powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

«Αδιανόητο να βγαίνει το μήνυμα ότι δεν περνούμε νομοθεσίες αν δεν ικανοποιηθούν οι συνδικαλιστές»-Απαντά με δεδομένα η ΥΠΑΝ

Απαντά εκ νέου η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, στις δημόσιες τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών οργανώσεων, αναφορικά με το νέο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, τονίζοντας πως «είναι αδιανόητο να βγαίνει το μήνυμα ότι μηδενίζουμε και τη Βουλή και την Κυβέρνηση και όλους, αν δεν ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα των συνδικαλιστών, εμείς δεν θα περνούμε νομοθεσίες. Ας κάνουν τις νομοθεσίες οι συνδικαλιστές». Η κα. Μιχαηλίδου επεσήμανε, δε, ότι είναι εφαρμόσιμο το σχέδιο αξιολόγησης που προωθείται, απαντώντας με αυτό τον τρόπο στις εκπαιδευτικές οργανώσεις, ενώ τόνισε ότι αν η Βουλή αποφασίσει να στείλει το μήνυμα ότι δεν θα προχωρήσουν λόγω των πιέσεων των συνδικαλιστικών οργανώσεων, τότε θα είναι ολέθριο.

Η υπουργός Παιδείας, σε τοποθέτησή της στην κρατική τηλεόραση, κληθείσα να σχολιάσει τα απεργιακά μέτρα των εκπαιδευτικών οργανώσεων και το γεγονός ότι η συζήτηση δεν μπορεί να διεξαχθεί, επειδή προωθείται κάτι που δεν είναι συμφωνημένο, επεσήμανε πως «αυτό είναι ψευδοδίλημμα, δεν υπάρχει κάτι τέτοιο, είναι μία η δημοκρατική διαδικασία. Η πλευρά της Κυβέρνησης όχι μόνο δικαιούται αλλά είναι υποχρεωμένη να προχωρεί σε αλλαγές. Κάναμε το νομοσχέδιο, το συζητήσαμε πάρα πολλές φορές, πάνω από ένα χρόνο, δώσαμε πολλά πράγματα, είχαμε συγκλίσεις και τώρα ερχόμαστε στο σημείο να προχωρήσει η δημοκρατική διαδικασία. Συζητάμε αν θα το αφήσουμε να συζητηθεί; Είναι αυτό δημοκρατικό; Να παρεμποδίσουμε τη συζήτηση στη Βουλή; Δεν μιλώ για την ψήφιση. Για μας είναι αδιανόητο να βγαίνει το μήνυμα ότι μηδενίζουμε και τη Βουλή και την Κυβέρνηση και όλους, αν δεν ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα των συνδικαλιστών, εμείς δεν θα περνούμε νομοθεσίες. Ας κάνουν τις νομοθεσίες οι συνδικαλιστές. Αυτό θέλουμε; Το ερώτημα είναι θέλουμε να γίνει κάτι σωστό στην εκπαίδευσή μας ή θέλουμε να κάνουμε κάτι που να αρέσει στη μία πλευρά ή στην άλλη ή ικανοποιεί αιτήματα;».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Δεν παίρνει πίσω το σεξιστικό σχόλιο ο Ταλιαδώρος και δεν απολογείται-«Δεν υπήρξε πρόθεση υποτίμησης των γυναικών»

Η κα. Μιχαηλίδου, στη συνέχεια, εξήγησε ότι «έχω πει πολλές φορές ότι κάνουμε μεταρρύθμιση, δεν ικανοποιούμε συνδικαλιστικά αιτήματα και προχωρούμε. Για πενήντα χρόνια είμαστε καθηλωμένοι. Δεν μιλούμε απλά για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, αυτό είναι το τελευταίο. Μιλάμε για ένα ευρύτερο, ευέλικτο που ζωντανεύει το δημόσιο σχολείο, που δίνει κίνητρα στους εκπαιδευτικούς, που δίνει περιθώρια βελτίωσης. Έχουν μπει πολλές ασφαλιστικές δικλίδες, δεν μπορεί να ανησυχεί κανείς».

Ερωτηθείσα για τις αναφορές της προέδρου της ΠΟΕΔ, Μύριας Βασιλείου, ότι το νομοσχέδιο όπως προωθείται δεν είναι εφαρμόσιμο, η Αθηνά Μιχαηλίδου ξεκαθάρισε πως «η ΠΟΕΔ βγήκε δημόσια και είχε πει ότι είμαστε πολύ κοντά και μπορούμε να βρούμε λύση και ξαφνικά αποφασίζει απεργιακά μέτρα. Ζητά να μην συζητηθεί καν. Εκείνο που λέω είναι πότε θα επιτρέψουμε την ουσιαστική συζήτηση; Πάμε στη Βουλή, λέει ο καθένας την άποψή του, όπως γίνεται με όλα τα νομοσχέδια δημοκρατικά και αποφασίζουν οι βουλευτές πώς προχωρούν. Ειδικά στα θέματα που θίγονται, δεν τίθεται καμία διαφωνία ή συζήτηση. Γι’ αυτό λέω ότι είναι αναίτια η αναστάτωση και η αντιπαράθεση».

