powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Απαντά στην επιμονή των συνδικαλιστών για μέτρα η Μιχαηλίδου-«Παράνομο να μην εφαρμοστεί η νομοθεσία»

Απάντησε στην επιμονή των συνδικαλιστικών οργανώσεων για λήψη μέτρων, αφού δεν ικανοποιήθηκαν με τις πρόνοιες της νομοθεσίας για το σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου, όπως αυτές πέρασαν από την Ολομέλεια της Βουλής, με τη συντριπτική πλειοψηφία των κομμάτων να τάσσονται υπέρ, η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, η οποία επεσήμανε πως θα είναι παράνομο να μην εφαρμοστεί. Την ίδια ώρα, για ακόμη μία φορά, έστειλε μήνυμα συνεργασίας προς όλους, δεδομένου ότι τα χρονοδιαγράμματα είναι στενά και θα πρέπει να γίνουν βήματα μπροστά για το καλό των παιδιών και του δημόσιου σχολείου.

Η υπουργός Παιδείας, μιλώντας στο Sigma, αρχικά εξέφρασε την ικανοποίησή της για την ψήφιση του νομοσχεδίου από την Ολομέλεια της Βουλής. Όπως ανέφερε «ήταν μία ψήφιση που την περιμέναμε, θέλαμε να πιστεύουμε ότι με την υπεύθυνη στάση των βουλευτών μας θα είχαμε αυτό το αποτέλεσμα και το είχαμε. Είμαστε ικανοποιημένοι, αρχίζουμε αμέσως την υλοποίηση. Είναι ένα σχέδιο που φέρει 50 χρόνια πιο κοντά στην σύγχρονη εκπαίδευση το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Μετά από 50 χρόνια έχουμε ένα πλαίσιο στήριξης του δημόσιου σχολείου, ενδυνάμωσης, βελτίωσης της ποιότητας για τους εκπαιδευτικούς μας και κυρίως για τα παιδιά μας».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Η μεγαλύτερη μεταρρύθμιση στον τομέα της παιδείας το σχέδιο αξιολόγησης-Εν μέσω απειλών για κλιμάκωση η εφαρμογή

Αναφορικά με την επιμονή των συνδικαλιστικών οργανώσεων για λήψη μέτρων, αφού διαπιστώθηκε πως καμία πλευρά δεν πείστηκε από τα επιχειρήματά τους για να ικανοποιήσουν πλήρως τα αιτήματά τους, η κα. Μιχαηλίδου επεσήμανε πως «το σχόλιο το δικό μας είναι ξεκάθαρο. Ακολουθήθηκαν εδώ και δεκαπέντε μήνες όλες οι δημοκρατικές διαδικασίες, διάλογος με το Υπουργείο, μέχρι το χρονοδιάγραμμα που είχαμε μέχρι το Μάιο που υποβάλαμε το σχέδιο στη Βουλή. Στη συνέχεια και να ευχαριστήσω τους βουλευτές της Επιτροπής Παιδείας, ανέλαβαν μία μεγάλη προσπάθεια συζήτησης με όλους μας, άκουσαν τα επιχειρήματα από όλους και τελικά αποφάσισαν. Το να μην περνούν κάποια από τα επιχειρήματα και από τις θέσεις μας, δεν μπορεί να είναι απόρριψη του τελικού προϊόντος. Ούτε οι θέσεις του Υπουργείου υιοθετήθηκαν, όπως και σε άλλα νομοσχέδια. Παρ’ όλα αυτά υπερβαίνουμε τις όποιες διαφωνίες και προχωρούμε παρακάτω, να δούμε το δάσος και όχι το δέντρο».

Συνεχίζοντας, η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι «με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις αυτό που καταλαβαίνουμε είναι η θέση του διευθυντή που είναι το 15%. Αν αυτό είναι αρκετό για να προκαλούμε ένταση, αυτό θα το κρίνει και ο κόσμος. Εμείς είμαστε εδώ, ανοιχτοί, αμέσως πιάνουμε δουλειά, επειδή η μεταβατική περίοδος από πέντε χρόνια έγινε τρία. Εμείς σύντομα πρέπει να ολοκληρώσουμε τις πρόνοιες και θέλουμε τους εκπαιδευτικούς κοντά μας. Θεσμοθετημένα τους θέλουμε κοντά μας. Είναι νομοθεσία πλέον».

