Η διαρροή έβγαλε... απωθημένα για τετράμηνα και φανέρωσε κόντρες κακά κρυμμένες

Στο επίκεντρο της προσοχής βρέθηκε για ακόμη μία φορά το Υπουργείο Παιδείας, μετά και το σάλο που προκλήθηκε με τη διαρροή των θεμάτων του εξεταστικού δοκιμίου της Γ’ Λυκείου, για το μάθημα των Νέων Ελληνικών, με τις διαστάσεις που εξέλαβε η υπόθεση να είναι αρκετά μεγάλες, τόσο κοινωνικές, όσο και πολιτικές. Και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι όλοι βγήκαν να κατακρίνουν τη διαρροή και να κρίνουν το Υπουργείο Παιδείας και το θεσμό των εξετάσεων, στέλνοντας, με αυτό τον τρόπο, το μήνυμα ότι περίμεναν στην γωνία και με το πρώτο λάθος βγήκαν μπροστά για να δακτυλοδείξουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Νέα εξέταση Ν. Ελληνικών μόνο για τους 257 απόντες-Οι αποφάσεις του Υπ. Παιδείας

Οι κινήσεις του Υπουργείου Παιδείας, μετά τις πρώτες πληροφορίες που έλαβε για τη διαρροή των θεμάτων, προκάλεσαν διάφορες αντιδράσεις, με κάποιους να δηλώνουν ότι έπρεπε αμέσως να δώσει οδηγίες, ώστε να διαπιστωθεί αν ευσταθούσαν οι αναφορές ή αν ήταν ράδιο αρβύλα, ενώ άλλοι εξέφρασαν την άποψη ότι η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου έπρεπε να δώσει την οδηγία να πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις με το εφεδρικό γραπτό, που ήδη είχαν στην κατοχή τους τα σχολεία, όπως προνοεί και η νομοθεσία. Από πλευράς του, το Υπουργείο διαμηνύει ότι έλαβε αμέσως δράση, όταν πληροφορήθηκε για το συγκεκριμένο ζήτημα, ζητώντας από τα σχολεία να ανακαλέσει τα γραπτά, αφού επιβεβαιώθηκαν οι καταγγελίες για διαρροή.

Η πράξη της διαρροής δεν μπορεί να βαραίνει ούτε το Υπουργείο Παιδείας, ούτε και το σχολείο στο οποίο εργάζεται η συγκεκριμένη καθηγήτρια, αλλά μόνο την ίδια την εκπαιδευτικό, που αποφάσισε να στείλει μήνυμα για τα θέματα, μία και πλέον ώρα πριν οι μαθητές καθίσουν στα θρανία για να εξεταστούν. Η συγκεκριμένη κίνηση μόνο ένα αποτέλεσμα μπορούσε να έχει: να πεταχτούν στα σκουπίδια οι προσπάθειες όλων των μαθητών που είχαν προετοιμαστεί για να εξεταστούν στα δύσκολα θέματα του πρώτου δοκιμίου, που αχρηστεύτηκε με τη διαρροή και να εξεταστούν σε ένα δεύτερο γραπτό, με πιο χαμηλό επίπεδο δυσκολίας, όμως με τα επίπεδα άγχους τους στον ουρανό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Πρόταση για ακύρωση των εξετάσεων Ν. Ελληνικών μετά το σάλο-Είδε Πρόδρομο ο ΠτΔ

Οι ευθύνες για το Υπουργείο Παιδείας προκύπτουν από τις κινήσεις του, όταν ξέσπασε ο σάλος. Τα ερωτήματα είναι καίρια: Γιατί χρησιμοποίησε το γραπτό, για το οποίο υπήρχαν οι πληροφορίες για διαρροή; Γιατί δεν ελέγχθηκε κεντρικά από το Υπουργείο το γραπτό και να διαπιστωθεί ότι υπάρχει πρόβλημα; Γιατί δεν δόθηκε από την αρχή η οδηγία για χρήση του εφεδρικού δοκιμίου, ώστε να αποφευχθεί οποιαδήποτε αναστάτωση; Γιατί δεν ανέστειλε την εξέταση και να τη διορίσει άλλη μέρα;

Όλα αυτά απασχολούν τους μαθητές, τους γονείς, τους καθηγητές, αλλά και όλη την κοινή γνώμη, που παρακολουθεί τη συγκεκριμένη υπόθεση. Όμως, οι απαντήσεις δεν θα έρθουν, δεδομένου ότι πλέον η υπόθεση έχει πάρει μία άλλη οδό, αυτή της Νομικής Υπηρεσίας. Από την άλλη, θα μπορούσε να πει κανείς ότι αναστάτωση θα επικρατούσε είτε υπήρχε καθυστέρηση στην έναρξη των εξετάσεων, είτε προχωρούσε με την διεξαγωγή της εξέτασης, με το εφεδρικό δοκίμιο.

Πάντως, μέσα από την εν λόγω περίπτωση, αλλά και τον τρόπο διαχείρισής της, διαφάνηκε ότι υπάρχει μία άτυπη «κόντρα» ανάμεσα στους εμπλεκομένους, με τη μία πλευρά να αρνείται να ακούσει τις συστάσεις από τους συνεργάτες της και την άλλη να βάλλει αδιακρίτως. Ουσιαστικά, οι κινήσεις του Υπουργείου Παιδείας θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν σπασμωδικές, αφού έτρεχε εκ των υστέρων να επιλύσει ένα πρόβλημα που θα μπορούσε να λυθεί εκ των προτέρων. Αν και η επιμονή του να πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις, την καθορισμένη ημερομηνία, μπορεί να κατανοηθεί ως ένα βαθμό, η αναστάτωση και ο σάλος θα μπορούσαν να αποφευχθούν, αν δινόταν άμεσα η εντολή να ξεκινήσουν με άλλο γραπτό ή λίγο αργότερα.  

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Τρέχει να καλύψει τις... τρύπες ο Προδρόμου μετά τη διαρροή-Εντείνονται οι φωνές

Η συγκεκριμένη περίπτωση έδωσε σε όλους την ευκαιρία, να βγουν μπροστά και να εκφέρουν την δική τους άποψη για το θέμα. Άλλοι επανέλαβαν τις θέσεις που έλεγαν εδώ και καιρό (σ.σ. μαθητές και καθηγητές), άλλοι επέμεναν σε θέσεις που είχαν καταλήξει το τελευταίο διάστημα (σ.σ. γονείς, για κατάργηση) και άλλοι τοποθετήθηκαν για πρώτη φορά επί του θέματος. Όμως, όλοι είχαν ως στόχο το θεσμό και όχι την πράξη που επέφερε αυτό το αποτέλεσμα.

Όσοι είχαν από καιρό βάλει στο μάτι το θεσμό, εκμεταλλεύτηκαν το πρόσφορο έδαφος και επιτέθηκαν στον θεσμό, αλλά και το Υπουργείο Παιδείας, βγάζοντας προς τα έξω τις σκέψεις τους γύρω από τη συγκεκριμένη μεταρρύθμιση. Η χρονική συγκυρία, εξάλλου, τους έδωσε ακόμη ένα πάτημα για να εξαπολύσουν τα πυρά τους, αλλά και να στοχεύσουν σε συγκεκριμένο κοινό, δεδομένου ότι σε λιγότερο από τρεις εβδομάδες, ο κόσμος θα σπεύσει στις κάλπες, για να εκλέξει το νέο Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

Η πράξη ανευθυνότητας μίας καθηγήτριας, που είχε αυτές όλες τις αλυσιδωτές αντιδράσεις, προκάλεσε ένα σημαντικό πλήγμα στο κύρος του θεσμού των εξετάσεων τετραμήνων. Ενός θεσμού που τα προηγούμενα χρόνια, εφαρμόστηκε ομαλά και κέρδισε τις εντυπώσεις και αυτό φαίνεται και από τις τοποθετήσεις των μαθητών που πήραν το πρωτείο στις περσινές Παγκύπριες Εξετάσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δειτε Επισης

Υψηλές οι τιμές για το πασχαλινό τραπέζι, αλλά στα περσινά επίπεδα-Πόσα στοιχίζει το φαγοπότι για οκτώ άτομα
Στις 2000 χιλιάδες οι οικογένειες που χρειάζονται στήριξη ενόψει Πάσχα-«Μας λένε δεν έχουν γάλα και ψωμί»
Δρ. Οδυσσέως: Η επανάσταση των Ψηφιακών Διδύμων, η σημασία τους και η φιλοξενία του 1ου Συμποσίου στην Κύπρο
Χρυσό Βραβείο Προστάτη του Περιβάλλοντος πήρε η ΑΗΚ
Αύξηση ορίου de minimis χορηγήσεων στη γεωργία ζήτησε η Μ. Παναγιώτου στην ΕΕ
Ομάδα Πρωτοβουλίας ζητά ονοματοδοσία δρόμου στη Λάρνακα εις μνήμη Δώρου Χριστοδουλίδη
Μόνιμα μέτρα κατά της ακρίβειας ζητά η ΕΚΥΣΥ
Η διακήρυξη της ΣΕΚ ενόψει της Πρωτομαγιάς-Μισθοί, ασφάλεια και αξιοπρέπεια στο επίκεντρο
Στις κοινές προκλήσεις των MED9 στη γεωργία αναφέρθηκε η Υπουργός Γεωργίας
Αναθεωρημένη Μελέτη Χωροθέτησης για υδατοκαλλιεργητές σε Μονή-Βασιλικό ζητά η ΕΥ