powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Αγγίζει το ρόλο του διευθυντή στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών η Επ. Παιδείας-Στην τελική ευθεία οι συζητήσεις για το σχέδιο

Στην τελική ευθεία έχουν μπει οι συζητήσεις, όσον αφορά στο σχέδιο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου, με την Επιτροπή Παιδείας να αγγίζει ένα ακόμη σημαντικό ζήτημα, το οποίο προκαλεί και διαφωνίες ανάμεσα στις δύο πλευρές και δεν είναι άλλο από το ρόλο του διευθυντή. Ουσιαστικά, οι βουλευτές θα θέσουν ενώπιον της υπουργού Παιδείας, Αθηνάς Μιχαηλίδου, τις απόψεις των οργανώσεων, αλλά και τις δικές τους ανησυχίες, ώστε να βρεθεί η κοινή συνισταμένη, δεδομένου ότι υπάρχουν κάποιες πρόνοιες που προκαλούν προβληματισμό.

Το θέμα της συμμετοχής του διευθυντή στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ήταν ένα από τα βασικά σημεία διαφωνιών του Υπουργείου Παιδείας με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις, καθώς από τη μία το Υπουργείο τονίζει ότι πρόκειται για μία εκ των βασικότερων προνοιών της μεταρρύθμισης και η αφαίρεσή της θα άλλαζε τη φιλοσοφία και από την άλλη οι εκπαιδευτικές οργανώσεις ζητούν την αφαίρεσή τους, αφού θεωρούν ότι ο διευθυντής μίας μονάδας δεν πρέπει να αξιολογεί τους υφιστάμενούς του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Ο διευθυντής δεν μπορεί να αποκλειστεί εντελώς από την τελική αξιολόγηση… Έρχεται σε καθημερινή επαφή με τους εκπαιδευτικούς»

Πάντως, η υπουργός Παιδείας, σε πρόσφατη συνέντευξή της στον REPORTER, ερωτηθείσα για το ρόλο του διευθυντή στην αξιολόγηση, ανέφερε πως «πρέπει να είμαστε απολύτως ειλικρινείς και ξεκάθαροι. Δεν υπάρχει σύγχρονος οργανισμός, δημόσιος ή ιδιωτικός, στον οποίο ο άμεσα προϊστάμενος να μη συμμετέχει ουσιαστικά στην αξιολόγηση των υφισταμένων του. Ο ρόλος του διευθυντή είναι σημαντικός κυρίως στη διαμορφωτική  (συνεχή) αξιολόγηση στο σχολείο. Δεν μπορεί, όμως, να αποκλειστεί εντελώς από την τελική (αριθμητική) αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Είναι σημαντικό να έχουμε δυνατή σχολική ηγεσία, με ρόλο και λόγο, αν θέλουμε βελτίωση. Ο διευθυντής κάθε σχολικής μονάδας είναι το άτομο, το οποίο έρχεται σε καθημερινή επαφή με τους εκπαιδευτικούς, τους καθοδηγεί και τους συμβουλεύει, συντονίζει και ελέγχει την εργασία τους».

Οι βουλευτές της Επιτροπής Παιδείας, τις προηγούμενες ημέρες, είχαν συνάντηση με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις, ώστε να καταγράψουν τις θέσεις τους, σε μία προσπάθεια να τις θέσουν ενώπιον της υπουργού Παιδείας και των συνεργατών της, για να καταλήξουν σε κοινή γραμμή, σε θέματα που ακόμη παραμένουν ανοιχτά όσον αφορά στη μεταρρύθμιση. Ένα από αυτά ήταν το ζήτημα της δημιουργίας ανώτερου εκπαιδευτικού, κάτι που διαπιστώθηκε ότι χαιρετίζουν οι πλείστοι βουλευτές, ωστόσο ζητήθηκε να ξεκαθαριστούν τα καθήκοντά τους, αφού δεν είχαν ενταχθεί στο νομοσχέδιο.

Το ζήτημα του ρόλου του διευθυντή αναμένεται να τεθεί προς συζήτηση στην εν λόγω συνεδρία, αφού οι βουλευτές έχουν ήδη λάβει τις θέσεις των οργανώσεων επ’ αυτού, ενώ και οι ίδιοι έχουν διαμορφώσει δικές τους εισηγήσεις και αυτό αναμένεται να θέσουν ενώπιον της υπουργού. Ένα σημείο που προβληματίζει είναι η περίοδος της πενταετίας, που τέθηκε ως ασφαλιστική δικλείδα από πλευράς Υπουργείου Παιδείας, μετά και τις έντονες αντιδράσεις των εκπαιδευτικών οργανώσεων. Πάντως, το Υπουργείο παρουσιάζεται ευέλικτο να συζητήσει αλλαγές, όσον αφορά στο θέμα της πενταετίας, ένα περιθώριο που μπορεί να μειωθεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Αισιόδοξος για κατάληξη στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών ο Μυλωνάς-Συνεχίζει τις επαφές με ΥΠΑΝ και οργανώσεις η Επ. Παιδείας

Πάντως, το θέμα της συμμετοχής του διευθυντή αποτελεί ένα άλυτο γρίφο για τους εμπλεκόμενους, που πρέπει να βρουν τη χρυσή τομή, για να ικανοποιήσουν και τις δύο πλευρές και να προωθηθεί κάτι που βασίζεται στη φιλοσοφία και την επιστημονικότητα της πρότασης που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας.

Σημειώνεται πως οι συζητήσεις για το σχέδιο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου βρίσκονται στην τελική φάση, δεδομένου ότι ολοκληρώνονται είτε σε αυτή τη συνεδρία, είτε σε έκτακτη που θα ακολουθήσει εντός των επόμενων ημερών. Κι αυτό επειδή το νομοσχέδιο πρέπει να προωθηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής για ψήφιση πριν το τέλος του χρόνου, αφού λόγω του γεγονός ότι έχει ενταχθεί ως ορόσημο στο Σχέδιο Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης, πρέπει να ψηφιστεί και να ανακοινωθεί νέο σχέδιο εντός Δεκεμβρίου. Σε αντίθετη περίπτωση, η Κύπρος βρίσκεται αντιμέτωπη με πρόστιμο ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ, που θα κληθούν να πληρώσουν οι φορολογούμενοι πολίτες, ανάμεσά τους και οι εκπαιδευτικοί αλλά και εκείνοι που θα προσέλθουν στις κάλπες τον ερχόμενο Μάιο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ξεκάθαρο το ΥΠΑΝ, δεν διαγράφεται η θέση για ανώτερο εκπαιδευτικό-«Είναι επιβράβευση του καλού για να μείνει στις τάξεις»

;