powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Έντονη η Μιχαηλίδου για τη στάση των εκπαιδευτικών-«Η κοινωνία δεν μπορεί να ανεχτεί άλλο τέτοιες ετσιθελικές συμπεριφορές»

Για ετσιθελικές συμπεριφορές από πλευράς των συνδικαλιστικών, αλλά και για ένα σύστημα που βολεύει πολλούς, έκανε λόγο η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, σχολιάζοντας την απεργία των εκπαιδευτικών οργανώσεων, με φόντο το νομοσχέδιο για το σύστημα αξιολόγησης που προωθείται από την Κυβέρνηση και βρίσκει απέναντι δάσκαλους και καθηγητές. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Η ώρα της κρίσης για το σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών-Ανοίγουν τα χαρτιά τους οι βουλευτές εν μέσω απεργιακών μέτρων

Μιλώντας στο Πρωτοσέλιδο, η κ. Μιχαηλίδου ανέφερε αρχικά ότι «εκεί που συμφωνούμε, να δώσουμε ευελιξία. Προτείνουμε ένα σύστημα σύγχρονο, ευέλικτο, επιστημονικά σωστό και παιδαγωγικά σωστό, το οποίο είμαστε απόλυτα βέβαιοι ότι είναι εφαρμόσιμο αλλιώς δεν θα το προτείναμε κιόλας. Έχει χρονοδιάγραμμα, έχει συγκεκριμένες δράσεις, ρόλους, ευθύνες χρόνο με χρόνο και ειδικά στη μεταβατική περίοδο. Για να μας καταλαβαίνει και ο κόσμος, δεν αποφασίζουμε και διατάζουμε, δηλαδή, αύριο αλλάζει το σύστημα αξιολόγησης. Δώσαμε πενταετία. Αυτό εκλαμβάνεται και αναφέρεται σήμερα ως ασάφεια και ως αδυναμία». 

Όπως είπε, «προτείνουμε όλα τα κριτήρια για τη αξιολόγηση όλων βοηθών διευθυντών, διευθυντών, εκπαιδευτικών, επιθεωρητών, τα προτείνουμε δεν τα έχουμε προαποφασίσει γιατί είχαμε συζητήσεις με τις οργανώσεις εδώ και ένα χρόνο ώστε όλα αυτά να είναι στους όρους εντολής της επιτροπής παρακολούθησης, στην οποία συμμετέχουν και ήθελαν να συμμετέχουν οι ίδιοι. Σήμερα παρουσιάζεται ως αδυναμία αυτό. Όταν εμείς ζητήσαμε, σαφέστατα, να μπούνε όλες οι πρόνοιες για τον διευθυντή στη νομοθεσία και να μπει όμως στο τέλος αυτό που ζήτησαν, να μην εφαρμοστεί τώρα αλλά στο βάθος πενταετίας μετά από συζήτηση αυτό και πάλι δεν αρέσει». 

Σημείωσε πως «όσο και να συζητήσαμε, το έχουμε ζήσει ένα χρόνο. Σήμερα ακούμε τα ίδια ακριβώς ζητήματα και επιχειρήματα που ακούσαμε από την ΟΕΛΜΕΚ πριν ένα χρόνο ακριβώς. Ενώ το Υπουργείο έχει αποδείξει βήμα προς βήμα, είναι όλα καταγεγραμμένα στα οποία έκανε τροποποιήσεις, αλλαγές με τη βοήθεια της Νομικής Υπηρεσίας. Θυμίζω ότι δεν είναι το σύγγραμμα της υπουργού, για όνομα του Θεού, είναι μια νομοθεσία της Κυβέρνησης. Προκύπτει από την υποχρέωση μας στο ταμείο ανάκαμψης, στο οποίο είχε μπει πολύ σωστά από την προηγούμενη Κυβέρνηση, αλλά προκύπτει κυρίως από την ανάγκη να αλλάξει το δημόσιο σχολείο. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ξεκάθαρη η Μιχαηλίδου για το σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών-«Δεν μπορούν να μας κρατούν δέσμιους αναχρονιστικές απόψεις»

Όπως τόνισε η υπουργός, «είμαστε η τελευταία χώρα στην Ευρώπη στα μαθησιακά αποτελέσματα αν είδαμε την έκθεση της περασμένης εβδομάδας. Εάν αυτά δεν μας ταρακουνούν, εάν η ανάγκη να στηρίξουμε τον εκπαιδευτικό και όχι να τον τιμωρήσουμε, τότε πώς προχωρούμε; Θα έπρεπε οι ίδιες οι εκπαιδευτικές οργανώσεις να στηρίξουν τα μέλη τους και να μην ζητούν θέσεις. Όταν μιλούν για στήριξη, μιλούν για νέες θέσεις. Αυτή είναι μια σοβαρή παραπλάνηση του κόσμου. Είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε και άλλα αιτήματα, το θέσαμε γραπτώς ότι είμαστε δίπλα τους, οτιδήποτε χρειαστεί. Γι' αυτό έχει μπει και η πενταετία εξάλλου, γι' αυτό και είναι εντελώς αναίτια αυτή η αναστάτωση. Από τη στιγμή που έρχεται η εργοδοτική πλευρά ελάτε κοντά να βάλουμε χρονοδιάγραμμα και για τα υπόλοιπά σας αιτήματα, δώστε την ευκαιρία να αρχίσει να αξιοποιείται και να εφαρμόζεται το νέο σύστημα, τότε δεν καταλαβαίνω, πρέπει να απαντήσουν και στους γονείς που ταλαιπωρούνται». 

Υπέδειξε ακόμα ότι «θα πρέπει να εξηγήσουμε γιατί ταλαιπωρείται τόσος κόσμος σήμερα. Γιατί δεν θέλει ο διευθυντής σε πέντε χρόνια να συζητηθεί; Είναι αστεία αυτά τα επιχειρήματα. Γιατί δεν θέλουμε να αλλάξει το υφιστάμενο; Μα το υφιστάμενο δεν υπάρχει καν. Είμαστε σε μια ισοπεδωτική κατάσταση της δεκαετίας του 1970, αν το κατανοούμε όλοι αυτό. Δεν υπάρχει εύκολη απάντηση στους εκπαιδευτικούς, στους γονείς και στους μαθητές που ταλαιπωρούνται σήμερα». 

Εξήγησε παράλληλα ότι «είμαστε πολύ ανοιχτή, έχουμε καλέσει ακόμα και τώρα που γίνονται οι συζητήσεις. Εξ' όσων γνωρίζω η ΟΕΛΜΕΚ δεν έχει αποδεχθεί καν να δει τον Γενικό Διευθυντή λόγω της δικής μου κατάστασης. Θυμάστε ότι η ΟΕΛΜΕΚ αποσύρθηκε από τον διάλογο για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Ξέρετε, επειδή είμαι πολλά χρόνια στο σύστημα, πενήντα χρόνια είναι πάρα πολλά. Βολεύει πάρα πολλούς αυτό το υφιστάμενο σύστημα και ίσως με αυτή την απεργία να γίνει κατανοητό ότι η κοινωνία δεν μπορεί να ανεχτεί άλλο τέτοιες ετσιθελικές συμπεριφορές». 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Με οδηγίες ΥΠΑΝ δεν θα διεξαχθούν διαγωνίσματα την Τετάρτη λόγω της απεργίας της ΟΕΛΜΕΚ

Ξέρετε ποιο είναι το μήνυμα;, διερωτήθηκε και συνέχισε λέγοντας «εάν δεν ικανοποιηθούν τα συνδικαλιστικά αιτήματα, δεν μπορεί η Κυβέρνηση να κατεβάζει νομοθεσίες στη Βουλή; Ή το ανάποδο, η Βουλή δεν μπορεί να συζητά νομοθετήματα που βάζει οποιοδήποτε Υπουργείο, αν δεν συμφωνήσουν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις; Αυτό είναι πολύ προβληματικό και πρέπει να μας προβληματίσει ως κοινωνία πια. Σαφέστατα θα υπάρχουν διαφορές και διαφωνίες. Το πιο σημαντικό είναι ότι εμείς πάμε και λέμε μαζί να τις λύσουμε, κανένα σύστημα δεν είναι τέλειο». 

Κληθείσα να σχολιάσει τη στάση της Βουλής, επισήμανε ότι «είναι από τον Ιούνιο κατατεθειμένο (σ.σ. το νομοσχέδιο), εμείς όσες φόρες μας είπε η Βουλή δεχθήκαμε, πήγαμε πίσω, τα είδαμε ξανά και λέγαμε από την πρώτη στιγμή ότι δεν είναι θέμα διαλόγου, δεν είναι θέμα ωρών, συζήτησης, αλλά είναι θέμα βούλησης. Αποδεικνύεται περίτρανα σήμερα και τώρα είναι η ώρα της ευθύνης για όλους μας και οι βουλευτές μας καλούνται να κάνουν τη δουλειά τους. Δηλαδή, ζητάμε να μην συζητηθεί καν ένα νομοσχέδιο με το οποίο διαφωνούμε; Αυτό κάνουν οι συνδικαλιστές. Αυτό είναι καθόλα μη δημοκρατικό».

Καταληκτικά, είπε, «είναι η δική μας έγνοια να μην αναλωθεί σε μικροπολιτική το εν λόγω θέμα. Είναι άκρως σημαντικό και δεν αφορά την υπουργό, γιατί το προσωποποιούμε και το αντιπαρέρχομαι συνεχώς, δεν είναι της Κυβέρνησης, δεν είναι των Συνδικαλιστικών Οργανώσεων, είναι ολόκληρης της κοινωνίας. Θέλουμε ένα καλύτερο σχολείο σε αυτόν τον τόπο; Είμαστε η δεύτερη ή η τρίτη εκπαιδευτική υποδομή στην Ευρώπη, με τα χειρότερα αποτελέσματα, ιδίως στην μέση εκπαίδευση. Δεν φταίνε οι εκπαιδευτικοί και το τονίζω. Φταίνε οι ρυθμίσεις μέσα στις οποίες δουλεύουν. Είναι ρυθμίσεις του 1970. Για όνομα του Θεού. Άλλαξε η έρευνα, η επιστήμη, η παιδαγωγική, βεβαίως πρέπει να αλλάξει και αυτό. Να αλλάξει το σχολείο, να δώσουμε κίνητρα, να ζωντανέψει το δημόσιο σχολείο, για να αρέσει το σχολείο και στα παιδιά επιτέλους». 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Στραμμένα στη Βουλή τα βλέμματα για το σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών-«Ο καθένας θα λάβει τις ευθύνες του»

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Promotional Rep NewsFeed
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;