Έρευνα ΥΠΑΝ για το περιστατικό με τον ξυλοδαρμό του 13χρονου-«Υπομονή» για συνοδούς

Θα διερευνηθεί το χθεσινό περιστατικό σε σχολείο, είπε ο Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Πρόδρομος Προδρόμου, ερωτηθείς για τον σχολικό εκφοβισμό και συγκεκριμένα για το περιστατικό μεταξύ ανήλικων μαθητών, καθώς και ποια είναι τα βήματα, οι στόχοι, έτσι ώστε να μηδενιστούν αυτά τα περιστατικά στα σχολεία.

«Ναι, υπάρχουν περιστατικά και εκφοβισμού και μακάρι να ήταν μόνο εκφοβισμού. Υπάρχουν και περιστατικά βίαιης συμπεριφοράς. Αντιμετωπίζονται επί τόπου, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους και αυτό που λέτε, όπως και άλλα περιστατικά που σημειώθηκαν και την προηγούμενη σχολική χρονιά, αμέσως με τον ενδεδειγμένο τρόπο. Το θέμα είναι ότι προσπαθούμε να κάνουμε μια αποτελεσματικότερη παρέμβαση και σε επίπεδο πρόληψης», πρόσθεσε.

Όπως ανέφερε, ειδικά για τον εκφοβισμό, για το μπούλινγκ, γίνονται και επιμορφωτικά σεμινάρια.

«Ήδη έγινε ένα την περασμένη χρονιά σε εκατοντάδες εκπαιδευτικούς. Για να είναι καλύτερα προετοιμασμένοι, να ξέρουν πώς θα αντιμετωπίσουν αυτά τα φαινόμενα και πώς θα βοηθούν και όσα παιδιά δυστυχώς καταλήγουν να είναι θύματα τέτοιων ανεπίτρεπτων συμπεριφορών», σημείωσε.

Ο κ. Προδρόμου ανέφερε ότι ο σχεδιασμός είναι ότι από τούδε και στο εξής, θα οργανώσουμε τους υπεύθυνους τμήματος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Εξοργιστικό βίντεο από Γυμνάσιο-Μαθητές χτυπούν 13χρονο και το διασκεδάζουν

«Ως γνωστό, σε κάθε τάξη, σε όλη την Κύπρο είτε σε Μέση Εκπαίδευση μέχρι τώρα είτε από τώρα και στα Δημοτικά, ορίζονται υπεύθυνοι τμήματος, που είναι οι αισθητήρες του σχολείου και του Υπουργείου μέσα στον μαθητικό πληθυσμό και που είναι οι πρώτοι άνθρωποι, οι οποίοι έχουν την απόλυτη όσο γίνεται γνώση της ζωής, της τάξης και των όποιων κινδύνων ή παρατυπιών. Οι υπεύθυνοι τμήματος, λοιπόν, θα επιμορφώνονται αναλόγως, θα εξοικειωθούν με τεχνικές και με προσεγγίσεις, με εργαλεία, τα οποία θα τους επιτρέψουν και να συντείνουν, να βοηθήσουν στην πρόληψη και την αποτροπή αλλά και να αντιμετωπίσουν κάποια κρούσματα που δυστυχώς πάντα μπορεί να υπάρχουν», συμπλήρωσε.

Σχολικοί Συνοδοί

Απαντώντας σε ερώτηση ότι σύμφωνα με πληροφορίες ένα από τα παιδιά που ενεπλάκησαν στο χθεσινό περιστατικό θα έπρεπε να είναι υπό την επίβλεψη σχολικού συνοδού και αν η έλλειψη συνοδών απασχολεί το Υπουργείο, ο κ. Προδρόμου είπε ότι «για να μιλήσουμε για έλλειψη σχολικών συνοδών θα πρέπει πρώτα να οριστούν οι σχολικοί συνοδοί».

«Αυτή τη στιγμή γίνεται αυτή η διαδικασία. Τα σχολεία έχουν ξεκινήσει πριν μερικές μέρες. Καταγράφονται οι ανάγκες. Έχουμε πει ότι με βάση τα δεδομένα που έχουμε υπόψιν, το Υπουργείο Παιδείας θα δώσει τους/τις σχολικούς συνοδούς που θα χρειαστούν», σημείωσε.

Ο κ. Προδρόμου είπε, παράλληλα, ότι «το συγκεκριμένο περιστατικό, που λέτε, δεν είμαι βέβαιος αυτή τη στιγμή, ούτε είμαι βέβαιος ότι δεν υπήρχε σχολικός συνοδός, ούτε γνωρίζω εάν υπήρχε κάποια ευθύνη».

