Τετάρτη 28 Οκτ, 2020 | Επικοινωνία
trans gif

Η μάχη ενός ταξιτζή για το μεροκάματο-«Αυξήθηκαν οι ώρες, μειώθηκαν τα έσοδα»

Γιώργος Χατζηπαναγή  25/04/2020 14:47
 Η μάχη ενός ταξιτζή για το μεροκάματο-«Αυξήθηκαν οι ώρες, μειώθηκαν τα έσοδα»

Η μάχη ενός ταξιτζή για το μεροκάματο-«Αυξήθηκαν οι ώρες, μειώθηκαν τα έσοδα»

Γιώργος Χατζηπαναγή  25/04/2020 14:47
Για πάνω από ένα μήνα, οι πλείστοι δίνουν τη μάχη με τον κορωνοϊό από το σπίτι τους, σε μια προσπάθεια να μην εξαπλωθεί ο ιός. Υπάρχουν όμως και κάποιοι που ακόμα δουλεύουν, με βάση τα διατάγματα του Υπουργείου Υγείας.
 
Μια τέτοια ομάδα συνανθρώπων μας, είναι οι οδηγοί ταξί, οι οποίοι προσπαθούν να βγάλουν τα προς το ζην μέσα σε αυτή την τραγική κατάσταση, εξυπηρετώντας πολίτες, οι οποίοι ως επί το πλείστων είναι άγνωστοι προς τους ίδιους. Ο φόβος, ότι μπορεί να προσβληθούν από τον ιό, στριφογυρίζει στο μυαλό τους, όμως δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς.
 
Ο κ. Βασίλιος Γιώτης, 63 ετών, εργάζεται ως επαγγελματίας οδηγός τα τελευταία δέκα χρόνια. Όπως εξηγεί, η κατάσταση για τον ίδιο, όπως και για όλους μας, είναι πρωτόγνωρη.
 
«Δεν νομίζω κανείς από εμάς να έχει ξαναζήσει μια τέτοια κατάσταση στη ζωή του. Λόγω της φύσης της δουλειάς όμως, δεν μπορείς να κάνεις κάτι. Υπάρχει ο φόβος κυρίως ψυχολογικά με όλη την ένταση που υπάρχει στην κοινωνία. Απ’ εκεί και πέρα λαμβάνεις όλα τα δέοντα μέτρα, στο βαθμό που μπορείς».
«Τα προβλήματα των επαγγελματιών οδηγών»
Ο κλάδος των οδηγών ταξί, όπως και πολλοί άλλοι, αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω του κορωνοϊού, αφού η δουλειά τους μειώθηκε δραματικά, όπως και τα έσοδα τους.
 
Σύμφωνα με τον κ. Γιώτη, «τα προβλήματα ξεκίνησαν από τη μέρα που έγινε η πρώτη ενημέρωση για τις σκέψεις για διατάγματα και λοιπά. Η δουλειά του επαγγελματία οδηγού από εκείνη τη μέρα έπεσε 100%. Αυτό έχει να κάνει με τα έσοδα. Δηλαδή μέχρι τώρα, κάποιος οδηγός προσπαθούσε 12-14 ώρες για να βγάλει ένα μεροκάματο. Εξ’ ανάγκης αυτές οι ώρες παρατάθηκαν, μπορεί να γίνουν 15-16 συν το φόβο μήπως και κάποιος κολλήσει τον οδηγό λόγω της στενότητας των οχημάτων».
 
Σε ότι αφορά στο κατά πόσον ο κλάδος θα ξεπεράσει αυτή την κατάσταση με τον κορωνοϊό, η πρόβλεψη του δεν είναι αισιόδοξη.
 
«Από την πρώτη στιγμή, εγώ είπα ότι δύσκολα θα ξεπεράσουμε αυτή την κατάσταση και δεν είναι μια κρίση του ενός ή δύο μηνών. Πιστεύω ότι θα μας κτυπήσει όχι μόνο το 2020, αλλά και το 2021 και το κράτος πρέπει να αναθεωρήσει την κοινωνική πολιτική απέναντι στους πολίτες, για να δει πως θα χειριστεί την κατάσταση. Η πραγματική οικονομία θα βασιστεί στο εγχώριο εμπόριο. Αν αύριο χαλαρώσουν τα μέτρα και τα αεροδρόμια παραμείνουν κλειστά, πώς θα λειτουργήσει, ή έστω ότι ανοίγουν τα αεροδρόμια μας οι άλλες χώρες θα τα ανοίξουν; Τη στιγμή που δεν υπάρχει εισερχόμενος τουρισμός, σημαίνει ότι και ο κόσμος δεν θα καταναλώνει το ίδιο. Δεν είναι σαν μια βρύση που την ανοίγουμε και την κλείνουμε».
 