Ερωτηθείσα για τη μεταβατική περίοδο και τι σημαίνει αυτό ακριβώς, η Αθηνά Μιχαηλίδου επεσήμανε ότι «έχει συγκεκριμένες δράσεις αυτή η τριετία. Πρέπει να ολοκληρώσουμε τα σχέδια υπηρεσίας για τον ανώτερο εκπαιδευτικό, τα κριτήρια που εμείς δώσαμε ως προκαταρτικά για να ολοκληρωθούν στην Επιτροπή Παρακολούθησης, με τους εκπαιδευτικούς. Σε δύο μήνες πρέπει να υποβληθούν στη Βουλή. Έχουμε σειρά θεμάτων για την επιμόρφωση, κάτι που για πρώτη φορά θεσμοθετείται στον τόπο μας, προηγουμένως ήταν εθελοντική. Αρχίζουμε με επιμορφώσεις και με την Επιτροπή Μεταξιολόγησης, που αξιολογεί βήμα προς βήμα την υλοποίηση και παρεμβαίνει αν χρειαστεί για να τροποποιήσει, να διορθώσει κλπ. Ο χρόνος της μεταβατικής περιόδου είναι χρησιμότατος και θέλουμε όλους κοντά για να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε την εφαρμογή της μεταρρύθμισης».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Έκλεισε τα αυτιά στις σειρήνες και τους εκβιασμούς η Βουλή-Ψήφισε το νέο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών

Η κα. Μιχαηλίδου ξεκαθάρισε ότι «γίνεται πιο δημοκρατικό και παιδαγωγικό το σχολείο, δεν θα είναι ο καθένας κρυμμένος στην τάξη του, δεν θα εξαρτόμαστε από τον ένα επιθεωρητή που θα πάει στο σχολείο. Θα υπάρξει καλύτερη συνεργασία με το διευθυντή στην καθημερινή αξιολόγηση, θα υπάρξει καλύτερη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών, μια συνεχής στήριξη και ενδυνάμωση ώστε να επιλύονται τα εκπαιδευτικά θέματα, που είναι αυτά που μας ενδιαφέρει. Να μαθαίνουν καλύτερα τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί το ίδιο. Βλέπουμε μία μετακίνηση που μόνο βελτιωτική μπορεί να είναι και δεν πρέπει να την απαξιώνουμε. Είναι μία σημαντική μεταρρύθμιση, χρειαζόμαστε μία ανάσα στο εκπαιδευτικό σύστημα που θα επιλύσει ζητήματα. Έχουμε πολλά προβλήματα, πρέπει να κάτσουμε με τους εκπαιδευτικούς μας να τα δούμε, όπως είναι η παραβατικότητα, η ειδική εκπαίδευση, ο κατάλογος».

Κληθείσα να σχολιάσει αναφορές της προέδρου της ΠΟΕΔ, Μύριας Βασιλείου, ότι μέτρα δεν είναι μόνο η απεργία, αλλά και η μη εφαρμογή μίας πολιτικής, η υπουργός Παιδείας ήταν ξεκάθαρη. «Αυτή τη στιγμή έχουμε μία νομοθεσία, θα είμαστε παράνομοι να μην εφαρμόσουμε κάτι. Είμαστε αισιόδοξοι για να επιλύσουμε προβλήματα, αυτό που ζητούν είναι η στήριξη του δημόσιου σχολείου και αυτό μπορεί να γίνει μέσα από τη συναίνεση. Αυτό γίνεται σε όλα τα δημοκρατικά κράτη. Το να συνεχίσουμε να απειλούμε και να αιωρείται η θέση ότι θα έχουμε μέτρα, που είναι δικαίωμα των εκπαιδευτικών, θα πρέπει να απαντήσουν ποιος είναι ο στόχος. Επιβεβαιώνεται πως δεν είναι θέμα διαλόγου, ήταν θέμα ικανοποίησης πλήρως των αιτημάτων μας; Ο καθένας υπεύθυνα να είναι εδώ, έχουμε μία νομοθεσία, δεν είναι πάντα τέλεια αυτά, να το δουλέψουμε μαζί».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Από αύριο περνάμε στην φάση της εφαρμογής»-Το μήνυμα Μιχαηλίδου για το νέο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών

Η έκκληση Μυλωνά

Χρειάζεται σε αυτή την κρίσιμη στιγμή των αλλαγών να επιδειχθεί πνεύμα αλληλεγγύης και συνεργασίας, είπε, σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ και ερωτηθείς για τον απόηχο της χθεσινής ψήφισης του νομοσχεδίου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, Παύλος Μυλωνάς.

Ύστερα από πολύμηνες συζητήσεις και πολύωρες συνεδριάσεις της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής καθώς και διαβουλεύσεις με τους εμπλεκόμενες εκπαιδευτικές οργανώσεις, κάποιες εξ αυτών σε υψηλούς τόνους και αντεγκλήσεις, η Ολομέλεια της Βουλής ενέκρινε τη Δευτέρα το νομοσχέδιο περί Δημόσιας Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας και τους κανονισμούς για αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικού έργου Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης. Το ν/σ εγκρίθηκε με 29 ψήφους υπέρ και 18 εναντίον και οι κανονισμοί με 29 ψήφους υπέρ και 17 εναντίον. 

Ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, στις δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ, είπε ότι «νομίζω ότι όλα πήγαν κατ΄ευχήν με την έννοια ότι κατέληξε κατά πλειοψηφία η Βουλή σε ένα αποτέλεσμα ιδιαίτερα σημαντικό».

«Υπερψηφιστήκαν και το νομοσχέδιο και οι κανονισμοί , κατά συνέπεια έχει πάρα πολύ δουλειά πλέον το Υπουργείο Παιδείας και οι εκπαιδευτικές οργανώσεις να κάνουν μέχρι τον Μάρτιο που είναι πρώτος σταθμός. Ακολουθούν και άλλοι σταθμοί βέβαια μέσα από μια διαδικασία διαβούλευσης. Εκείνο που αισθάνομαι είναι ικανοποίηση μετά από πολύ κόπο πολλών μελών της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής. Θέλω να πω ότι τούτο το κομμάτι της διαδικασίας μέχρι το 2028-2029, την πλήρη εφαρμογή δηλαδή, είναι μια ζωντανή διαδικασία, την οποία πρέπει να ακουμπήσουν οι εκπαιδευτικές οργανώσεις και το Υπουργείο Παιδείας», πρόσθεσε.

Σημείωσε ότι είναι μεγάλη η ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, γιατί έχει υποσχεθεί και είχε δεσμευτεί ότι θα κάνει πολλά πράγματα για να είναι λειτουργικό το σχέδιο αξιολόγησης, «και πιστεύω θα το κάνει».

Είναι σαφώς πολύ καλύτερο, συνέχισε ο κ. Μυλωνάς, «από αυτό που είχαμε και επιπλέον δίνει την ευκαιρία σε πάρα πολλούς εκπαιδευτικούς να έχουν κίνητρα και προσωπικά και συλλογικά κίνητρα και το πιο σημαντικό από όλα, πιστεύω, είναι ότι δίνει μια νέα πνοή σε μια διαδικασία η οποία ήταν στάσιμη, αναξιοκρατική και άδικη».

«Επομένως συνολικά αισθανόμαστε όλοι η Επιτροπή και εγώ προσωπικά ιδιαίτερα περήφανοι για τη δουλειά μας και το αποτέλεσμα και πιστεύω ότι με καλή διάθεση και χωρίς εγωισμούς και πείσματα, μπορούν και οι εκπαιδευτικές οργανώσεις, οι συνδικαλιστές δηλαδή να δώσουν μια βοήθεια σε αυτή τη διαδικασία και αν υπάρχουν προβλήματα με τη βοήθεια και του Υπουργείου Παιδείας θα τα διορθώσουν στην πορεία του χρόνου, όπως επίσης και πρέπει να δείξουν και προς την κοινωνία ένα πνεύμα συνεργασίας παρά αντιπαράθεσης. Αυτό πιστεύω πρέπει να γίνει», συμπλήρωσε.

Κληθείς να δώσει το δικό του μήνυμα προς το Υπουργείο Παιδείας αλλά και προς τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, ο κ. Μυλωνάς είπε: «Να μεγιστοποιήσουν τον βαθμό και την αίσθηση συνεργασίας που πρέπει σε όλες τις διαδικασίες που θα ακολουθήσουν μεταξύ τους και να προσφέρουν κάτι παραπάνω από αυτό που αναμένει η κοινωνία και η κοινωνία θα τους ανταμείψει πλουσιοπάροχα, με την εκτίμηση, το σεβασμό της και ιδιαίτερα την αγάπη της και νομίζω ότι την έχουν». 

«Όμως χρειάζεται σε αυτή την κρίσιμη στιγμή των αλλαγών να επιδείξουν αυτό το πνεύμα και της αλληλεγγύης μεταξύ τους και της συνεργασίας, διότι το τελικό αποτέλεσμα δεν θα έχει κανένα αντίχτυπο παρά μόνο στα παιδιά μας στις σχολικές μονάδες», κατέληξε.

