powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Χωρίς μηχανογραφικά συστήματα τα δημόσια νοσηλευτήρια-Οι τέσσερις κατηγορίες για εφημερία και φωνές για υποστελέχωση σε ΤΑΕΠ

Χωρίς μηχανογραφικά συστήματα λειτουργούν τα δημόσια νοσηλευτήρια, ώστε να καταγράφονται οι φάκελοι των ασθενών, με τον ΟΚΥπΥ να αναφέρει πως μόνο το Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας, το οποίο είναι και το μεγαλύτερο σε όλη την Κύπρο, διαθέτει, ενώ από το Νοέμβριο θα ξεκινήσει η λειτουργία και στο νοσοκομείο Αμμοχώστου. Στο μεταξύ, ο Οργανισμός εξήγησε στη Βουλή και πώς προέκυψε η τρίμα για τις 65,000 ευρώ, που αναγράφεται στην έκθεση της Ελεγκτικής, την ώρα που υπάρχουν φωνές για υποστελεχωμένα ΤΑΕΠ.

Η έκθεση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας για το Γενικό Νοσοκομείο Λάρνακας τέθηκε προς συζήτηση στην Επιτροπή Ελέγχου της Βουλής, κατά την οποία ο Γενικός Ελεγκτής, Ανδρέας Παπακωνσταντίνου εξήγησε πως ήταν ένας έλεγχος που ξεκίνησε πριν από το 2023, στα πλαίσια του ευρύτερου ελέγχου στα νοσοκομεία του Οργανισμού Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας. Ο κ. Παπακωνσταντίνου πρόσθεσε πως «σκοπός να καλύψουμε όλα τα νοσηλευτήρια, ολοκληρώσαμε πρόσφατα και στην Πάφο. Σκοπός να έχουμε συνεχή παρουσία στα νοσηλευτήρια του ΟΚΥπΥ. Συχνά έχουμε παράπονα ασθενών, το θέμα των ΤΑΕΠ είναι ευαίσθητο θέμα. Συνήθως οι ασθενείς, εκτός του ότι είναι επείγοντα περιστατικά πηγαίνουν και σε αργίες ή Σαββατοκύριακα. Ο έλεγχος σε καμία περίπτωση δεν αμφισβητεί την αξία του ΟΚΥπΥ και των γιατρών μας. Είναι η δύναμη του ΓεΣΥ ο ΟΚΥπΥ. Θέλαμε να κάνουμε τον έλεγχο για να δούμε κάποια ζητήματα».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: On call γιατροί πληρώνονται χωρίς να εμφανίζονται, παρατυπίες στα έντυπα ασθενών του ΤΑΕΠ Λάρνακας-Όσα καταγράφει η Ελεγκτική Υπηρεσία

Ο Μιχάλης Βασιλείου, διευθυντής Ελέγχου της Ελεγκτικής Υπηρεσίας, αναπτύσσοντας την έκθεση για το Γενικό Νοσοκομείο Λάρνακας, υπέδειξε πως «είχε προηγηθεί ένας ευρύτερος έλεγχος στο Γενικό Λευκωσίας για το 2022 και εκδόθηκε έκθεση το Φεβρουάριο του 2024. Υπήρξαν ευρήματα για το ΤΑΕΠ και τις απαιτήσεις των ειδικών γιατρών για τον ΟΚΥπΥ και ήταν δεδομένο ότι θα υπήρχε επέκταση σε Λάρνακα, Λεμεσό και Πάφο. Έγινε έλεγχος και για το Γενικό Νοσοκομείο Λεμεσού και Πάφου και είναι υπό μελέτη. Στείλαμε προσχέδιο για τη συγκεκριμένη έκθεση 12 Ιουνίου στον ΟΚΥπΥ λάβαμε απάντηση το φθινόπωρο και βγήκε η έκθεση τον Οκτώβριο του 2025».

Στη συνέχεια, ο κ. Βασιλείου πρόσθεσε ότι «το ΤΑΕΠ ελέγξαμε κατά πόσο οι διαδικασίες ακολουθούνται με βάση τα εγχειρίδια του ΟΚΥπΥ. Ελέγξαμε τα αρχεία για τους ασθενείς που φεύγουν χωρίς να γίνει εισαγωγή και για εκείνους που πρέπει να γίνει εισαγωγή. Εντοπίσαμε αδυναμίες στη συμπλήρωση των εντύπων, για τις ώρες που γίνονται οι εισαγωγές και οι εξετάσεις και για τις εισαγωγές παρατηρήσαμε ότι οι υπογραφές δεν είναι των ειδικών γιατρών αλλά από ειδικευόμενους. Αυτό το αποτέλεσμα ήταν σε συνέχεια του προηγούμενου ελέγχου στο ΓΝ Λευκωσίας, που είχαμε παρόμοια ευρήματα».

