powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Ταράζει τα ήδη ταραγμένα νερά στην παιδεία η στάση εργασίας της ΟΕΛΜΕΚ-Τα καίρια σημεία που πρέπει να αναλογιστεί η Βουλή

Τριγμούς στον τομέα της παιδείας προκαλεί η απόφαση της ΟΕΛΜΕΚ να κατέλθει σε τετράωρη στάση εργασίας, αφού δεν είχαν ικανοποιηθεί τα συνδικαλιστικά τους αιτήματα, όσον αφορά στο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, η οποία με εκβιαστικό τρόπο θέλει να πιέσει τη Βουλή να μην προχωρήσει στις δημοκρατικές διαδικασίες για συζήτηση του κειμένου. Όλα αυτά την ώρα που η εκτελεστική εξουσία έχει ξεκαθαρίσει τη θέση της ότι δεν πρόκειται να αποσύρει το νομοσχέδιο, αφού κρίνεται αναγκαία η αλλαγή του συστήματος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του έργου που παράγουν, κάτι που μαρτυρούν και τα αποτελέσματα στους διεθνείς διαγωνισμούς, που κατατάσσουν την Κύπρο σε χαμηλά επίπεδο.

Η απόφαση της ΟΕΛΜΕΚ με την οποία απορρίπτει το τροποποιημένο νομοσχέδιο για το νέο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του έργου τους, δεν ήταν απρόσμενη καθώς οι δημόσιες τοποθετήσεις της ηγεσίας της οργάνωσης είχαν προϊδεάσει για την κατάληξη, αφού πολλές φορές είχε ξεκαθαριστεί ότι δεν είχαν ικανοποιηθεί με το κείμενο που παρουσίασε το Υπουργείο Παιδείας. Μάλιστα και ενώπιον της Βουλής, ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Δημήτρης Ταλιαδώρος, είχε πολλάκις αναφέρει πως το κείμενο δεν τους ικανοποιεί και θεωρούν ότι δεν πρέπει να ψηφιστεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Αναίτια η αντίδραση, αβάσιμα τα επιχειρήματα»-Η απάντηση Μιχαηλίδου στη στάση εργασίας της ΟΕΛΜΕΚ

Όπως και την πρώτη φορά που απέρριψαν το νομοσχέδιο, η ΟΕΛΜΕΚ αποφάσισε να αγνοήσει εντελώς το γεγονός ότι το νομοσχέδιο έχει κατατεθεί από την πολιτική προϊστάμενη των θεμάτων που αφορούν τα σχολεία και την δική τους προϊστάμενη, υπουργό Παιδείας και είχαν ζητήσει όπως παρέμβει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, για να αποσύρει το νομοσχέδιο. Μάλιστα, αυτός ήταν και ο λόγος που οι ίδιοι προέβαλαν ως την αφορμή για την απόφασή τους για την τετράωρη στάση εργασίας που εξήγγειλαν, με την οποία ουσιαστικά κλείνουν τα σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης από τις 7:30 το πρωί μέχρι τις 11:00 την ερχόμενη Τετάρτη, με αρνητικές συνέπειες για τους μαθητές που θα χάσουν επιπλέον μαθήματα, δεδομένου ότι σήμερα η μέρα είναι μισή, όπως επίσης και η Δευτέρα, αφού θα πραγματοποιηθούν οι καθιερωμένες διαδηλώσεις του μαθητικού και φοιτητικού κινήματος για την καταδίκη της ανακήρυξης του ψευδοκράτους και την τίμηση της εξέγερσης του Πολυτεχνείου.