Τόνισε μάλιστα, ότι από τη στιγμή που ξεκινά για τη δουλειά, έχει ένα κόστος της τάξης των 50-60 ευρώ, το οποίο αν δεν καλυφθεί είναι χαμένος από χέρι.
 
«Παίρνουμε στοιχεία για να μεταφέρουμε ένα πελάτη»
Παρά τις αντιξοότητες και τα προβλήματα που υπάρχουν, οι οδηγοί ταξί λαμβάνουν μέτρα τόσο για τη δική τους προστασία, όσο και την προστασία των πολιτών, που επιβιβάζονται στα οχήματά τους.
 
«Κάνουμε απολυμάνσεις, χρησιμοποιούμε γάντια και μάσκες. Από εκεί και πέρα εφαρμόσαμε και κάτι άλλο.
Ξέρουμε ποιον μεταφέρουμε. Έχουμε τα στοιχεία του. Έχουμε τα τηλέφωνα του. Ζητούμε από τους ανθρώπους να έχουν την έγκριση, είτε με το σύστημα μηνυμάτων, είτε με το έγγραφο που πρέπει να έχουν μαζί τους. Έτσι στην περίπτωση που έχουμε την ατυχία να μας κολλήσει κάποιος, τουλάχιστον να υπάρχουν τα δεδομένα για ιχνηλάτηση. Ελπίζω ότι όλοι οι συνάδελφοι να ακολουθούν τη διαδικασία, για να έχουμε το ιστορικό και να μπορούν να εντοπίζουν τους πελάτες που ήρθαν σε επαφή».
Κληθείς να εξηγήσει πως προβαίνουν στις απολυμάνσεις, σημείωσε ότι αυτή γίνεται με βάση τα διατάγματα του Υπουργείου Υγείας.
 
«Είναι κάποια χημικά, τα οποία καταπολεμούν συγκεκριμένους ιούς. Αυτό γίνεται μια φορά κάθε 14 ημέρες. Από εκεί και πέρα γίνεται ένα είδος καθαριότητας στο τέλος κάθε μέρας».
«Οι πελάτες μας αντιμετωπίζουν με φόβο»
Ο φόβος αυτό το διάστημα είναι μεγάλος για τους ίδιους τους οδηγούς ταξί λόγω της κατάστασης, ωστόσο ίδιος είναι ο φόβος και για τους πελάτες, που μπαίνουν στα ταξί.
 
«Μας αντιμετωπίζουν με τον ίδιο φόβο οι πελάτες, όπως τους αντιμετωπίζουμε και εμείς. Όλοι οι άνθρωποι είναι το ίδιο. Υπάρχουν όμως και κάποιοι που δεν ενημερώθηκαν και θεωρούν ότι δεν πρέπει να έχουν την έγκριση για να μεταβούν με το ταξί. Άρα εμείς τους το επισημαίνουμε, γιατί αν μας σταματήσουν για έλεγχο και δεν έχουμε την έγκριση, πολύ πιθανόν ο αστυνομικός να τους εκδώσει εξώδικο και μπορεί να εκδώσει και σε μας. Αλλά γενικά ο κόσμος φοβάται».
Τόνισε ότι οι περισσότεροι πελάτες είναι γνωστοί προς τους οδηγούς, αφού είναι άνθρωποι που χρησιμοποιούν συχνά τα ταξί για τη μετάβαση τους από ένα σημείο σε άλλο, όμως υπάρχουν και πελάτες που είναι εντελώς άγνωστοι προς τους ίδιους.
 
«Δεν μου έχει τύχει να με ενημερώσουν ακόμα ότι κάποιος που μετέφερα ήταν θετικός στον ιό και το θεωρώ τύχη αυτό το πράγμα. Αλλά ούτε άκουσα κάποιο άλλο συνάδελφο, που να του έτυχε κάτι τέτοιο. Δεν έχω κάνει το τεστ, γιατί δεν μας ενέταξαν στις ομάδες που δικαιούνται να κάνουν το τεστ. Παλεύουμε με κάτι αόρατο και δεν ξέρουμε από που θα μας έρθει».
 
Εξέφρασε παράλληλα τη θλίψη του για το γεγονός ότι οι οδηγοί ταξί δεν εντάχθηκαν στους εργαζόμενους που μπορούν να κάνουν το τεστ.
 
«Από τη στιγμή που μεταφέρουμε αγνώστους, θα έπρεπε να μπορούμε να κάνουμε το τεστ, το οποίο αν πρέπει να το κάνω ιδιωτικά έχει και ένα κόστος. Έπρεπε στις δειγματοληψίες να έχουν ενταχθεί και άτομα από τα μέσα μεταφοράς, για να μπορούμε να ελεγχθούμε», ανέφερε καταλήγοντας. 

 
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας