Ψάχνουν τρόπους για αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού-Ωράριο, οδικά έργα και τραμ

Διαχρονική και μόνο σύγχρονη δεν είναι η κατάσταση που επικρατεί στους δρόμους των μεγάλων πόλεων, με το κυκλοφοριακό κομφούζιο, να αποτελεί έναν από τους καθημερινούς πονοκέφαλους των οδηγών, που καλούνται να μεταβούν σε κάποιο σημείο, ιδιαίτερα σε ώρες αιχμής, που για να διανύσουν μερικά χιλιόμετρα, θα χρειαστούν αρκετά λεπτά, ακόμη και ώρες. Αν και κατά διαστήματα στο παρελθόν, επιχειρήθηκε με διάφορους τρόπους να επιλυθεί το διαχρονικό πρόβλημα της κίνησης στους δρόμους από τις αρμόδιες υπηρεσίες, εντούτοις, δεν βελτιώθηκε τίποτα, αλλά τουναντίον διογκώθηκε, με αποτέλεσμα καθημερινώς να είναι ευδιάκριτες οι ουρές χιλιομέτρων σε κεντρικές αρτηρίες των πόλεων. 

Η αλλαγή ωραρίου των σχολείων, οι ώρες που πραγματοποιούνται συγκεκριμένα οδικά έργα αλλά και τα σημεία που γίνονται, μονοδρομήσεις μεγάλων λεωφόρων, όπως επίσης και η δημιουργία τραμ, είναι μερικές από τις εισηγήσεις που βρίσκονται στο τραπέζι, ώστε να αποσυμφορηθεί η τραγική κατάσταση στους δρόμους και να αποφευχθούν όσο γίνεται οι ουρές χιλιομέτρων, που προκαλούν νεύρα και διαταράσσουν τη ψυχική ηρεμία των οδηγών καθημερινώς. 

Ήδη, έχουν γίνει κάποια οδικά έργα, ενώ κάποια άλλα βρίσκονται σε εξέλιξη, όπως οι περιμετρικοί δρόμοι, αλλά το πρόβλημα δεν φαίνεται να επιλύνεται, ιδιαίτερα στην καρδιά των μεγάλων πόλεων, αφού τα οχήματα είναι τόσα πολλά, τα οποία όπου και να κινηθούν, πάλι θα υπάρχει κυκλοφοριακό κομφούζιο. Έτσι, είναι δεδομένη με την πάροδο των χρόνων, η ανάγκη εξεύρεσης άλλων μέσων μαζικής μεταφοράς, ώστε να λιγοστεύσουν τα οχήματα στους δρόμους, κάτι που θα έχει καλύτερα αποτελέσματα και στους δρόμους αλλά και στο περιβάλλον, λόγω της μόλυνσης του με τα καυσαέρια. 

Εξάλλου, σύμφωνοι με τις δράσεις που επιβάλλεται να γίνουν στις πόλεις, είναι και οι ίδιοι οι Δήμοι, οι οποίοι θεωρούν ότι οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν, πρέπει να είναι παράλληλες, ώστε να υπάρξουν ουσιαστικά αποτελέσματα. Μιλώντας ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών εκ μέρους του Δήμου Λευκωσίας, η κα. Ιωάννου ανέφερε ότι ήδη ο Δήμος, έχει προχωρήσει στην υλοποίηση έργων, όπως είναι το ζεύγος μονοδρομήσεων στη Μακαρείου με την Κωνσταντινουπόλεως. «Ένας άλλος τομές που οφείλουμε να βελτιώσουμε είναι στο κομμάτι των οχημάτων, δηλαδή αφαιρώ ένα αυτοκίνητο και αυξάνω την ίδια ώρα τις παροχές στα λεωφορεία. Εκτός από αυτό είναι επίσης το κλιμακωτό ωράριο που μπορεί αν αποφέρει λύσεις. Για να πετύχει η επίλυση του κυκλοφοριακού όμως, είναι να υπάρξουν ταυτόχρονα και παράλληλα αρκετές δράσεις».  

Ταυτόχρονα, αν και γίνεται το ζεύγος μονοδρομήσεων, εντούτοις φαίνεται τα οχήματα να μεταφέρονται σε άλλα σημεία που προκαλείται κυκλοφοριακό κομφούζιο, όπως για παράδειγμα στην Ακρόπολη. Όπως ανέφερε ο Δήμαρχος Στροβόλου, Ανδρέας Παπαχαραλάμπους, «είναι κάτι που δεν πρέπει να γίνεται αποσπασματικά. Το να βρίσκουμε εναλλακτικές λύσεις, είναι κάτι που πράττω και 'γω προσωπικά, αλλά με αυτό τον τρόπο δημιουργούνται και άλλα προβλήματα, καθώς οι οδηγοί μαθαίνουν και αυτοί άλλους δρόμους (συντόμια), δημιουργώντας και σε άλλα σημεία κίνηση. Η λύση είναι να προχωρήσουμε απευθείας στη δημιουργία τραμ, παρά να ψάχνουμε λύσεις με τα λεωφορεία. Δυστυχώς, η κατάσταση είναι τραγική και είναι κάτι που δεν μπορούμε να αφήσουμε».  

Ιδιαίτερος πονοκέφαλος επικρατεί και στους οδηγούς της Λεμεσού, οι οποίοι κυρίως κατά της πρωινές και απογευματινές ώρες, δημιουργούν ουρές χιλιομέτρων σε κεντρικές αρτηρίες της πόλης. Όπως εξήγησε ο κ. Παπαμιχαήλ εκ μέρους του Δήμου Λεμεσού, «κάνουμε προσπάθειες για απάμβλυνση του κυκλοφοριακού στη Λεμεσό, για τον κόσμο το πρωί και το απόγευμα. Έγιναν αρκετές μελέτες, το συζητήσαμε και γίνονται προσπάθειες με αναπλάσεις δρόμων. Πρέπει να γίνουν πιο δραστικά μέτρα όμως, καθώς το πρόβλημα μεγαλώνει και διογκώνεται συνεχώς».

Πάντως, από την πλευρά της Αστυνομίας, διευκρινίστηκε ότι δεν φέρει ευθύνη για το κυκλοφοριακό μαρτύριο, καθώς μόνο σε ατυχήματα μπορεί να παρέμβει κυρίως. Ακόμη και σε φώτα τροχαίας που θα βρεθούν Αστυνομικοί, εξήγησε ο ο Βοηθός Διευθυντής της Τροχαίας, Χάρης Ευρυπίδου, «μπαίνουμε πυροσβεστικά. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν ούτε εναλλακτικές διαδρομές για να μπορέσουμε να δίνουμε στο κοινό. Το κομμάτι της Αστυνομίας είναι πυροσβεστικά. Ως εκ τούτου, η εφαρμογή ενός πλήρους σχεδιασμού μέσων μαζικής μεταφοράς είναι πολύ πιο σημαντικό από το ωράριο».

Οι απόψεις των Βουλευτών για την επίλυση του κυκλοφοριακού

Στα συμπεράσματα που θα μπορέσουν να υλοποιηθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα, θεωρεί ότι οφείλουν να σταθούν οι αρμόδιοι, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, Μαρίνο Μουσιούττα, καθώς «είναι κάτι που ταλανίζει την καθημερινότητα όλων μας. Τα προβλήματα που υπάρχουν μέσα στους δρόμους της Κύπρου είναι πολλά και οφείλονται στα πολλά οχήματα, στους δρόμους, στις μονοδρομήσεις αλλά και στις ίδιες ώρες που πάμε στη δουλειά».

Δυστυχώς το θέμα δεν επιλύεται και είναι κάτι που φορτώνεται σε όλους, πρόσθεσε από την πλευρά του ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Κώστας Κώστα. «Πάει να εξελιχθεί το κυκλοφοριακό ως το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο κόσμος. Μάλιστα σε συνδυασμό με την τιμή των καυσίμων, το πρόβλημα διογκώνεται. Είναι απίστευτες οι εργατοώρες που χάνονται, απίστευτη η ψυχική πίεση και πλέον κατάντησε μια μάστιγα. Στη Λεμεσό για παράδειγμα με τις αερογέφυρες, κόπηκε η πόλη στα δυο. Το σημαντικότερο που πρέπει να ακούσουμε, είναι οι σχεδιασμοί για το πως μπορεί να ανασάνει ο κόσμος». 

Από την πλευρά του, ο βουλευτής του ΔΗΣΥ, Δημήτρης Δημητρίου, επεσήμανε ότι «δεν μπορείς να ψάχνεις συνολικό αποτέλεσμα με αποσπασματική εφαρμογή των προτάσεων και εισηγήσεων. Ή θα πάμε με συνολικές λύσεις ή θα βρισκόμαστε εδώ και θα κάνουμε ομαδική ψυχοθεραπεία. Αυτό που δεν καταλαμβαίνουμε, είναι ότι όσες περισσότερες λεωφόρους ανοίξουμε, τόσα περισσότερα αυτοκίνητα βάζουμε μέσα. Για να μειώσουμε το πρόβλημα, πρέπει να μειώσουμε τα οχήματα που μπαίνουν στη Λευκωσία».  

Το συγκεκριμένο ζήτημα, επιχειρήθηκε να λυθεί και στην Επιτροπή Παιδείας για να αλλαχθούν τα ωράρια στα σχολεία. Ως εκ τούτου, βουλευτής του ΔΗΚΟ, Παύλος Μυλωνάς, ανέφερε ότι, «καθήκον μας είναι να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των πολιτών. Βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο και είναι μια χρυσή περίοδος, για να κερδίσουμε ότι κερδίζουμε. Λίγη πολιτική βούληση χρειάζεται, καθώς δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση. Δυστυχώς, κυκλοφορούμε όλοι τις ίδιες ώρες, λόγω του ωραρίου εργασίας». 

Το κυκλοφοριακό χάος είναι παντού και δεν είναι μόνο στη Λευκωσία, τόνισε ο βουλευτής του ΔΗΚΟ, Χρύσανθος Σαββίδης, για να εξηγήσει ότι και στην Πάφο υπάρχουν τεράστια προβλήματα. «Οι δρόμοι είναι μιας άλλης εποχής. Οι δρόμοι που πας στο αεροδρόμιο ακόμη σου θυμίζουν μαυρόασπρες ταινίες. Δεν υπάρχει η χρήση σύγχρονων μέσων μαζικής μεταφοράς. Παραμείναμε στα λεωφορεία, με λανθασμένους σχεδιασμούς». 
 

Δειτε Επισης

Αυτοί οι δύο αναζητουνται για τα επεισόδια στο Κίτι
Τα επεισόδια στον Ύψωνα, οι «κακοί» πληροφοριοδότες και η ημέρα της σούβλας...
Ολοκληρώθηκαν οι συνομιλίες στο Κάιρο-Αργοσβήνουν οι ελπίδες για εκεχειρία στη Γάζα
ΒΙΝΤΕΟ: Έφοδος της Ισραηλινής Αστυνομίας στα γραφεία του Al Jazeera
Απίστευτο βίντεο ντοκουμέντο από την επίθεση σε οικία στη Λάρνακα-Καρέ καρέ η επίθεση με κροτίδες και πέτρες
ΒΙΝΤΕΟ: Εμπόλεμη ζώνη ο Ύψωνας-Η στιγμή που περιπολικό παραδίδεται στις φλόγες
ΒΙΝΤΕΟ: Στους 66 οι νεκροί από τις πλημμύρες στη Βραζιλία-Εκατοντάδες αγνοούμενοι
Κλιμακώνουν οι Ισραηλινοί στη Γάζα-Προανήγγειλε χτύπημα στη Ράφα σύντομα ο υπουργός Άμυνας
Προβλήματα στο οδικό δίκτυο λόγω κατολισθήσεων βράχων-Περιορισμένη ορατότητα στον αυτοκινητόδρομο
Το Ισραήλ έκλεισε τη ζώνη διέλευσης ανθρωπιστικής βοήθειας προς τη Γάζα μετά την επίθεση από ρουκέτες