«Για πρώτη φορά η κοινωνία δεν καταλογίζει στο θύμα “Τα ήθελες, καλά να πάθεις”»

 

Η Ελένη Ράντου, μία από τις πιο επιτυχημένες πρωταγωνίστριες του θεάτρου και της τηλεόρασης, γυρνά τον χρόνο πίσω, στην εποχή των πρώτων ονείρων και της ανεμελιάς, την ερχόμενη Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου (στις 23.00) στην εκπομπή «Προσωπικά» της ΕΡΤ1 με την Έλενα Κατρίτση.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Όλα τα νέα των celebrities με ένα κλικ στο Celebrity News Cyprus

Η δημοφιλής ηθοποιός κάνει μια στάση στο Χαϊδάρι όπου μεγάλωσε και θυμάται τότε που ξεκινούσε αξημέρωτα, να πάει με το λεωφορείο στα μαθήματα που παρακολουθούσε στη Γαλλική Φιλολογία και στη συνέχεια στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου.

Μιλά για την περιοχή που γεννήθηκε και την αίσθηση που υπήρχε όταν ξεκινούσε. «Tο ταβάνι ήταν πολύ συγκεκριμένο για κάποιον που προερχόταν από μια εργατική συνοικία του Αιγάλεω city», λέει χαρακτηριστικά.

Πολλοί οι ρόλοι που έχει επωμιστεί τα τελευταία χρόνια. Πρωταγωνίστρια, συγγραφέας, θιασάρχης, παραγωγός, σύζυγος, μητέρα, κόρη. «Στη φάση που βρίσκομαι τώρα ως κόρη, είμαι μαμά… διότι η μητέρα μου χρειάζεται πλέον μια μαμά. Δεν ξέρω αν είναι από κεκτημένη ταχύτητα που ακούω το όνομά μου. Κάποιες φορές, μου τίθεται η ερώτηση ποια είμαι…».

Η Ελένη Ράντου αναφέρεται στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στο θέατρο, προκειμένου να βρει ηθοποιούς για τους ανδρικούς πρωταγωνιστικούς ρόλους στα έργα που ανεβάζει: «Κάποιοι προτιμούν να μη δουλεύουν με γυναίκες κι αυτό το βλέπω την τελευταία δεκαετία. Μαζεύονται πάρα πολλοί άνδρες και παίζουν έργα για να μας αποφεύγουν. Προφανώς αισθάνονται πιο άνετα μεταξύ τους. Παλιά, ο χώρος του θεάτρου ήταν γυναικοκρατούμενος, ενώ σήμερα είναι νομίζω ανδροκρατούμενος.

Έτσι κι αλλιώς σε οποιονδήποτε τομέα, η εξουσία φοράει πάντα παντελόνια. Ανδρικά παντελόνια. Και η κατάχρηση της εξουσίας κι αυτή φοράει ανδρικά παντελόνια. Γιατί αναγκαστικά πρέπει να έχεις εξουσία για να κάνεις κατάχρηση».

Για τα περιστατικά κακοποίησης που καταγγέλλονται τον τελευταίο καιρό στον καλλιτεχνικό χώρο, τονίζει: «Για πρώτη φορά, ακούγοντας τέτοια περιστατικά, η κοινωνία αντέδρασε χωρίς να ενοχοποιήσει το θύμα. Δεν του το καταλογίζει: “Α! τα ήθελες κι εσύ, καλά να πάθεις”. Υπάρχει μεγαλύτερη ευαισθησία στο σοκ που παθαίνει το θύμα. Ίσως κι αυτός είναι ένας λόγος “γιατί τώρα”».

Η αγαπημένη ηθοποιός αναφέρεται ακόμα στη γνωριμία και τη σχέση της με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου: «Όταν βρέθηκα δίπλα στον Βασίλη, εγώ μόλις ξεκινούσα και έπρεπε να σταθώ στο ύψος μιας πολύ μεγάλης ιστορίας. Υπήρχε κι ένα περιβάλλον γυναικών, οι οποίες ήταν έξαλλες μαζί μου. Τι είχα ακούσει! Επειδή φορούσα μίνι, ήμουν φτηνιάρα, ελαφριά, έλεγαν ότι θα τον εκμεταλλευτώ…».

«Νομίζω ότι δεν με έχει αγαπήσει άνθρωπος, περισσότερο από τον Βασίλη, γιατί με έχει αποδεχθεί, ακριβώς όπως είμαι. Δεν έχει προσπαθήσει να με αλλάξει, με σεβάστηκε, με εκτίμησε πάρα πολύ, με ένα διακριτικό τρόπο, χωρίς να το δείχνει ούτε στον εαυτό του, ούτε σε εμένα! Συνήθως το μαντεύω. Επιμείναμε σε αυτή τη σχέση, την προστατεύσαμε και την κρατήσαμε. Είναι ένας κύκλος ζωής που μου φέρνει γαλήνη».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δειτε Επισης

Πέτρος Ξεκούκης: «Έζησα από θαύμα. Ξύπνησα όταν είδα έναν ρασοφόρο να με τραβάει από το αυτοκίνητο…»
Γιώργος Αμούτζας – Τάνια Μπρεάζου: Η έμμεση παραδοχή της σχέσης τους στην κάμερα
Γιώργος Αρμένης: «Με κορόιδευαν επειδή δεν είχα πατέρα, με πληγώνει αυτό ακόμα & τώρα που είμαι 80 χρόνων»
Μάνος Γαβράς: «Όταν ήμουν στο εξωτερικό κοιμόμουν στο αυτοκίνητο και έκανα μπάνιο στο γυμναστήριο»
Πάνος Σταθακόπουλος: «Σκοτώθηκε ο ξάδερφος μου & έπρεπε να πάω στο θέατρο και να χτυπιέμαι σε ένα φέρετρο»
Γιώργος Αγγελόπουλος: «Κάναμε τα πάντα από ιατρικής πλευράς & προσευχόμασταν για τη σωτηρία της μητέρας μας»
Η αποκάλυψη της Ιωάννας Τούνη για το πρόβλημα που την ταλαιπωρεί και πώς το κόλλησε
Στο Παρίσι o Κωνσταντίνος Βασάλος με τη φημολογούμενη σύντροφό του, Μαρία Παπαγεωργίου
Δημόσια στροφή 180 μοιρών αποφάσισε να κάνει ο Κώστας Αρζόγλου για τον σκηνοθέτη Κώστα Κωστόπουλο
Νίκος Πολυδερόπουλος: «Nιώθω ότι είναι παντού ο αδερφός μου, όπου τον ζητήσω, έρχεται»