Εμμένουν στις θέσεις τους οι οργανώσεις

Στο μεταξύ, οι συνδικαλιστικές οργανώσεις εμμένουν στις θέσεις τους. Όπως υποστήριξε στο κρατικό ραδιόφωνο ο αντιπρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Ανδρέας Μαυράτσας «είναι κοινά παραδεχτό πως το νέο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου το οποίο ενέκρινε η Βουλή, δεν είναι δίκαιο και αξιοκρατικό. Υπάρχουν κενά, ελλείψεις και ασάφειες και σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε εξαντλητικός διάλογος».

Ο κ. Μαυράτσας εξέφρασε την άποψη ότι «υπάρχουν κάποια ζητήματα τα οποία παραμένουν ανοικτά και θα συζητηθούν στην επιτροπή παρακολούθησης, αλλά και με την υπουργό Παιδείας». 

Ο κ. Μαυράτσας ανέφερε πως μέχρι την πλήρη εφαρμογή του νέου σχεδίου αξιολόγησης, υπάρχει χρόνος, και η ΟΕΛΜΕΚ θα συνεχίσει να διεκδικεί βελτιώσεις.

Από πλευράς της, η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου υποστήριξε πως «θα πρέπει να προστεθούν πάρα πολλά στοιχεία στο νέο σύστημα αξιολόγησης, ώστε αυτό να είναι εφαρμόσιμο. Η Οργάνωση δεν θεωρεί ότι το νέο σύστημα αξιολόγησης θα επιφέρει την αλλαγή και το επιθυμητό αποτέλεσμα».

Η κα. Βασιλείου ανέφερε ότι η ΠΟΕΔ θα μελετήσει το τελικό κείμενο και θα αποφασίσει πως θα το διαχειριστεί, ενώ οι αποφάσεις αναμένονται μετά τα Χριστούγεννα.

«Νέα εποχή για Παιδεία με ψήφιση σχεδίου αξιολόγησης»

Η Παγκύπρια Συνομοσπονδία Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων και Κηδεμόνων Δημόσιων και Κοινοτικών Νηπιαγωγείων θεωρεί ότι η Παιδεία εισέρχεται σε νέα εποχή μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ανοίγοντας τον δρόμο για ουσιαστικές αλλαγές στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου.

Σε σημερινή ανακοίνωσή της, αναφέρει ότι «έπειτα από πολύμηνες διαβουλεύσεις, η Πολιτεία προχωρά σε μια μεταρρύθμιση, με βασικό στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης που προσφέρεται στα παιδιά».

Η Παγκύπρια Συνομοσπονδία Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων και Κηδεμόνων Δημόσιων και Κοινοτικών Νηπιαγωγείων επισημαίνει ότι το μέχρι πρότινος σύστημα αξιολόγησης ήταν πεπαλαιωμένο και δεν ανταποκρινόταν στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες, καθιστώντας αναγκαίο τον εκσυγχρονισμό του.

Όπως τονίζει, κάθε αλλαγή συνοδεύεται από δυσκολίες και εύλογες ανησυχίες, ωστόσο, σημειώνει ότι «με σεβασμό και συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκομένων και με κοινό γνώμονα το συμφέρον των παιδιών, το νέο Σχέδιο Αξιολόγησης μπορεί να αποτελέσει καταλύτη για την ουσιαστική αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης».

Δηλώνει, ακόμα, ότι θα σταθεί δίπλα τόσο στο Υπουργείο Παιδείας, όσο και στους εκπαιδευτικούς, υπογραμμίζοντας ότι η επιτυχής εφαρμογή του Σχεδίου προϋποθέτει θετική στάση από πλευράς εκπαιδευτικών, αλλά και επαρκή οργάνωση, υποδομές, επιμόρφωση και συνεχή στήριξη από το Υπουργείο.

«Κοινός στόχος όλων παραμένει η παροχή ποιοτικής, σύγχρονης και δίκαιης εκπαίδευσης μέσα από το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου», προσθέτει.

Η Παγκύπρια Συνομοσπονδία καλεί την Πολιτεία και την εκπαιδευτική κοινότητα να εργαστούν με υπευθυνότητα και κοινό όραμα, ώστε η νέα αυτή αρχή να αποδώσει τα αποτελέσματα που αξίζουν στα παιδιά και στην κοινωνία.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Promotional Rep NewsFeed
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;