powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Πρώτο... διαγώνισμα για Μιχαηλίδου για τη νέα σχολική χρονιά-Εξετάζεται στη Βουλή για τα ανοιχτά μέτωπα

Στο πρώτο διαγώνισμα για τη νέα σχολική χρονιά υποβάλλεται η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, αφού θα εξεταστεί από τη Βουλή για όλα τα ανοιχτά μέτωπα, όσον αφορά στα σχολεία και την ετοιμότητά τους. Ανάμεσα στα θέμα που θα τεθούν στο τραπέζι είναι η ετοιμότητα των μονάδων, όσον αφορά στο προσωπικό, τον εξοπλισμό, αλλά και τις υλικοτεχνικές υποδομές, καθώς επίσης και για τις διαδικασίες για την επικαιροποίηση των αναλυτικών προγραμμάτων. Οι βουλευτές αναμένεται να ζητήσουν και από την υπουργό να αναφερθεί στην πορεία των διαβουλεύσεων για το νέο σχέδιο αξιολόγησης, αλλά και για τη νέα διαδικασία που ακολουθήθηκε για τη στελέχωση των σχολείων.

Η νέα σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει με καλούς οιωνούς, αφού το καλοκαίρι ήταν ήρεμο για το Υπουργείο Παιδείας, σε σχέση με τα προηγούμενα. Παρά το γεγονός ότι υπήρξαν κάποια μεμονωμένα περιστατικά, η υπουργός και οι συνεργάτες της είχαν επικεντρωθεί στην υλοποίηση πολιτικών για την ομαλή λειτουργία των σχολείων όλων των βαθμίδων, καθώς και για την επιμόρφωση όλων των εμπλεκομένων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Πρώτο κουδούνι για τα Δημοτικά με 8,900 πρωτάκια-Οι δράσεις και οι πολιτικές του ΥΠΑΝ για τη νέα χρονιά

Η Επιτροπή Παιδείας της Βουλής κάλεσε την υπουργό Παιδείας ώστε να λάβει ενημέρωση για την επιστροφή στα θρανία και αναμένεται να θέσει σημαντικά θέματα στη συζήτηση, που θεωρούνται ανοιχτά κεφάλαια, αλλά και καίρια ζητήματα που επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία των σχολείων. Συγκεκριμένα, οι βουλευτές θα θέσουν τα βασικά ζητήματα ενώπιον της Αθηνάς Μιχαηλίδου, όπως είναι το ποσοστό της στελέχωσης των σχολείων, καθώς επίσης για τις υλικοτεχνικές υποδομές, αφού το Υπουργείο Παιδείας είχε ανακοινώσει ότι τα κατά τη διάρκεια της νέας σχολικής χρονιάς 2025-2026 θα συνεχιστεί η υλοποίηση άλλων 11 Έργων μεγάλης κλίμακας, συνολικής δαπάνης πέραν των €122.2 εκατομμυρίων.

Στη συζήτηση θα τεθεί και το μονίμως επίκαιρο θέμα της εγκατάστασης των κλιματιστικών στα σχολεία. Σημειώνεται πως όλα τα Λύκεια διαθέτουν κλιματιστικά, αφού είχαν χρησιμοποιηθεί ως εξεταστικά κέντρα στις Παγκύπριες Εξετάσεις, ενώ έχουν εγκατασταθεί με τη βοήθεια των γονέων και σε όλα τα δημόσια νηπιαγωγεία. Αυτή τη στιγμή το 45% των σχολείων είναι εξοπλισμένο με κλιματιστικά και στο επίκεντρο έχουν τεθεί τα Δημοτικά και Γυμνάσια, με στόχο μέχρι το τέλος του 2026 να είναι ολοκληρωμένο το έργο.

