Fake έλεγχοι οχημάτων, στέλνουν μέσω… φαξ βαθμονομήσεις-Μπαλάκι ευθυνών

Σοβαρότατα προβλήματα φαίνεται να προκύπτουν στους απαραιτήτους ελέγχους που επιβάλλεται να γίνονται αναφορικά με τη χρήση των συστημάτων ταχογράφων και κοφτών ταχύτητας σε λεωφορεία και φορτηγά που κυκλοφορούν στους αυτοκινητόδρομους, αφού από τα δεκαπέντε συνεργεία που λειτουργούν σε παγκύπρια βάση που είναι αρμόδια για τους εν λόγω ελέγχους, μόνο ένα λειτουργεί, ενώ την ίδια ώρα φαίνεται να επικρατεί αλαλούμ για το ποιος τελικά έχει την ευθύνη των ελέγχων. 

Τα όσα ακούστηκαν ενώπιον της Επιτροπής Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, δεν μπορούν να περάσουν απαρατήρητα, καθώς υπήρξε καταγγελία από συγκεκριμένο συνεργείο, ότι άλλα συνεργεία αποστέλλουν απλά με φαξ πιστοποιητικά, χωρίς να ελέγξουν καν τα οχήματα, όπως προνοεί η νομοθεσία. Κάτι, το οποίο μπορεί να βολεύει τους οδηγούς, ωστόσο τίθεται θέμα ασφάλειας, εξού και οι έλεγχοι επιβάλλεται να διενεργούνται. 

Ταυτόχρονα, προκύπτει πως τόσο ο ταχογράφος όσο και ο κόφτης είναι ανενεργοί σε αρκετά οχήματα, ενώ σε συνδυασμό με την έκδοση πιστοποιητικών χωρίς έλεγχο, διαφαίνεται πως δεν εφαρμόζεται η νομοθεσία, με τον πρόεδρο της Επιτροπής Μεταφορών, Μαρίνο Μουσιούττα, να αναφέρει πως «οι έλεγχοι πρέπει να γίνονται κανονικά και όχι τηλεφωνικώς. Τα εγγεγραμμένα συνεργεία έπρεπε να περνούν από έλεγχο δεν περνούν και επίσης θα πρέπει μέσα στους αυτοκινητόδρομους να γίνονται έλεγχοι». 

Αιτιολογημένα διερωτήθηκε άλλωστε με τη σειρά του ο βουλευτής του ΔΗΚΟ, Χρύσανθος Σαββίδης, «ποιου είναι η ευθύνη του ελέγχου των ταχογράφων, εάν υπάρχει νομοθεσία που να υποχρεώνει τους ιδιοκτήτες να παίρνουν από ελέγχους ταχογράφους και πόσα είναι τα συνεργεία πιστοποιημένα για ταχογράφους και ποια είναι πιστοποιημένα;»

Μπαλάκι ευθυνών για το ποιος κάνει τους ελέγχους

Το αρμόδιο τμήμα το οποίο οφείλει να ελέγχει τα οχήματα και τους ταχογράφους σε λεωφορεία και φορτηγά στους αυτοκινητόδρομους επιχειρήθηκε επίσης να βρεθεί ενώπιον της Βουλής, με τις διάφορες υπηρεσίες να αναλαμβάνουν κομμάτια των ελέγχων, χωρίς να έχουν ωστόσο τον πλήρη έλεγχο της κατάστασης. 

Από την πλευρά του το Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας, περιορίζεται στην επιτήρηση της εφαρμογής των ωρών οδήγησης και μόνον. Συγκεκριμένα, όπως σημείωσε η Ευαγγελία Τσουλόφτα από το Τμήμα Επιθεώρησης, «κάνουμε ελέγχους για τις ώρες οδήγησης. Όσο αφορά τα θέματα βαθμονόμησης των ταχογράφων και για την αδειοδότηση των συνεργείων που αδειοδοτούν τους ταχογράφους δεν εμπίπτουν στις αρμοδιότητές μας, αλλά είναι στις αρμοδιότητες του ηλεκτρομηχανικών υπηρεσιών».

Σύμφωνα με τα στοιχεία, το Τμήμα Επιθέωρησης Εργασίας έχει αναλάβει την κάλυψη του 50% του καθορισμένου αριθμού ελέγχων από τις Ευρωπαϊκές υποχρεώσεις της Κύπρου, η Αστυνομία ανέλαβε το 35% και το Τμήμα Οδικών Μεταφορών το 15%.

Μάλιστα, η μονάδα ελέγχου που υπάρχει στο Τμήμα Επιθεώρησης φαίνεται να είναι υποστελεχωμένη, καθώς μέχρι το τέλος του 2021 στελεχωνόταν από ένα έκτακτο λειτουργό επιθεώρησης εργασίας αορίστου χρόνου και τρεις ωρομίσθιους. Και από φέτος υπάρχουν δυο άτομα παγκύπρια για ελέγχους.  

