powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Διαβουλεύσεις για αλλαγή ώρας της Επ. Παιδείας για το σχέδιο αξιολόγησης-Προσπάθεια για αποτροπή ταλαιπωρίας γονιών και μαθητών

Σε διαβουλεύσεις βρίσκονται τα μέλη της Επιτροπής Παιδείας, ώστε να αλλάξει η ώρα της συζήτησης για το σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, σε μία προσπάθεια να αποτραπεί η ταλαιπωρία δεκάδων χιλιάδων γονιών και μαθητών, λόγω της απεργίας που εξήγγειλε η ΟΕΛΜΕΚ.

Όπως πληροφορείται ο REPORTER, η εξαγγελία της απεργίας της οργάνωσης των καθηγητών προκάλεσε έντονη αναστάτωση στους γονείς, οι οποίοι αδυνατούν να προσαρμοστούν στα δεδομένα της ΟΕΛΜΕΚ και δεν μπορούν να πάρουν τα παιδιά τους στις 11:00 στα σχολεία, αντί στις 7:30, όπως γίνεται καθημερινά. Μάλιστα, οι ανησυχίες αυτές έχουν φτάσει και ενώπιον των βουλευτών, με την Επιτροπή Παιδείας να ψάχνει λύσεις, σε μία προσπάθεια να βοηθηθούν οι γονείς και οι μαθητές, οι οποίοι θα ταλαιπωρηθούν άδικα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ξεκάθαρο μήνυμα Προέδρου για σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών-«Ανάγκη για άμεση ψήφιση, δεν θα επιτραπεί να χαθεί ούτε ένα ευρώ»

Συγκεκριμένα, τα μέλη της Επιτροπής Παιδείας προσπαθούν να βρουν εναλλακτική ώρα για να προχωρήσουν στην κατ’ άρθρο συζήτηση του νομοσχεδίου, όπως για παράδειγμα να γίνει η συνεδρία μετά τις σχολικές ώρες και κατά το μεσημέρι, ώρες που θα είναι πιο εύκολο να πραγματοποιηθεί διαμαρτυρία των εκπαιδευτικών. Σημειώνεται πως η πλειοψηφία των βουλευτών τάχθηκε υπέρ της συγκεκριμένης πρότασης, ωστόσο η Επιτροπή θα επικοινωνήσει και με τους εκπροσώπους των οργανώσεων, ώστε να τους ενημερώσουν για την απόφαση αυτή, για να μην προχωρήσουν στην απεργία σε σχολικές ώρες.

Στο μεταξύ, για το θέμα έχει τοποθετηθεί και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο οποίος σημείωσε την αποφασιστικότητα της εκτελεστικής εξουσίας να προχωρήσει χωρίς καμία καθυστέρηση η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και ειδικότερα η θεσμοθέτηση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Πρόσθεσε ότι η υλοποίηση του συγκεκριμένου οροσήμου είναι άμεσα συνδεδεμένη με €60 εκατομμύρια από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Λαμβάνει αποφάσεις και η ΠΟΕΔ για τρόπους αντίδρασης για το σχέδιο αξιολόγησης-Μπαίνει στην ουσία η Βουλή

«Δεν έχουμε την πολυτέλεια, δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να χαθεί έστω και ένα ευρώ που αφορά τη χώρα μας και τους Κύπριους πολίτες», δήλωσε, σημειώνοντας ότι η αξιολόγηση αποτελεί βασικό μεταρρυθμιστικό πυλώνα που εντάχθηκε ορθά στο Σχέδιο Ανάκαμψης από την προηγούμενη κυβέρνηση.

Ο Πρόεδρος υπενθύμισε ότι η κοινοβουλευτική συζήτηση για τη μεταρρύθμιση αρχίζει την Τετάρτη στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, εκφράζοντας την ελπίδα πως τα κόμματα θα ανταποκριθούν στην ανάγκη προώθησης της αλλαγής.

«Δεν μπορεί εν έτη 2025 οποιοσδήποτε να αρνείται την αξιολόγηση. Όλοι αξιολογούμαστε καθημερινά, είτε θεσμικά είτε μέσα από την κοινωνία και είμαι σίγουρος ότι το συγκεκριμένο ορόσημο, το οποίο μάλιστα είναι συνυφασμένο με 60 εκατομμύρια ευρώ θα περάσει από τη Βουλή των Αντιπροσώπων αμέσως», είπε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ζητούν να μην διεξαχθούν μαθήματα λόγω απεργίας ΟΕΛΜΕΚ οι γονείς-«Ακατόρθωτο 48,000 μαθητές να μεταβούν στα σχολεία στις 11»

«Η τελευταία χώρα στην Ευρώπη χωρίς σύγχρονο σύστημα αξιολόγησης»

Στο μεταξύ, η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, σε δημόσιες τοποθετήσεις της, δεν έκρυψε την ενόχλησή της για το γεγονός ότι η Κύπρος είναι η τελευταία χώρα στην Ευρώπη, όσον αφορά στα μαθησιακά αποτελέσματα, ενώ υπέδειξε πως «η Ευρώπη η ίδια λέει ότι είμαστε η τελευταία χώρα που δεν έχουμε σύγχρονο σύστημα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και εμείς κάνουμε απεργίες».

Συγκεκριμένα, η κα. Μιχαηλίδου, από την πρώτη στιγμή είχε αναγνωρίσει το δικαίωμα στον κάθε εργαζόμενο να απεργήσει, ωστόσο είχε αναφέρει πως η απεργία της ΟΕΛΜΕΚ είναι αναίτια και τα επιχειρήματά τους αβάσιμα. Στη συνέχεια, είχε τονίσει πως «από την αρχή διαφαινόταν η άρνηση και ο μηδενισμός των όσων κάνουμε εδώ και ένα χρόνο. Δεν έγινε αντιληπτό ότι η πρόταση του Υπουργείου εδράζεται σε επιστημονικά κριτήρια και όχι σε συνδικαλιστικά αιτήματα. Για τον ανώτερο εκπαιδευτικό, είναι ο εκπαιδευτικός που παραμένει στην τάξη επειδή δεν θέλει να γίνει διευθυντής. Δεν μπορούμε να απαιτούμε συνεχώς διευθυντικές θέσεις, δεν είναι όλοι ικανοί, κατάλληλοι ή θέλουν να συνεχίσουν να είναι μέλη της διευθυντικής ομάδας. Έχουμε πολλούς διευθυντές και βοηθούς διευθυντές».

Απαντώντας στις αναφορές της ΟΕΛΜΕΚ περί ασάφειας, η Αθηνά Μιχαηλίδου τόνισε ότι «ακούσαμε για ασάφεια. Σκόπιμα, θα μπορούσαμε να δώσουμε και κριτήρια που δώσαμε και βαρύτητες, αλλά θα τα τελειώσουμε μαζί τους δομημένα στην πενταετία, που μπαίνει ακριβώς γι’ αυτό το σκοπό. Ξέρουμε ακριβώς τι πρέπει να γίνει στην πενταετή μεταβατική περίοδο, δεν είναι χαμένος χρόνος. Όλη η βιβλιογραφία λέει ότι αν δεν βάλεις πενταετή περίοδο, να τη συζητήσεις με τους συνεργάτες σου, να καταλήξεις στα τελικά δεν θα πετύχει η αλλαγή να την κάνεις από τη μία στιγμή στην άλλη».

Αναφορικά με την έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία ανακοινώθηκε την Πέμπτη, η υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι «η τελευταία χώρα είναι η Κύπρος. Πότε θα ταρακουνηθούμε επιτέλους; Πότε θα κάνουμε αλλαγές; Δεν λέω ότι θα λυθούν όλα τα προβλήματα με το νέο σύστημα αξιολόγησης. Λέω ότι θα δώσω κίνητρα στους καλούς εκπαιδευτικούς, θα ζωντανέψει το δημόσιο σχολείο, δεν θα πηγαίνει ένας επιθεωρητής μία φορά να τους βλέπει, θα τους βοηθά ο διευθυντής τους, η διευθυντική ομάδα».

Στη συνέχεια, η υπουργός Παιδείας σημείωσε πως «είναι στοιχεία του 2022 που έδωσαν τα αποτελέσματα για τα μαθησιακά και στοιχεία του 2024 για την εγκατάλειψη. Γνωρίζω ότι είναι η χειρότερη εικόνα για τα μαθησιακά αποτελέσματα και γι’ αυτό πιεζόμαστε από την Ευρώπη για να αλλάξουμε το σύστημα αξιολόγησής μας. Όταν η Ευρώπη η ίδια λέει ότι είμαστε η τελευταία χώρα που δεν έχουμε σύγχρονο σύστημα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, εμείς κάνουμε απεργίες. Η εναλλακτική είναι να πάμε πίσω στα δεδομένα του 1970».

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Promotional Rep NewsFeed
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;