Στο μεταξύ, κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην Επιτροπή αναμένεται να ζητηθεί και ενημέρωση για την πορεία υλοποίησης των εξαγγελιών της υπουργού Παιδείας, για σημαντικά θέματα, όπως είναι για παράδειγμα το Τεχνικό Γυμνάσιο και πότε θα λειτουργήσει. Αυτό που θέλει να διαπιστώσει η Επιτροπή είναι κατά πόσο έχει επιτευχθεί ο στόχος. Πάντως, η υπουργός Παιδείας, στην επίσκεψη της στο Λύκειο Λατσιών την πρώτη ημέρα επιστροφής στα θρανία, για το Τεχνικό Γυμνάσιο, είχε δηλώσει πως «στις επόμενες εβδομάδες, όπως όλα τα σχολεία ειδικού ενδιαφέροντος, θα λειτουργήσουν και θα έχουμε και το Τεχνικό Γυμνάσιο. Σε δύο σχολεία, ένα στη Λευκωσία και ένα στη Λεμεσό. Ο στόχος του Τεχνικού Γυμνασίου είναι να εξοικειωθούν νωρίς τα παιδιά, έγκαιρα από την πρώτη Γυμνασίου με τις τεχνικές δεξιότητες, τις τεχνολογίες τις καινούργιες και τα προγράμματα του έχουν να κάνουν με τη διασύνδεση του σχολείου με την αγορά εργασίας. Είναι ένα καινοτόμο πρόγραμμα και πανευρωπαϊκά. Συνεπώς, θα το αξιολογήσουμε και θα το επεκτείνουμε την επόμενη σχολική χρονιά και σε άλλες επαρχίες».

Πέραν από το Τεχνικό Γυμνάσιο, η υπουργός Παιδείας είχε δεσμευτεί στο παρελθόν ότι θα αυξηθεί το διάλειμμα στα Δημοτικά και οι βουλευτές θα ζητήσουν ενημέρωση για το συγκεκριμένο θέμα, ενώ στο τραπέζι θα τεθεί και το θέμα της μείωσης της ύλης και της επικαιροποίησης των αναλυτικών προγραμμάτων, που αποτελεί προτεραιότητα του Υπουργείου Παιδείας. Το θέμα της ύλης είχαν θέσει και οι μαθητές του Λυκείου στην υπουργό Παιδείας, κατά την επίσκεψή της την πρώτη ημέρα των μαθημάτων, ενώ και η ίδια έχει αναγνωρίσει την ανάγκη γι’ αυτή την αλλαγή.

Εκτός αυτού, η υπουργός Παιδείας θα κληθεί να δώσει απαντήσεις και για τις καταγγελίες που έκαναν οι εκπαιδευτικές οργανώσεις, αναφορικά με την έλλειψη διευθυντικών στελεχών στα σχολεία. Σημειώνεται πως οι εκπαιδευτικές οργανώσεις είχαν καταγγείλει πως υπάρχει έλλειψη για στελέχωση των θέσεων διεύθυνσης στα σχολεία, που δημιουργείται από το γεγονός ότι ένα ποσοστό ακόμη βρίσκεται αποσπασμένο στο Υπουργείο Παιδείας και όχι στα σχολεία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ξεπερνούν τα 147 εκατ. ευρώ τα έργα στα σχολεία-«Χωρίς προβλήματα στη στελέχωση ξεκινά η σχολική χρονιά»

Κατατέθηκε πρόταση νόμου για τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς

Πάντως, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού είχε προκύψει ζήτημα με συμβασιούχους εκπαιδευτικούς που αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα υγείας και είχαν διοριστεί σε σχολείο μακριά από τη βάση τους, με αποτέλεσμα να είναι δύσκολη η μετάβαση εκεί. Τρανταχτό παράδειγμα που είδε το φως της δημοσιότητας, η περίπτωση δασκάλας που είχε διοριστεί σε σχολείο μία ώρα μακριά από τη βάση της και θα έπρεπε να μεταβαίνει εν μέσω θεραπειών, ωστόσο στη διόρθωση θέσης, μεταφέρθηκε σε πιο κοντινό σχολείο.

