powered by inbusiness-news-logo cbn omada-logo celebrity-logo LOGO-PNG-108

Μείωση της ύλης, αλλαγή στον τρόπο μαθήματος και ψηφιακό υλικό-Τα μέτρα ΥΠΑΝ για ανάπτυξη δεξιοτήτων

Διάφορα μέτρα λαμβάνει το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να πετύχει το στόχο που έχει θέσει, μετά τις εκθέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το σχέδιο δράσης για τις βασικές δεξιότητες στα σχολεία. Ανάμεσα σε αυτά είναι η μείωση της ύλης, ώστε να υπάρχει περισσότερος χρόνος για τους μαθητές να ασχοληθούν με ψηφιακό υλικό, ενώ την ίδια ώρα προωθείται και αλλαγή στον τρόπο που διδάσκονται τα μαθήματα, για να εξοικειωθούν με τις νέες τεχνολογίες και οι εκπαιδευτικοί και να τα μεταφέρουν και στα παιδιά.

Η Επιτροπή Παιδείας της Βουλής έθεσε προς συζήτηση το θέμα της ανακοίνωσης της επιτροπής προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το Συμβούλιο, την Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή και την Επιτροπή των Περιφερειών – σχετικά με το σχέδιο δράσης για τις βασικές δεξιότητες, καθώς και το στρατηγικό σχέδιο για την εκπαίδευση στους τομείς STEM: δεξιότητες για ανταγωνιστικότητα και καινοτομία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: «Συνελήφθη η μητέρα και το παιδί έμεινε στο σχολείο»-Πρόβλημα με τη φύλαξη παιδιών μετά το σχόλασμα

Η διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, Έλενα Χατζηκακού, ανέπτυξε ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας τα μέτρα που έλαβε το Υπουργείο για να επιτευχθούν οι στόχοι που υπάρχουν. Όπως επεσήμανε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέτασε τρία έγγραφα και εξήγησε ότι «το γεγονός ότι υπάρχουν αυτά τα έγγραφα ενισχύουν τις υφιστάμενες πολιτικές και να ενισχύσουμε και τις άλλες δράσεις. Το σχέδιο δράσης για τις δεξιότητες δομήθηκε σε τρεις πυλώνες, για ανάπτυξη, ενίσχυση των εκπαιδευτικών και ανάπτυξη των εκπαιδευτικών περιβαλλόντων. Μπαίνει ένα πλαίσιο για τα κράτη μέλη».

Η κα. Χατζηκακού σημείωσε πως «για την προώθηση και ανάπτυξη δεξιοτήτων, προχωρήσαμε σε επικαιροποίηση των αναλυτικών προγραμμάτων. Επιχειρηματικότητα, θέματα πολιτισμικής, διαπροσωπικές σχέσεις. Από το 2024-2025 επικεντρωνόμαστε στην ανάπτυξη της σχέσης. Γίνεται προσπάθεια αποφόρτωση της ύλης για να μπορούν τα παιδιά να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη της ύλης. Επίσης, προσπαθούμε να αλλάξουμε το πώς γίνεται το μάθημα. Εκείνο που έχουμε σε κείμενο να μεταφερθεί στην τάξη. Ένα βήμα ήταν ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και η κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνων».

Η διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, στη συνέχεια, επεσήμανε πως «γίνονται δράσεις για την προσχολική εκπαίδευση που ενισχύουν την προσπάθεια. Για τα ευάλωτα παιδιά, υπάρχουν πολλές πολιτικές για το θέμα αυτό. Για τα θέματα της βίας και παραβατικότητας, μετά και τη νομοθεσία που ψηφίστηκε το 2024 και την εθνική στρατηγική υλοποιείται σειρά δράσεων. Για την ειδική εκπαίδευση, γίνεται επιμόρφωση, υπάρχει μεγάλο πρόγραμμα. Για φέτος έχουμε στοχευμένη διερεύνηση των αναγκών για τους συνοδούς και τους εκπαιδευτικούς».