Πάντως, οι καθηγητές στην ανακοίνωσή τους είχαν αναφέρει πως το νομοσχέδιο περιέχει σειρά προνοιών, οι οποίες είναι αντίθετες με τις θέσεις τους. Ουσιαστικά, ξεκαθαρίζουν πως δεν είχαν εισακουστεί τα αιτήματά τους και αυτός είναι ένας από τους λόγους που αντιδρούν, ενώ άλλη μία θέση που προβάλλουν είναι πως θα αυξηθούν τα καθήκοντα των εκπαιδευτικών, αλλά δεν υπάρχουν θέσεις στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας. Εκτός αυτού, ένας άλλος λόγος που η ΟΕΛΜΕΚ αποφάσισε ότι αποτελεί αιτία για την στάση εργασίας είναι πως πρόνοιες του νομοσχεδίου θα αποφασιστούν από την Επιτροπή Παρακολούθησης, στην οποία θα συμμετέχουν λειτουργοί του Υπουργείου Παιδείας, καθώς επίσης και μέλη των εκπαιδευτικών οργανώσεων, με την ΟΕΛΜΕΚ να ζητά εκ των προτέρων διευκρινίσεις, ενώ κάκισε το γεγονός ότι η οκταμελής Επιτροπή θα απαρτίζεται από πέντε λειτουργούς του Υπουργείου και τρεις των οργανώσεων.

Θέσεις τις οποίες η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, άκουσε αλλά και απάντησε, αφού ξεκαθάρισε πως διάλογος δεν σημαίνει η ικανοποίηση όλων των αιτημάτων των συνδικαλιστικών οργανώσεων, ενώ όσον αφορά στην Επιτροπή Παρακολούθησης, για πρώτη φορά δίνεται λόγος στις εκπαιδευτικές οργανώσεις να μπορούν να αξιολογούν την πορεία εφαρμογής του νέου συστήματος και να καταθέτουν απόψεις. Μάλιστα, η κα. Μιχαηλίδου, σχολιάζοντας την απόφαση της ΟΕΛΜΕΚ για την τετράωρη στάση εργασίας, επεσήμανε πως «θεωρώ αναίτια την αντίδραση της ΟΕΛΜΕΚ, ένα χρόνο μετά τις συζητήσεις που έγιναν οι συζητήσεις για το νέο σχέδιο αξιολόγησης. Πενήντα χρόνια μετά από το πρώτο σχέδιο που είχαμε να ταλαιπωρηθούν χιλιάδες παιδιά και εκπαιδευτικοί για ποιο λόγο; Επειδή δεν θέλουν να τους αξιολογεί ο διευθυντής του και αυτό θα αποφασιστεί από μία επιτροπή και σε βάθος πενταετίας; Ή επειδή ζητούν από τώρα οργανικές θέσεις;», διερωτήθηκε. Η κα. Μιχαηλίδου σημείωσε, δε, ότι «είναι αβάσιμα τα επιχειρήματα, τα οποία έχουμε συζητήσει πολλές φορές. Είναι καιρός να προχωρούμε μπροστά».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Τραβά το σχοινί η ΟΕΛΜΕΚ-Κατέρχεται σε τετράωρη στάση εργασίας για το σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών

Ο τρόπος που η ΟΕΛΜΕΚ έχει ανακοινώσει την απόφασή της για τετράωρη στάση εργασίας προκαλεί κι άλλα ερωτήματα, δεδομένου ότι αναφέρει πως δεν είχε εισακουστεί το αίτημά της προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για να αποσύρει το νομοσχέδιο. Πάντως, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας αποφάσισε να μην εμπλακεί στο ζήτημα, παρά το γεγονός ότι σε διάφορα ζητήματα είχε λάβει θέση, δείχνοντας με αυτό τον τρόπο ότι δείχνει εμπιστοσύνη στην υπουργό του, η οποία προέρχεται από το χώρο της εκπαίδευσης και γνωρίζει καλά τις αλλαγές που πρέπει να επέλθουν για να υπάρξουν βελτιώσεις στον τομέα της παιδείας.