Υπεύθυνες για την αδειοδότηση των συνεργείων που εγκαθιστούν τους ταχογράφους είναι οι ηλεκτρομηχανικές υπηρεσίες, με τον Μιχάλη Μιχαήλ, να εξηγεί ότι υπάρχουν δεκαπέντε συνολικά συνεργεία και ελέγχθηκαν όλα το 2020 και για το 2021 υπήρξαν δειγματοληπτικοί έλεγχοι. «Επίσης, εκδίδουμε τις κάρτες ταχογράφων και απαιτούμε σειρά από προσόντα για την έκδοση ταχογράφων. Έχουμε απαιτήσεις για τον εξοπλισμό στα συνεργεία. Δεν έχουμε να κάνουμε με τον έλεγχο των οδηγών εμείς όμως. Όσο αφορά τη βαθμονόμηση των ταχογράφων θα μπορούσε να γίνεται ο έλεγχος από την Αστυνομία ή από ΤΟΜ».

Παράλληλα το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, σημειώνει ότι κάνει γενικά ελέγχους στους δρόμους και για το 2021 υπήρξαν συγκεκριμένα 140 καταγγελίες σε σύνολο 47,000 ελέγχων σε όλα τα οχήματα, ωστόσο δεν ήταν μόνο για θέματα ταχογράφων μόνο. Όπως σημείωσε ο Βλαδίμηρος Ζαβρός, «οι παρανομίες που έχουμε διαπιστώσει είναι σε θέματα βαθμονόμησης, επιθεωρήσεων ταχογράφων και σε θέματα χιλιομέτρων. Όποιες καταγγελίες υπάρχουν πάνε δικαστικώς. Οι επόπτες μας όμως δεν μπορούν να εκδώσουν πρόστιμα».

Η θέση της Αστυνομίας 

Από πλευράς της Αστυνομίας, διευκρινίστηκε ότι δεν είναι στις πρώτιστες προτεραιότητές της, υποδεικνύοντας το Υπουργείο Εργασίας ως κύριο αρμόδιο. Ο Βοηθός Διευθυντής της Τροχαίας Αρχηγείου, Χάρης Ευριπίδου, διευκρίνισε ότι «η Αστυνομία βοηθά στους οδικούς ελέγχους που γίνονται σε συνεργασία με άλλες υπηρεσίες με εβδομαδιαίες εκστρατείες».

Μάλιστα, η Αστυνομία στην παρούσα φάση λειτουργεί με μια ομάδα στο Αρχηγείο με δυο άτομα που ασχολούνται αποκλειστικά με τα φορτηγά και λεωφορεία και τα περισσότερα προβλήματα που εντοπίζονταν μέχρι σήμερα είναι με τους παλιούς ταχογράφους, αφού τις περισσότερες φορές δεν έβαζαν τις καρτέλες που προνοούνται και καταγγέλλονταν. Ως εκ τούτου, δεν υπάρχουν εξώδικες καταγγελίες για τις συγκεκριμένες παραβάσεις και είναι υποθέσεις που οδηγούνται στα Δικαστήρια.

Δειτε Επισης

Πίστωση χρόνου από δασκάλους σε ΥΠΑΝ για τους αντικαταστάτες-Υπό παρακολούθηση η Μιχαηλίδου
Βήμα βήμα για αντιμετώπιση των ροών-Ανακοινώνεται την Πέμπτη οικονομικό πακέτο στήριξης του Λιβάνου
Οι τρεις κατηγορίες παραβατών της Πινδάρου, οι διαφορετικές ποινές και η απάντηση Αβέρωφ για διαγραφές
Στο Εφετείο η απόφαση προσωποκρατήσεων για «Δημητρούι»-Στο επίκεντρο η εξέλιξη με τους τρεις εκ των υπόπτων
Άμεση επέμβαση μελών του Υποσταθμού Λήδρας σε περιστατικό οικογενειακής βίας-Πρόταξε μαχαίρι ο δράστης
Προηγήθηκε τηλέφωνο της Αστυνομίας στο «Δημητρούι»-Περίμεναν από πριν οι δράστες, πολίτες ενημέρωσαν τις Αρχές
Η κατάσταση στο μέτωπο με τη Ρωσία έχει επιδεινωθεί, παραδέχεται ο αρχιστράτηγος Ουκρανίας
Χάθηκαν τα ίχνη 29χρονου εδώ και τρεις μέρες στην Πάφο (pic)
Καθηγητής στις ΗΠΑ κατηγόρησε διευθυντή για ρατσισμό με ηχητικό φτιαγμένο από τεχνητή νοημοσύνη
Νέα στοιχεία για τη φονική συμπλοκή έξω από κλαμπ στην Ελλάδα-Εξετάζουν αν υπήρχε και δεύτερο μαχαίρι