Ο διευθυντής Ελέγχου της Ελεγκτικής Υπηρεσίας επεσήμανε, δε, ότι «αυτά τα επιβεβαιώσαμε και με τον ΟΚΥπΥ σε συναντήσεις που είχαμε κατά τη διάρκεια του ελέγχου αλλά και όταν του στείλαμε το προσχέδιο, που μας είπε ότι τα εντόπισε και ο Οργανισμός και λαμβάνει μέτρα. Για να είμαστε ακριβείς, δεν ήμασταν εκεί την ώρα της εξέτασης, εμείς κάναμε έλεγχο με βάση τα έντυπα. Εκείνο που παρατηρούμε είναι ότι στις πλείστες των περιπτώσεων είναι από ειδικευόμενους. Στις 22 από τις 23 περιπτώσεις είχαμε έλλειψη στα έντυπα».

Ο κ. Βασιλείου, στη συνέχεια, αναφέρθηκε στο γεγονός ότι φάκελοι ασθενών βρίσκονταν σε χώρο, που στο παρελθόν χρησιμοποιείτο ως πισίνα. Όπως υπέδειξε «ήταν πρώην πισίνα του φυσιοθεραπευτηρίου. Ήταν σε αδράνεια. Κατά τη διάρκεια του ελέγχου δεν υπάρχει μηχανογραφικό σύστημα. Το πρώτο νοσοκομείο που θα εφαρμοστεί θα είναι το Νοέμβριο και θα είναι στην Αμμόχωστο. Ένα δεύτερο είναι οι απαιτήσεις των ειδικών γιατρών και είδαμε ότι υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός απαιτήσεων που δεν καταγράφηκαν στο σύστημα του ΟΑΥ».

Ο κ. Βασιλείου αναφέρθηκε και στην τρύπα με τις 67,000 ευρώ ως απώλεια εσόδων. Όπως εξήγησε «το ένα ζήτημα είναι ότι υπάρχει απώλεια αποζημιώσεων προς το νοσοκομείο και το δεύτερο ότι δεν ενημερώνεται ο φάκελος του ασθενή, σχετικά με την εξέταση. Για να δουλέψει το σύστημα, πρέπει να περαστούν μέσα. Κάποιες δουλειές που έκανε ο ΟΚΥπΥ δεν της πέρασε στο σύστημα για να ζητήσει αποζημιώσεις. Δεν είναι μεγάλο ποσό, είναι 67,000 ευρώ. Δεν υπάρχει μηχανισμός ασφαλείας που να διασφαλίζει ότι εκείνα που γίνονται αποζημιώνονται. Αν στο νοσοκομείο Λάρνακας είναι τέτοια η κατάσταση, που είναι μικρό νοσηλευτήριο, ανησυχούμε για τα μεγαλύτερα, όπως στη Λευκωσία. Όταν δεν μπουν οι απαιτήσεις, δεν ενημερώνεται ο φάκελος, με ό,τι συνεπάγεται αυτό το πράγμα. Δεν θέλω να κινδυνολογώ, αλλά όταν υπάρχει το ιστορικό του ασθενή, είναι καλό να το γνωρίζει ο γιατρός ότι ο ασθενής έκανε κάποιες εξετάσεις για να μην επαναληφθούν».

Οι απαντήσεις του ΟΚΥπΥ

Παίρνοντας το λόγο, ο διευθυντής του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΚΥπΥ, Μαρίνος Καλλής, υπέδειξε πως είναι θεμιτοί οι έλεγχοι της Ελεγκτικής, με την οποία έχει καλή συνεργασία το τμήμα εσωτερικού ελέγχου του Οργανισμού. «Ως πρακτική του Οργανισμού να δημιουργήσουμε μία κουλτούρα ελέγχου. Προχωρούμε και ελέγχουμε όσα πρέπει να ελεγχθούν. Είναι δύσκολο επειδή στα νοσοκομεία δεν υπάρχει αυτή η κουλτούρα, αλλά θα το πετύχουμε. Πρέπει να δημιουργηθεί αυτή η κουλτούρα. Θέλω να πω ότι γενικά δεν είναι κακός ο ΟΚΥπΥ. Τα τελευταία 2,5 χρόνια υπήρξε μεγάλη αλλαγή, επειδή τα στελέχη του είναι επαγγελματίες. Είναι επίσης και λόγω των πόρων που είχαμε. Είπατε ότι ακόμη είμαστε με τα χαρτιά, πρέπει να γίνει μηχανογράφηση».