«Θα διερευνηθεί πολύ συγκεκριμένα. Θα δούμε τι συμβαίνει. Αλλά η μεγαλύτερη εικόνα είναι -και το έχω ξαναπεί- να κάνουν υπομονή οι ενδιαφερόμενοι γονείς. Θα χρειαστεί κάποιος χρόνος. Ήδη έχουμε επισημάνει ότι το σύστημα που υπάρχει, με τις επαρχιακές επιτροπές, όπως προβλέπει η νομοθεσία, καταλήγει σε χρονοτριβή, σε καθυστερήσεις. Δε το θέλουμε. Είναι κάτι που έχουμε ξεκινήσει για να το αλλάξουμε. Διότι όταν έγιναν αυτές οι δομές πριν 5, 8, 10 χρόνια, ο μαθητικός πληθυσμός της ειδικής εκπαίδευσης ήταν ένα πολύ μικρό μέρος από τις περίπου 12.000 που έχουμε σήμερα», πρόσθεσε.

Όπως ανέφερε, «δεν έχει αυξηθεί κατ΄ ανάγκη η συχνότητα, έχει αυξηθεί σίγουρα η δυνατότητα μας να εντοπίζουμε αυτά τα παιδιά, καθώς και η ευαισθησία για τις ανάγκες των παιδιών... Αφού λοιπόν αυτό είναι γεγονός και πολύ καλά είμαστε όλοι περισσότερο ευαίσθητοι, είναι καιρός να αναθεωρήσουμε προς το καλύτερο και κάποιες διαδικασίες, όπως είναι η πρόταση που έχει εγκριθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο για να συσταθεί ένα Κέντρο Αξιολόγησης της Ειδικής Εκπαίδευσης, όπου εκεί ένας από τους στόχους θα είναι να διεκπεραιώνονται ταχύτερα οι αιτήσεις, οι περιπτώσεις που θα πρέπει να ληφθούν αποφάσεις και να μην έχουμε αυτή την εικόνα να ξεκινά η σχολική χρονιά για να περιμένουμε ακόμα να ικανοποιηθούν οι ανάγκες», συμπλήρωσε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ξέσπασε η μητέρα του 13χρονου-«Συνεχίζεται το bullying και σήμερα στο σχολείο»

Επισκέφτηκε σχολεία ΔΡΑΣΕ ο Προδρόμου

Σχολεία ΔΡΑ.Σ.Ε. και συγκεκριμένα το Δημοτικό Σχολείου Αγίου Αντωνίου και το Γυμνάσιο Παλουριώτισσσας, επισκέφτηκε την Πέμπτη, ο Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Πρόδρομος Προδρόμου.

Σε δηλώσεις του μετά το πέρας της επίσκεψης, ο κ. Προδρόμου είπε ότι επισκέφτηκε σήμερα σχολεία ΔΡΑ.Σ.Ε., τα οποία εντάσσονται στο πρόγραμμα Ενισχυμένης Κοινωνικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας. «Είναι σχολεία, τα οποία κατά προτεραιότητα εντάσσονται σε περιοχές όπου θέλουμε να δώσουμε μεγαλύτερη προσοχή και σημασία για την εξασφάλιση της κοινωνικής συνοχής», επεσήμανε.

Όπως είπε, είναι σχολεία, τα οποία υποδέχονται σε μεγαλύτερο βαθμό παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία «και θέλουμε εδώ να ενισχύσουμε και την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, όμως ο κυριότερος στόχος των προγραμμάτων αυτών κοινωνικής συνοχής, των προγραμμάτων ΔΡΑ.Σ.Ε., είναι για περιορίσουμε τις πιθανότητες κοινωνικού αποκλεισμού ή διακοπής της φοίτησης και να στηρίξουμε τα παιδιά με ευάλωτο περιβάλλον, να μπορέσουν να φοιτήσουν και να επωφεληθούν από το σχολείο».

Στα σχολεία ΔΡΑ.Σ.Ε., συνέχισε ο κ. Προδρόμου, υπάρχουν ιδιαίτερα προγράμματα και για την πρόληψη και αντιμετώπιση ανεπιθύμητων παραβατικών συμπεριφορών.

«Όπως επίσης σε αυτά τα σχολεία έχουμε ενισχυμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες και ενίσχυση και ψυχολογική υποστήριξη των σχολείων αυτών. Η Κυβέρνηση αυτή είχε ξεκινήσει από 42 σχολεία ΔΡΑ.Σ.Ε. το 2015 -2016. Φέτος, έχουμε φτάσει σε αριθμό πέραν των 200 σχολείων, 208 σχολεία κατ΄ ακρίβεια είναι σχολεία ΔΡΑ.Σ.Ε., με μια σημαντική οικονομική επένδυση την οποία όμως δεν υπολογίζουμε όταν σκεφτούμε το όφελος που έχουμε σε όρους ανθρώπινους, για τα παιδιά, για τους εκπαιδευτικούς και εδώ θα πω ότι έχουμε υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικό προσωπικό», σημείωσε.

Ο κ. Προδρόμου είπε ότι «έχουμε καλούς καθηγητές και καθηγήτριες, δασκάλους και δασκάλες, καλές Διευθύνσεις στα σχολεία».

«Θα πρέπει όλοι να συνεργαστούμε, να τους στηρίξουμε και το Υπουργείο θα κάνει ό,τι μπορεί για να στηρίξει ακόμα περισσότερο τα σχολεία και τα παιδιά που φοιτούν στα σχολεία ΔΡΑ.Σ.Ε. Τα σχολεία ΔΡΑ.Σ.Ε. είναι μια πρόσθετη στήριξη. Είναι, όπως το έχω πει προηγουμένως, μέρος του κοινωνικού ρόλου του Υπουργείου Παιδείας για να ενισχύσουμε την κοινωνική συνοχή, να περιορίσουμε τους κινδύνους περιθωριοποίησης αλλά και να εντάξουμε, να δώσουμε την ευκαιρία στα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία να εξοικειωθούν, να μάθουν την ελληνική γλώσσα και να μπορέσουν να ενταχθούν και στην εκπαίδευση, για να επωφεληθούν από όλες τις ευκαιρίες που δικαιούνται, αλλά και στην κοινωνία γενικότερα», πρόσθεσε.

Αναλφαβητισμός

Σε ερώτηση ότι σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν στη Βουλή, το 13% των μαθητών που εισέρχεται από τη Δημοτική στη Μέση Εκπαίδευση είναι σχεδόν αναλφάβητοι και όσον αφορά τα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία αν υπάρχει κάποιος αριθμός, πώς εξελίσσεται η πορεία στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι τον κίνδυνο αναλφαβητισμού τον μετρούν τακτικά με τεστ αναλφαβητισμού από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

«Διαχρονικά υπάρχει ένα ποσοστό, ένας κίνδυνος αναλφαβητισμού θα έλεγα μεταξύ του 10% και του 15%. Ειδικά πέρσι τα αποτελέσματα ήταν καλύτερα. Ήταν μικρότερο το ποσοστό. Όμως είναι κάτι το οποίο λαμβάνουμε υπόψιν, στο σχεδιασμό της κρίσιμης μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και βεβαίως εκεί θα πρέπει τα σχολεία, τα οποία υποδέχονται τα παιδιά αυτά που γνωρίζουν ποια είναι αυτά τα παιδιά να πάρουν τα μέτρα τα οποία έχουν τη δυνατότητα να πάρουν για την ενίσχυση», συμπλήρωσε.

Όπως είπε ο κ. Προδρόμου, διαθέτουν πάρα πολλά μέσα για την ενισχυτική διδασκαλία σε όλα τα σχολεία.

«Άρα λοιπόν, θα πρέπει στοχευμένα πλέον να είμαστε αποτελεσματικότεροι. Το ίδιο θα έλεγα και για τα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία. Το Υπουργείο, η πολιτεία διαθέτουμε εδώ και χρόνια τους πόρους. Ήδη έχουμε διαπιστώσει ότι ένα σημαντικό ποσοστό παιδιών, ολοκληρώνει το πρόγραμμα της ελληνομάθειας, που είναι διετούς διάρκειας, χωρίς να έχουν φτάσει στο Δημοτικό Σχολείο, τον βαθμό γνώσης της γλώσσας, που είναι απαραίτητος για να συνεχίσουν, να μπορούν να φοιτούν κανονικά», πρόσθεσε.

Για αυτό λοιπόν, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, «από φέτος με μια νέα προσέγγιση, αποκεντρωμένα σε όλα τα σχολεία θα πρέπει να διατηρούν ένα αρχείο, ένα μητρώο, όχι για τους αριθμούς, αλλά για να έχουμε όλα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, να διαφοροποιήσουμε τη στήριξη που θα δώσουμε εκεί που χρειάζεται περισσότερο να γίνει περισσότερο, για να βελτιώσουμε τα αποτελέσματα».

