powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Δεν κάνει πίσω το ΥΠΑΝ για το σχέδιο αξιολόγησης-«Δεν υπάρχει εναλλακτική, καλούμε τη Βουλή να προχωρήσει»

Δεν κάνει πίσω το Υπουργείο Παιδείας, όσον αφορά στο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, με την πολιτική προϊστάμενη, Αθηνά Μιχαηλίδου, να τονίζει πως δεν υπάρχει εναλλακτική επιλογή και η επιστροφή στο υφιστάμενο σχέδιο αξιολόγησης δεν είναι λύση. Μάλιστα, κάλεσε την Βουλή να προχωρήσει με τη συζήτηση και να οδηγήσει το νομοσχέδιο στην Ολομέλεια της Βουλής.

Την Πέμπτη, η κάθε οργάνωση έθεσε προς συζήτηση στα συλλογικά της όργανα, τις τροποποιήσεις που έστειλε το Υπουργείο Παιδείας, μετά τις συζητήσεις που είχαν για δύο εβδομάδες. Ένας τρίτος κύκλος διαβουλεύσεων, που ήταν αποτέλεσμα της δεύτερης παρουσίασης του κειμένου στην Επιτροπή Παιδείας και σημειώθηκε μετά από την έκκληση των βουλευτών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Απέρριψε η ΠΟΕΔ το τροποποιημένο σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών-Νέες περιπέτειες στην παιδεία

Η ΠΟΕΔ ήταν η πρώτη που είχε γνωστοποιήσει την απόφασή της για το τροποποιημένο σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών, με την οποία απορρίπτει το κείμενο, παρά το γεγονός ότι οι προηγούμενες δηλώσεις της ηγεσίας ήταν θετικές.

Το Υπουργείο Παιδείας παρακολουθεί τις εξελίξεις, με την πολιτική προϊστάμενη, Αθηνά Μιχαηλίδου, να τονίζει στον REPORTER ότι από την εν λόγω απόφαση αποδείχθηκε ότι δεν ήταν θέμα διαλόγου ή συγκλίσεων. «Υπάρχει αντίσταση στην αλλαγή, δεν υπάρχει αναγκαία βούληση, εμείς καλούμε τη Βουλή να προχωρήσει δημοκρατικά να συζητήσει την πρόταση και να ψηφιστεί. Το Υπουργείο θεωρεί ότι δεν υπάρχει εναλλακτική, έχουμε έτοιμο νομοσχέδιο βελτιωμένο αλλαγμένο για να μην ανησυχεί κανείς εκπαιδευτικός. Υπάρχουν όλες οι ασφαλιστικές δικλίδες για τους εκπαιδευτικούς».

Η κα. Μιχαηλίδου επεσήμανε πως «να πάμε πίσω δεν είναι λύση. Υπάρχει και το πρόστιμο για τα 60 εκ. ευρώ. Για μας η λύση είναι να προχωρήσει η συζήτηση και η ψήφιση».

Υπενθυμίζεται πως η οργάνωση των δασκάλων στο ψήφισμά της αναφέρει πως «η ΠΟΕΔ δεν μπορεί να αποδεκτεί ως έχει, τη δεδομένη στιγμή, το Νομοσχέδιο για το Σχέδιο Αξιολόγησης, καθώς δεν αποτελεί προϊόν συμφωνημένου διαλόγου μεταξύ ΠΟΕΔ και ΥΠΑΝ. Παρά τις μέχρι τώρα διαβουλεύσεις και προσπάθειες που έχουν καταβληθεί, παραμένουν οι διαφωνίες για τη συμμετοχή του Διευθυντή στην αριθμητική αξιολόγηση καθώς και για τη λειτουργία και τις αρμοδιότητες της Επιτροπής Παρακολούθησης».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Την Πέμπτη αποφασίζουν οι οργανώσεις για το σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών-«Να αναλάβει ο καθένας την ευθύνη του»

Επιπλέον, αναφέρει η ΠΟΕΔ «απουσιάζει σαφές και ολοκληρωμένο πλάνο όσον αφορά στους ανθρώπινους πόρους, που θα στηρίξουν την εφαρμογή του Νέου Σχεδίου. Χωρίς την απαραίτητη στήριξη, το Σχέδιο καθίσταται πρακτικά ανεφάρμοστο».