Από πλευράς του, ο Γενικός Εκτελεστικός Διευθυντής, Κύπρος Σταυρίδης, επεσήμανε πως είναι καλή πρακτική η διαδικασία που ακολουθεί η Ελεγκτική πλέον, για να γίνονται επιτόπιοι έλεγχοι, ώστε να είναι επίκαιρα τα αποτελέσματα τις εκθέσεις της. «Τον έλεγχο πρέπει να τον δούμε ως μία ευκαιρία βελτίωσης. Για τα θέματα που έχουν θιγεί, το πρώτο είναι η μη παρουσία εφημερευόντων ειδικών ιατρών στα ΤΑΕΠ. Το σύστημα εφημεριών έχει τέσσερις κατηγορίες, η Α που είναι ενεργή εφημερία και είναι στο νοσηλευτήριο ο γιατρός, η Β είναι κλειστών και επιβάλλεται να έρθει αν καλεστεί και κινδυνεύει η ζωή του ασθενή, πρέπει να έρθει μέσα σε μισή ώρα, η Γ οι αραιές κλήσεις και η Δ οι πολύ αραιές κλήσεις».

Ο κ. Σταυρίδης υπέδειξε, δε, ότι «ο ασθενής όταν έρχεται στο ΤΑΕΠ, που είναι σε κατηγορία 1 και 2 τον διαχειριζόμαστε άμεσα και με ασφάλεια. Για το νοσοκομείο Λάρνακας, υπάρχουν τέσσερις κλινικές με ειδικευόμενους. Οι ειδικευόμενοι είναι γιατροί που ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους και εκπαιδεύονται στο νοσοκομείο. Είναι πολύ ικανοί και το Υπουργείο Υγείας μας έχει δώσει την απόλυτη δικαιοδοσία να τους εκπαιδεύουμε. Οι ειδικευόμενοι όταν κατεβαίνουν στα ΤΑΕΠ, επειδή χρειάζονται υποστήριξη από γιατρό, βλέπει τον ασθενή και βεβαιώνεται ότι δεν κινδυνεύει η ζωή του. Αν θεωρεί αναγκαιότητα την κάθοδο ιατρού στην κατηγορία Β το κάνει και έρχεται. Αν θεωρούν ότι η υποστήριξη μπορεί να γίνει από το τηλέφωνο γίνεται. Οι εφημερίες γίνονται εντός του νοσηλευτήριο, για τους γιατρούς που δεν μπορούν να είναι μέσα σε μισή ώρα στο νοσηλευτήριο. Διαφαίνεται ότι υπάρχει κενό στον όρο επίβλεψη».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Επιβεβαίωσε τα διαχρονικά προβλήματα του ΓΝ Λάρνακας η Ελεγκτική-«Απαντήσαμε σε όλα» λέει ο ΟΚΥπΥ, ζητούν εξηγήσεις οι γιατροί

Ο κ. Σταυρίδης σημείωσε, δε, ότι «η Ελεγκτική βρήκε ότι δεν τεκμηριωνόταν ότι ήρθε μέσα ο ειδικός γιατρός και αυτό πρέπει να το βελτ1ιώσουμε. Έχουμε βελτιώσει τα πρωτόκολλά μας σε μεγάλο βαθμό και τα εφαρμόσαμε σε όλα τα νοσηλευτήρια, έχουμε ειδικό εγχειρίδιο ειδικών διαδικασιών, έχουμε ενδυναμώσει τον εσωτερικό μας έλεγχο και τον ενδυναμώνουμε με νέες προσλήψεις για να ελέγχουμε ότι υπάρχει σωστή κλινική τεκμηρίωση. Κάνουμε προσπάθεια για να βελτιώσουμε τα αποτελέσματα στα ΤΑΕΠ με τους ειδικούς γιατρούς».

Αναφορικά με το γεγονός ότι τα δημόσια νοσηλευτήρια δεν έχουν μηχανογραφικό σύστημα για να καταγράφονται τα αρχεία των ασθενών, ο γενικός εκτελεστικός διευθυντής του ΟΚΥπΥ υπέδειξε ότι «όταν ανέλαβε ο ΟΚΥπΥ τα δημόσια νοσηλευτήρια δεν ήταν μηχανογραφημένα. Το 2022 αναλάβαμε και ξεκινούμε από το πιο μικρό μας νοσηλευτήριο και αφήσαμε τελευταίο το νοσοκομείο Λευκωσίας, που έχει σύστημα. Συνεχίζουμε με εγκυκλίους για καλό έλεγχο. Θεωρούμε ότι έχει βελτιωθεί αρκετά όμως πρέπει να βελτιωθεί κι άλλο. Υπάρχουν περιπτώσεις ασθενών που λόγω της αναγκαιότητας, που περνά από τα ΤΑΕΠ και δεν γίνεται καταγραφή. Πρέπει να βελτιωθούμε εκεί».

Ο κ. Σταυρίδης σχολίασε και το γεγονός ότι δεν υπήρχε κατάλληλος χώρος φύλαξης των εντύπων, σημειώνοντας πως «είναι πραγματικότητα ότι αναλαμβάνοντας τα νοσηλευτήρια είχαμε σημαντικό πρόβλημα για χώρους φύλαξης. Βρέθηκαν παλιά έντυπα. Από τότε που αναλάβαμε μεταφέραμε όλα τα έντυπα σε ασφαλή χώρο, για να μην υπάρχει κίνδυνος να χαθούν ή να καταστραφούν. Έγινε ένα έργο με την ΕΕ που είναι ο φυσικός ιατρικός φάκελος και είναι η ψηφιοποίηση του ιατρικού φακέλου. Παλιά έντυπα ψηφιοποιούνται. Έντυπα καινούργια είναι απευθείας ψηφιοποιημένα. Η ολοκλήρωση του ΟΨΗ 2 θα βοηθήσει περισσότερο. Είμαστε στα αρχικά στάδια, στο 10% για να ψηφιοποιηθούν».

Ο Ρομπέρτος Καραχάννας, Γενικός Οικονομικός Διευθυντής του ΟΚΥπΥ, στη δική του τοποθέτηση, υπογράμμισε ότι «τα στοιχεία της Ελεγκτικής ήταν μεν σωστά, όμως να σημειώσω ότι στο εξωνοσοκομειακό κομμάτι, έρχονται μέσα χαρτιά, όμως δεν είναι προς τιμολόγηση. Για παράδειγμα έρχεται κάποιος για να κάνει προεγχειρητικό έλεγχο, κάνει εξετάσεις, όμως είναι στο πλαίσιο του ενδονοσοκομειακού ελέγχου και δεν είναι σωστό να χρεώσουμε τον ΟΚΥπΥ. Ένας αριθμός αφορά αυτή την κατηγορία. Η έκθεση ήταν για το 2023, οπότε σήμερα είμαστε στο 2025 και έχουν μπει αρκετοί μηχανισμοί ελέγχου, εντείναμε τις προσπάθειές μας για έλεγχο και έχουν βελτιωθεί τα δεδομένα. Ζητήσαμε να έχουμε πρόσβαση στα στοιχεία, σε συνεργασία με τον ΟΑΥ, για να μπορούμε να δούμε ότι γίνονται σωστές καταγραφές. Όταν αρχίσαμε να βλέπουμε τις κοστολογήσεις των νοσηλευτηρίων, εντοπίσαμε ότι για το νοσοκομείο Λάρνακας τρία περιστατικά δεν είχαν κοστολογηθεί».

