Τα μέτρα της Λιθουανίας που βλέπει η Κύπρος-Τα παιχνίδια διακινητών και ο τζίρος

Μια ανοικτή πληγή παραμένει το μεταναστευτικό ζήτημα, καθώς οι ροές συνεχίζουν να είναι ανεξέλεγκτες, με την Κύπρο να ψάχνει απεγνωσμένα τους τρόπους με τους οποίους θα βάλει επιτέλους φρένο στις χιλιάδες αφίξεις, οι οποίες το 2021 έσπασαν κάθε ρεκόρ, με το Υπουργείο Εσωτερικών να επιχειρεί να συνάψει συμφωνίες με άλλες χώρες για επαναπροώθηση μεταναστών.  

Την ώρα που επεξεργάζονται διάφορα μέτρα, τα οποία είναι σε τροχιά υλοποίησης, ο υπουργός Εσωτερικών, Νίκος Νουρής, αναχωρεί την ερχόμενη Πέμπτη για τη Λιθουανία, όπου μαζί με τους Ευρωπαίους ομόλογούς του, θα εξετάσουν τα μέτρα που άρχισε να λαμβάνει για τις μεταναστευτικές ροές η χώρα, ώστε να εξεταστεί ποια από αυτά θα μπορούσαν να εφαρμοστούν και στην Κύπρο.  

Όπως εξήγησε ο κ. Νουρής στον REPORTER, «πρόκειται να πάμε όλοι οι υπουργοί Εσωτερικών επί τόπου να δούμε την κατάσταση στα σύνορα Λευκορωσίας-Λιθουανίας και τον τρόπο με τον οποίο γίνεται ο περιορισμός των μεταναστευτικών ροών», προσθέτοντας πως στην Λιθουανία «έκαναν ένα φυσικό εμπόδιο, με ένα φράκτη, χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα κάποια τεχνολογικά μέσα στα σύνορα και θα δούμε τη στρατηγική που χρησιμοποιείται για την αποτροπή του φαινομένου των ροών».

Αξίζει να σημειωθεί, ότι οι Λιθουανοί μέχρι στιγμής εγκατέστησαν 150 χιλιόμετρα συρματόπλεγμα και φράχτη 436 μέτρων, με στόχο σταδιακά να δημιουργήσουν ένα φυσικό εμπόδιο κατά μήκος ολόκληρου του συνόρου με τη χώρα της Λευκορωσίας. Επίσης, ένα άλλο μέτρο που χρησιμοποιήθηκε για την αποτροπή των μεταναστευτικών ροών, είναι η εγκατάσταση συστημάτων παρακολούθησης των συνόρων, κάτι που αναμένεται να υλοποιηθεί και στην Κύπρο, όπως ανακοινώθηκε, με την εγκατάσταση καμερών παρακολούθησης και ειδικών συστημάτων από το Ισραήλ. 

Το Υπουργείο Εσωτερικών θεωρεί πως η κατάσταση στη Λιθουανία παρομοιάζει με αυτή που παρατηρείται στην Κύπρο τα τελευταία πέντε χρόνια, κάτι το οποίο είχε επισημάνει και στους ομολόγους του κατά την τελευταία Σύνοδο ο Νίκος Νουρής, ο οποίος ζήτησε την εφαρμογή των ίδιων μέτρων στην πράσινη γραμμή, όπου καταγράφονται οι μεγαλύτερες ροές μεταναστών. «Υπάρχει μια σαφέστατη διαφοροποίηση από τις υπόλοιπες χώρες γιατί αυτό δεν είναι το σύνορό μας. Άρα είμαστε εξαιρετικά προσεκτικοί στις κινήσεις που κάνουμε. Πάρα ταύτα δεν έχουμε καμία άλλη επιλογή από το να αυξήσουμε την επιτήρηση της πράσινης γραμμής με όποιο τρόπο και όποια μέσα χρειάζονται και έχουμε ζητήσει και την ενεργό βοήθεια της ΕΕ επί τούτου γιατί πάρα πολύ απλά δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις και μαγικές συνταγές», είχε αναφέρει σε πρόσφατη συνέντευξη του στο ΚΥΠΕ ο Νίκος Νουρής.

