Στο ίδιο έργο θεατές, για ακόμη μία φορά, αφού οι συνδικαλιστικές οργανώσεις αποφάσισαν να λάβουν μέτρα, για το σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου, πριν να έχουν μάλιστα ενώπιον τους το τελικό κείμενο του νομοσχεδίου όπως αυτό θα προωθηθεί ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής, σε μία προσπάθεια να ασκήσουν πιέσεις, με εκβιαστικό τρόπο, προς τους βουλευτές για να ικανοποιήσουν τα συνδικαλιστικά τους αιτήματα.
Οι συζητήσεις για το νέο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών έχουν ολοκληρωθεί, με την Επιτροπή Παιδείας αυτή τη στιγμή, ουσιαστικά να καλείται να ετοιμάσει το τελικό κείμενο του νομοσχεδίου, το οποίο θα σταλεί σε Υπουργείο Παιδείας, συνδικαλιστικές οργανώσεις και Ολομέλεια της Βουλής για να καθοριστεί το μέλλον του. Κι ενώ οι δημοκρατικές διαδικασίες της Βουλής προνοούν αυτά, οι συνδικαλιστικές οργανώσεις αποφάσισαν να τορπιλίσουν την κατάσταση και να εξαγγείλουν μέτρα, καθώς δεν εισακούστηκαν ούτε από τους βουλευτές τα συνδικαλιστικά τους αιτήματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Τεντώνουν το σχοινί οι καθηγητές, προχωρούν με δίωρη στάση εργασίας-«Δεν πείθουν τα επιχειρήματά τους»
Αυτό σημαίνει ότι την ερχόμενη Πέμπτη, 18 Δεκεμβρίου, τα σχολεία της Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης, με εξαίρεση τις Τεχνικές Σχολές αφού η ΟΛΤΕΚ είναι και η μόνη οργάνωση που θέτει το συμφέρον του δημόσιου σχολείου πάνω από το δικό της, θα ανοίξουν στις 9:00 και όχι στις 7:30, αφού οι δάσκαλοι και οι καθηγητές αποφάσισαν να διαμαρτυρηθούν. Κι ενώ είναι αναφαίρετο δικαίωμα του κάθε εργαζόμενου να διαμαρτυρηθεί και να απεργεί, θα πρέπει οι δύο οργανώσεις να εξηγήσουν τους λόγους που απεργούν, δεδομένου ότι σε κάθε δημόσια τοποθέτηση υπάρχει και νέος λόγος διαμαρτυρίας.
Όπως έχει διαμορφωθεί το νομοσχέδιο, ο βασικός λόγος της διαφωνίας παραμένει ο ρόλος του διευθυντή, ένα σημείο που υπέδειξαν οι οργανώσεις και στους βουλευτές όταν τους κατέθεσαν τις απόψεις τους. Ένα σημείο που το Υπουργείο Παιδείας ξεκαθάρισε πως αν διαγραφεί, τότε θα αλλοιωθεί η φιλοσοφία και επιστημονικότητα του σχεδίου, κάτι που είχε αναγνωρίσει η Επιτροπή Παιδείας από την αρχή, δεδομένου ότι όχι μόνο κράτησε το διευθυντή, αλλά ως ασφαλιστική δικλείδα πρόσθεσε και τη διευθυντική ομάδα.
Το γεγονός ότι η Επιτροπή Παιδείας αποφάσισε να κρατήσει το διευθυντή στην αξιολόγηση υποδεικνύει πως τα επιχειρήματα των οργανώσεων δεν την έπεισαν για την ανάγκη για διαγραφή και όπως διαφάνηκε αυτός είναι και ο λόγος που ουσιαστικά οι συνδικαλιστικές οργανώσεις εκβιάζουν ολόκληρη την κοινωνία, ώστε να περάσει το δικό τους αίτημα. Πέραν τούτου, υπάρχουν και αντιφάσεις στις θέσεις τους, αφού από τη μία δεν επιθυμούν τη συμμετοχή του διευθυντή στην αξιολόγηση και από την άλλη δεν επιθυμούν τη συμμετοχή του επιθεωρητή συμβούλου στη διαμορφωτική, προβάλλοντας το επιχείρημα ότι ο διευθυντής και η ομάδα του αρκεί.
Σημειώνεται πως οι οργανώσεις είναι και αυτές που κατηγορούν το Υπουργείο Παιδείας για ασάφειες στις τοποθετήσεις του, παρά το γεγονός ότι ουκ ολίγες φορές η πολιτική του προϊστάμενη, Αθηνά Μιχαηλίδου, έδωσε διευκρινίσεις, ενώ έχουν ξεκαθαρίσει και κατά τη διάρκεια της κατ’ άρθρο συζήτησης. Το βασικότερο ζήτημα για το οποίο αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί είναι το γεγονός ότι δεν έχουν δοθεί από πλευράς Υπουργείου Παιδείας κριτήρια και βαρύτητες, κάτι που έχει συμφωνηθεί όπως αυτά ολοκληρωθούν μαζί με τις οργανώσεις, αφού ψηφιστεί η νομοθεσία. Πάντως, το Υπουργείο Παιδείας έχει προσχέδια, ωστόσο ακολουθώντας τα όσα είχαν συμφωνηθεί, επέλεξε να δώσει λόγο στις συνδικαλιστικές οργανώσεις.
Η απεργία των δασκάλων και των καθηγητών σημαίνει ότι κλείνουν νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια και οι γονείς εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών θα πρέπει να προσαρμόσουν τα προγράμματά τους, σε μία από τις πιο πιεστικές εποχές του χρόνου, για να ακολουθήσουν τις ετσιθελικές αποφάσεις των συνδικαλιστών. Και μάλιστα την ώρα που δεν έχουν χειροπιαστό κείμενο του νομοσχεδίου, που θα οδηγηθεί στην Ολομέλεια.
Πάντως, τα κόμματα πρέπει να μελετήσουν καλά τα δεδομένα ενώπιον τους. Από τη μία πλευρά, δύο συνδικαλιστικές οργανώσεις, που φοβούμενες την αλλαγή και την κατάρριψη κατεστημένων, δημιουργούν αλυσιδωτά προβλήματα στο εκπαιδευτικό σύστημα και την κοινωνία και από την άλλη ολόκληρη η κοινωνία, που έχει αντιληφθεί την ανάγκη για αλλαγή. Όλα αυτά την ώρα που η εναλλακτική είναι η παραμονή σε ένα απαρχαιωμένο, ισοπεδωτικό σύστημα του 1976 και η θυματοποίηση κι άλλης γενιάς παιδιών, που στην τελική είναι και εκείνοι που βιώνουν την ανεπάρκεια του ισχύοντος συστήματος αξιολόγησης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Έδωσε διευκρινίσεις για το τελικό κείμενο για το σχέδιο αξιολόγησης η ΥΠΑΝ-Απαντά στις οργανώσεις για τα μέτρα
Η απόφαση των κομμάτων, τόσο στην κατάρτιση του τελικού κειμένου, όσο και κατά τη διάρκεια της επίμαχης Ολομέλειας την ερχόμενη Δευτέρα, θα στείλει διάφορα μηνύματα στους πολίτες. Αυτό που διακυβεύεται για τους βουλευτές και τα κόμματα είναι κατά πόσο θέλουν να προβάλουν ότι στην ανάγκη για αλλαγή θέτουν τα συμφέροντα των πολλών πάνω από αυτά των λίγων ή στις πιέσεις υποκύπτουν και γίνονται έρμαια των συνδικαλιστών. Σημειώνεται πως το νέο σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικού και εκπαιδευτικού έργου είναι ανάγκη να ψηφιστεί, αφού η Κυβέρνηση Νίκου Αναστασιάδη, το 2022, το έθεσε ως ορόσημο στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Σε περίπτωση που εντός Δεκεμβρίου δεν ψηφιστεί και δεν ανακοινωθεί νέο σχέδιο αξιολόγησης, τότε η Ευρωπαϊκή Ένωση θα επιβάλει πρόστιμο 60 εκατομμυρίων ευρώ στην Κυπριακή Δημοκρατία, το οποίο θα πληρώσουν οι φορολογούμενοι πολίτες, που κατά συντριπτική πλειοψηφία δεν είναι εκπαιδευτικοί και είναι και εκείνοι που θα κληθούν να ψηφίσουν τον ερχόμενο Μάιο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Ο διευθυντής δεν μπορεί να αποκλειστεί εντελώς από την τελική αξιολόγηση… Έρχεται σε καθημερινή επαφή με τους εκπαιδευτικούς»