Όσον αφορά στον ψηφιακό μετασχηματισμό, η κα. Χατζηκακού εξήγησε πως «έχουμε δράσεις που έχουν να κάνουν με επικαιροποίηση των αναλυτικών και ανάπτυξη ψηφιακού υλικού για θέματα STEM. Φέτος υλοποιούνται διάφορα έργα. Εξασφαλίστηκε μεγάλος εξοπλισμός για τα σχολεία. Η πρόκληση είναι η μετάβαση σε ένα ψηφιακό σχολείο, ενημερωμένων εκπαιδευτικών. Υπάρχει ένα πλαίσιο ικανοτήτων που πρέπει να έχουν εκπαιδευτικοί και μαθητές. Υπάρχουν έγγραφα για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Πρέπει να αναπτύξει δεξιότητες για να χειρίζεται το υλικό και το δεύτερο πρέπει να υπάρχει τρόπος να μεταδίδει τις δεξιότητες που έμαθε. Για την τεχνητή νοημοσύνη, ως Υπουργείο Παιδείας αναπτύξαμε κείμενο πολιτικής και κατευθυντήριες γραμμές για τα σχολεία και τους γονείς για την τεχνητή νοημοσύνη. Απασχολούν διάφορα εκπαιδευτικά συστήματα».

Ο άλλος πυλώνας αφορά την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, επεσήμανε η Έλενα Χατζηκακού. «Γίνονται επιμορφωτικές δράσεις και η έμφαση υπάρχει μετατόπιση πώς οι εκπαιδευτικοί προωθούν τις γνώσεις τους. Η επιμόρφωση που έχει περισσότερο αποτέλεσμα είναι εκείνη που γίνεται εντός της σχολικής μονάδας. Το κάθε σχολείο πρέπει να εντοπίσει τις ανάγκες τους και εκεί να επικεντρώσουν τις ενέργειές τους».

Η κα. Χατζηκακού αναφέρθηκε και στο γεγονός ότι προσφέρονται σεμινάρια επιμόρφωσης για να βοηθηθούν οι γονείς σε διάφορες περιοχές. «Είναι σημαντική παράμετρος και ψάχνουν τα απαραίτητα αποτελέσματα. Μέσα στο έγγραφο της ΕΕ υπάρχει εξαγγελία για αξιοποίηση από τα διάφορα κράτη μέλη προγραμμάτων. Είναι διαπιστώσεις για όλα τα κράτη μέλη δεν είναι μόνο για την Κύπρο».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Απάντησε στις επικρίσεις για αποσπασμένους εκπαιδευτικούς η Μιχαηλίδου-Μελετά αλλαγές για τον κατάλογο διοριστέων

Σημειώνεται πως, όπως ακούστηκε στη Βουλή, βρίσκονται σε εξέλιξη οι προετοιμασίες του Υπουργείου για την ευρωπαϊκή προεδρία και επικεντρώνονται στα θέματα των βασικών δεξιοτήτων που θα προωθηθούν.

Πάντως, μετά την τοποθέτηση της κας. Χατζηκακού, οι βουλευτές της Επιτροπής εξέφρασαν προβληματισμό για το γεγονός ότι υπάρχουν αυξημένα ποσοστά αναλφαβητισμού, ειδικά σε παιδιά που αποφοιτούν από το Δημοτικό και μεταβαίνουν στο Γυμνάσιο, ενώ έκαναν αναφορές και για προβλήματα στο εκπαιδευτικό σύστημα. Μάλιστα, εξέφρασαν ανησυχία για τις αναφορές περί επικαιροποίησης των αναλυτικών προγραμμάτων, καθώς θεωρούν ότι δεν μπορούν να μειωθούν μαθήματα όπως είναι η Ιστορία, για να υπάρξει χρόνος για ψηφιακές δεξιότητες.  

Η κα. Χατζηκακού, απαντώντας στους βουλευτές, επεσήμανε πως υπάρχουν αποτελέσματα που δείχνουν την εικόνα στην Κύπρο και «είναι αυτά τα αποτελέσματα που προσπαθεί να βελτιώσει το Υπουργείο Παιδείας. Γίνονται προσπάθειες και στο τέλος της ημέρας θα δούμε αν υπάρχει κάτι να μάθουμε από τις άλλες χώρες, για να βελτιωθούμε. Να πούμε για τα STEM, ότι στα έγγραφα υπάρχουν θέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι είναι στην ευχέρεια της κάθε χώρας να προσαρμόσει τους στόχους της σε εθνικό επίπεδο. Η κατεύθυνση για τα STEM ενδεχομένως να πρέπει να ξεκινήσει πιο νωρίς, ίσως και από το Δημοτικό, για να μπορούν να επιλέξουν τα παιδιά νωρίς, μέσω από καθοδήγηση. Θεωρούμε ότι θα πρέπει να έχουν επαφή από το Δημοτικό».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ξεπερνούν τα 147 εκατ. ευρώ τα έργα στα σχολεία-«Χωρίς προβλήματα στη στελέχωση ξεκινά η σχολική χρονιά»

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Promotional Rep NewsFeed
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;