Σημειώνεται πως το σημείο της ανακοίνωσης της ΟΕΛΜΕΚ με την αναφορά ότι η Βουλή δεν εισάκουσε το αίτημά της για να μην προχωρήσει με συζήτηση του κειμένου του νομοσχεδίου και κατ’ επέκταση η διαμαρτυρία έξω από τη Βουλή την ώρα που θα συζητείται το θέμα, δημιουργεί διάφορά ερωτήματα, αφού φαίνεται ότι η συνδικαλιστική οργάνωση επιχειρεί να αποτρέψει το Κοινοβούλιο από το να προχωρήσει με τις δημοκρατικές διαδικασίες. Πάντως, η Επιτροπή Παιδείας αποφάσισε ότι θα μελετήσει κατ’ άρθρο το κείμενο και θα αποσταλεί στην Ολομέλεια πριν το τέλος του χρόνου. Αυτό που αναμένεται να διαπιστωθεί την ερχόμενη Τετάρτη είναι κατά πόσο τα μέλη της Επιτροπής θα υποκείψουν στις πιέσεις μίας συνδικαλιστικής οργάνωσης ή θα προχωρήσουν με τη συζήτηση, κάτι που σημαίνει ότι δηλώνουν έτοιμοι για σύγκρουση, σε μία κρίσιμη περίοδο για τα κόμματα, λόγω των επικείμενων βουλευτικώ εκλογών του Μαΐου. Στη ζυγαριά, ωστόσο, θα πρέπει να ενταχθεί και κατά πόσο οι βουλευτές είναι έτοιμοι να επωμιστούν και τις αντιδράσεις της κοινωνίας, η οποία θεωρεί ότι πρέπει να υπάρξει η αλλαγή και να προχωρήσουν οι συζητήσεις, για να εφαρμοστεί νέο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Μάλιστα, τα μέλη της Επιτροπής Παιδείας πρέπει να υπολογίσουν και το γεγονός ότι στόχος της Βουλής είναι να ασκεί έλεγχο σε αποφάσεις και διαδικασίες που εφαρμόζονται στο δημόσιο τομέα και αυτή τη στιγμή υπάρχουν αυτές οι αντιδράσεις, επειδή επί της ουσίας, οι συνδικαλιστικές οργανώσεις φωνάζουν για τον τρόπο που θα ελέγχονται. 

Πάντως, αυτό που καλείται να μελετήσει η ΟΕΛΜΕΚ είναι το γεγονός ότι αντιδρά στην προώθηση ενός σχεδίου αξιολόγησης των μελών της, το οποίο θα αλλάξει μία κατάσταση που λειτουργεί εναντίον τους εδώ και πενήντα χρόνια. Κι αυτό επειδή με το νέο σχέδιο θα διαφανούν ποιοι εκπαιδευτικοί παράγουν εποικοδομητικό έργο και ποιοι χρειάζονται στήριξη και θα ξεχωρίσουν οι καλοί, πράγμα που με το υφιστάμενο σύστημα, που χαρακτηρίζεται ισοπεδωτικό και αναχρονιστικό, δεν γίνεται. Πέραν τούτου, η αλλαγή στο σχέδιο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου κρίνεται αναγκαία, ειδικά τη στιγμή που οι διεθνείς δείκτες δείχνουν την Κύπρο σε πολύ χαμηλά επίπεδα, όσον αφορά στην εκπαίδευση που παράγουν. Ουσιαστικά, πρόκειται για τη μεγαλύτερη μεταρρύθμιση στον τομέα της παιδείας, η οποία στοχεύει στην επίλυση διαφόρων επιμέρους ζητημάτων και αυτή η ανάγκη έχει αναγνωριστεί από όλους τους φορείς. Όλους εκτός των συνδικαλιστικών οργανώσεων, που απορρίπτουν το σχέδιο αξιολόγησης του έργου των συναδέλφων τους, στερώντας με αυτό τον τρόπο τη δυνατότητα σε άριστους εκπαιδευτικούς να διαπρέψουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ζητά τη συζήτηση του κειμένου για το σχέδιο αξιολόγησης η ΥΠΑΝ-«Ακούμε επιχειρήματα που δεν ακούστηκαν προηγουμένως»

;