Αυτό το θέμα είχε απασχολήσει την Επιτροπή Παιδείας, η οποία είχε δεχθεί διάφορες καταγγελίες και προς αυτό το σκοπό, ο πρόεδρος και αναπληρωτής πρόεδρος της Επιτροπής και βουλευτές του Δημοκρατικού Κόμματος, Παύλος Μυλωνάς και Χρύσανθος Σαββίδης αντίστοιχα, είχαν καταθέσει πρόταση νόμου για ρύθμιση του συγκεκριμένου θέμα. Συγκεκριμένα, στην αιτιολογική έκθεση, οι δύο βουλευτές ανέφεραν πως «υπέπεσε στην αντίληψή μας ότι υπάρχει ένα κενό στη νομοθεσία που διέπει τις τοποθετήσεις των συμβασιούχων εκπαιδευτικών οι οποίοι ταλαιπωρούνται με σοβαρά προβλήματα υγείας. Δόθηκαν οδηγίες στις υπηρεσίες της Βουλής για ετοιμασία πρότασης νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση της υφιστάμενης νομοθεσίας, ώστε οι εκπαιδευτικοί λειτουργοί με σύμβαση να διατηρούν το δικαίωμα πρόσβασης σε Ιατροσυμβούλιο κατά τη διαδικασία τοποθέτησης, μετακίνησης και μετάθεσής τους, εφόσον συντρέχουν σοβαροί λόγοι υγείας».

Επιπρόσθετα, οι βουλευτές ανέφεραν πως «οι ρυθμίσεις τις οποίες εισηγούμαστε διασφαλίζουν ότι η Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας θα λαμβάνει δεόντως υπόψη τους λόγους αυτούς, με γνώμονα την προστασία της υγείας όλων των εργαζομένων και την εύρυθμη λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης».

Οι βουλευτές θα ζητήσουν τη θέση της υπουργού Παιδείας για το θέμα, καθώς επίσης και της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας, καθώς κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά είχε τεθεί σε εφαρμογή νέα διαδικασία για τη στελέχωση των σχολείων. Συγκεκριμένα, βάσει της νέας διαδικασίας είχε αποφασιστεί όπως η στελέχωση των σχολείων, αναφορικά με τους συμβασιούχους, να γίνει μέσω ειδικής πλατφόρμας και αναλόγως των επιλογών των εκπαιδευτικών να τους διορίσουν. Το αρνητικό ζήτημα με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα ήταν ότι δεν υπήρχαν ειδικά κριτήρια, όπως τα προβλήματα υγείας, με αποτέλεσμα να υπάρχουν αυτά τα προβλήματα με τους εκπαιδευτικούς με σοβαρά προβλήματα υγείας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Μείωση της ύλης, μουσική στα διαλείμματα, νέες τεχνολογίες-Τα αιτήματα των μαθητών προς την ΥΠΑΝ

Ζήτημα με τα Προαιρετικά Ολοήμερα Σχολεία

Στο μεταξύ, κατά τη διάρκεια της συζήτησης θα τεθεί και θέμα για τα Προαιρετικά Ολοήμερα Σχολεία, αφού προκύπτει ζήτημα με τον τρόπο λειτουργίας του. Οι βουλευτές της Επιτροπής Παιδείας θα ζητήσουν ενημέρωση για τα αναλυτικά προγράμματα των Προαιρετικών Ολοήμερων Σχολείων, καθώς θεωρούν ότι πρέπει να αλλάξει ο τρόπος που λειτουργούν και να υπάρχει σύνδεση με τα πρωινά σχολεία.

Αυτό που διαπίστωσαν οι βουλευτές είναι ότι υπάρχουν στρεβλώσεις που πρέπει να διορθωθούν, όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι οι μαθητές δεν είναι διαχωρισμένοι αναλόγως της τάξης τους, αλλά και ότι δεν έχουν ελεύθερο χρόνο για δραστηριότητες. Επίσης, θα ζητηθεί ενημέρωση για τον τρόπο στελέχωσης, καθώς και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που στελεχώνουν τα Ολοήμερα. Η ανησυχία των βουλευτών είναι πως αν δεν αλλάξει ο τρόπος λειτουργίας των Ολοημέρων, ο θεσμός θα αποτύχει και οι γονείς θα επιλέγουν ιδιωτικές πρωτοβουλίες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Μείωση ύλης και εξορθολογισμός αναλυτικών προγραμμάτων τη νέα σχολική χρονιά

;