Περίπατο στο Twitter ο Χριστοδουλίδης, τις εντυπώσεις στο Instagram o Αβέρωφ

Στη μάχη των τελευταίων τριάντα ημερών με κάθε όπλο που έχουν στη φαρέτρα τους έχουν εισέλθει οι υποψήφιοι, τα κόμματα που τους στηρίζουν και τα επιτελεία τους, με στόχο να φτάσει το μήνυμα τους, όσο πιο δυνατά και καθαρά στους πολίτες, έτσι ώστε να αποκομίσουν όσο το δυνατό καλύτερα αποτελέσματα την ημερά των Προεδρικών Εκλογών.

Αναντίλεκτα ένα από τα πλέον ισχυρά όπλα που διαθέτουν είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σε κάθε νέα εκλογική αναμέτρηση τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια τουλάχιστον, η παρουσία των υποψηφίων, αλλά και γενικότερα των κομμάτων σε αυτά, γίνεται όλο πιο έντονη, όλο και πιο δυνατή και για κάποιους όλο και πιο ενοχλητική. Αποτελεί ωστόσο ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία που έχουν οι υποψήφιοι στη διάθεση τους για να κερδίσουν, όλα όσα χάνουν, κυρίως λόγω της απουσίας των μεγάλων προεκλογικών συγκεντρώσεων άλλων δεκαετιών.

Κερδίζουν όμως και κάτι ακόμα. Κερδίζουν τη μάχη των εντυπώσεων. Ο τρόπος με τον οποίο πλασάρουν τις υποψηφιότητες τους, οι φωτογραφίες και τα βίντεο που επιλέγουν να τα συνοδεύσουν και η προσεχτική δουλειά που γίνεται από τους ειδικούς των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, έχει αποδειχθεί ότι αποδίδει καρπούς. Και πετυχαίνει, μάλιστα, κάτι που από μόνα τους τα κόμματα και τα επιτελεία, δεν μπορούν να πράξουν: Να φτάσουν σε δυσπρόσιτα ακροατήρια, όπως αυτά των νεών, ή εκείνων που συνειδητά επιλέγουν να μην βλέπουν και να διαβάζουν ειδήσεις για να ενημερώνονται για τις προεκλογικές τους δραστηριότητες.

Αυτός είναι και ο λόγος που σχεδόν όλα τα επιτελεία, τουλάχιστον των βασικών υποψηφίων, έχουν επένδυση σε χρόνο, χρήμα και ανθρώπινο δυναμικό, έτσι ώστε να έχουν μια αξιοπρόσεκτη παρουσία, που θα τους επιτρέψει να αποκομίσουν μακροπρόθεσμα, δηλαδή μέχρι τις πέντε Φεβρουαρίου, εκλογικά οφέλη.

Ο REPORTER καταγράφει την πορεία των υποψηφίων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μαζί την αλματώδη άνοδο που παρουσιάζουν οι σελίδες των υποψηφίων σε αυτά. Την ίδια ώρα, πάντως, η εικόνα που παρουσιάζουν οι επίσημες σελίδες των κομμάτων, είναι εικόνα αυτοσυντήρησης. Κάτι βέβαια που δεν έγινε στις βουλευτικές, όταν τα ίδια τα κόμματα ρίχνονταν στη μάχη. Πλέον η προσοχή έχει στραφεί στις σελίδες των υποψηφίων, όπου έχει το βάρος της παρουσίας τους και όπου γίνεται μια αρκετά προσεχτική δουλειά, με συνεχής καθημερινές παρεμβάσεις για προβολή και διαφήμιση της καμπάνιας τους.

Γίνεται παράλληλα και μια σοβαρή οικονομική επένδυση, αφού τουλάχιστον για το οποίο υπάρχουν προσβάσιμη για τον κάθε ένα στοιχεία, δαπανώνται σημαντικά χρηματικά ποσά χιλιάδων ευρώ κάθε εβδομάδα για διαφήμιση των όσων αναρτώνται στις σελίδες των υποψηφίων. Αυτό ισχύει περισσότερο για τους τρεις βασικούς υποψήφιους και λιγότερα για τους υπόλοιπους, οι οποίοι λόγω και των περιορισμένων οικονομικών τους πόρων, περιορίζονται στην απήχηση που έχουν οργανικά οι αναρτήσεις τους.

Η εικόνα των κομμάτων

Σε ότι αφορά τα κόμματα η εικόνα των σελίδων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που διαθέτουν μοιάζει αναλλοίωτη σε σχέση με τον Ιούλιο του 2022. Τα κόμματα, αυτή την περίοδο δεν επενδύουν και δεν κυνηγούν στην προβολή των κομματικών σελίδων, αφού γνωρίζουν πως εκ των πραγμάτων το ενδιαφέρον είναι στο τι προβάλλουν οι ίδιοι οι υποψήφιοι που κατέρχονται στις Προεδρικές Εκλογές. Οι διαφοροποιήσεις σε σχέση με πριν έξι μήνες είναι ελάχιστες, με το ΑΚΕΛ να συνεχίζει να προηγείται στην κούρσα των likes με 19000 ακόλουθους. Να σημειωθεί πως σε σχέση με τον αριθμό των ακολούθων στο Facebook πλέον ο αριθμός που δίδεται δημόσια είναι στρογγυλοποιημένος, σε αντίθεση με το τι ίσχυε μέχρι πριν από λίγους μήνες, όταν προβαλλόταν ο ακριβής αριθμός. Στην κούρσα ακολουθεί ο Δημοκρατικός Συναγερμός με περίπου 14 χιλιάδες ακολούθως, ενώ αξιόλογη είναι και η πορεία του Δημοκρατικού Κόμματος με περίπου εντεκάμιση χιλιάδες.

Πολύ πιο ισχυρή σε σχέση με την εκλογική τους δύναμη, είναι η παρουσία των Οικολόγων οι οποίοι έχουν περίπου δέκα χιλιάδες ακολούθους, ενώ ακολουθεί η ΕΔΕΚ με 7500 χιλιάδες και η ΔΗΠΑ-Συνεργασία, η οποία έτσι κι αλλιώς έχει την πιο πρόσφατη χρονικά παρουσία και στην πολιτική ζωή και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ακολουθεί με δύο χιλιάδες. Να σημειωθεί πως το ΕΛΑΜ δεν έχει επίσημη παρουσία στα social media λόγω των περιορισμών που του επέβαλαν οι ξένοι τεχνολογικοί κολοσσοί του Facebook και του Twitter.

Πιο μικρά είναι τα ακροατήρια των κομμάτων στο Instagram, κυρίως λόγω του ύφους και των ιδιαιτεροτήτων της συγκεκριμένης πλατφόρμας. Στο Instagram, υπάρχει χώρος, κυρίως για πιο καλλιτεχνικής και υψηλής αισθητικής περιεχόμενο, σε αντίθεση με τα κοινότυπα και για τους νέους ειδικά κουραστικά μηνύματα που κατά καιρούς στέλνει το πολιτικό γίγνεσθαι της χώρας.

Την πρωτιά στο Instagram κατέχει ο Δημοκρατικός Συναγερμός με 6540 ακολούθως, ενώ ακολουθεί το ΑΚΕΛ με 4926, το ΔΗΚΟ με 1402, η ΕΔΕΚ με 935, οι Οικολόγοι με 704 και η ΔΗΠΑ-Συνεργασία με 396. Σε ότι αφορά τις διαφοροποιήσεις σε σχέση με τον Ιούλιο του 2022, αυτές είναι ελάχιστες, με τους λογαριασμούς των κομμάτων να έχουν κερδίσει, άλλοι μερικές δεκάδες και άλλοι λίγες εκατοντάδες νέους ακολούθους.