Οι διαδρομές και οι χρυσοπληρωμένοι διακινητές

Πονοκέφαλος για την αποτροπή των αυξανόμενων μεταναστευτικών ροών, αποτελούν τα γκρίζα σημεία αλλά και η πράσινη γραμμή, η οποία χαρακτηρίζεται ως το μεγαλύτερο πρόβλημα, καθώς οι ημερήσιες αφίξεις από την πράσινη γραμμή κυμαίνονται από 60 μέχρι και 100 άτομα την ημέρα. Εξού και το Υπουργείο Εσωτερικών θέλει την εγκατάσταση του... μεγάλου αδελφού στην πράσινη γραμμή, αφού εκτιμά πως με αυτό τον τρόπο θα καταφέρει να περιορίσει τις ροές, αφού θα βάλει δύσκολα στους διακινητές, που εκμεταλλεύονται τα τρύπια μέτρα.  

Μιλώντας ενώπιον της Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Βουλής, ο Νίκος Νουρής ανέφερε πως τα γκρίζα σημεία που χρησιμοποιούνται για τις διελεύσεις μεταναστών, είναι η Λεύκα, οι Τρούλλοι, η Δερύνεια και η Αθηαίνου. «Έχουμε αιτητές που φτάνουν στην Κωνσταντινούπολη και από εκεί με δωρεάν βίζα φτάνουν στο αεροδρόμιο της Τύμπου, με ένα διακινητή Τουρκοκύπριο κατά κύριο λόγο. Ξέρουμε και αριθμούς αυτοκινήτων και ποσά που πληρώνονται. Τους περνούν στις ελεύθερες περιοχές και παίζουμε το παιχνίδι της γάτας με το ποντίκι. Κόψαμε τη δυτική Λευκωσία, και τους φέρουν από τη Λεύκα, κόψαμε τη Λεύκα, τους φέρνουν από τους Τρούλλους, πάμε στη Δερύνεια, ερχόμαστε στην Αθηαίνου».

Πίσω από τις μαζικές εισροές, κρύβεται οργανωμένο κύκλωμα με δεκάδες διακινητές, που φαίνεται πως είναι καλά διαβασμένοι, οι οποίοι μάλιστα χρυσοπληρώνονται, βγάζοντας δεκάδες χιλιάδες ευρώ στην πλάτη μεταναστών που ψάχνουν για ένα καλύτερο αύριο.   

Οι διακινητές λαμβάνουν μέχρι και δυο με τρεις χιλιάδες ευρώ, για τη μεταφορά τους στην Κύπρο, ενώ συνήθως γεμίζουν σε μια βάρκα 70 ανθρώπους, για τους οποίους εισπράττει περίπου 200.000 ευρώ συνολικά, για να τους φέρει από τη Συρία. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Νουρής, «συναθροίζονται μέσα σε ένα σαπιοκάραβο το οποίο αγοράζει ο διακινητής έναντι 1.000 και 2.000 ευρώ, βουλιάζει το λίγο πριν φθάσει στην Κύπρο και έτσι φορτώνει την Κυπριακή Δημοκρατία με 70 ανθρώπους, από τους οποίους κατάφερε να εισπράξει 2 με 3 χιλιάδες ευρώ από τον καθένα. Άμαν κάνει ακόμη μια κούρσα αυτός ο διακινητής και βγάλει και μισό εκατομμύριο, αφυπηρετεί μια χαρά. Επιτέλους πρέπει να είμαστε αμείλικτοι στα θέματα των διακινητών…».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Οι ΗΠΑ κατασκευάζουν προβλήτα στη Γάζα, εκφράζοντας ευγνωμοσύνη και στην Κύπρο
Συνέρχεται σήμερα το Εθνικό Συμβούλιο-Ενημερώνει τους πολιτικούς αρχηγός ο Πρόεδρος
Αναμένουν να δουν στην πράξη την εργοδότηση αλλοδαπών οι επιχειρήσεις-«Μύθος» για φθηνή λύση
Τι προνοεί το Σύνταγμα για παύση κρατικού αξιωματούχου και η απόφαση Τρύφωνος που θα βρεθεί στο επίκεντρο
Μια προεκλογική εκστρατεία που δεν είναι σαν τις άλλες μπαίνει στην τελική ευθεία
Ένα βήμα πριν το «record» στα σχολεία υψηλού κινδύνου-Σε επαγρύπνηση οι φρουροί για τις λαμπρατζιές
Στόλτενμπεργκ: Δεν είναι πολύ αργά για να κερδίσει η Ουκρανία τον πόλεμο
Παρασκηνιακές συνεννοήσεις Ισραήλ-Τουρκίας για τουρκικό ανθρωπιστικό στολίσκο στη Γάζα
BINTEO: Τύπος πήγε σε πλυντήριο αυτοκινήτων το Cybertruck της Tesla και το μετάνιωσε
Μέσα από χίλια μύρια κύματα ψηφίστηκε ο νόμος που επιτρέπει την ταυτοποίηση χρηστών καρτοκινητών