Ανέφερε, επιπρόσθετα, ότι ο στόχος είναι να έρχονται τα παιδιά από το Δημοτικό Σχολείο στο Γυμνάσιο γνωρίζοντας αρκετά ελληνικά για να φοιτήσουν και από το γυμνάσιο να προχωρούν μετά στο Λύκειο, έχοντας πλέον κατακτήσει την ελληνική γλώσσα.

Στα σχολεία αυτά, τα ΔΡΑ.Σ.Ε., είπε ο κ. Προδρόμου, «δίνουμε πάρα πολλά πρόσθετα μέσα και ήδη ακόμα και χθες, είχε πάρει μια απόφαση το Υπουργικό Συμβούλιο για να προσθέσουμε πρόσθετα από τις καταγεγραμμένες ανάγκες, 60 συμβάσεις εκπαιδευτικών, ειδικά για τα σχολεία ΔΡΑ.Σ.Ε.».

Σημείωσε ότι το πρόγραμμα πλέον ονομάζεται ΔΡΑ.Σ.Ε.+, γιατί έχει βελτιωθεί σε σχέση με την πρώτη περίοδο που εφαρμόστηκε «και ανταποκρινόμενοι σε αυτό το συν, θα δώσουμε τις επόμενες μέρες 60 επιπρόσθετους εκπαιδευτικούς στα σχολεία ΔΡΑ.Σ.Ε.».

«Παράλληλα, όμως θα φροντίσουμε όπως είναι και η απάντηση στο ερώτημα σας να γίνει πιο συγκροτημένη η εποπτεία του συστήματος ελληνομάθειας για τα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία, να έχουμε συνέχεια από τη μια βαθμίδα στην άλλη, από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και να γίνουμε πιο αποτελεσματικοί, στέλνοντας όμως και το μήνυμα, στην κοινότητα, στις οικογένειες των παιδιών αυτών ότι η γνώση της γλώσσας είναι αναγκαία, είναι απαραίτητη για τη φοίτηση στο σχολείο», συμπλήρωσε.

Ο κ. Προδρόμου ανέφερε, παράλληλα, ότι δεν μπορεί να ολοκληρωθεί η φοίτηση στο σχολείο και να έχουν τις ευκαιρίες που δικαιούνται να έχουν αυτά τα παιδιά στην Κύπρο, αν δεν εξοικειωθούν πολιτιστικά και αν δεν μάθουν τη γλώσσα για να μπορούν να παρακολουθήσουν. «Αυτό το μήνυμα θα το περάσουμε και στις οικογένειες και όπου είναι δυνατόν θα ενισχύσουμε και τις πρωτοβουλίες και για τους γονείς, εκεί όπου υπάρχει επιθυμία και πρέπει να υπάρχει επιθυμία για να μάθουν και εκείνοι ελληνικά», κατέληξε.

Πηγή: ΚΥΠΕ 

Δειτε Επισης

Συστηματικές αδυναμίες και παραλείψεις στη διαχείριση Natura εντοπίζει η Ελεγκτική Υπηρεσία
Καταζητούμενοι από την Interpol εντοπίστηκαν στα κατεχόμενα
Εγκαινιάστηκε ο αρχαιολογικός χώρος της Πύλης Πάφου στη Λευκωσία
Στην οικοδομική βιομηχανία τα περισσότερα εργατικά ατυχήματα
Θεώρησε πως θα έστελνε λανθασμένα μηνύματα στην κοινωνία το Εφετείο εάν ανέστελλε την ποινή του 82χρονου
Βήμα προς την ενίσχυση του κράτους δικαίου η σύσταση Φορέα Καταπολέμησης της Απάτης
Στο «ακροατήριο» το Προεδρικό για την αίτηση παύσης του Ελεγκτή-Ξεκαθαρίζει πως δεν θα εμπλακεί
Πάσχει η διαχείριση των Κοινοτήτων-Σαθρά φαινόμενα εντοπίζει η Ελεγκτική Υπηρεσία
Ανακοινώθηκαν τα μέλη της Πολιτικής Ομάδας Κυπριακού-Στις 8 Μαΐου η συνάντηση Προέδρου με Ολγκίν
Πέντε υποτροφίες σε Κύπριους για σπουδές ανακοίνωσε η Πρεσβεία Μαρόκου