Η θέση του Υπουργείου Υγείας

Η αναπληρώτρια Γενική Διευθύντρια του Υπουργείου Υγείας, Ελισάβετ Κωνσταντίνου, σε δική της παρέμβαση, επεσήμανε πως «δεν είναι τιμή για μας να παρατηρούνται αυτά που έχουν γραφτεί στην έκθεση. Με βάση το γεγονός ότι έχουμε κάνει ένα ΓεΣΥ, που θέλουμε να προστατεύσουμε, θα πρέπει να λυθούν τα προβλήματα. Θα πρέπει να ενισχύσει τη διοίκηση του νοσοκομείου Λάρνακας ο ΟΚΥπΥ. Θα απαμβλύνει σε μεγάλο βαθμό τα προβλήματα που έχουν καταγραφεί. Ο ΟΚΥπΥ έχει εντοπίσει τα προβλήματα και τα περιλαμβάνει στο σχέδιο δράσης. Εισηγούμαι να γίνεται καλύτερη προτεραιοποίηση, επειδή δεν έχει νόημα να γίνεται εταιροχρονισμένα. Για τους έλεγχους και το προσωπικό, δεν είναι μόνο οι εσωτερικοί έλεγχοι, αλλά και η καθημερινή επικοινωνία για να ξέρει τι πρέπει να κάνει. Θα ήταν πιο αποτελεσματικό για να είναι κοινωνοί της διαδικασίας. Είμαστε όλοι παίχτες του συστήματος και πρέπει να το κάνουμε».

Ο διευθυντής οικονομικών του Οργανισμού Ασφάλισης Υγείας, Άγγελος Τρόπης, στην δική του παρέμβαση, εξήγησε ότι «όσα θέματα ανέδειξε η Ελεγκτική, γνωρίζει ο ΟΚΥπΥ ότι είμαστε στη διάθεσή του να βρεθούν λύσεις. Είναι βασικός πυλώνας του συστήματος και προσπαθούμε να βρούμε εμπιστοσύνη και προσδοκίες. Για τα ευρήματα της Ελεγκτικής, για το θέμα των ΤΑΕΠ, ως διαχειριστές του συστήματος Υγείας έχουμε εντάξει ποιοτικά κριτήρια και δώσαμε επιπρόσθετη αποζημίωση σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Μετρούν τους χρόνους εξυπηρέτησης των ασθενών, που είναι το βασικότερο κριτήριο, έχει σχέση με το ζήτημα συζήτησης. Από την ώρα που θα μπει μέσα μέχρι την ώρα που θα βγει είναι εντός των ποιοτικών κριτηρίων. Ήταν το πιο σημαντικό θέμα».

Ο κ. Τρόπος πρόσθεσε, παράλληλα, ότι «αυτά τα κριτήρια άρχισαν να εφαρμόζονται τον Ιούνιο και αναμένεται ότι σιγά-σιγά, με καλύτερη οργάνωση των ΤΑΕΠ, είναι ένα μέτρο που θα συμβάλει θετικά. Υπάρχει και η αξιολόγηση από τους ίδιους τους ασθενείς. Για το θέμα με τις μη υποβληθείσες απαιτήσεις, είμαστε σε συνεργασία με τον ΟΚΥπΥ για να τους παράσχουμε την πρόσβαση που χρειάζονται με τους γραμματειακούς ή τους διαχειριστές. Δεν μπορεί να μείνει ανοιχτό το σύστημα για να υποβάλλονται απαιτήσεις. Βάλαμε ένα σύστημα για μικρό χρονικό περιθώριο για να υπάρχει καλύτερος έλεγχος και να μπορούμε να βγάζουμε άκρη. Είναι ανάλογα με την υπηρεσία».

Πώς απαντούν οι επαγγελματίες υγείας

Ο πρόεδρος της ΠΑΣΥΚΥ, Σωτήρης Κούμας, από πλευράς του, ανέφερε ότι οι οποιοιδήποτε έλεγχοι της Ελεγκτικής είναι επιθυμητοί, όμως θα πρέπει να υπάρχει αντίληψη για το τι διερευνά, σημειώνοντας πως πρόκειται για δημόσια νοσηλευτήρια και ΤΑΕΠ, τμήματα με αυξημένο φόρτο εργασίας.

«Δεν είναι οι ασθενείς και οι ιατρικές πράξεις, στυγνοί και ψυχροί αριθμοί. Αυτό που κρίνει τη δουλειά του γιατρού είναι το αποτέλεσμα απέναντι στον ασθενή. Αν έχει αποτέλεσμα σε επίπεδο ζωής και υγείας, αυτό μας κρίνει. Αν θεωρούμε ότι πρέπει να έχουμε συνεχώς την πένα στο χέρι, την ώρα που κάνουμε ιατρική, ξεφεύγουμε».

