάλη από ένα δύσκολο καλοκαίρι, που τα κρούσματα βρίσκονται στα ύψη, σε αντίθεση με το περασμένο καλοκαίρι, με αποτέλεσμα το Υπουργείο Παιδείας να καλείται να ετοιμάσει υγειονομικά πρωτόκολλα, τα οποία να είναι λειτουργικά και ταυτόχρονα να προσφέρουν προστασία σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Το μεγάλο στοίχημα για το Υπουργείο Παιδείας είναι να στελεχώσει σωστά τα σχολεία, με όλα τα απαραίτητα. Την ίδια ώρα, τα μέτωπα που παραμένουν ανοικτά για τον Πρόδρομο Προδρόμου είναι υψίστης σημασίας, αφού ενδεχομένως να επηρεάσουν την ομαλή λειτουργία των σχολείων.

Άμεση στελέχωση των σχολείων

Ένα ζήτημα, το οποίο πρέπει το Υπουργείο Παιδείας να ολοκληρώσει άμεσα, είναι το θέμα της στελέχωσης των σχολείων, αφού οι εκπαιδευτικοί πρέπει να γνωρίζουν σε ποια σχολεία θα υπηρετήσουν, πριν την έναρξη των μαθημάτων. Μάλιστα, οι καθηγητές περίμεναν χθες το απόγευμα την ανακοίνωση νέων τοποθετήσεων και μεταθέσεων. Κάτι που περιμένουν από την περασμένη Παρασκευή. Εξάλλου, η ΟΕΛΜΕΚ ζητά και την αύξηση των μόνιμα οργανικών θέσεων, ώστε σε κάθε μονάδα να υπάρχει σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό

«Ταυτόχρονα η αύξηση των μόνιμων θέσεων δίνει και μία λύση σχετικά με το πρόβλημα που δημιουργήθηκε με τον κατάλογο των διορισίμων, που συνάδελφοι καλούνται να δώσουν κάθε δύο χρόνια εξετάσεις και να παρατηρείται το φαινόμενο να κινδυνεύουν να μην διοριστούν. Είναι αδήριτη ανάγκη η αύξηση των οργανικών θέσεων», εξήγησε ο πρόεδρος της οργάνωσης των καθηγητών Κώστας Χατζησάββας.

Από πλευράς τους και οι δάσκαλοι επισημαίνουν ότι το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει το Υπουργείο Παιδείας είναι η έγκαιρη στελέχωση των σχολείων, αλλά και η κάλυψη των αναγκών των παιδιών που το έχουν ανάγκη.

«Ελπίζουμε ότι η στελέχωση θα γίνει άμεσα και δεν θα παρατηρήσουμε φαινόμενα των προηγούμενων χρόνων, που οι συνάδελφοι ενημερώνονταν για τη μετακίνηση ή τοποθέτησή τους ακόμη και την τελευταία ημέρα πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Άρα, η έγκαιρη στελέχωση είναι εκ των ον ουκ άνευ μίας ομαλής έναρξης της οποίας σχολικής χρονιάς», υπέδειξε η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου.

Όσον αφορά στην απεργία των εκπαιδευτικών που απασχολούνται στα Απογευματινά/Βραδινά Εκπαιδευτικά Προγράμματα (ΑΒΠ) του Υπουργείου Παιδείας και οι δύο οργανώσεις στέκονται δίπλα στους συναδέλφους τους, με την ΟΕΛΜΕΚ να τονίζει πως η θέση της είναι ξεκάθαρη. «Αυτοί οι καθηγητές θα πρέπει να επιστρέψουν στο καθεστώς του 2013, που αυτοί οι εκπαιδευτικοί ήταν μισθωτοί του Υπουργείου Παιδείας».

Την ίδια ώρα, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΕΔ έχει ήδη αποφασίσει να προχωρήσει σε γενικές συνελεύσεις των μελών της, για να αποφασίσει πώς θα προχωρήσει και αν θα ανακοινώσει δυναμικά μέτρα.

«Μας απασχολεί το συγκεκριμένο θέμα, επειδή έχουμε μέλη μας, τα οποία εργάζονται στα προαιρετικά ολοήμερα σχολεία δημοτικά και νηπιαγωγεία, με το απαράδεκτο καθεστώς της αγοράς υπηρεσιών. Έχουμε και συναδέλφους που εργάζονται και στο πρόγραμμα ΔΡΑ.ΣΕ, που και αυτό παραμένει και επεκτείνεται με την αγορά υπηρεσιών, με δύο προγράμματα και θεωρούμε ότι το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση, θα πρέπει να προχωρήσει στα αναγκαία διαβήματα για να επιλυθεί το συγκεκριμένο απαράδεκτο καθεστώς της αγοράς υπηρεσιών».

Η πανδημία και τα μονά θρανία

Το σημαντικότερο ζήτημα για το Υπουργείο Παιδείας δεν είναι άλλο από την πανδημία του κορωνοϊού και την ανακοίνωση των οδηγιών προς τις διευθύνσεις των σχολείων, για τον τρόπο που θα χειρίζονται τυχόν κρούσματα ή επαφές εντός των σχολικών μονάδων. Εξάλλου, οι καθηγητές ζητούν την εφαρμογή και πάλι κινητών μονάδων δειγματοληψίας με rapid test και γι’ αυτή τη σχολική χρονιά.