Ανάλογη είναι η εικόνα των κομμάτων στο Twitter, όπου τα κόμματα, έχουν διαχρονικά πιο ισχυρή παρουσία, λόγω και της προσοχής που το πολιτικό και παραπολιτικό προσωπικό της χώρας αποδίδει στο εν λόγω κοινωνικό δίκτυο. Τους πιο πολλούς ακολούθους διαθέτει και εδώ ο Δημοκρατικός Συναγερμός με 13350 άτομα να τον ακολουθούν. Ακολουθεί το ΑΚΕΛ με 10983 και η ΕΔΕΚ με 6344. Στην τέταρτη θέση είναι το Δημοκρατικό Κόμμα με 5781 ακολούθους, οι Οικολόγοι με 4529 και η ΔΗΠΑ-Συνεργασία με 325 ακολούθους.

Διαφορετική είναι η εικόνα στο YouTube, το οποίο χρησιμοποιείται από τα κόμματα ως εργαλείο για να προβάλλουν τις δηλώσεις των στελεχών τους. Εδώ υπάρχει το εξής οξύμωρο, όπου το ΕΛΑΜ εδώ και χρόνια, έχει ένα τεράστιο για τα δεδομένα της Κύπρου κανάλι με πάνω από ένα εκατομμύριο προβολές. Το YouTube, είναι άλλωστε το μοναδικό δίκτυο, που επιτρέπει στο ΕΛΑΜ να έχει επίσημη παρουσία και συνεπώς το κόμμα του Χρίστου Χρίστου, έχει ρίξει το βάρος και την προσοχή του σε αυτό.  

Συγκεκριμένα το ΕΛΑΜ έχει 4250 συνδρομητές, ενώ ακολουθεί ο Δημοκρατικός Συναγερμός με 971, το ΑΚΕΛ με 627, η ΕΔΕΚ με 384, οι Οικολόγοι με 312 και το ΔΗΚΟ με τη ΔΗΠΑ με διψήφιο αριθμό, 89 και 78 συνδρομητών αντίστοιχα.

Σε ότι αφορά τις προβολές των βίντεο των κομμάτων, πρώτος είναι ο Δημοκρατικός Συναγερμός με 3,6 εκ. προβολές μέχρι τον Ιανουάριο του 2023, το ΑΚΕΛ με 2,7 εκ. προβολές, η ΕΔΕΚ με 1,8 εκ. και το ΕΛΑΜ με 1,6εκ. Από εκεί και πέρα, οι Οικολόγοι έχουν 83 χιλιάδες προβολές το ΔΗΚΟ 15 χιλιάδες και η ΔΗΠΑ 63 χιλιάδες.

Η εικόνα των υποψηφίων

Πολύ πιο δυναμική με αυξητική τάση, είναι η εικόνα που παρουσιάζουν οι επίσημες σελίδες των υποψηφίων για τις Προεδρικές Εκλογές. Εκεί γίνεται μια τιτάνια προσπάθεια, για το καλύτερο, πιο πρωτότυπο και πιο ελκυστικό περιεχόμενο, όχι μόνο για να κερδίσουν οι εντυπώσεις, αλλά για να δοθεί μια νέα δυναμική στους υποψηφίους, για την τελική ευθεία. Ο αριθμός των likes, τα καλά σχόλια και γενικά η εικόνα, είναι κάτι που ενδιαφέρει τους υποψηφίους και δημιουργεί εντυπώσεις που προσπαθούν με κάθε τρόπο να κερδίσουν.

Για αυτό σπαταλούν και αρκετά χρήματα σε διαφημίσεις των αναρτήσεων τους, που σε πολλές περιπτώσεις έχουν ως στόχο την απήχηση σε ένα εκατομμύριο πολίτες, δηλαδή την απήχηση σε όλους τους κατοίκους της Κύπρου.

Οι αριθμοί των σελίδων των υποψηφίων, είναι αρκετά διαφορετικοί σε σχέση με τον περασμένο Ιούλιο, όταν καταγράφηκαν για πρώτη φορά από τον REPORTER. Τα επιτελεία δούλεψαν τα social media και αυτό αποτυπώνεται και στους αριθμούς που ακολουθούν.

Καταφέρνοντας να διπλασιάσει μέσα σε έξι μήνες τους αριθμούς των ακολούθων του, ο Νίκος Χριστοδουλίδης προπορεύεται της κούρσας στο Facebook με 12646 likes στη σελίδα του. Στην κούρσα ακολουθεί ο Αβέρωφ Νεοφύτου που από τον περασμένο Ιούλιο και τα 10417  likes, έφτασε σήμερα στις 12 χιλιάδες περίπου. Στην τρίτη θέση βρίσκεται ο Αχιλλέας Δημητριάδης που κέρδισε περίπου 800 likes τους τελευταίους έξι μήνες και έφτασε τις επτά χιλιάδες, ενώ στην τέταρτη θέση βρίσκεται ο Ανδρέας Μαυρογιάννης με 6500 likes. O Γιώργος Κολοκασίδης έχει στη σελίδα του 2700 likes και ο Κωνσταντίνος Χριστοφίδης 2460. Τον περασμένο Ιούλιο ο κ. Κολοκασίδης είχε 1992 likes και ο κ Χριστοφίδης 1375.

Στο Instagram, με μεγάλη διαφορά από τον δεύτερο προπορεύεται ο Αβέρωφ Νεοφύτου με 10200 ακολούθους. Στη δεύτερη θέση είναι ο Νίκος Χριστοδουλίδης με 2412 ακολούθους και στην τρίτη ο Ανδρέας Μαυρογιάννης ο οποίος μέχρι πριν από έξι μήνες δεν διέθετε λογαριασμό, σήμερα διαθέτει 1527 ακολούθους. Οι Αχιλλέας Δημητριάδης, Γιώργος Κολοκασίδης και Κωνσταντίνος Χριστοφίδης ακολουθούν με 640, 233 και 425, αντίστοιχα.

Στο Twitter οι υποψήφιοι διαθέτουν πολύ πιο ισχυρούς λογαριασμούς. Της κούρσας προπορεύεται με διαφορά από τον δεύτερο ο Νίκος Χριστοδουλίδης, ο οποίος δημιούργησε ένα δυνατό λογαριασμό με την παρουσία του εδώ και χρόνια ως υπουργός Εξωτερικών με 47200 ακολούθους. Ακολουθεί ο Αβέρωφ Νεοφύτου με 24700 και ο Ανδρέας Μαυρογιάννης με 10800. Ο Κωνσταντίνος Χριστοφίδης έχει έναν αξιοπρόσεκτο λογαριασμό με 9227 ακολούθους, ο Αχιλλέας Δημητριάδης ακολουθεί με 5693 και τέλος ο Γιώργος Κολοκασίδης με 689.

Δειτε Επισης

Αξιωματούχοι ΗΠΑ εξήραν τον ηγετικό ρόλο Κύπρου για Γάζα-Τις επόμενες μέρες λειτουργεί η προβλήτα
Διμερείς σχέσεις-Κυπριακό στις επαφές Κόμπου στην Τασκένδη
Απαντούν στο ΕΛΑΜ για τα διαβατήρια στους μετανάστες ΔΗΣΥ και ΔΗΚΟ-«Αφελής και επικίνδυνη πρόταση»
Οικονομία και Κυπριακό συζήτησαν οι ηγεσίες ΑΚΕΛ-ΚΕΒΕ
Το μήνυμα ΠτΔ για την απόπειρα δολοφονίας σε βάρος του Σλοβάκου Πρωθυπουργού-«Βαθιά σοκαρισμένος»
Ν. Χριστοδουλίδης: Η Κύπρος θα κερδίσει το στοίχημα για ελκυστικό επενδυτικό περιβάλλον
«Η Νάκμπα συνεχίζεται σε μία γενοκτονία, χιλιάδες Παλαιστίνιοι διαμαρτύρονται για εκτοπισμό»
«Εκβιασμός κατά της Κυπριακής Δημοκρατίας η δήλωση Χεζμπολάχ για ροές Σύρων»
Νέα επίθεση Τατάρ σε Ολγκίν-Την κατηγορεί πως υπερέβη τα όρια της εντολής της
Επισκέφτηκε την περίκλειστη Αμμόχωστο ο Φασινό-«Να ξανακάνουμε το Βαρώσι μια ζωντανή πόλη»