Προετοιμάζονται για το back to school-Τα δεδομένα που θα ισχύουν από τη Δευτέρα

Σε τροχιά back to school έχουν μπει μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί, αφού από τις 10 Μαΐου τα μαθήματα θα γίνονται με φυσική παρουσία στα σχολεία. Όλα αυτά, τη στιγμή που θα τεθούν σε ισχύ τα νέα μέτρα και θα πρέπει όλοι οι πολίτες, άνω των 12, να κατέχουν coronapass, ώστε να κυκλοφορούν ελεύθερα.

Γυμνάσια και Δημοτικά θα επιστρέψουν στην κανονικότητά τους και θα συνεχίσουν τα μαθήματά τους, από εκεί που έμειναν πριν το κλείσιμο των σχολείων, λόγω των διακοπών του Πάσχα, ενώ τα Λύκεια θα ξεκινήσουν τις επαναλήψεις, αφού θα είναι μία μεταβατική περίοδος, ενόψει των επερχόμενων εξετάσεων, τόσο των Παγκύπριων, όσο και των τετραμήνων.

Οι μαθητές των Γυμνασίων και των Λυκείων, όπως και πριν το lockdown που επιβλήθηκε για δύο εβδομάδες, είναι υποχρεωμένοι να προσκομίσουν αρνητικό rapid test, ώστε να τους επιτραπεί η είσοδος στα σχολεία, ενώ πρέπει να φέρουν και μάσκα. Όπως ανέφερε σε σχετική ανακοίνωση που απέστειλε στα σχολεία το Υπουργείο Παιδείας, οι μαθητές μπορούν να υποβληθούν σε τεστ, που διευκρινίζεται ότι γίνεται με λήψη ρινικού επιχρίσματος, είτε δωρεάν στα σημεία δειγματοληψίας που λειτουργούν σε όλες τις επαρχίες είτε σε εγκεκριμένο ιδιωτικό κλινικό εργαστήριο, με δικά τους έξοδα.

Την ίδια ώρα, το Υπουργείο Παιδείας έχει απευθύνει σύσταση στους γονείς της Δημοτικής Εκπαίδευσης και συγκεκριμένα σε όσους τα παιδιά τους φοιτούν στις τρεις τελευταίες (Δ', Ε' και Στ') όπως τα παιδιά τους προχωρήσουν σε διενέργεια τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου (ρινική δειγματοληψία) πριν την επαναλειτουργία των σχολείων.

Υπό το βλέμμα των ειδικών τα σχολεία

Στο μεταξύ, τα σχολεία έχουν μπει εδώ και καιρό υπό την επιτήρηση και το άγρυπνο βλέμμα των ειδικών, ώστε σε περιπτώσεις που παρατηρηθούν αυξημένα κρούσματα, εντός σχολικών μονάδων να βρίσκονται σε θέση να λάβουν δραστικά μέτρα, τα οποία από τη μία θα ανακόψουν την διασπορά του ιού και από την άλλη θα επιτρέψουν στα υπόλοιπα σχολεία να συνεχίζουν απρόσκοπτα τη λειτουργία τους.

Στο τραπέζι έχει τεθεί, εδώ και αρκετό καιρό, μία πρόταση του Υπουργείου Παιδείας, για σύσταση ειδικής επιτροπής, η οποία θα έχει στόχο να μελετά την κατάσταση στα σχολεία και να αποφασίζει ποια πρέπει να κλείσουν, αφού θα βρίσκονται στο «κόκκινο» και ποια πρέπει να συνεχίζουν κανονικά τη λειτουργία τους. Η δημιουργία της εν λόγω επιτροπής αποτελεί μία ιδέα του Υπουργείου Παιδείας και έχει υποβληθεί στην τεχνοκρατική επιτροπή, στην οποία συμμετέχει και το Υπουργείο Υγείας, αλλά και επιστήμονες της Συμβουλευτικής Επιστημονικής Επιτροπής.

Το Υπουργείο Παιδείας, ουσιαστικά, ζητά τη δημιουργία της εν λόγω επιτροπής, στην οποία θα συμμετέχουν γιατροί, ώστε να υπάρχει μία επιστημονική άποψη πριν την λήψη οποιωνδήποτε επιδημιολογικών αποφάσεων για τα σχολεία.

