Debates στα... πρότυπα του Netflix

Ο χάρτης των τηλεοπτικών παραγωγών τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει. Η εισβολή του Netflix και των υπολοίπων πλατφόρμων παραγωγής τηλεοπτικού περιεχομένου, έχει προκαλέσει κοσμοϊστορικές αλλαγές στον χώρο της τηλεόρασης και πλέον και τα ίδια τα παραδοσιακά τηλεοπτικά κανάλια σε όλο τον κόσμο αναπροσαρμόζουν τα σχέδια τους.   

Μια από τις μεγάλες αλλαγές που συμβαίνουν αυτή τη στιγμή σε παγκόσμια κλίμακα, είναι τα τηλεοπτικά κανάλια να μειώνουν δραστικά των αριθμό των επεισοδίων των τηλεοπτικών σειρών που παράγουν. Για παράδειγμα μια εταιρία παραγωγής που προγραμμάτιζε μια καθημερινή σειρά με τέσσερα ή πέντε επεισόδια την εβδομάδα, συνειδητά επιλέγει να μειώσει τον αριθμό των επεισοδίων, σε ένα ή δύο και να αυξήσει την ποιότητα του περιεχομένου της. Δηλαδή επιλέγει να παράγει ένα ή δύο εβδομάδα, αντί να αναλώνεται σε πολλά, κάτι που στο αποτελεί νόμο, ότι λειτουργεί εις βάρος της ποιότητας.

Εξάλλου κάθε κύκλος μιας σειράς του Netflix έχει το πολύ πέντε με οκτώ επεισόδια. Οτιδήποτε παραπάνω θεωρείται υπερβολικό, αφού κουράζει τον τηλεθεατή ο οποίος σύμφωνα με τις έρευνες, παρατά τη σειρά στη μέση. Αν ο κύκλος κριθεί επιτυχημένος, τότε πολύ εύκολα λαμβάνεται και η απόφαση για τον επόμενο. Εάν όμως δεν καταφέρει να πείσει τους τηλεθεατές, τότε το εγχείρημα εγκαταλείπεται.

Η πιο πάνω διαπίστωση ουσιαστικά δεν έχει καμία σχέση με το θέμα του κειμένου, ωστόσο μόνο έτσι μπορεί να παρομοιαστεί η απόφαση του ΡΙΚ για τη διεξαγωγή πέντε debates εντός Σεπτεμβρίου.

Αφενός η μεγάλη χρονική απόσταση από τις εκλογές και αφετέρου το γεγονός ότι οι τηλεθεατές θα έχουν για ένα ολόκληρο μήνα, κάθε Πέμπτη, τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν ακόμα ένα επεισόδιο του πρώτου κύκλου των debates, καθιστά το όλο εγχείρημα σαν μια σειρά από αυτές που παρακολουθούμε στο  Netflix.

Εννέα πρωταγωνιστές, πέντε επεισόδια, ένας κύκλος και βλέπουμε για τον δεύτερο.

Επί της ουσίας πάντως, το όλο εγχείρημα από το ΡΙΚ και των επιτελείων των υποψηφίων, μόνο θετικά μπορεί να αντιμετωπιστεί. Όποιο κι αν είναι το τελικό αποτέλεσμα από αυτήν την προσπάθεια, η ουσία παραμένει ότι για πρώτη φορά στα κυπριακά χρονικά, ο ψηφοφόρος θα έχει την ευκαιρία να δει τους υποψηφίους, τον ένα απέναντι στον άλλο, να αντιπαραβάλλουν θέσεις και απόψεις. Ο τηλεθεατής θα μπορεί να κρίνει, να επικρίνει και να συγκρίνει τα όσα ακούει.

Μάλιστα οι τηλεθεατές θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στην εκπομπή με ερωτήσεις, τις οποίες θα καλούνται να απαντούν οι υποψήφιοι. Κάτι που θα μετατρέψει τη συζήτηση σε ένα πραγματικό debate, αφού ο δημοσιογράφος και να θέλει δεν θα μπορεί να περιοριστεί στα στενά πλαίσια των ερωτήσεων που παραδοσιακά γίνονται στους υποψηφίους Προέδρους.