«Τα κρούσματα είναι εκατοντάδες και σίγουρα λαμβάνονται κάποια μέτρα. Εμάς όμως μας ενδιαφέρει οπωσδήποτε το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας να αποστείλει εγκύκλιο έγκαιρα με ξεκάθαρες οδηγίες, για το πώς θα χειρίζονται οι διευθύνσεις και οι εκπαιδευτικοί, οποιοδήποτε ζήτημα σε σχέση με την πανδημία. Το θέμα αυτό σχετίζεται και με τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές θα εισέρχονται στα σχολεία. Αυτό που ζητούμε εμείς ξεκάθαρα είναι την χρησιμοποίηση των κινητών μονάδων, για να ελέγχονται οι μαθητές, όπως εφαρμοζόταν και την προηγούμενη σχολική χρονιά».

Η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, αναφερόμενη στην πανδημία, τόνισε πως θα εφαρμόζονται και φέτος τα υγειονομικά πρωτόκολλα, δεδομένου της κατάστασης, ωστόσο εξέφρασε την άποψη ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν την ανάγκη αυτά τα υγειονομικά πρωτόκολλα να αναθεωρηθούν.

«Ο λόγος είναι για να μπορέσουν να ανταποκριθούν επαρκώς στην επιδημιολογική εικόνα της νέας σχολικής χρονιάς. Η όποια αναθεώρηση θα πρέπει να γίνει έγκαιρα, για να συνδράμει στην ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς».

Παράλληλα, το σήριαλ με τα μονά θρανία ακόμη συνεχίζεται. Παρά το γεγονός ότι η απόφαση για να τοποθετηθούν μονά θρανία σε όλα τα σχολεία, όλων των βαθμίδων, πάρθηκε το 2020 και είχε ανακοινωθεί ότι μέχρι το Δεκέμβριο του 2020 θα είχαν τοποθετηθεί σε όλα τα σχολεία μονά θρανία, ένα μήνα και κάτι πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ακόμη το Υπουργείο τρέχει να προλάβει. Μάλιστα, όπως ανακοινώθηκε στις εκπαιδευτικές οργανώσεις, τόσο από τον υπουργό όσο και από τον πρόεδρο των σχολικών εφοριών, μέχρι το τέλος Αυγούστου αναμένεται να τοποθετηθούν μονά θρανία σε όλα τα σχολεία, εκτός της Λεμεσού.

Κάτι που προκάλεσε την έντονη αντίδραση της ΟΕΛΜΕΚ. «Εκφράζουμε με έντονο τρόπο τη διαμαρτυρία μας για αυτό. Μας ενημέρωσαν ότι στη Λεμεσό θα τοποθετηθούν τέλη Οκτωβρίου ή Νοεμβρίου. Για ποιο λόγο να μην τοποθετηθούν μονά θρανία και στη Λεμεσό, από τη στιγμή που εδώ και ένα ολόκληρο χρόνο, λήφθηκε η απόφαση για τοποθέτηση των μονών θρανίων σε όλες τις αίθουσες διδασκαλίας και αυτό θα γινόταν μέχρι το Δεκέμβριο του 2020. Είναι θετική εξέλιξη που θα τοποθετηθούν σε όλες τις επαρχίες μονά θρανία, είναι όμως αρνητικό που δεν θα τοποθετηθούν και στη Λεμεσό. Αυτό που ζητούμε είναι ότι θα πρέπει να βρεθεί τρόπος να επισπευσθούν οι διαδικασίες για να τοποθετηθούν και στην Λεμεσό μονά θρανία μέχρι τις 31 Αυγούστου του 2021».

Η καθυστέρηση της τοποθέτησης των μονών θρανίων έχει προκαλέσει την αντίδραση και των δασκάλων, με την πρόεδρο της ΠΟΕΔ να τονίζει πως η εμπειρία του περασμένου χρόνου θα πρέπει να αποτελέσει την βάση, για να μην παρατηρηθούν λάθη και παραλήψεις και αυτή τη χρονιά. «Τα μονά θρανία θα έπρεπε να ήταν ήδη τοποθετημένα στα σχολεία, από την προηγούμενη σχολική χρονιά. Είδαμε ότι με τα θρανία της Λεμεσού, υπάρχει καθυστέρηση ως προς αυτό».

Παγκύπριες Εξετάσεις και Εξετάσεις τετραμήνου

Στο μεταξύ, το Υπουργείο Παιδείας έχει αφήσει ανοιχτό το μεγαλύτερο μέτωπο, όσον αφορά στην Μέση Εκπαίδευση, αφού ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει σε πόσες εξετάσεις αναμένεται να υποβληθούν οι μαθητές. Με βάση την υφιστάμενη νομοθεσία, οι εξετάσεις τετραμήνων επεκτείνονται και στην Γ’ Λυκείου, με αποτέλεσμα οι τελειόφοιτοι μαθητές των Λυκείων και των Τεχνικών Σχολών να καλούνται να παρακαθίσουν σε τρεις εξετάσεις. Ωστόσο, καθηγητές και γονείς έχουν ήδη αποστείλει επιστολή στον υπουργό, ζητώντας την αναστολή των ενιαίων εξετάσεων και την εφαρμογή των Παγκύπριων Εξετάσεων ως έχουν, μόνο γι’ αυτή τη χρονιά.

«Περιμένουμε να δούμε πώς θα ενεργήσει ο υπουργός Παιδείας, σχετικά με την κοινή ανακοίνωση μας, μαζί με την Συνομοσπονδία Γονέων για την αναστολή των ενιαίων απολυτήριων εξετάσεων για τη Γ’ Λυκείου και μόνο την ερχόμενη σχολική χρονιά. Θεωρούμε ότι οι τρεις εξετάσεις είναι υπερβολικές και είναι γι’ αυτό το σκοπό που ζητούμε αναστολή και να καθίσουμε όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς για να βρούμε τον πιο σωστό τρόπο αξιολόγησης των μαθητών μας, που να ικανοποιεί και το απολυτήριο και τους σκοπούς πρόσβασης στα πανεπιστήμια».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας