powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Η ώρα της κρίσης για το σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών-Ανοίγουν τα χαρτιά τους οι βουλευτές εν μέσω απεργιακών μέτρων

Η ώρα της κρίσης για το κείμενο του νέου σχεδίου αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, που προώθησε το Υπουργείο Παιδείας, αφού η Επιτροπή Παιδείας θα αποφασίσει κατά πόσο θα ξεκινήσει η κατ’ άρθρο συζήτηση ή όχι, με τους βουλευτές να ξεκαθαρίζουν τις στάσεις των κομμάτων τους, όσον αφορά στο συγκεκριμένο θέμα. Σημειώνεται πως η συζήτηση θα πραγματοποιηθεί εν μέσω απεργιακών κινητοποιήσεων, αφού ΟΕΛΜΕΚ και ΠΟΕΔ εξήγγειλαν απεργιακά μέτρα, με την οργάνωση των καθηγητών να κλείνει Γυμνάσια και Λύκεια από τις 7:30 μέχρι τις 11:00, ταλαιπωρώντας χιλιάδες γονείς και μαθητές, απλά και μόνο επειδή δεν εισακούστηκαν τα συνδικαλιστικά τους αιτήματα, για μία μεταρρύθμιση η οποία στοχεύει στη στήριξή τους.

Η Επιτροπή Παιδείας αναμένεται να αποφασίσει κατά πόσο θα προχωρήσει με την κατ’ άρθρον συζήτηση του νομοσχεδίου για το σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ή όχι, μετά τις παρουσιάσεις της υπουργού Παιδείας, Αθηνάς Μιχαηλίδου, στις αλλαγές που προέβη το Υπουργείο, αφουγκραζόμενο τις ανησυχίες των εκπαιδευτικών οργανώσεων. Αλλαγές τις οποίες η κα. Μιχαηλίδου χαρακτήρισε οδυνηρές, ωστόσο σε μία προσπάθεια να γεφυρωθούν οι αντιδράσεις, αποφάσισε με τους λειτουργούς της να τις λάβουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ξεκάθαρη η Μιχαηλίδου για το σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών-«Δεν μπορούν να μας κρατούν δέσμιους αναχρονιστικές απόψεις»

Ανάμεσα στις αλλαγές, όπως πολλάκις εξήγησε η κα. Μιχαηλίδου ήταν και το ζήτημα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού από το διευθυντή και μετά από τις ανησυχίες των οργανώσεων, μπήκε πρόνοια όπως το συγκεκριμένο μέτρο εφαρμοστεί σε βάθος πενταετίας. Πέραν τούτου, όσον αφορά στο θέμα της Επιτροπής Παρακολούθησης, για την οποία αντιδρούν οι οργανώσεις, το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε όπως ενώ έχουν δοθεί κριτήρια, βαρύτητες και σχέδια υπηρεσίας και αυτό που αναμένεται είναι να ολοκληρωθούν μαζί με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις.

Αυτό είναι και το σημείο που οι εκπαιδευτικοί προβάλλουν ως ασάφεια από πλευράς Υπουργείου Παιδείας, με την κα. Μιχαηλίδου να απαντά πως «η ευελιξία και δημοκρατικότητα, να θέλουμε μαζί να τα τελειοποιήσουμε παρερμηνεύονται ως ασάφεια και ως πρόβλημα. Δεν βλέπω εγώ το λόγο να συνεχίσουμε να συζητούμε άλλα είκοσι χρόνια». Σημειώνεται πως το Υπουργείο Παιδείας έχει ήδη αποστείλει επιστολή στην Επιτροπή Παιδείας, στην οποία απαντά σημείο προς σημείο όλα τα ερωτήματα που τέθηκαν από πλευράς των μελών της, ανάμεσα στα οποία είναι και ο κίνδυνος για επιβολή προστίμου 60 εκατομμυρίων στην Κυπριακή Δημοκρατία, εάν μέχρι μέσα Δεκεμβρίου δεν έχουν ψηφιστεί και ανακοινωθεί νέοι κανονισμοί, καθώς επίσης και για τη συντακτική ομάδα που συνέγραψε το κείμενο του νομοσχεδίου, για το οποίο ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ φώναζε ότι δεν είχαν γνώση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Με οδηγίες ΥΠΑΝ δεν θα διεξαχθούν διαγωνίσματα την Τετάρτη λόγω της απεργίας της ΟΕΛΜΕΚ

Το ζήτημα με το πρόστιμο 60 εκατομμυρίων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Κυπριακή Δημοκρατία ήταν κάτι που απασχόλησε αρκετά τη δημόσια συζήτηση, αφού κόμματα και συγκεκριμένα το ΑΚΕΛ, αλλά και οι οργανώσεις αμφισβήτησαν τις αναφορές. Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι να διαπιστωθεί η στάση του Δημοκρατικού Συναγερμού κατά τη διάρκεια της συζήτησης, αφού επί δικής του διακυβέρνησης όχι μόνο εντάχθηκε στο Σχέδιο Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης ως δράση το σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, αλλά και ως ορόσημο. Σε αντίθετη περίπτωση, αυτοί που θα κληθούν να πληρώσουν τα σπασμένα είναι οι φορολογούμενοι πολίτες, ανάμεσα σε αυτούς και οι εκπαιδευτικοί αλλά και οι ψηφοφόροι των κομμάτων, που σε λιγότερο από έξι μήνες θα πρέπει να σπεύσουν στις κάλπες για να επιλέξουν τους επόμενους 56 που θα τους εκπροσωπούν για την επόμενη πενταετία.

Εκτός αυτού, οι βουλευτές πρέπει να αναλογιστούν και τι σημαίνει να μην προχωρήσουν οι συζητήσεις για το σχέδιο αξιολόγησης, αφού η εναλλακτική είναι η παραμονή στο υφιστάμενο σχέδιο, που σημαίνει ότι όλοι είναι άριστοι και προάγονται με βάση την ηλικία και όχι τα προσόντα. Ουσιαστικά, τα δεδομένα έχουν ως εξής: ή ψήφιση της μεταρρύθμισης και νέο σχέδιο αξιολόγησης, που θα έχει στο επίκεντρο τον εκπαιδευτικό ή παραμονή σε ένα απαρχαιωμένο σχέδιο της δεκαετίας του 1970, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Το ανησυχητικό είναι πως οι ίδιες οι εκπαιδευτικές οργανώσεις επιθυμούν να παραμείνουν στο υφιστάμενο σύστημα αξιολόγησης, απλά και μόνο επειδή δεν εισακούστηκαν και δεν ικανοποιήθηκαν όλα τα συνδικαλιστικά αιτήματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Στραμμένα στη Βουλή τα βλέμματα για το σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών-«Ο καθένας θα λάβει τις ευθύνες του»

Σημειώνεται πως για να υπερασπιστούν τις θέσεις τους, προβάλλουν ως επιχείρημα τη μεταρρύθμιση στο σύστημα αξιολόγησης στη δημόσια υπηρεσία, που παρουσιάζει προβλήματα, με την υπουργό Παιδείας να απαντά ότι για να αποφευχθούν αυτά τα φαινόμενα, έχουν ενταχθεί δικλίδες ασφαλείας στο νομοσχέδιο, ενώ αυτός είναι και ο λόγος που μπήκε ορίζοντας πενταετίας, για πλήρη εφαρμογή της νομοθεσίας, με στενή παρακολούθηση και αξιολόγηση της κατάστασης. Πάντως, η Επιτροπή Παιδείας αναμένεται να συνεδριάσει το μεσημέρι, σε μία προσπάθεια να αποτραπεί η απεργία των καθηγητών και να μην ταλαιπωρηθούν δεκάδες χιλιάδες μαθητές και γονείς και να πραγματοποιηθεί η εκδήλωση διαμαρτυρίας της ΟΕΛΜΕΚ έξω από τη Βουλή το απόγευμα. Ωστόσο, η ΟΕΛΜΕΚ όχι μόνο δεν ανέστειλε τη στάση εργασίας, αλλά θα πραγματοποιήσει κανονικά την εκδήλωση διαμαρτυρίας. Στο μεταξύ, προκλήθηκε αναστάτωση στους γονείς όταν ενημερώθηκαν ότι οι καθηγητές αποφάσισαν να μετακινήσουν τις ώρες διδασκαλίας την Τετάρτη, ώστε να πραγματοποιήσουν διαγωνίσματα που ήταν προγραμματισμένα. Εντούτοις, με παρέμβαση Υπουργείου Παιδείας, την Τετάρτη δεν θα πραγματοποιηθεί κανένα διαγώνισμα, αφού πολλοί μαθητές δεν θα προσέλθουν στο σχολείο, δεδομένου ότι οι γονείς τους δεν είχαν την ευελιξία να προσαρμόσουν το πρόγραμμά τους, με βάση τις επιθυμίες των καθηγητών. 

Το διακύβευμα είναι ένα στην προκειμένη περίπτωση, κατά πόσο θα μείνει η παιδεία εγκλωβισμένη σε ένα σύστημα απαρχαιωμένο, που έχει αντίκτυπο στον τρόπο εκμάθησης των μαθημάτων και αυτό φαίνεται και στα μαθησιακά αποτελέσματα. Είναι κοινώς αποδεκτό και το έχει υπογραμμίσει ουκ ολίγες φορές η υπουργός Παιδείας ότι το νέο σχέδιο αξιολόγησης δεν θα λύσει όλα τα προβλήματα στο δημόσιο σχολείο. Όμως, είναι ένα βήμα στην διόρθωση στρεβλώσεων χρόνων, που έχουν ως αποτέλεσμα να χάνονται καλοί εκπαιδευτικοί, επειδή οι συνδικαλιστικές οργανώσεις θέλουν να διαιωνίζουν κατεστημένα και καταστάσεις που είναι βολικές για εκείνες. Και επί της ουσίας, το νέο σχέδιο αξιολόγησης έχει στόχο να στηρίξει τα σχολεία και όχι να αλλάξει τον τρόπο προαγωγής των εκπαιδευτικών ή τις μισθολογικές τους απολαβές. Εν έτει 2025, ο τρόπος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών να είναι βασισμένος σε ένα σύστημα του 1976, γεγονός, που θα έλεγε κάποιος ότι είναι αδιανόητο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Αδιανόητο να βγαίνει το μήνυμα ότι δεν περνούμε νομοθεσίες αν δεν ικανοποιηθούν οι συνδικαλιστές»-Απαντά με δεδομένα η ΥΠΑΝ

;