Αναφερόμενη στα σημεία που προκαλούν διαφωνίες ανάμεσα στα δύο πλευρές, η κα. Μιχαηλίδου εξήγησε πως «για το διευθυντή, φύγαμε την αριθμητική και τη βάλαμε σε βάθος χρόνου. Για την Επιτροπή Παρακολούθησης βάλαμε συγκεκριμένους όρους εντολής, που είχαμε δει. Δεν γίνεται κάθε φορά να προτάσσονται καινούργια αιτήματα από τις εκπαιδευτικές οργανώσεις. Είναι εκεί και οριστικοποιούνται. Έχουν κατατεθεί κριτήρια, βαρύτητες, προσχέδια υπηρεσία. Η ευελιξία και δημοκρατικότητα, να θέλουμε μαζί να τα τελειοποιήσουμε παρερμηνεύονται ως ασάφεια και ως πρόβλημα. Δεν βλέπω εγώ το λόγο να συνεχίσουμε να συζητούμε άλλα είκοσι χρόνια».

Έχουμε να κάνουμε μία μεγάλη αλλαγή προς όφελος των εκπαιδευτικών, σημείωσε η υπουργός Παιδείας. «Μπορούμε να κρατούμε δέσμιους άλλη μία γενιά παιδιών, άλλες τόσες χιλιάδες εκπαιδευτικούς επειδή εμείς δεν θέλουμε να γράφεται το Α ή το Β στο νομοσχέδιο. Αρχίζουμε, πάμε ένα βήμα παρακάτω και διασφαλίζεται ο διάλογος στην πενταετία. Έχουν δοθεί όλες οι απαντήσεις. Και αριθμός θέσεων και χρηματοοικονομική μελέτη. Είναι πλήρως εφαρμόσιμο. Το μόνο που χρειάζεται είναι το οκ να πάμε παρακάτω και εκεί προβλέπεται βήμα προς βήμα η εφαρμογή. Βήμα προς βήμα με τις οργανώσεις μαζί μας. Στη βάση στοιχείων να προχωρούμε και να αξιολογούμε, κάτι που δεν έγινε στη δημόσια υπηρεσία και αποφύγαμε αυτά τα λάθη. Από την πρώτη στιγμή σχέδια υπηρεσίας, βαρύτητες και κριτήρια είπαμε ότι είναι εκεί και ολοκληρώνονται μαζί. Θα μπορούσαμε να τα τελειοποιήσουμε μόνοι μας. Τα έχουμε προτείνει και συμφωνήσαμε μαζί τους ότι η τελική μορφή θα αποφασιστεί μετά την ψήφιση».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Η κρίση που ταρακουνά την παιδεία και τα καίρια σημεία που πρέπει να προβληματίσουν τη Βουλή για το σχέδιο αξιολόγησης

Κληθείσα να αναφέρει τι αναμένει από τη συζήτηση στη Βουλή, η κα. Μιχαηλίδου τόνισε πως «εμπιστεύομαι ότι οι βουλευτές θα καταλάβουν την αξία, ότι φτάσαμε σε ένα σημείο οτιδήποτε άλλο είναι οπισθοδρόμηση και ότι πάμε πίσω σε ρυθμίσεις της δεκαετίας του 1970. Είναι η ώρα της ευθύνης και η έκκλησή μου είναι να μην γίνουν τόσο μεγάλες αλλαγές που θα αλλάζουν. Συζητάμε εδώ και πενήντα χρόνια. Πάνε και έρχονται προτάσεις που δεν καταλήγουν στη Βουλή. Από τον Ιούνιο καταθέσαμε στη Βουλή το τελικό προϊόν, που θα είμαστε περήφανοι και θα εφαρμόζεται και να έχουμε και το κονδύλι για το κόστος, επειδή ακούμε αιτήματα που δεν ακούστηκαν προηγουμένως, για περισσότερες θέσεις. Άρα, έχουμε ένα προϋπολογισμό που το 80% είναι για θέσεις. Συζητάμε μετά την ψήφιση. Είναι εκβιαστικό; Από το 2021 έχει μπει στο Σχέδιο Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης από την προηγούμενη Κυβέρνηση, συμφωνήσαμε όλοι, μπήκε ως ορόσημο και όχι απλή δράση. Δεν μπορούσε να γίνει αλλιώς. Θέλουμε άλλα δέκα χρόνια συζήτηση. Δεν είναι σοβαρό επιχείρημα ότι είναι εκβιαστικά που προχωρά η συζήτηση».

Ερωτηθείσα τι θα σημαίνει για το Υπουργείο Παιδείας αν η Επιτροπή Παιδείας αποφασίσει να μην προχωρήσει στην κατ’ άρθρο συζήτηση, η κα. Μιχαηλίδου σημείωσε πως «αυτό θα δώσει μήνυμα στην Κυπριακή κοινωνία μην κάνετε τίποτα, μην προχωράτε με τίποτα αν δεν συμφωνούν οι συνδικαλιστές. Εμείς τεκμηριωμένα απαντήσαμε για όλα τα σημεία σύγκλισης, ήταν εξαιρετική η συζήτηση, όλοι κατάλαβαν πώς προσπάθησε το Υπουργείο να έρθουμε πιο κοντά. Ακούω τη λέξη συμφωνία. Μπορεί να είναι 100% συμφωνημένο ένα σχέδιο; Το Υπουργείο Παιδείας, η Κυβέρνηση προχωρά με ένα σχέδιο με το οποίο θα προάγονται και θα αξιολογούνται. Όταν για 50 χρόνια δημιουργούνται κατεστημένα και είναι αυτό που μας βολεύει και δεν είναι εκείνο που εκφράζει την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών. Το γνωρίζω από τη δουλειά μου. Όταν συνήθισαν στη μία προειδοποιημένη επίσκεψη και ξέρουν τι βαθμό θα πάρουν και όλοι προάγονται στη βάση της ηλικίας τους, τι συζητάμε; Να πάμε πίσω; Τώρα πάμε με διαφανή κριτήρια. Έχει τελειώσει το υφιστάμενο σύστημα αξιολόγησης. Είναι αδιανόητο να συζητούμε ότι δεν πάμε μπροστά. Είναι ένα καινούργιο πλαίσιο, προχωρούμε με τις οργανώσεις».

Σχολιάζοντας τις αναφορές περί κλιμάκωσης των μέτρων, η Αθηνά Μιχαηλίδου υπέδειξε πως «είναι δικαίωμα των οργανώσεων να προχωρήσουν με όσες απεργίες θέλουν. Ο καθένας αναλαμβάνει τις ευθύνες τους. Είναι υπόλογες στον κόσμο και τους γονείς. Να απαντήσουν για ποιο λόγο χάνουν πολύτιμο χρόνο από το μάθημα; Απεργίες κάνουμε για σοβαρά θέματα. Αν βλέπαμε εργασιακά θέματα και μισθούς καλώς. Αυτή τη στιγμή δεν κάνουμε τίποτα άλλο παρά τη στήριξη του δημόσιου σχολείου. Ο εκπαιδευτικός είναι ο σημαντικότερος παράγοντας για τα αποτελέσματα. Γιατί να θέλει να προσφέρει και να συνεχίσει να προσφέρει ένας άνθρωπος και να ξέρει ότι έχει τα ίδια αποτελέσματα με ένα άλλο που δεν το κάνει;».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Απάντησε με λεπτομέρειες στα ερωτήματα για το σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών η ΥΠΑΝ-Έστειλε επιστολή στη Βουλή

Καταλήγοντας, η υπουργός Παιδείας επεσήμανε πως με το νέο σχέδιο που προωθείται «αξιολογούμε και τη διαφοροποιήση της διδασκαλίας. Είναι σημαντικό να μπαίνουμε στις τάξεις με τους εκπαιδευτικούς. Στηρίζουμε τους εκπαιδευτικούς, δεν τους τιμωρούμε. Είναι πολύ σύνθετο το φαινόμενο με τα αποτελέσματα. Εκεί που έχουμε προβλήματα και μειωνεκτούν τα παιδιά, εξισσοροπεί την κατάσταση ένας καλός εκπαιδευτικός. Θέλουμε τη στήριξη των καλών εκπαιδευτικών. Απλοί εκπαιδευτικοί επικοινωνούν μαζί μας και θέλουν την προώθηση του σχεδίου. Πάμε να βελτιώσουμε την κατάσταση, να έχουμε την ηγεσία που μας αξίζει. Σε όλα υπάρχει απάντηση και ασφάλεια. Βάλαμε πενταετή μεταβατική περίοδο. Για μας είναι μονόδρομος, μπροστά και μαζί με όλους, το Υπουργείο θα είναι δίπλα στις οργανώσεις. Είναι πολλά τα θέματα που έχουμε και πρέπει να προχωρήσουμε με άλλα. Ξέρουμε ότι ο απλός εκπαιδευτικός θέλει στήριξη. Είναι σημαντικό να δώσουμε ευκαιρίες. Είναι θέμα που αφορά την κοινωνία. Αν στείλουμε το μήνυμα ότι δεν μπορούμε να προχωρήσουμε, θα είναι ολέθριο».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Δεν αλλάζει η στάση εργασίας της ΟΕΛΜΕΚ-Θα καταχωρούνται απουσίες μαθητών αλλά δεν θα προσμετρώνται

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Promotional Rep NewsFeed
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;