Παράλληλα, το Υπουργείο Παιδείας έχει ρίξει πλέον όλο το βάρος του στην ολοκλήρωση των υγειονομικών πρωτοκόλλων για τις επερχόμενες εξετάσεις, ώστε να βρεθεί εκείνη η φόρμουλα που θα επιτρέπει σε όλους τους μαθητές να εξεταστούν, αλλά να μην τεθεί σε κίνδυνο η υγεία τους. Η σκέψη που υπήρχε στο τραπέζι και φαίνεται να κλείδωσε, είναι η δημιουργία ειδικών εξεταστικών κέντρων, τόσο για τις Παγκύπριες, όσο και για τις εξετάσεις τετραμήνων, στα οποία θα προσέρχονται τα παιδιά που νοσούν με κορωνοϊό, κατά τη διάρκεια των εξετάσεων και θα παρακάθονται σε εξετάσεις, αφού δεν πρέπει να έρχονται σε επαφή με τους υπόλοιπους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Την ίδια ώρα, θα λειτουργούν και ειδικά εξεταστικά κέντρα, στα οποία θα προσέρχονται οι μαθητές που θα θεωρούνται στενές επαφές, αφού δεν πρέπει να έρθουν σε επαφή με τα κρούσματα, αλλά ούτε και με τους υπόλοιπους μαθητές.

Το Υπουργείο Παιδείας και το Υπουργείο Υγείας, σε περίπτωση που η πρόταση προχωρήσει, καλούνται να βρουν την φόρμουλα, ώστε να είναι επιτυχής αυτή η προσπάθεια, καθώς θα πρέπει να δοθούν διευθετήσεις στους μαθητές, που θα βρίσκονται σε καραντίνα και να μην παραβιάζονται τα διατάγματα.

Μάλιστα, λίγες ημέρες πριν την επιστροφή των μαθητών στα θρανία, το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να βάλει ένα τέλος στην αγωνία των μαθητών των Γυμνασίων και την ίδια ώρα να κλείσει ένα τεράστιο κεφάλαιο. Η αξιολόγηση των μαθητών δεν θα γίνει με τελικές εξετάσεις, ενώ η σχολική χρονιά έχει πάρει παράταση μέχρι τις 16 Ιουνίου.

Σε σχετική εγκύκλιο που απέστειλε στα σχολεία, το Υπουργείο υπέδειξε πως οι μαθητές/μαθήτριες Α’ και Β’ τάξης προάγονται στις επόμενες τάξεις χωρίς να παρακαθίσουν σε γραπτές προαγωγικές εξετάσεις ή ανεξετάσεις, ενώ οι μαθητές/μαθήτριες της Γ’ τάξης απολύονται χωρίς γραπτές απολυτήριες εξετάσεις ή ανεξετάσεις.

Σε σχέση με τις απουσίες των μαθητών/μαθητριών, ισχύουν όσα περιλαμβάνονται στους Κανονισμούς Λειτουργίας Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης. Σημειώνεται ότι με βάση το άρθρο 18 (17) των Κανονισμών, στις περιπτώσεις μαθητών/μαθητριών με μη πλήρη φοίτηση, ο Καθηγητικός Σύλλογος έχει τη διακριτική εξουσία σε ειδικές, δεόντως αιτιολογημένες περιπτώσεις μαθητών/μαθητριών, που παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα υγείας, συμπεριλαμβανομένης και της ψυχικής υγείας, να αποφασίζει διαφορετικά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Στους 30 βαθμούς η θερμοκρασία-Παραμένει η σκόνη στην ατμόσφαιρα
Αναμένουν να δουν στην πράξη την εργοδότηση αλλοδαπών οι επιχειρήσεις-«Μύθος» για φθηνή λύση
Ένα βήμα πριν το «record» στα σχολεία υψηλού κινδύνου-Σε επαγρύπνηση οι φρουροί για τις λαμπρατζιές
Εγκρίθηκε από τη Βουλή σχέδιο ψηφίσματος για δικαίωμα στο καθαρό περιβάλλον
Πράσινο Βουλής για νέες κατηγορίες δανείων από τον Κεντρικό Φορέα Ισότιμης Κατανομής Βαρών
Εγκρίθηκαν τροποποιητικοί νόμοι για ρυθμίσεις στην καταβολή διαφόρων επιδομάτων
Ψηφίστηκε πρόταση νόμου για δημοσίευση έκθεσης ελέγχων αγοράς από Υπ. Ενέργειας
Πέρασαν από την Ολομέλεια οι νέοι κανονισμοί των Δημοτικών-Ικανοποίηση ΥΠΑΝ, όσα αλλάζουν
Πράσινο Βουλής για χρονική παράταση χρηματοδότησης ελλειμμάτων ΟΚΥπΥ
Θλίψη Υφ. Πολιτισμού για τον θάνατο του Πέτρου Στυλιανού