Αναφερόμενος στο θέμα των εφημεριών, ο κ. Κούμας επεσήμανε ότι και ο ίδιος θα κληθεί για ευημερία, ενώ τόνισε πως το σύστημα εφαρμόστηκε με βάση διεθνή κριτήρια «που επιτρέπουν να έχουμε τις κατηγορίες, επιτρέπεται οι ειδικευόμενοι να έχουν αυτές τις ευθύνες. Τι σημαίνει η κατηγορία Β; Μετά το ωράριό μου, μπαίνω σε εφημερία και όταν με καλέσουν θα πρέπει να πάω εγκαίρως εκεί. Μέχρι να πάω, θα πρέπει εκείνοι που είναι παρόντες να παρέχουν υπηρεσίες. Οι δείκτες μας είναι ιδιαίτερα καλοί».

Ο κ. Κούμας, στην τοποθέτησή του, σημείωσε πως «δεν μπορεί η ιατρική πράξη να καταγράφεται ως λογισμική πράξη. Θεωρούμε ότι από το 2023 που έγιναν οι παρατηρήσεις, θεωρούμε ότι σε επίπεδο διαχείρισης έχουμε βελτιωθεί.

Από πλευράς του, εκπρόσωπος του κλάδου νοσηλευτών της ΠΑΣΥΔΥ, ο οποίος εργάζεται και στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρνακας σημείωσε ότι «όλοι οι έλεγχοι μέσα στα νοσηλευτήρια είναι ευπρόσδεκτοι. Αυτό που παρατηρούμε είναι ότι οι νοσηλευτές είναι εκείνοι που νοιάζονται περισσότερο για τους ασθενείς. Παρατηρούμε ότι για διάφορες περιπτώσεις, ο ασθενής βγαίνει από το παιχνίδι. Ένα παράδειγμα, κάναμε ένα ωραίο ΤΑΕΠ στη Λάρνακα, αλλά δεν έχει αλλάξει τίποτα. Δεν υπάρχει προσωπικό για να λειτουργεί, δουλεύει υπερωρίες το προσωπικό από το Σεπτέμβριο. Οι ασθενείς είναι ουρές».

Ο εκπρόσωπος των νοσηλευτών της ΠΑΣΥΔΥ πρόσθεσε πως «δυστυχώς, με τις ενέργειές μας και προηγουμένως και τώρα, είμαστε στον ίδιο παράγοντα. Το αίτημά μας είναι η σωστή στελέχωση. Εμείς το είπαμε στον Οργανισμό και συμφωνήσαμε να έχουμε περαιτέρω στελέχωση. Δυστυχώς άνοιξε το νέο ΤΑΕΠ και δεν έχουμε προσωπικό. Θέλουμε επιπλέον επτά νοσηλευτές».

Η εκπρόσωπος της συντεχνίας Ισότητα, Ευγενία Ευσταθίου, σημείωσε πως «για τα τεκμήρια εγγράφων, ακούσαμε να ακούγεται ο φόρτος εργασίας, ότι υπάρχει πίεση στα ΤΑΕΠ. Μπορεί να υπάρχουν περιπτώσεις που ο λόγος που δεν υπάρχει σωστή υπογραφή, είναι επειδή κάποιοι γιατροί θέλουν να βοηθήσουν άλλους γιατρούς. Αυτό δεν είναι σωστό. Εμείς εισηγούμαστε να υπάρχει η υπογραφή στα εξιτήρια».

Ο εκπρόσωπος τύπου και νοσηλευτικός διευθυντής του ΟΚΥπΥ, Χαράλαμπος Χαριλάου, θέλησε να απαντήσει στους νοσηλευτές, αναφέροντας πως «όσον αφορά στο ΤΑΕΠ για στελέχωση, η συμφωνία που υπάρχει είναι ότι η στελέχωση γίνεται βάσει επισκεψιμότητας ασθενών. Με το παλιό ΤΑΕΠ είχαμε 120 ασθενείς. Σήμερα οι 120 δεν έγιναν 150, παρέμειναν 120 και δόθηκε η ανάλογη στελέχωση πριν 4-5 μήνες. Ενισχύσαμε το ΤΑΕΠ. Αν υπάρχουν επιμέρους ζητήματα θα το συζητήσουμε».