Το εγχείρημα του ΡΙΚ, δεν είναι τίποτα άλλο εκτός από ένα κοινωνικό πείραμα στο οποίο οι πολίτες θα καθορίσουν την επιτυχία του με δύο τρόπους. Ο πρώτος είναι μέσω των ερωτήσεων που θα θέσουν. Ο δεύτερος είναι το ενδιαφέρον που θα επιδείξουν και τα ποσοστά τηλεθέασης που θα έχουν αυτές οι δίωρες εκπομπές που θα γεμίσουν τις Πέμπτες του Σεπτέμβρη.

Βέβαια από εκεί και πέρα σε μεγάλο βαθμό η επιτυχία της προσπάθειας εναπόκειται και στους ίδιους τους πρωταγωνιστές. Τους υποψήφιους δηλαδή και τους δημοσιογράφους που θα συμμετέχουν. Διότι όσο σημαντικές και επί της ουσίας κι αν είναι οι απορίες των τηλεθεατών, άμα αυτός που απαντά δεν θέλει να την απαντήσει, μπορεί να μιλά για δέκα λεπτά και να μην πει απολύτως τίποτα.

Συνεπώς η πρωτοβουλία από το ΡΙΚ πιστώνεται στα θετικά. Η συμμετοχή των υποψηφίων επίσης. Το αποτέλεσμα όμως θα το κρίνουν και οι ίδιοι, με την απόφαση τους να εγκαταλείψουν τη ξύλινη γλώσσα, τα πολλά θα, την παρελθοντολογία και να μιλήσουν με απλά λόγια στον κόσμο, να προτείνουν πράγματα απτά και ρεαλιστικά και να μιλήσουν με αλήθειες.

Επιστρέφοντας πίσω στο παράδειγμα του Netflix θα πρέπει να ξέρουν, οι πρωταγωνιστές και οι παραγωγοί, πως ο πρώτος κύκλος είναι αυτός που κρίνει το μέλλον της σειράς. Καμία σειρά που απέτυχε στον πρώτο της κύκλο, δεν κατάφερε να ορθοποδήσει στον δεύτερο. Συνεπώς αυτή η ευκαιρία των πέντε debates του Σεπτεμβρίου, είναι καθοριστική, όχι μόνο για την επιτυχία του δεύτερου κύκλου, αλλά και γενικά ολόκληρης της προεκλογικής.

Πόσω δε μάλλον που ο ανταγωνισμός του Netflix μόλις αντιλήφθηκε τι έχει επιτυχία στην παγκόσμια τηλεοπτική πλατφόρμα το αντέγραψε, ενώ ότι πήγαινε άπατο το απόφευγε. Συνεπώς η επιτυχία του πρώτου κύκλου των debates, θα αποτελέσει με τον ένα ή τον άλλον τρόπο, παράδειγμα προς μίμηση ή παράδειγμα προς αποφυγή και από τα ιδιωτικά κανάλια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δειτε Επισης

«Αναγκαίο συστατικό για την Κυβέρνησή μου ο ΔΗΣΥ»-Πώς σχολίασε τις εξελίξεις ο Χριστοδουλίδης
Σε όλους ανήκει αυτή η μεγάλη νίκη!
Τόσα θα πάρουν φεύγοντας Πρόεδρος και υπουργοί-Η σύνταξη και τα φιλοδωρήματα
Η προσωπική επαφή και το κοινωνικό ρεύμα κέρδισαν τους κομματικούς μηχανισμούς
Τα κόμματα πιέζουν, ο Χριστοδουλίδης αντιστέκεται-Στο κόκκινο οι διεργασίες
Προσκάλεσε το Χριστοδουλίδη να επισκεφτεί την Πολωνία ο ομόλογός του
Συγκινημένος στην Πάφο ο Χριστοδουλίδης-«Δεν υπάρχουν νικητές και ηττημένοι»
Έστειλε επιστολή στο Χριστοδουλίδη ο Μπορέλ-Εξέφρασε ετοιμότητα για επανέναρξη συνομιλιών
Πριν από την 1η Μαρτίου η συνάντηση Νίκου Χριστοδουλίδη με τον Ερσίν Τατάρ
Ικανοποιημένος ο Μητσοτάκης για την ένταξη Χριστοδουλίδη στο ΕΛΚ