Κυριακή 27 Νοε, 2022 | Επικοινωνία
trans gif

Ο οδικός χάρτης έξι σημείων του Τατάρ προς τη διχοτόμηση (έγγραφο)

  28/04/2021 17:39
Ο οδικός χάρτης έξι σημείων του Τατάρ προς τη διχοτόμηση (έγγραφο)

Ο οδικός χάρτης έξι σημείων του Τατάρ προς τη διχοτόμηση (έγγραφο)

  28/04/2021 17:39

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΓΕΝΕΥΗ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ

Με δισέλιδο έγγραφο που κατέθεσε στην ολομέλεια της άτυπης πενταμερούς διάσκεψης για το Κυπριακό στη Γενεύη, το πρωί της Τετάρτης, ο Τουρκοκύπριος ηγέτης Ερσίν Τατάρ καθιστά και επίσημη την αξίωση της τουρκικής πλευράς για αλλαγή της βάσης λύσης του Κυπριακού και συγκεκριμένα για λύση δύο κρατών. 

Στο δισέλιδο έγγραφο η τουρκοκυπριακή πλευρά, αφού προβαίνει σε μια σύντομη ιστορική ανασκόπηση του Κυπριακού υπό τη δική της οπτική γωνία, παρουσιάζοντας τους Τ/κ ως το θύμα των πολιτικών εξελίξεων στην Κύπρο από το 1960 και μετά, καταθέτει μια πρόταση  έξι σημείων, μέσω των οποίων διατυπώνει, μεταξύ άλλων, τη θέση πως πρέπει να υπάρξει μια συνεταιρική σχέση, η οποία να βασίζεται στην κυριαρχική ισότητα των δύο πλευρών.

Όπως αναφέρεται στο έγγραφο, αφού αυτή η ισότητα διασφαλιστεί μέσα από ψήφισμα του ΟΗΕ, θα εισέλθουν σε διαπραγματεύσεις υπό την καθοδήγηση του Γ.Γ., οι οποίες, θα είναι μεταξύ ανεξαρτήτων κρατών και θα αφορούν πτυχές όπως το περιουσιακό, την ασφάλεια, την αναπροσαρμογή των συνόρων, καθώς και στις σχέσεις με την Ε.Ε. Η τουρκοκυπριακή πρόταση καταλήγει με την πρόνοια όπως πως στο τέλος της διαδικασίας, υποβληθούν για έγκριση σε διαφορετικά δημοψηφίσματα στα δύο ανεξάρτητα κράτη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΕΥΗ

Διαβάστε πιο κάτω αυτούσιο(σε μετάφραση) το έγγραφο που κατέθεσε η τ/κ πλευρά: 

Η ουσία της τουρκοκυπριακής πρότασης είναι η αναγνώριση της κυριαρχικής ισότητας και το ισότιμο διεθνές καθεστώς των Τουρκοκυπρίων, μέσω μίας σχέσης συνεργασίας, που μπορεί να καθιερωθεί ανάμεσα στις δύο πλευρές του νησιού. Αυτό μπορεί να ανοίξει το δρόμο για ουσιαστικές διαπραγματεύσεις προς μία ρεαλιστική και βιώσιμη λύση.

Η τουρκοκυπριακή πλευρά δεν κατέληξε σε αυτό το αποτέλεσμα εν μία νυκτί, αλλά μετά από δεκαετίες μακρών, επίπονων διαπραγματεύσεων, που κατέληξαν σε αποτυχία, έχοντας εξαντλήσει όλες τις προοπτικές για μία λύση διζωνικής, δικοινοτικής ομοσπονδίας.

Η ρίζα της αποτυχίας αυτής είναι οι Ελληνοκύπριοι και το ελληνικό όραμα ότι η Κύπρος είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι του ελληνισμού, και η άνιση κατάσταση των δύο πλευρών, που δημιουργήθηκε κατά παράβαση του Συντάγματος του 1960, μετά τον σφετερισμό του κράτους εταιρικής σχέσης το 1963 και τη συνεχιζόμενη κατοχή του.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, η Ελληνοκυπριακή πλευρά να αυτοδιοριστεί ως «η μόνη αναγνωρισμένη Κυβέρνηση ολόκληρης της Κύπρου».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Τα τρία σενάρια και πώς προσεγγίζει την πενταμερή ο Γκουτέρες

Η τουρκοκυπριακή πλευρά είναι μία από τις πλευρές του Συντάγματος του 1960 και συνιδρυτής, όπως και συνιδιοκτήτης εταιρικής σχέσης της Κυπριακής Δημοκρατίας, αντανακλώντας την εγγενή κυριαρχία της ισότητας και της ίσης θέσης. Η τουρκοκυπριακή πλευρά, η οποία διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά της κρατικής υπόστασης, έχει τα ίδια δικαιώματα και θέση με αυτά της ελληνοκυπριακής πλευράς, και ασκούνται αυτή τη στιγμή.

Το απλό γεγονός της διεθνούς αναγνώρισης, χωρίς να έχει σημασία πόσο ευρύ είναι, δεν μπορεί να δικαιολογήσει ή να παρέχει νομιμότητα στις παραβιάσεις, τόσο του εγχώριου συνταγματικού δικαίου όσο και του Διεθνούς Νόμου της Συνθήκης, μέσω του οποίου η Ελληνοκυπριακή πλευρά κατέχει το όνομα της «Κυπριακής Δημοκρατίας».

Για αρκετό καιρό, η τουρκοκυπριακή πλευρά, ήταν παραμελημένη στην απομόνωση, την ώρα που αποτελέσματα, αποφάσεις και δηλώσεις υιοθετήθηκαν εν τη απουσία της, σε πλατφόρμες όπου δεν εκπροσωπείτο ή ακουγόταν, την στιγμή που η ελληνοκυπριακή πλευρά που κατέχει και μονοπωλεί τον τίτλο της Κυβέρνησης, έχει δώσει μία τελείως παραμορφωμένη, μονόπλευρη εικόνα της κατάστασης στη διεθνή κοινότητα.

Η συγκεκριμένη εμπειρία και η δραστική αλλαγή στο τοπικό, περιφερειακό και διεθνές περιβάλλον, μαζί με τις παρούσες πραγματικότητες στο νησί, μας υποχρεώνουν να παρουσιάσουμε μία νέα πρόταση, που θα κάνει την Κύπρο ένα νησί μίας βιώσιμης σταθερότητας και ειρηνικής συνύπαρξης.

Η τουρκοκυπριακή πλευρά είναι έτοιμη να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις, που αυτή τη φορά πρέπει να είναι διαφορετικές, βάζοντας την νέα οπτική σε καθαρούς και πρακτικούς όρους. Σε αυτό το πλαίσιο, αυτή η συνάντηση είναι μία ιστορική ευκαιρία να γίνουν τα απαραίτητα βήματα, όχι μόνο για να επανορθώσει μία σοβαρή αδικία που συνεχίζει να γίνεται εναντίον των Τουρκοκυπρίων, αλλά και να αφαιρεθούν οι κύριοι λόγοι της αποτυχίας στην πορεία μίας βιώσιμη λύσης.

Η τουρκοκυπριακή πρόταση στοχεύει στην καθιέρωση μίας σχέσης συνεργασίας ανάμεσα στις δύο πλευρές στο νησί, στη βάση της κυριαρχικής ισότητας και του ισότιμου διεθνούς καθεστώτος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ψάχνουν διέξοδο στα αδιέξοδα-Τι ζήτησε από τον Γκουτέρες ο Αναστασιάδης

1) Ο Γενικός Γραμματέας να αναλάβει μια πρωτοβουλία, έτσι ώστε το Συμβούλιο Ασφαλείας να εγκρίνει ένα ψήφισμα στο οποίο θα διασφαλιστεί το ισότιμο διεθνές καθεστώς και η κυριαρχική ισότητα των δύο πλευρών. Ένα τέτοιο ψήφισμα θα αποτελέσει τη νέα βάση για την επόμενη δημιουργία σχέσης συνεργασίας μεταξύ των δύο υφιστάμενων κρατών.

2) Μόλις εξασφαλιστεί το ισότιμο διεθνές καθεστώς και η κυριαρχική ισότητα των δύο πλευρών μέσω της προαναφερθείσας ρύθμισης, θα ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις οι οποίες θα έχουν χρονοδιάγραμμα, σε αυτήν τη νέα βάση και υπό την αιγίδα του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών για την καθιέρωση μιας αμοιβαία αποδεκτής συμφωνίας συνεργασίας.

3) Οι διαπραγματεύσεις θα επικεντρωθούν στη μελλοντική σχέση μεταξύ των δύο ανεξάρτητων κρατών. Το περιουσιακό, την ασφάλεια, την αναπροσαρμογή των συνόρων, καθώς και στις σχέσεις με την Ε.Ε.

4) Οι διαπραγματεύσεις θα υποστηριχθούν από την Τουρκία, την Ελλάδα και τη Μεγάλη Βρετανία, ενώ όπου ενδείκνυται, θα συμμετέχει και η Ε.Ε. ως παρατηρητής.

5) Στο πλαίσιο οποιασδήποτε συμφωνίας, τα δύο κράτη θα αναγνωρίσουν αμοιβαία το ένα το άλλο και οι τρεις εγγυήτριες χώρες θα τα υποστηρίξουν

6) Οποιαδήποτε συμφωνία θα επιτευχθεί ως αποτέλεσμα αυτών των διαπραγματεύσεων, θα υποβληθεί για έγκριση σε ξεχωριστά ταυτόχρονα δημοψηφίσματα και στα δύο κράτη.

3888634903166089 179820531 473243667342027 1296871272421915305 n

3888635026875675 179596465 311819987010907 8111637061339629207 n

3888634640614723 179222326 943149186496264 5931527496249803058 n

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας