powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Κλειδώνει το τελικό κείμενο του σχεδίου αξιολόγησης εκπαιδευτικού-Τα κεφάλαια που επαναξιολογεί η Επιτροπή Παιδείας

Το τελικό κείμενο του σχεδίου αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου κλειδώνει στην τελευταία συνεδρία της η Επιτροπή Παιδείας, ώστε το κείμενο να οδηγηθεί στην Ολομέλεια και να κριθεί από τα κόμματα, πριν τις διακοπές για τα Χριστούγεννα. Ουσιαστικά, την ερχόμενη εβδομάδα Επιτροπή Παιδείας και Υπουργείο αναμένεται να θέσουν επί τάπητος τα ανοιχτά κεφάλαια, στα οποία δεν υπήρξε κατάληξη, για να βρεθεί μία λύση που να ικανοποιεί όλους και να μην επηρεάζουν τη φιλοσοφία και επιστημονικότητα της πρότασης.

Η κατ’ άρθρο συζήτηση έχει ολοκληρωθεί, με το Υπουργείο Παιδείας και την Επιτροπή να έχουν καταλήξει σε σημαντικά θέματα, όπως για παράδειγμα η συμμετοχή του διευθυντή στην αξιολόγηση, το οποίο αποτελούσε ένα σημείο στο οποίο αντιδρούν οι εκπαιδευτικές οργανώσεις, δεδομένου ότι ζητούν να διαγραφεί, καθώς και στο γεγονός ότι η θέση του ανώτερου εκπαιδευτικού θα δημιουργηθεί, δεδομένου ότι έχει αναγνωριστεί η αξία της δημιουργίας της νέας θέσης. Στο μεταξύ, στη συνεδρία της Τετάρτης οι βουλευτές έθεσαν ενώπιον της υπουργού Παιδείας, Αθηνάς Μιχαηλίδου, η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά με φυσική παρουσία μετά την χειρουργική επέμβαση στην οποία υποβλήθηκε, τροπολογίες που αφορούν το ποσοστό της βαρύτητας της αξιολόγησης του διευθυντή, από 20% σε 15%, με το υπόλοιπο 85% να βρίσκεται στους επιθεωρητές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Κατέληξαν για το ρόλο του διευθυντή στην αξιολόγηση βουλευτές και ΥΠΑΝ-«Έλαβα απειλές και εκβιασμούς»

Την ίδια ώρα, η Επιτροπή Παιδείας και το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισαν όπως τη διαμορφωτική αξιολόγηση συμμετέχει πέραν από το διευθυντή και η διευθυντική ομάδα σε κάθε σχολείο, που είναι ο εκάστοτε Βοηθός Διευθυντής ή Βοηθός Διευθυντής Α’. Με αυτό τον τρόπο, οι αρμόδιοι θέλουν να δώσουν ένα ακόμη εργαλείο στους εκπαιδευτικούς, καθώς θεωρείται μία επιπρόσθετη ασφαλιστική δικλείδα για την μετάβαση στο νέο σύστημα.

Σημειώνεται πως την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να τεθούν επί τάπητος και να κλειδώσουν σημαντικές λεπτομέρειες του κειμένου, όπως είναι το θέμα της κλίμακας της αξιολόγησης, καθώς κατά τη συνεδρία της Τετάρτης, οι βουλευτές εξέφρασαν την άποψη ότι πρέπει να παραμείνει στο 40. Μία πρόταση στην οποία αντέδρασε το Υπουργείο Παιδείας και παρά το γεγονός ότι η πλειοψηφία της Επιτροπής κλίνει προς το 40 και θεωρείται ότι έχει κλειδώσει, αυτό θα γίνει στην επόμενη συνεδρία, όπως διαμηνύεται από πλευράς Βουλής.

Πάντως, αυτό που επιδιώκει η Βουλή είναι να τεθούν όσο το δυνατό περισσότερες ασφαλιστικές δικλίδες, ώστε το κείμενο που θα παρουσιαστεί στην Ολομέλεια της Βουλής περί τα μέσα Δεκεμβρίου, να αφορά ένα σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου, που να βασίζεται στην πρόταση του Υπουργείου Παιδείας και δεν θα θέτει σε κίνδυνο την επιστημονικότητά του. Αυτός είναι και ο λόγος που έχει τεθεί προς συζήτηση και η αλλαγή στην μεταβατική περίοδο και από την πενταετία μειωθεί στην τριετία, ωστόσο όπως και το θέμα της κλίμακας, αυτό θα απασχολήσει τους βουλευτές την ερχόμενη εβδομάδα.

Σημειώνεται πως οι αλλαγές που έχουν προωθήσει οι βουλευτές χαρακτηρίζονται εποικοδομητικές, καθώς παραμένουν οι βασικές πρόνοιες του νομοσχεδίου, ωστόσο καλύπτουν επιμέρους ζητήματα. Πάντως, η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, στις δηλώσεις της επεσήμανε πως «έγνοια μας είναι να διατηρηθεί η βασική φιλοσοφία του σχεδίου μας, να καταλήξουμε στην Ολομέλεια και να υπερψηφιστεί ένα σχέδιο για το οποίο να είμαστε όλοι περήφανοι, χωρίς σοβαρές εκπτώσεις που να επηρεάζουν και την επιστημονικότητα, αλλά και τη λειτουργικότητα του σχεδίου».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Ο διευθυντής δεν μπορεί να αποκλειστεί εντελώς από την τελική αξιολόγηση… Έρχεται σε καθημερινή επαφή με τους εκπαιδευτικούς»

Υπεύθυνη στάση της πλειοψηφίας των βουλευτών

Στο μεταξύ, από τις συζητήσεις που πραγματοποιήθηκαν για την κατ’ άρθρο συζήτηση, ώστε να καταλήξουν Βουλή και Υπουργείο Παιδείας σε ένα κείμενο που να ικανοποιεί και τις δύο πλευρές, διαπιστώθηκε πως η πλειοψηφία των βουλευτών έχει διατηρήσει μία υπεύθυνη στάση, καθώς αντιλήφθηκε την ανάγκη για αλλαγή, σε ένα σύστημα που εφαρμόζεται από το 1976 και δημιουργεί στρεβλώσεις στο εκπαιδευτικό σύστημα στην ολότητά του.

Ουσιαστικά, τόσο από τις συζητήσεις ενώπιον της Επιτροπής, όσο και από τις δημόσιες τοποθετήσεις διαπιστώθηκε πως μία πολιτική δύναμη εξακολουθεί να εναντιώνεται στο νομοσχέδιο και την αλλαγή που προωθείται και μάλιστα συνεχίζει να μηδενίζει όλες τις προσπάθειες που έχουν γίνει τον τελευταίο χρόνο.

Η στάση του κάθε κόμματος θα διαφανεί στην Ολομέλεια, με τις δηλώσεις που έχουν γίνει να δίνουν μία πρώτη εικόνα. Σημειώνεται πως το νέο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών πρέπει να ψηφιστεί και να ανακοινωθεί εντός Δεκεμβρίου, καθώς σε αντίθετη περίπτωση η Κύπρος βρίσκεται αντιμέτωπη με πρόστιμο ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ, που θα κληθούν να πληρώσουν οι φορολογούμενοι πολίτες, ανάμεσά τους και οι εκπαιδευτικοί αλλά και εκείνοι που θα προσέλθουν στις κάλπες τον ερχόμενο Μάιο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ξεκάθαρο το ΥΠΑΝ, δεν διαγράφεται η θέση για ανώτερο εκπαιδευτικό-«Είναι επιβράβευση του καλού για να μείνει στις τάξεις»

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;