powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Η παιδεία έρμαιο των συνδικαλιστικών ορέξεων και η ανάγκη για επίδειξη υπεύθυνης στάσης από τα κόμματα

«Να διαμορφώσουμε ένα σύστημα σύγχρονο», αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της τοποθέτησης των βουλευτών στην Ολομέλεια, όπου συζητείται ο κρατικός προϋπολογισμός. Μία τοποθέτηση που έρχεται στον απόηχο του σάλου που έχει προκληθεί λόγω των απεργιακών μέτρων που έχουν εξαγγείλει οι συνδικαλιστικές οργανώσεις, διαμαρτυρώμενες για το νέο σχέδιο αξιολόγησης, παρά το γεγονός ότι δεν έχουν ενώπιον τους το τελικό κείμενο της νομοθεσίας, σε μία προσπάθεια να ασκήσουν πιέσεις, με τον πιο εκβιαστικό τρόπο προς τους βουλευτές, για να κάνουν ένα βήμα πίσω και να μην προχωρήσουν με τη μεταρρύθμιση.

Την ώρα που οι βουλευτές, από το βήμα της Βουλής, υπογραμμίζουν την ανάγκη για αλλαγή στο εκπαιδευτικό σύστημα, κάτι που έχει αναγνωρίσει και προωθεί και η πολιτική προϊστάμενη του Υπουργείου Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, οι συνδικαλιστικές οργανώσεις ΠΟΕΔ και ΟΕΛΜΕΚ εξήγγειλαν μέτρα, προκαλώντας εντάσεις, πέντε ημέρες πριν τη συζήτηση του νομοσχεδίου για το σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου και ουσιαστικά παραλύουν την κοινωνία, που καλείται για ακόμη μία φορά να προσαρμοστεί στα δικά τους δεδομένα. Κι αυτό επειδή δεν κατάφεραν να πείσουν ούτε το Υπουργείο Παιδείας, αλλά ούτε και τη Βουλή για τα επιχειρήματα που προβάλλουν και με τα οποία ζητούν να διαγραφούν κάποιες βασικές πρόνοιες του νομοσχεδίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Διαψεύδει τους συνδικαλιστές η Μιχαηλίδου για τα κριτήρια και βαρύτητες-«Η ευελιξία παρουσιάζεται ως ασάφεια»

Μάλιστα, οι συνδικαλιστές ενώ παρουσιάζονται αμετακίνητοι από τις θέσεις τους, την ώρα που το Υπουργείο Παιδείας έχει προβεί σε διάφορες αλλαγές στο νομοσχέδιο, βασιζόμενο στα αιτήματα που έθεσαν, ασκούν κριτική προς την πολιτική προϊστάμενη, επιρρίπτοντάς της ευθύνες ότι η ίδια θέτει κόκκινες γραμμές. Είναι οι ίδιοι που με ευκολία λαμβάνουν αποφάσεις για λήψη απεργιακών μέτρων, κλείνοντας νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, επειδή δεν ικανοποιήθηκαν όλα τα συνδικαλιστικά τους αιτήματα, αφού διαφάνηκε πως η Βουλή έκρινε πως οι πρόνοιες για τις οποίες στήνουν πόδι οι εκπαιδευτικοί, πρέπει να ενταχθούν στο νέο σχέδιο αξιολόγησης.

Το δικαίωμα στην απεργία είναι αναφαίρετο για τον κάθε εργαζόμενο, ωστόσο στην συγκεκριμένη περίπτωση παρουσιάζεται κάτι πρωτόγνωρο, αφού οι εργαζόμενοι απαιτούν όπως έχουν τον τελευταίο λόγο για τον τρόπο που θα τους αξιολογεί ο εργοδότης. Μάλιστα, θέλουν οι ίδιοι να βάλουν και τον τελευταίο τόνο στο νομοσχέδιο και να μαυρίσουν την τελευταία τελεία, για να εγκρίνουν το οποιοδήποτε νομοσχέδιο. Ή τουλάχιστον αυτό δείχνει η στάση που κρατούν τους τελευταίους μήνες, με τις τοποθετήσεις τους δημόσια να είναι αντιφατικές, αφού από τη μία ζητούν να μην συμμετέχει ο διευθυντής στην αριθμητική αξιολόγηση και από την άλλη κρίνουν ότι ο ρόλος του επιθεωρητή συμβούλου στην διαμορφωτική αξιολόγηση έχει προβλήματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Σε ρόλο εκβιαστή οι εκπαιδευτικοί, στα άκρα για το σχέδιο αξιολόγησης-Κλείνουν τα σχολεία για να ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους

Πάντως, τις τελευταίες εβδομάδες, που η Επιτροπή Παιδείας έκλεισε τα αυτιά της στις σειρήνες και προχώρησε με την κατ’ άρθρο συζήτηση του νομοσχεδίου, οι οργανώσεις για να θέσουν εμπόδια στις δημοκρατικές διαδικασίες, όχι μόνο προέβησαν σε απεργίες, αλλά βρήκαν ευκαιρία σε κάθε δημόσια τοποθέτησή τους να προβάλλουν και νέα αιτήματα και νέες διαφωνίες, φτάνοντας στο σημείο να προκαλούν σύγχυση στην κοινωνία. Αυτή τη στιγμή, φωνάζουν για κριτήρια, βαρύτητες και σχέδιο υπηρεσίας, αφήνοντας αιχμές κατά του Υπουργείου Παιδείας ότι δεν έχει ξεκαθαρίσει τη θέση του. Ωστόσο, αγνοούν το γεγονός ότι οι οργανώσεις συμφώνησαν με το Υπουργείο Παιδείας όπως αυτά κλειδώσουν στην Επιτροπή Παρακολούθησης, στην οποία θα συμμετέχουν και οι δύο πλευρές.

Πάντως, με βάση τον αρχικό σχεδιασμό της Επιτροπής Παιδείας, τις επόμενες ώρες αναμένεται να ολοκληρωθεί η κατάρτιση του τελικού κειμένου και θα αποσταλεί και στις οργανώσεις, αλλά και στο Υπουργείο Παιδείας για να το μελετήσουν. Η Επιτροπή Παιδείας, αφού μελέτησε όλα τα δεδομένα που έχει ενώπιον της, αποφάσισε όπως η βαρύτητα της αξιολόγησης του διευθυντή ανέρχεται στο 15% και το υπόλοιπο 85%, ενώ όσον αφορά στην κλίμακα της βαθμολογίας αποφασίστηκε όπως παραμείνει στο 40 και να μην πάει στο 100, όπως ήταν και η θέση του Υπουργείου Παιδείας.

Σημειώνεται πως οι συνδικαλιστές, σε μία ύστατη προσπάθεια να ασκήσουν ακόμη περισσότερες πιέσεις, είχαν συναντήσεις με κόμματα, παρά το γεγονός ότι οι συνεδρίες της Επιτροπής Παιδείας έχουν ολοκληρωθεί. Κι ενώ τα κόμματα έχουν ενώπιον τους τις θέσεις των συνδικαλιστών από τον περασμένο Νοέμβριο, αυτή η προσπάθεια λίγες ώρες πριν την κατάρτιση του τελικού κειμένου του νομοσχεδίου έχει ένα και μοναδικό στόχο, να προσπαθήσουν οι οργανώσεις να θέσουν περισσότερα εμπόδια. Αυτός είναι και ο λόγος που τα κόμματα πρέπει να αναλογιστούν καλά τις επόμενες κινήσεις τους, αφού είναι εκείνα που αποφάσισαν να προχωρήσουν τις συζητήσεις για να προωθηθεί η μεταρρύθμιση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Σφοδρή επίθεση γονιών σε ΟΕΛΜΕΚ-«Η αδυναμία να πείσει για τις θέσεις της, δεν πρέπει να οδηγεί σε μέτρα»

Αν τα κόμματα αποφασίσουν να κάνουν πίσω στέλνουν μήνυμα ότι οι συνδικαλιστικές οργανώσεις είναι εκείνες που λαμβάνουν πολιτικές αποφάσεις και μόνο με την συναίνεσή τους θα πρέπει να προωθούνται ριζοσπαστικές μεταρρυθμίσεις, που έχουν στόχο να καταρρίψουν κατεστημένα. Σε τέτοια περίπτωση, τα κόμματα που θα φέρουν βαρύτατες ευθύνες για τις ενδεχόμενες περιπέτειες στις οποίες θα εισέλθει η Κυπριακή Δημοκρατία, θα έχουν αποποιηθεί και του δικαιώματός τους να ασκούν κριτική σε εκείνους που δίνουν δικαιώματα και λόγο στους πολίτες μέσω εφαρμογών, ενώ δεν θα πρέπει να φωνάζουν και για αλλαγές στο δημόσιο σχολείο, δεδομένου ότι θα θυματοποιήσουν ακόμη μία γενιά παιδιών, με παραμονή σε ένα σύστημα που λειτουργεί με ρυθμίσεις του 1976.

Πέραν τούτου, τα κόμματα θα κληθούν να δώσουν απαντήσεις και στους φορολογούμενους πολίτες, που θα πρέπει να καλύψουν το πρόστιμο 60 εκατομμυρίων ευρώ, που θα επιβληθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση στην Κυπριακή Δημοκρατία, δεδομένου ότι η ψήφιση νέου σχεδίου αξιολόγησης εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού κόσμου έχει τεθεί ως ορόσημο από την Κυβέρνηση Αναστασιάδη. Κι αυτό είναι το μεγάλο διακύβευμα για τον Δημοκρατικό Συναγερμό, αφού στην περίπτωση που ταχθεί εναντίον της μεταρρύθμισης, τότε θα παρουσιαστεί ως ανακόλουθος των πολιτικών του δεσμεύσεων, κάτι που εν μέσω προεκλογικής περιόδου θα έχει αρνητικές συνέπιες για το κόμμα της Πινδάρου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Ο διευθυντής δεν μπορεί να αποκλειστεί εντελώς από την τελική αξιολόγηση… Έρχεται σε καθημερινή επαφή με τους εκπαιδευτικούς»

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Promotional Rep NewsFeed
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;