Φωνάζουν οι ασθενείς

Ο πρόεδρος της ΟΣΑΚ, Χαράλαμπος Παπαδόπουλος, από πλευράς του, θέλησε να καταθέσει την αγωνία και τον προβληματισμό των ασθενών, σε σχέση με τα ευρήματα της Ελεγκτικής Υπηρεσίας, σημειώνοντας πως «θέλω να υποβάλω αν τα προβλήματα που υποβάλλονται με ένα περιστασιακό έλεγχο της Ελεγκτικής, αν διευρύνουμε τη σκέψη, δεν ξέρω τι συμβαίνει στα άλλα νοσηλευτήρια. Μέσα σε ένα νοσηλευτήριο οι φάκελοι ήταν σε ένα χώρο που προηγουμένως ήταν πισίνα και δεν ενοχλούσε κανένα και έπρεπε να το παρουσιάσει η Ελεγκτική Υπηρεσία. Έπρεπε να βγει στην επιφάνεια για να ευαισθητοποιηθούν οι διοικήσεις, αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει η διοίκηση του ΟΚΥπΥ που είναι η ραχοκοκαλιά του συστήματος Υγείας».

Ο κ. Παπαδόπουλος πρόσθεσε πως «τα όσα που έχουν ακουστεί, θα έπρεπε μετά από έξι χρόνια εφαρμογής του ΓεΣΥ κάποια να είναι παρελθόν. Αντιλαμβανόμαστε την ουσία της ψηφιοποίησης αλλά από την άλλη πλευρά, δεν μπορεί να υπάρχει η λογική ότι αν δεν μας υποδείξουν τα προβλήματα που υπάρχουν τα προσπερνούμε. Οι λογικές ότι οι εφημερεύοντες ιατροί έπρεπε ή όχι να είναι εκεί και αν υπάρχει πρόβλημα και αν θα έπρεπε να γίνονται εισαγωγές από τους ειδικούς και όχι των ειδικευόμενους γιατρούς, είναι θέμα ζωτικής σημασίας και πρέπει να το δούμε σε λεπτομέρεια. Τώρα γίνεται από τους ειδικευόμενους. Είναι ανεκτό; Πρέπει να γίνεται; Ή πρέπει να υπάρχει ο ειδικός ιατρός για να γίνεται η εισαγωγή;».

Ο πρόεδρος της ΟΣΑΚ, στην τοποθέτησή του, εξήγησε πως «εγώ προσωπικά περιμένω από το ΔΣ του ΟΚΥπΥ να μην περιμένει από άλλους να του υποδείξει τα κακώς έχοντα και να κάνει ελέγχους και να διορθώνει από μόνος του τα δεδομένα. Έχουμε φαρμακεία που εξυπηρετούν χρόνιους ασθενείς, που κάθε μήνα παίρνουν συγκεκριμένη φαρμακευτική αγωγή. Ακόμη και σήμερα υπάρχει το συγκεκριμένο θέμα. Επαναλαμβάνουμε προβλήματα, βγαίνουν στην επιφάνεια όταν μας το υποδείξει κάποιος άλλος. Υπάρχουν ηλικιωμένοι που πρέπει να έρθουν με το λεωφορείο και πρέπει να περιμένουμε την Ελεγκτική να τα υποδείξει. Ο κόσμος που καταλήγει στα φαρμακεία του ΟΚΥπΥ δεν γνωρίζει τα τεχνικά. Γνωρίζει ότι πάει στο φαρμακείο του νοσοκομείου για να εξυπηρετηθεί και αν είναι εκεί η ώρα 8 το πρωί και φύγει το μεσημέρι, είναι ζήτημα. Να μπει ο καθένας μας στη θέση τους. Είναι την άμεση εξυπηρέτηση των ασθενών που θέτουμε εμείς».

Στον κ. Παπαδόπουλο απάντησε ο Κύπρος Σταυρίδης, ο οποίος τόνισε ότι «το θέμα των χρόνιων ασθενών, η απόφαση να μην δίνονται για μεγάλο χρονικό περιθώριο τα φάρμακα, να δίνονται κάθε μήνα, είναι απόφαση του ΟΑΥ. Πρέπει να βάλουμε στην εικόνα και τα ιδιωτικά νοσηλευτήρια για να μην έχουν δικά τους φαρμακεία. Εξυπηρετούμε και πελάτες των ιδιωτικών νοσηλευτηρίων, που δεν έχουν δικά τους φαρμακεία.  Αυτή η εικόνα που παρουσιάστηκε δεν είναι η καθημερινή εικόνα. Και ο νυν υπουργός και η τέως είναι ευαισθητοποιημένοι για να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση των ασθενών στα Υπουργεία. Τυχαίνει να παρατηρείται, όμως δεν είναι η καθημερινή εικόνα».

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;