Στην ανακοίνωση προστίθεται πως «¨ως ΠΟΕΔ τονίζουμε εκ νέου την ανάγκη να παρουσιαστεί επίσημα το πλάνο του Υπουργείου (με συγκεκριμένα μέτρα και χρονοδιαγράμματα) για τον τρόπο με τον οποίο θα στηριχθεί το Νέο Σχέδιο Αξιολόγησης, το οποίο θα ξεκινάει ταυτόχρονα με την εφαρμογή του.

Η ΠΟΕΔ απαιτεί:

•             Πριν το Νομοσχέδιο προωθηθεί στη Βουλή, να συμφωνηθεί πλήρως με την ΠΟΕΔ, ώστε να διασφαλιστεί ότι αποτελεί προϊόν διαβούλευσης και όχι μονομερούς απόφασης.

•             Τα μέτρα στήριξης να δοθούν ταυτόχρονα με την εφαρμογή του Σχεδίου Αξιολόγησης (Διοικητικός Χρόνος Διευθυντή και ΒΔ, υποστήριξη απλών εκπαιδευτικών, νέες Οργανικές θέσεις κλπ)».

Αυτή τη στιγμή, τα βλέμματα είναι στραμμένα στην ΟΕΛΜΕΚ, η οποία επίσης θα κληθεί να λάβει αποφάσεις, με τη στάση της να είναι ήδη γνωστή και να οδεύει προς απόρριψη του νομοθετήματος. Σημειώνεται πως και η ΟΛΤΕΚ κλήθηκε να λάβει αποφάσεις, με τη στάση τους να είναι εξ αρχής θετική προς την αλλαγή που προωθείται.

Η τοποθέτηση του Κυβερνητικού Εκπροσώπου

Την ελπίδα ότι θα τηρηθεί υπεύθυνη στάση από την πλευρά των εταίρων στη μεγάλη μεταρρύθμιση που εκκρεμεί εδώ και δεκαετίες και αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, εξέφρασε, την Πέμπτη, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Κωνσταντίνος Λετυμπιώτης.

Σε ερώτηση στη διάρκεια ενημέρωσης των ΜΜΕ για τις αντιδράσεις που εξακολουθούν να υπάρχουν, ο Εκπρόσωπος ανέφερε ότι πρόκειται για άλλη μια μεταρρύθμιση, η οποία δεν έχει γίνει τα τελευταία 50 χρόνια, επαναλαμβάνοντας ότι η Κυβέρνηση δίνει προτεραιότητα σε σημαντικές μεταρρυθμίσεις.

Ανέφερε ότι όλοι αντιλαμβανόμαστε τη σημασία, τους λόγους και την αξία που καθιστούν επιτακτική τη συζήτηση για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι η συζήτηση εκκρεμεί και εδώ και δεκαετίες δεν κατέστη κατορθωτό να ολοκληρωθεί.

Υπενθύμισε ότι τώρα βρισκόμαστε στην ολοκλήρωση αυτής της συζήτησης ενώπιον της Βουλής και φυσικά θα υπάρχουν αντιδράσεις και διαφορετικές προσεγγίσεις κάτι που είναι απόλυτα θεμιτό, ιδιαίτερα υπό το πρίσμα που ο καθένας προσεγγίζει το θέμα.

"Το ζήτημα είναι να υπάρχει στον πυρήνα ο ίδιος στόχος που είναι ο εκσυγχρονισμός και κυρίως η διαφύλαξη του εκπαιδευτικού μας συστήματος για να παρέχει στους μαθητές μας και στους εκπαιδευτικούς μας τα εχέγγυα για να μπορέσουν να αναπτύσσονται περισσότερο", ανέφερε.

Ο Εκπρόσωπος επεσήμανε, παράλληλα, ότι έγινε εξαντλητική συνάντηση για το ζήτημα με όλους φορείς και λήφθηκαν υπόψη όλες οι παράμετροι και οι συστάσεις, χωρίς να διαφοροποιείται η βασική φιλοσοφία της αξιολόγησης.

Εξέφρασε την πεποίθηση να τηρηθεί και σε αυτό το ζήτημα η υπευθυνότητα που χαρακτηρίζει τους εταίρους και η συζήτηση να προχωρήσει στη Βουλή, αφού λήφθηκαν υπόψη πολλές εκ των εισηγήσεων που είχαν κατατεθεί.

;